VIILAAJAT 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tehotyttö

Vieras
Täällä kirveitään viilailevat:

Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/33,y06/06,km 10/06 Hki
Miksu 29/29,y09/06 Hki
Tehotyttö 35/42,lapset -96,-98,05,y07/06,km 10/06 Varsinais-Suomi
entu 24/32 lapsi-06 Itä-Suomi
Ewa 34/33, yritystä 06/06, Kbh-DK
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Ilona 27/29, yritystä 11/06, Pirkanmaa
Kirppuli 26/28, yritystä 08/06, Uusimaa
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, Uusimaa
antzi 23/27, enkelityttö 10/06, uutta yritystä 12/06, Nurmijärvi

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Monsku
Aikku
Mymmeli
Joanna

No jatkanpa vielä noista raha-asioista vähäsen, kun ei noi hommat natsaa ja pikkumieskin vielä nukkuu...

Niin, ei ne suuret tulot vaan ne suuret menot :-)
Vaikka sitä kuinka paljon tulisi ja säästeliäästi eläisi, niin nuo pakolliset menot lohkaisevat kyllä ison osan.
Meillä lainoja maksellaan 1700e/kk. Päivittäistavarat 600-700e. Vakuutusmaksut jo pelkästään yli 100e, autoihin menee tuhottomasti rahaa, joita talossa kaksi (toinen tila-auto, toinen iso farkku). Ja noi lapset kuluttaa kans aikalailla, vaikkei mitään ylimääräistä juurikaan ostella :-) Vaatteita pitää olla ja soittimia ;-) Meillä isäntä tienaa aikas mukavasti, mutta ei sekään pohjattomasti riitä. Kyllä tässä meikäläisen tulotkin on taas kiva lisä keväästä alkaen...
Kai se vähän niin on, että menot säätyy aika hyvin niiden tulojen mukaan :-D

Jaahas, nyt herättiin. Pitää kiitää...

Tehis kp 5/?

Hankala tuo rahajuttu Antzilla… :-/ Mutta kaikki me taidetaan näitä enemmän tai vähemmän joutua pohtimaan. Meillä tilanne on se, että molemmat on vakitöissä, mutta valitettavasti varsinkaan mun palkallani ei paljon juhlita. Työpaikallani on sitä paitsi tulossa kaikenlaisia muutoksia joskus ens talvena ja hiukan pelkään, että siinä rytäkässä voi mun töideni jatkuvuus olla vaarassa... Asuntolainaa on meilläkin riittävästi (vuosi sitten valmistuneessa rivitalo kolmiossa asustetaan…), autoja kaksi jne. Mutta täyty vaan uskoa ja toivoa, että jotenkin selvitään sittenkin, kun meitä on enemmän kuin kaksi!!

Iso lohtuhali Kirppulille… Mutta kuten Tehiskin totesi, vielä ei saa irrottaa otetta kirveestä! Ja jos nyt ei tullut paikkaa syyskuun junaan niin lokakuulle sitten…

Ja Fannylle kanssa tsemppiä! Valita rauhassa, kun siltä tuntuu… Väkisinkin noita huonoja hetkiä tulee kaikille. Taisin itsekin juuri eilen kiukutella, etten jaksais odottaa… (Nyt kyllä jo vähän hävettää!) Ihan kamalalta kuulostaa muuten tuo ystäväsi tilanne… :-( Kyllä tuollaisten uutisten jälkeen omat murheet tosiaan kutistuu aika pieniksi… Mutta tuo s-testin hinta ei minustakaan kuulosta pahalta. Sillähän sais varmistettua, että kaikki hyvin. Ja se taas voisi tuoda positiivista latausta yritykseen…

Ilona

Minä en ole kyllä pätkän vertaan ajatellut mitään rahajuttuja. Olemme molemmat ihan hyvin tienaavia ja esimerkiksi noita autoja ei ole koska asutaan keskustassa ja niitä ei yksinkertaisesti tarvitse. (jätetään tää asia hautumaan minun pikku päähän :))

Ovikset alkaa olla sitten se seuraava puheenaihe. Mä en ole kyennyt noista kivuista vielä sanoo yhtään mitään aikaisimpina kiertoina. Taas vakaasti päätän tikuttaa ja oisko nyt viistainta tikutella vähän pidempään niiden vahvojen viivojen jälkeenkin. Ajattelin että voisko tuo monirakkulaisuus jotenkin hämätä kuitenkin niitä testejä?
Katellaan kuinka mun innostus taas katoaa tikkuun pissaamisen suhteen.
Fanny toi simppatesti varmaan on ihan hyvä, saahan sitten selvyyden. Itse olen pohtinut (ja gynekin mainitsi) sitä aukiolotutkimusta, mutta ei taida olla mikään maailman mukavin koe... Syödään nuo luget pois ja pidetään peukut pystyssä!!
Tänään tulee teemalta sen lapsettomuus ohjelman jälkeen elämä ennen syntymää (muistaakseni) joka kertoo hedelmöittymisestä ja miten soluista kasvaa vauva... ja jatkuu huomenna synnytykseen asti. Näin ensikertalaiselle se ainakin kuulostaa hyvältä oppitunnilta.
Pahus ei auta, imuri odottaa!!

Niin, tuosta ovistikutuksesta.
Monirakkulaisuudessahan on just se ongelma, että se LH on pitkään koholla. Mullahan näytti lähes kontrolliviivan vahvusta viivaa jo n. 1,5 vkoa ennen ovista. Hormonit ei siis ole ihan kohdillaan. Muistaakseni testosteronin tasokin nousee korkealle. Mur, parta alkaa kohta kasvaa :-D
Mä ajattelin tässä kierrossa vielä kokeilla ovistikutusta. Mutta aloitan sen vasta kun ilmaantuu limat ja kunnon kivut. Haluan saada kans vähän faktaa tässä kierrossa, jos sitten menen käymään gynellä vielä näitten probleemien takia. Vaikka eipä se taida mitään auttaa, kun hormoneja en aio napsia. Mutta onhan olemassa se diabeteslääke, joka voi myös tuoda avun. Niin erikoiselta kuin se kuulostaakin. Mutta tosiaan munasarjat eivät tykkää tuosta liiasta insuliinista, eikös se niin ollut? Enpä kyllä taitas siihenkään tabuun lähteä, en tiedä. Mä olen vähän lääkevastainen ihminen. Särkylääkkeitäkin vasta äärimmäisessä hädässä.
Minkähänlainen määrä tikkuja sitä pitäis tilata??? :-)

Eli vastaus Minervan kysymykseen; kannattaa varmaan kokeilla tikutusta niin kauan kuin viiva häviää. Mua on ainakin pahasti hämänny! Jos sulla se ovis tuleekin vasta myöhemmin ja se luteaali jääkin lyhyeksi???

Tehis kp 5/?

Huomenet!

Ehdinpäs tässä nopsasti nostamaan tätäkin ketjua, kun meinataan pudota.
Se on perjantai :-D Enkä ole edes väitökseen menossa. Ei ole oikein käynnistynyt toi touhu vielä yliopistonmäellä kunnolla.

Mitenkäs Kirppuliiiiiiiiii?????

Plääh, täällä taas tätönen virkeämpänä. Ensi viikolla vasta lähtee seuraavaan kohteeseen täältä meiltä, mikäli vanhat merkit paikkaansa pitää.

Nyt naamaa laittamaan, että kehtaa kauppareissulle lähteä.
Palataan!

Tehis kp 6/?

Huomenta!

Eikö muut kuin Tehis ole vielä hereillä? Ihanaa, että on perjantai… Väsyttää niin vietävästi, onneksi huomenna saa aamulla nukkua!

Jatkan minäkin tuota tikuttelu aihetta: mua on alkanut harmittaa, että jäi ne ovistikut ostamatta :-/ Tiistaina (vai maanantaina??) alkoi ne nippailut alamahassa ja jatkuivat eiliseen asti. Tänään ei ole vielä tuntunut mitään. Ovis olis siis ehkä voinut olla eilen…? Eli siis kp 14. Tää kierto vois siis jäädä pari päivää lyhyemmäksi kuin pari edellistä…? Ensi kierrossa (jos siis ei nyt tärppää) aion kyllä kokeilla tuota tikutusta, vaikka mies ei siitä ajatuksesta niin kauheesti innostunutkaan. Voinhan mä tikutella miehen tietämättä omaksi ilokseni… Olis niin kiva tietää, missä mennään!

Ilona kp 15/26-31

Kuudelta oli meilläkin herätys. Kahdeksasta asti olen ahertanut täällä töissä. Mulla on meneillään tosi inhottava projekti: joudun syöttämään ihan järkyttävän määrän lukuja Excel-taulukkoon. Sitä ei kerta kaikkiaan voi tehdä kovin pitkään ilman taukoa, menee muuten silmät ihan sekaisin… Niinpä pidän vähän väliä pienen breikin ja piipahdan seuraanne! :-)

Ilona

Mä näin viimeyönä ihan kamalaa unta!!
Olin jossain gynellä (outo paikka minulle).
Sen oli sitten määrä ultrata että onko kohdussa elämää.
Ei sitten löytynyt ja sitten se tokaisi että no poistetaan
tuo polyyppi sitten samalla, että ihan pieni juttu eikä tunnu missään.
No ei se siinä unessa tuntunutkaan miltään.
Olin siinä sitten nousemassa kun gyne vielä sanoi että
vuotoa on nyt sitten pikkaisen.
Nousen ja näen kauheat verilammikot lattialla!!
Sitten gyne vaan että oho olisiko pitänyt varoittaa, tekeekö pahaa!
No tungen siinä sitten jotain sidettä housuihini ihan kalpeana,
joka meni heti ihan ”täyteen”, siteiden vaihtamiseen menikin sitten
loppu yö!

Että sellainen yö!

Uh, millainen uni Minervalla... :-(
Siitä tuli mieleeni, että mäkin näin viime yönä jotain tosi outoa unta, muistin sen herätessäni, mutta nyt enää saa siitä kiinni...

Huih, mikä uni Minervalla :-/
Alkaa vissiin vauvaprojekti tuottaa pientä stressiä? Auts, ei hyvä. Mitähän me keksittäis avuksi? Ette sattumalta millekään matkalle ole lähdössä :-)

Olette kyllä Minerva onnellisesssa asemassa, jos ei autoa tarvita.
Meillä ei voi moisesta kuvitellakaan, vaikka ärsyttää nuo rahareiät ja huonot investointikohteet.
Isännällä työmatka yhteen suuntaan 60km ja mulla 30km.
Mummula 750km:n päässä ja mummila 50km:n päässä.
Suurin osa ystävistä asuu yli 100km:n etäisyydellä. Ja muut sukulaisetkin...
Tämän pesueen kuljettaminen siis paikasta toiseen ja töihin kulkeminen vaatii kunnon turvalliset menopelit.
Toisaalta kyllä mun luonteelle ei taas sopis se, että asuis jossain isossa kaupungissa ja kulkis vaan julkisilla. Mä olen niin maalta :-D Vaikka pikkukaupungissa me kyllä asutaan, mutta hyvin maalla silti ;-)

Nyt on pakko alkaa hommeleihin. Paperit järjestykseen ja tarkat suunnitelmat, miten tämä tammi-maaliskuu tässä touhuillaan.

Tehis kp 6/?

Musta tuntuu että otin nää menkat rennommin kuin aikaisempia!
Musta tuntuu että jäi alitajuntaan vaan se lapsettomuusdokkari :(
Eikä se uni ollut mikään painajaistyyppinen kuitenkaan.

Ollaan matkusteltu aika tavalla. Syksyllä mies vaihtoi työpaikkaa eikä
ole nyt lomaa :( johonkin pika reissulle päästään. Berliiniin tekis mieleni shoppailemaan... :D se on mukava kaupunkin!

minerva 5/30

Ihan samaa mieltä Tehiksen kanssa olen tuosta autojutusta, ihan turhan paljon nielevät rahaa! Mutta työmatkojen takia meilläkin on molemmilla pakko olla oma auto. Vaan ei muakaan enää kaupungin keskustaan saisi ja tuo miehenihän on ihan täysin maalaispoika :-) Haaveilee kovasti siitä, että muutettaisiin maalle, metsän keskelle…

Ei oo edelleenkään tuntunut samanlaisia nippauksia kuin alkuviikosta. Ehkä se ovis tosiaan oli eilen…? Hmm, eilen pidettiin juuri välipäivää lypsyistä.... mutta tänä olis kyllä tarkoitus jatkaa harjoituksia!

Missäs Entu? Ovisoireita? Meillähän on nuo kiertopäivät melkein samat…
Ja mikäs on Kirppulin tilanne?

Itselläni on tosi lyhyt työmatka, kävellen 10 minuuttia. Mies käyttää julkisia ja pääsee 10 minuutissa kanssa. Autosta tulee keskustassa kovia kustannuksia noista parkkimaksuista vielä, eli ehdoton ei :)

täti-vihreä

Ai niin, se pahuksen dokkari. En ole katsonut, mutta varmaan laittaa alitajunnan kyllä tosiaan vähän mietiskelemään syntyjä syviä.

Plääh, täällä meni suunnitelmat mönkään. Just kun olin alottamassa hommia, tuli puhelu, joka laittoikin taas ajatukset kauas noista opinnoista. Tulikin sitten lärpätettyä pitkät pätkät ja sen innoittamana surffailtua aivan eri sivuilla, mitä piti :-) Näinhän se just menee, heh.

Seuraavaksi varmaan käyn tsekkailemassa ovistikkuja. Jos laittais kohta tilaukseen. Ties vaikka olis tulossa aikainen ovis. Haaveissa vainko on muuun :-D

Tehis kp 6/?

Mun työmatka sama kuin Tehiksellä eli 30 km. Miehellä lyhyempi, mutta koska työkohteet vaihtuvat ja työ on liikkuvaa, on oma auto pakollinen.

Matkustelusta puheen ollen: mä oon alkanut haaveilla ulkomaanmatkasta. Me ei olla hirveen paljoa matkusteltu, mitä nyt kerran vuoteen (viimeisinä kuutena kesänä) Etelä-Euroopassa piipahdettu. Ensi kesänä oltiin ajateltu jättää väliin ja keskittyä tänä vuonna tähän vauvaprojektiin. Mutta nyt on alkanut tuntua siltä, että jos ei sitä tärppiä vielä pitkään aikaan tulekaan niin olis kyllä kiva, kun olis jotain muutankin, mitä odottaa… Maaliskuulla meillä on viikko lomaa eli periaatteessa jo silloin vois pakata laukut ja hypätä koneeseen, tai sit kesälomalla… Oi voi, tää matkakuume on melkein yhtä paha tauti kuin vauvakuume! Ja nyt ne vielä iskee yhtä aikaa… :-D

Ilona, kp 15/26-31

Meillä isännällä myös liikkuva työ välillä. Tänään taisi suhauttaa Tampereelle, välillä Slovakiaan, välillä Joensuuhun jne jne. Joo, Slovakiaan asti ei kyllä omalla autolla, mutta Helsinki-Vantaalle on jonkin verran matkaa :-)

Täällä myös matkakuumetta. Päätinkin, että jostain revitään rahat ja mennään etelään koko perhe ellei vauvelia ala kuulua. Meillä kun kaikki irtoraha menee tähän taloon ja pihaan, niin saa kyllä hampaan irvessä ne rahat repiä :-D Jospa toi mun töihinmeno auttais asiaa! Sais isäntäkin taas vähän enempi reissata, niin se tietäis kans lisäeuroja. Ai niin, sit jää ukonkaadot, jos on maailmalla :-)
Ne on ne suuret menot :-/
Meillä sitä paitsi haaveillaan myös vähän kolmannen talon rakentamisesta, voi jösses!

Tehis kp 6/?

Onpas meidän ketjussa nyt rauhallista. Kaikki on tainneet jo siirtyä viikonlopun viettoon. Mulla vielä melkein tunti töitä. Olen onneksi täällä roikkumisesta huolimatta saanut tuon inhottavan projektin tosi hyvään vaiheeseen eikä mitään muitakaan kiireellisiä hommia juuri nyt ole. Hyvillä mielin voin siis lähteä viikonlopun viettoon, jos vielä hetken jaksan ahkeroida.

Ilona, kp 15/26-31

Olen ollut kyläilemässä tän päivää ja täällä onkin Tehis ja Ilona pitäneet puljua pystyssä :). Mulla tänään vähän tuonne oikealle alas nippaillut, että jospa se ovis sieltä saapuisi. Limojakin alkaa oikein hyvällä mielikuvituksella vähän erottaa, mutta enpä tiedä... Tulis vaan niin ei ihan älyttömiin tää kierto venyis :/. Nythän on kp 14, eli jos viikonoppuna tulisi ovis, niin olisi kierron pituus olisi siinä 30 kieppeillä, eli aikas sopiva. Ja mieskin vapaalla saisi kaiken ilon irti oviksesta :D :D Vaan ei pidä hoppuilla, saisi vaan sitä kärsivällisyyttä jostain tulla roppakaupalla lisää.

Tuohon autoasiaan minäkin, että 15km on lähimpään kauppaankin matkaa, eli kaksi autoa on pakko olla, vaikka paljon mieluummin tykkään kävellen liikkua. Lähempänä kauppoja kun asuttiin, en autoillut ollenkaan. Piti melkein alusta opetella autolla ajamaan, kun pari vuotta sitten muutettiin tänne keskelle metsää. Muuten kyllä tykkään täällä asua, ei häiritse liikenne eikä naapurit, mitä nyt jänikset välillä pihalla mellastaa :)

Jepujee.....Hyvää loppiaista toivottaa Entu!

Kp 1/31

Kyllähän tämän taas tiesi kun merkit oli selvät. Harmittaa ja pelottaa josko kaikki ei olekaan kunnossa että olisi edes mahdollista raskautua. Kierto säännöllinen, ovikset löytyy (oireista ja tikusta), siemeniä kylvetään ja ajoitus pitäisi olla kohdallaan. Mutta mitään ei tapahdu.. Puoli vuotta yritystä alkaa olla kasassa ja epätoivo hiipii. Vaikka kuinka järjellä ajattelee että puoli vuotta ei ole vielä mitään ja ei ole vielä syytä olla huolissaan, mutta se ei auta sillon kun tilanne on päällä ja asioita päässään pyörittelee. Kyllä te varmasti ymmärrätte mitä tarkotan..

Seuraavaa ovulaatiota odotellessa....

-Kirppuli-