VIILAAJAT 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minerva77.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heissan viilaajat,

satuinpas sopivaan aikaan kurkkaamaan tänne. Siinä papin (tai henkikirjoittajan) aamenessa voikin olla jotain taikaa. Mullakin tärppäs vajaat 2 kk naimisiinmenon jälkeen!

Harmi, etten saanut elokuun junaan kavereita. Tulette sitten seuraavassa tai sitä seuraavassa Pendolinossa, eikös niin. Täällä vielä kriittisiä viikkoja jäljellä 2.5. Sen jälkeen ollaan turvallisemmilla vesillä, mutta eipä mikään ole niin varmaa kuin epävarma, kuten Antzin koettelemus osoittaa. Osanottoni menetyksestä ja kiva kun tulit viilailemaan!

Tuolla odottajien puolella ei oikein saa mitään keskustelua aikaiseksi (ainakaan lypsämisistä :-), joten tulee vaan lueskeltua monia ketjuja :-(

Monsku, kun olet täällä kuulolla, niin olisikos meidän heti syytä perustaa Viilaajat odottajiin, jos sillä vaikka olis nopeuttava vaikutus viilaajatytsyjen sinne siirtymiseen. Perustaisitko sä sen kokeneempana :-)

Päivänjatkoja ja pitäkää kirveet viilattuina!

Vauvaprojektista:
Yritys piti aloittaa jo kesällä kun toisillemme sanoimme tahdon 10.6 mutta yrittäminen siirtyi kun pääsin kouluun että kerkeäisin ainakin yhden lukuvuoden käydä jos tärppäisi. Nyt siis kolme yritys kiertoa takana.

Moi!

Meidän elämään kuuluu seuraavaa:kesäkuusta -06 on oltu ilman pillereitä.Välillä on tikuteltu,välillä ei.Neljäs kierto tärppäsi,mutta sain keskenmenon jo viikon 6 alussa.Viikko km:n jälkeen mieheni sairastui rajuun eturauhastulehdukseen(joutui sairaalaan),jonka jälkimainingeissa edelleenkin keikutaan.Tuo kova kuumehan "lamauttaa"simpat jopa kolmeksi kuukaudeksi!Mitään pysyvää haittaa ei kumminkaan pitäisi olla.Eli 1.1.-07 alkoi jo seitsemäs kierto tätä rumbaa!
Niin,ja sitä pappia ei enää voi käyttää,olemme naimisissa :-D

Meillä (kuten Prinsessallakin) oli tarkoitus aloittaa yritys viime kesänä (myös me mentiin naimisiin kesäkuussa 2006), mutta yritys siirtyi marraskuuhun 06 lähinnä mun työkuvioideni takia. (Eipä silti, ei vieläkään olis hyvä aika tärpätä mun töitäni ajatellen, mutta yritän olla miettimättä asioita siltä kantilta. Se lapsi kun on mulle joka tapauksessa paljon tärkeämpi juttu kuin mikään työ! Ja eiköhän ne asiat aina jotenkin järjesty…) Niin, marraskuussa sitten aloitettiin yritys, mutta just oviksen aikoihin mies joutui tekemään aivan ympäripyöreitä työpäiviä eikä siis jaksettu juuri peittoja heilutella. No, joulukuussa oli sitten tarkoitus yrittää sitäkin innokkaammin, mutta kuinka ollakaan sairastelin sen verran pahasti, että taas jäi lypsyt vähiin. Nyt mennään siis kolmatta yrityskiertoa ja kovasti toivon, että nyt ei ilmaannu kapuloita rattaisiin…

Ilona, kp 13/26-31

Tervetuloa antzille ja voimahalaus sinne....
Meillä on nyt yritystä neljän kierron ajan ja kerran oon ovistikutellut, mutta en silloin ovista bongannut, kunnes tajusin, että kerran kuussa on koko kylkikipeenä, joten sen on pakko olla ovis. Mulla se varmaan on vaan sitten kovin myöhään.... eli sinne kp16-18 tienoille menee. Meillä ei muuten mennä ollenkaan naimisiin, tai niin on ukko sanonut, eli papin aamenta saadaan odottaa. Toivottavasti siis tärppää ennen sitä. Ajattelin kyllä täs nyt varata ajan gynelle, että kattois et onko kaikki kunnossa ja jos se vaikka katselis jotain kokeita. Voi olla, että mun kohdalla vaikuttaa paljonkin,et söin n. 10 vuotta pillereitä ja nyt vasta muutaman kuukauden ollut ilman, että se ottaa aikaa. piää vaan jaksaa heilutella peittoa ja yrittää olla sänkyä rikkomatta =), olipas hauska toi entun juttu, nauroin niin töissä koneella, et toinen pomoista tuli kyselemään, että mitä ihmettä hirnut siellä, ja siinähän sitten selitettiin =0. Mua ei varmaan täällä loppu viikkoon näy, koska voipi olla et reissuun lähdetää... Hyvää loppu viikkoa kaikille.... Lypsylle nyt kaikki mansikit!!!!

Kiva, kun Joannakin taas käynyt tervehtimässä. Täällä saa kyllä käydä niin usein kuin vaan suinkin viitsii meidän lypsyjuttuja lueskella :-D

Tuossa kokkaillessa tuli mieleen, että ei niitä rasvojakaan varmaan kannata kaikkia pois jättää Minerva. Eikös solut nimenomaan tarvitse rasvaa, varmaan myös munasolut. Aatellaas niitä kymmenen lapsen äitejä muutama vuosikymmen sitten, vetelivät voita ja rasvaista maitoa :-D
Kohtuudella kaikkea. Heh, niin helppoahan se on. Mutta se vaalea vilja tosiaan on sitä nopeeta hiilaria, joten se kannattaa kyllä pois jättää. Välillä kyllä täällä ainakin tulee ruisleipä korvistakin ulos. Tykkään kyllä tosi paljon, mutta joskus vois vähän nautiskella sämpylällä tai patongilla, slurps. Onneksi on monia vaihtoehtoja noihin ruisleipiin.

Tehis kp 4/?

Tuo antzin juttu nosti kyllä palan kurkkuun :( Uskomattoman rankka kokemus....Kermiteissä olet näitä asioita varmasti jo selvitellyt, mutta kiinnostaisi tietää löytyikö tuolle keskenmenolle mitään syytä? Jos siis jaksat asiasta vielä kertoa.

Niistä taustoista...Yksi pieni tylleröinen meillä siis on (kohta 8kk) ja hän tarrasi kiinni heti ensimmäisestä yrityksestä. Toista kovasti tahdottaisiin nyt pienellä ikäerolla ja nyt joulun alla alkoivat (vihdoin) ne menkatkin, että nyt vaan täydellä tarmolla touhutaan. Aamuinen viesti sen touhutarmon jo paljastikin ;D (mitähän lie Joppuli pomolleen sepitellyt). Ikäähän minulla nyt ihan vähän vajaat 25 ja tahdottu on papin edessä 07/2004. Siinäpä niitä taustoja oli.

Joannasta oli kiva kuulla! Minun puolestani voitte Monskun kanssa kirjoitella tänne niin paljon kun vain viitsitte, mutta perustakaa toki ihmeessä se "odottavat viilaajat", tiedä vaikka sillä imulla päästäis kaikki sinne puolelle!

Jaahas ruokaa laittamaan......

No kiva huomata että ketju on uusien jäsenten myötä saanut ihan uutta eloa :)
Aktiivista toimintaa, jatkakaa samaan malliin myös lypsykarjanne kanssa!! (tämä ei ollut entulle, sillä riittää vauhtia vaikka muille jakaa:))

Kiva kun olette jaksanut taustoisanne kertoilla, voin käydä aina lunttaamassa kun kuitenkin unohdan alussa kuka on kuka.:)

entuuu, toki jaksan keskustella asiasta, se vain helpottaa. Saatiin joulukuussa tulokset, ei löytynyt syytä. Lapsivedet siis menivät ennenaikaisesti, joten pienokaisella ei ollut mahdollisuuksia. Kaikki eteni normaalisti, np-ultra oli ok, kaikki sen jälkeenkin... sitten vaan yhessä ultrassa sanottiin että lapsivettä on todella vähän. :( Sitten jäinkin sairaalaan. Yleensä kuulemma tällainen johtuu siitä, että emättimen baktreetikanta, jota on normaalistikin koko ajan, on ollut runsaanpi ja se on tehnyt heikomman kohdan ja lapsivesi on siitä tihkunut. ELI huonoa tuuria, ei voida ennakoida millään. :(

Meidän tyttö oli todella sitkeä. Liiankin... Raskaus oli pakko keskeyttää koska lapsella ei ollut enää mahdollisuuksia ja reikä kohdussa oli minulle riski (kohtutulehdus). Mutta eipä vaan edes istukan toiminnan lopettava lääke tehonnut meidän vauvaan! Kolme päivää kun olin kärsinyt supistuksista niin ultrattiin uusiksi ja sielä toinen edelleen oli, elossa. Lääkäri puhkaisi kohdunkalvon ja sitten alkoi tapahtua... voi että.. aina se vaan saa kyyneleet silmiin... Olin itse niin poikki kolmen päivän kivuista, ravinnotta olemisesta ja valvomisesta, etten pystynyt edes näkemään lastamme. Hemoglobinikin oli muistaakseni 82. Onneksi saimme kuvia hänestä ja äitini kävi hänet puolestamme hyvästelemässä.

Edelleen joskus tuntuu kun olisin tappanut oman lapsen. Vaikka tiedän ettei hän olisi selvinnyt ja jos olisimme vaan odottanut, olisin voinut saada tulehduksen joka ehkä estäisi seuraavat raskauteni. Ehkä nämä tunteet jossain vaiheessa lähtevät.

Tulipahan tarinaa! :) No mutta, mukava seurata miten plussaillaan! Itsellä se tulee kestämään kauan, esikoistakin saatiin odotella... Mutta toivottavasti muut plussaavat sanotaan... 3kk sisällä! :)

Pikainen hei!

Olen lähdössä reissuun pariksi päiväksi eli tulee vähän taukoa palstailuun, nyyh. Nytkin olette saaneet aikaiseksi niin pirusti viestejä, ettei millään ehdi kaikkea lukea :)
antzin koskettavan ja surullisen tarinan ehdin sentään lukaista. Suuri osaanottoni!

Joannalle huhuilen, että perustan Plussanneet Viilajat odotuspuolelle! Jos en ehdi ennen reissuun lähtöä, niin viimeistään lauantaina kun palaan. Jookos?
Voidaan siellä ens alkuun sitten vaikka kahdestaan vaihtaa ajatuksia (vai olikos Kirppuli tulossa heti messiin?) ja haaveilevia viilailijoita otetaan mieluusti vieraaksi ja pianpa täältä siirtyy kaikki sinne!!! Näin toimitaan.

Nyt pakkaamaan, rennie suuhun ja nukkumaan :)

Monsku 11+3

Kamalasti uusia viestejä, kiireellä luin läpi. En oo paljon ehtinyt koneella olemaan, nytkin pikavisiitti. Paremmalla ajalla sitten perehdyn enemmän. :) Suokaa siis mulle anteeksi omanapaisuuteni, pakko vaan päästä vähän purkamaan...

Ensimmäinen menkkoja enteilevä oire iski tänään: PMS -vitutus. Sellanen joka tulee ihan yhtäkkiä, tuntuu että mikään ei toimi eikä onnistu, tekisi vaan mieli itkeä. Samaan syssyyn iskee tajunta siitä, että se on oire tulevista menkoista ja se ajatus, että ei vauvaa TÄSSÄKÄÄN kierrossa.. Ja sekös vasta itkettääkin. Onneksi oli rakkaan syli lähellä ja kävi vähän tankkaamassa hellyyttä ja suukkoja ja vitutus oli ohi alle puolessa tunnissa. Nyt taas hymyilyttää. Mutta sen vaan tunnistaa, tietää että se on se saamarin PMS joka nostaa päätään...

Muuten ei uusia oireita.

-Kirppuli kp 30/30-34

Päivitelkääs tietonne kuntoon! Kohta alkaa uuusi ketju.

VIILAAJAT (ent. Vasta-alkajat)
Täällä kirveitään viilailevat:

Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/33,y06/06,km 10/06 Hki
Miksu 29/29,y09/06 Hki
Tehotyttö 35/42,lapset -96,-98,05,y07/06,km 10/06 Varsinais-Suomi
entu 24/32 lapsi-06 Itä-Suomi
Ewa 34/33, yritystä 06/06, Kbh-DK
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Ilona 27/29, yritystä 11/06, Pirkanmaa
Kirppuli 26/28, yritystä 08/06, Uusimaa
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, Uusimaa

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Monsku
Aikku
Mymmeli
Joanna

Kyyneleet meinas väkisin nosta silmiin, kun luin Antzin tarinaa. Olette totisesti kokeneet kovia :-( *Voimahali*

Toivottavasti Kirppulin paha mieli johtui jostain ihan muusta kuin PMS-oireista… Valitettavasti itselläni oli viimeksi ihan sama tilanne, että ennen kuin mitään muita oireita ilmeni, iski juuri tuo tuttu vitutus, jonka kyllä tunnistaa… Siitä tulikin mieleeni, että jostain kumman syystä musta tuntuu, että nuo mun PMS-oireet on viime aikoina voimistuneet. Mistähän sekin voi johtua…?

Perustakaa Monsku ja Joanna ihmeessä Plussanneet viilaajat –ketju. Me muut tehdään kaikkemme, jotta päästään siirtymään sinne teidän seuraksi! Ja sitä plussaa odotellessa voidaan muuten vaan käydä kurkkimassa kuulumisianne… :-)

Ilona, kp 14/26-31

VIILAAJAT (ent. Vasta-alkajat)
Täällä kirveitään viilailevat:

Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/33,y06/06,km 10/06 Hki
Miksu 29/29,y09/06 Hki
Tehotyttö 35/42,lapset -96,-98,05,y07/06,km 10/06 Varsinais-Suomi
entu 24/32 lapsi-06 Itä-Suomi
Ewa 34/33, yritystä 06/06, Kbh-DK
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Ilona 27/29, yritystä 11/06, Pirkanmaa
Kirppuli 26/28, yritystä 08/06, Uusimaa
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, Uusimaa
antzi 23/27, enkelityttö 10/06, uutta yritystä 12/06, Nurmijärvi

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Monsku
Aikku
Mymmeli
Joanna

Kiitoksia voimahaleista ja hyvää huomenta! :)

Nukuin todella huonosti viimeyön kun mietin kaikkia asioita... kuuden aikaan sitten nukahdin. Tuolla Kermeissä jo kyselinkin toisten mietteitä ja sainpa jonkinlaisia selkeitä ajatuksia itsekin, mutta kertokaapa vielä omia näkemyksiänne seuraavasta tilanteesta.

Meillä on todella tiukkaa taloudellisesti, sillä mieheni on keskituloinen (jää 1700e/kk käteen) ja itse opiskelen, ja meillä on iso omakotitalo ja sen velat. Joku voi ihmetellä miksi ihmeessä muuttaa omakotitaloon jos ei pysty sielä kunnolla edes asumaan. :) NO, saimme sen sukulaisalennuksella todella hyvään hintaan joten yritämme sinnitellä kunnes valmistun ja pääsen työelämään. JOKATAPAUKSESSA, laskin, että jos saamme lapsen tämän tai ensivuoden aikana, ja mies jäisikin kotiin vanhempainvapaan ajaksi, meille jäisi n. 700e kuussa enemmän kun jos minä olen kotona! Tämä tietäisi sitä, että pystyisimme asumaan asunnossamme vauvankin tultua, mikä muuten on aika hankalaa. MUTTA ajatuskin etten saisi kotona olla on aika kamala. Joten siitä lähdetään että minä olen kotona... mutta pistää miettimään kyllä tässä tilanteessa että miten oikeasti olisi fiksuinta tehdä.

Tämän tilanteen innoittamana aloinkin miettiä, että eikö olisi parempi systeemi, että vanhempairaha laskettaisiin sen vanhemman tulojen mukaan, josta tulee suurempi tuki, jäi vanhempainvapaalle sitten kumpi vaan, niin saisi parhaimman mahdollisen tuen. On jotenkin järjetöntä, että esim. meillä kun on aina pidetty itsestään selvyytenä että minä jään kotiin, niin isän pitäisi vaan sen vuoksi jäädä kotiin ettei mene kämppä alta... :/ riippuu tietenkin äidistä ja tilanteesta, mutta jotenkin koen että pienen vauvan hotajana äiti on kuitenkin se paras...

No, onneksi tässä on aikaa miettiä. Mutta toivottavasti ei kauaa... ;)

Omaa napaa taas... ehkä myöhemmin syvennyt toistenkin asioihin! :D

antzi 22/26-?

Moi!
Sade masentaa.Miksei koskaan ole talvi???

Hankala nuo raha-asiat.Itsekin olen ajatellut kyllä jäädyttää lainat äikkärin ajaksi ,jos joskus sellaiselle päästään.En kyllä ihan ymmärtänyt anzin yhtälöä-eikö miehen palkasta jää käteen kuitenkin eniten,jos hän on töissä?Tukihan on kumminkin aina vähemmän kuin palkka...No,ehkä en lukenut huolellisesti.

Mieheni on ruvennut pyörittelemään ajatusta simppatestistä.Sairaudesta hänelle on jäänyt jotain pieniä kipuja ,joista ei itsekään ole varma onko ne vaan psykosomaattisia.Katottiin väestöliiton sivuja ja s-nesteanalyysi maksaa vaan 45e!!Munmielestä se on halpa hinta mielenrauhasta!En kyllä itse usko hänessä olevan mitään vikaa,mutta sittenhän siitäkin päästäis!Asian pohtiminen(ja TAAS KOLMET uudet vauvauutiset+yhdet varpajaiset)saa kyllä masentuneen tunnelman aikaan.
Ja aina sataa!!

Anteeksi masentunut tilitys,mutta vaihteeksi tuntuu tältä.Itse tunnen vaikka kuinka monta paria,joiden yritys on kestänyt vuoden,joten ei pitäisi marista!Mutta sitten sitä aina tuntee niitä,joiden vauvat tulee kuin tilauksesta...

Fanny the marisia kp4/n.32

fanny, marise pois, sitä varten täällä ollaan! :)

tuosta tuesta vielä, eli siis euroina sama...

saisin tukea noin.600e/k, mies tienaa käteen sen 1700e = 2300e
mies saisi tukea 1500e/k, jos olisin töissä sielä missä ennenkin opintojen välillä, tienaisin käteen n.1500e = 3000e

tuosta tulee siis se 700e enemmän. :) En varmaan muistanutkaan mainita että en siis opiskelisi tuona aikana vaan olisin töissä. Ja nämä luvut siis on kelan laskureiden pohjalta eli heittoja voi olla, mutta antavat suuntaa.

Ette voi uskoa!!
sain juuri viestin ystävältäni,jolla tiesin olevan ongelmia miehensä kanssa.Nyt on käynyt ilmi,että miehellä on ollut toinen nainen NELJÄ VUOTTA!!Ja pariskunnan toinen lapsi on kaksivuotias!!!Että silleen!Kyllä taas jäi omat marinat kuopanpohjalle!Itse voin ainakin olla aivan varma,että me pysymme yhdessä vaikka jotain lapsiongelmia ilmaantuisikin!

Täältä leipomisen lomasta kirjoittelen..

Ei hyvältä näytä, aamulla kova "menkkakipu", hieman punertavaa valkkaria vessassakäynnin yhteydessä ja yököttävän paha olo koko aamun. Meni tosin kipu ohi alle tunnissa ja vuotoakaan ei ole lisää tullut, paha olo jatkuu. Mutta nyt hyvin varma olo siitä että täti on pyrähtämässä kylään millä hetkellä hyvänsä.. :(

Lohduton olo kun tuntuu ettei se oma vuoro tule ikinä...

-Kirppuli kp31/30-34 tai 1/30... tai jotain.

Ihan ensiksi antzille.. Sinä et todellakaan tappanut lastasi! Ymmärrän kyllä hyvin miksi moinen mieleesi tulee tuo tilanne on ollut hirveä :(, mutta sinä parka jouduit hirveään täysin ilman syytäsi ja kurjassa tilanteessa piti päätyä parhaaseen mahdolliseen ratkaisuun! Toiseksi sinulle tuosta raha-asiasta. Meillä käteen jää kuussa n. 2500 € siitä lainaan (iso omakotitalo) 830€ kuussa ruoka, vaipat jne n. 500-600€, eli muihin juokseviin kuluihin (autot, puhelimet, sähkö, harrastukset) jää noin 1000€ ja vyön kiristys varaa on. Sitä kun oikein tarkkailee rahan käyttöään, niin huomaa että paljon tulee hassattua kaikkeen ei niin tarpeelliseen. Meillä alkaakin tässä uudelleen budjetointi, koska jään hoitovapaalle. Tämän siis sepustin, koska meillä on nuo kuukausitulot aikalailla samaa luokkaa ja me ainakin tullaan ihan näin toimeen.

Mitäs muuta...? kp on 13, eli voisi ainakin elätellä toivetta, että se oviskin joskus tulisi. Tulisi nyt viikonloppuna, kun on mieskin vapaalla......Noista lypsyistä sen verran, että minulla on nyt menkkojen alun jälkeen nuo halut kohentuneet toosiii paljon. Johtuu ehkä siitä, että on tuo luonnon liukastus palannut ennalleen (ihania yksityiskohtia, joita kukaan ei tainnut pyytää mutta kerron silti :D) tuossa syksyn aikaan olin siis aikas kuivakka (ihana ilmaus).

Ai niin ja Fannylle vielä, että marise ihmeessä! Täällä saa ja pitää purkaa noita juttuja joita ei ihan työpaikalla kahvipöydässä viitsi puhua!

Kirppulille vielä pahoittelut, jos se typerä täti sieltä nyt kurvailee :(. Mutta yritetään pitää toivoa yllä jos kerta kunnon vuoto ei ole kuitenkaan vielä alkanut!

Terpat!

Kirppuli, nyt nämä kuuluisat sanat: KIRVES KÄTEEN, niin kuin olis jo!!! Mitään kirveenviskontoja ei tehdä ennen kuin hanat aukee :-D

Fanny, ei kuulosta ollenkaan pahalta tuo suunnitelma s-testistä. Ja jos ei edes tuon enempiä maksa. Pieni hinta mielenrauhasta tosiaankin! Nyt muutenkin Fanny kirveen viilausta treenailemaan ja lypsyastiat kiillotukseen :-) Kyllä kohta lähtee taas!

Antzin kanssa ollaankin käyty keskustelua tuolla toisessa ketjussa noista raha-asioista. En siis toista itseäni, vaikka suulas olenkin :-) Vai onko se tässä tapauksessa sormikas...

Jos nyt ihan suoraan päästelen minäkin, niin mulla V****aa ihan kympillä. Mä en saa millään kunnon draivia tuohon tutkimushommaan nyt. ARGH ja PRKL! Onneksi systeri tulee tässä keväällä muutaman päivän kuukaudessa hoitamaan poitsua, niin menen kokopäiväisesti muualle keskittymään. Onneksi sain tänään lähdettyä lenkille, muuten menisin pitkin seiniä.

Mites vuotoanalyysit? Joko siellä muilla alkaa täti hipsiä muualle?
Meillä perinteisesti vedellään koko viikko tätin kanssa pullaa ja kahvia. Tai siis minä porkkanaa, kun on toi dieetti. Tänään on täti vähän nukuksissa, mutta huomenna taas vähän pirteämpi :-) Kyllä se niitä kimpsujaan yrittää keräillä pitkin sitä loppuviikkoa, mutta aina on vielä joku tohveli jonkun sohvan alla.
Meillä kun ei sitten lypsetä tädin vierailujen aikana, joten karja alkaa kohta olla melko ammuvaista :-D

Tehis kp 5/?