VIILAAJAT 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minerva77.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aikas varma itsekin olin, mutta ei silti korkeelta tiputtu :-) On tota realismia niin iso repullinen selässä, että kaikki otetaan huomioon.
Niin, ja puoliammattilaisiahan tässä jo ollaan :-D

Voi hitsi tuota Minervan kiusaamista!
Minä puolestani täällä iloitsen, kun lämmöt oli jo laskenu. Jospa pääsiskin heti uutta kiertoa kunnolla porskuttamaan. on vaan kauheet vuodot ja kovat menkkakivut:-/ Viimeksi olikin ihan kivuttomat ja muutenkin epämääräiset. Jospa nää on nyt vasta ekat kunnolliset km:n jälkeen.

Peukkuja! Nyt pitää kiitää Täydellisiä naisia tölläämään :-D

Huomenet ketjuun!

Siis, nyt raporttia tänne ja äkkiä tytskät!
Minervaaaaaaaaa, Fannyyyyyyyyy ja Kirppuliiiiiiiiiiiii :-D
Täällä kaikki mahdolliset ulokkeet pystyssä taas :-)

Nuolaisin vähän liian aikaisin noiden lämpöjen suhteen.
Oli taas noussu sinne 36,8 asteeseen. Se tarkottaa sitä, ettei kierto käynnisty kunnolla, plääh.
Täällä alkoi nyt oikein kurjimusten kurjimus -dieetti. Nyt lähti myös kuivatut hedelmät ruokavaliosta. Hedelmäsokerikin siis minimiin. Makeannälkää ei siis suvaita ollenkaan!!!

Tehis kp 3/?

Tehis hei, kohta sä et syö enää mitään!
Missä meidä pikku Fanny on???!?!?!?
entäs Kirppulii?!?!?!?
Entulta ja Ilonalta odotamme hurhjia lypsyseikkailukertomuksia ;)

Täällä vuoto alkoi illalla. Kivut on olleet melkoiset. Tuntuu että mitä kauemmas mennään siitä ajankohdasta jolloin pillerit lopetettiin sitä vivuliaammaksi menkat tulevat. Ei tullut paljoa nukuttua :(
Juu juu kyllä mä tästä kohta töihin lähden...

Minerva kp 2 /30

Nyt kaikki viilaajat raskautukaa.... Harmittavaa luettavaa noi tätiuutiset, otetaan nyt kirveet käteen ja lypsyjakkarat olkapäälle ja ryhdytään kansoittamaan rakasta kotimaatamme..... Eli siis hyvää alkanutta vuotta 2007, hyvin se ei kyllä alkanut, oli niin kova kapula, ettei pystynyt liikkumaan. Ja nyt sitten ollaan taas töissä, se siitä lomasta, voipi olla että loppuviikolla lähdetään ukon kanssa reissuun. Mutta nyt työn touhuihin ja ovista odottelemaan...Tsemppiä misut, kyllä täällä kohta rupeaa plussia ropimisemaan... Kaikille jännääjille on peukut kohti kattoa.
-Joppuli kp 6/30-

Noista Minervan pahenevista kivuista tuli mieleeni, että kun aikoinaan lopetin pillerit, kesti monta kuukautta ennen kuin kierto palasi ns. luomutilaan. Muistaakseni ainakin pari kuukautta pillereiden lopettamisen jälkeen kiero pysyi tasan samana kuin pillereitä syödessä… ja vuoto oli yhtä niukkaa eikä kipuja juurikaan ollut. Vasta kolmannessa tai neljännessä kierrossa lopettamisen jälkeen menkat alkoivat olla omat ”ihanat” itsensä.

Ja sitten niihin lypsykertomuksiin ;-D Kolmena päivänä tuossa tuli peräkkäin puuhailtua. Ehti ja jaksoi, kun oli pitkä viikonloppu. Mutta nyt taitaa kyllä tahti hiipua, kun ollaan taas molemmat palattu töihin. Mies joutuu luultavasti tekemään ylitöitä ja mullakin taas tiedossa yhdeksän tunnin työpäiviä :-/

Mutta tosiaan, missä luuraa Fanny…??!

Ilona, kp 12/26-31

Tehis mites nää diettihommat nyt oikein menee?
Jos hiilarit on minimissään. Pitäsikö ottaa rasvatkin huomioon?
Eikö diabeetikoilla ole melkein tärkeämpää nuo rasvat kuin sokerit???
Hjelp mej!!!

JA Fannyyyyy ilmoittaudu nyt jo!

Mä olen ihan varma että tuosta monirakkulaisuudesta johtuu tää mun massun kasvu.
Kiloja on tullut pillereiden lopettamisen jälkeen melkein 10 lisää josta olen 3 saanut jo pudotettua. Oon ollut näitä kummallisen laihoja tyyppejä aina. Ei ole kauheen kivaa kun tulee kyselyjä ja kysyviä katseita vatsasta :(
Ajattelin nyt opetella uudelleen juoksemaan tänä vuonna, kun nilkka alkaa olla kunnossa (romutin sen viime keväänä kun tipahdin portaissa). Ei se liikunta kuintekaan missään minimissä ole ollut, enkä myönnä syöväni edes epäterveellisesti :(

FANNNNNYYYYYYY!!!!

No Hei!!

On ollut sellaiset uudenvuodentohinat,etten ole kerennyt...

Heti pitää paljastaa,etten minäkään tuo sitä kauan kaivattua plussaa ketjuun.Eilenillalla alkoi vuoto madellen ja yöllä sitten kunnolla,kovien kipujen kera!Ajattelin just valittaa samaa kuin Minerva(pahoittelut!!),että nää kivut tässä nyt kaikkein ärsyttävintä on!Olin jotenkin varautunut menkkoihin,ei ne yhtään puun takaa tulleet.Mutta kun just sairastin sen poskiontelontulehduksenkin,ei viittis noita lääkkeitä ihan työkseen kiskoa!Mutta mulla on aina(siis kun en syö pillereitä)ollut kauheet kivut,niinkuin siskolla ja äidilläkin.Kai sekin on jotenkin perinnöllistä.
Ja pahoittelut myös Tehikselle!!On tää nyt vähän mälsää :(

Miehen sisko sai muutama päivä sitten pienen tytön-kyllä se oli suloinen!Omaa odotellessa...

Mutta kohti seuraavaa kiertoa!Koomista on,että olen lähdössä enskuussa 2 viikon työmatkalle niin,että mun menkkojen pitäis alkaa viiiiimeistään lähtöpäivänä!Eli jos plussaan,lähden maailman ääriin sitä ihmettelemään :-D :-D
Nythän kierto oli lyhyempi kuin yleensä,vaan 30 päivää.Siinä se on ollut,30-33...Eli ei suurta heittoa.

Mitäs vielä...Miehellä alkoi työt tänään,meikätyttö on ikäänkun lomalla vielä loppiaiseen,mutta tarttee varmaan jo jotain tehdä valmiiksi...
Mutta nyt kun olen tervehtynyt,vois ehkä käydä kääntymässä aletankojen välissä... ;-)

Fanny kp2/n.32

Voi Fanny :( täältä lähtee *lohtuhali*

Sovitaan taas että mennään ens kuussa sitten kaikki yhdessä,
yksin ei oo kivaa :)

Mullakin oli pari päivää lyhyempi kierto (28) mut siinähän se on heitellyt.

Minsku 2/30

No himputin himputin himputti, mites tää nyt näin meni????????
Pahoittelut siis Minervalle ja Fannylle!
Joku siihen syyskuun junaan nyt kuitenkin vielä hyppää. Eikös tästä ketjusta ole nyt joka junaan yksi lähtenyt?

Niin dieetistä... En mä kaikkia hiilareita välttele, vaan niitä nopeita.
Eli sokeri ja valkoinen vilja vaan pois. Nyt siis hedelmäsokerikin vähiin... Ilman hedelmiä en voi olla, mutta banaani ja kuivatut hedelmät pois.
Noista rasvoista en sitten tiedä. Gynen mukaan sokeri on kaikkien tautien pahin aiheuttaja. Kun ne nopeet hiilarit kertyy elimistöön rasvoiksi. Meillä syödään muutenkin tosi terveellisesti, että en mä kauheesti enää tuota ruokavaliota muokkaile. Ja painonpudotustarvetta ei ole kuin isännällä vähäsen :-D

Tehis kp 3/34-43

No voihan höh Fannykin sai vieraan :/, pahoittelut ja halit lähtee täältäkin. Kirppulin kuulumisia nyt odotellaan toiveikkaina db db!

Täällä taitaa tulla pitkä kierto, kun ei ole tuo valkkarin eritys vielä edes kunnolla käynnistynyt. Tuolta "lukekaa tästä" poiskelin, että menkkojen jälkeinen kuiva kausi on 2-5 vrk ja lisääntyvän liman kausi 5-12vrk. Nyt olisi 5 vuorokautta menkoista mennyt, odotellaan siis lisääntyvää limaa ( aina yhtä ihania nämä limajutut), jos se on sen 12vrk, niin ovikseen on vielä miljoona päivää (noin pikaisesti laskettuna ;D). No yritetään lypsää suunnilleen joka toinen päivä, sen pitäisi riittää oli se ovis nyt ihan millon vaan. Niitä lämpöjä mittailen, että jos edes vähän tietäisi missä mennään. Osaisi arvioida sitä milloin niiden yksien typerien pitäisi alkaa.

Pitäisiköhän muuten laatia tarkka lypsyaikataulu....eikös sillä lypsykarjalla paineet kasva aika ilkeiksi, jos ei säännöllisesti huolleta .....

Syntyjä syviä mietiskellen Entu kp11/mikälie

Ei auta Entu kuin vaan treenailla ovista odotellessa :-D Juu, kyllä se karja täytyy pitää hyvässä kunnossa.

Mä otan tässä kierrossa käyttöön päiväkirjan. Siis kirjotan noi limailut ja nippailut ylös. Jos siitä olisi apua tulevia kiertoja ajatellen, kun tuntuu olevan niin kummallista tämä kierron venyminen. Muuten vois ihan tjottaillakin, mutta alkaa noi mittarit tikittää siihen malliin, että lastentekovuosia ei meidän perheessä enää kauheesti ole. Jollei kesään mennessä tärppää, niin meidän perheen lapsiluku jää kolmeen. Kai... ;-)

Tehis kp 3/34-1000

Hitsi että on limasta tuo vuoto, ei mitenkään kauheen runsasta...
Johtuu varmaan siitä että olen imuttanut tuota greippimehua oviksen jälkeenkin.
grrrr vois jo loppua

Hih, vuotoanalyysit menossa tässä kohtaa kiertoa :-D
Täällä taas tummaa ja klönttistä, yäks :-/
Mutta jippii, lämmöt on laskenu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nyt pusketaan ovis alle kp 20 ja lokakuun junaan lompsis :-D
Ketkä kaikki lähtee mukaan?

Tehis kp 3/34-1000

Kävin huvin vuoksi tarkistemassa, että mihinkäs junaan sen paikkalipun varaan :-D. Ja tulin siihen lopputulokseen, että ihan syyskuun junan viimeisiin vaunuihin olisi mahdollisuuksia. Sinne siis vakaasti tähdätään!! Olisin vaan niin toivonut, että te muut olisitte vallanneet nuo etummaiset vaunut… :-/ Olisin sit liittynyt hännän huippuna mukaan… Mutta Kirppulihan onneksi loikkaa junaan lähipäivinä, eikös…? Ja olikos vielä joku muukin, joka ehtii syyskuun vuoroon…? Ja loputhan puksuttaa sit lokakuun junalla perässä! :-)

Uudet vuodet tähänkin ketjuun. Olen teitä käynyt kurkkimassa aika ajoin =)
Ja aluksi pahoittelut tädin saartamille henkilöille !!

Eli eli, toi tehiksen kommentti lämpöjen ylhäällä pysymiseen aiheutti paniikin meikäläisessä (ei niin hirveen uutta...)
Mulla on lämmöt edelleen 37 tai yli?!?! Eikös silloin voi sitä ovista tulla... ????
Ja hirveetä jomotusta/vihlontaa ollut varsinkin oikeella puolella, mut en siis ole raskaana =(
Voi hitsin hitsi...

Ja tuohon lokakuun junaan haluan minäkin!! kuhan se ovis nyt eka ilmaantuis....

++++ teille ja hyviä harjotushetkiä ja itse "hetkiä" myös =)

kapris