viikonlopun kuumimmista puheenaiheista tuli mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
eli täällä on nyt tuntunut olevan aika kärkkäitä keskusteluja lapsen hoitoon viennistä, ruoan tekemisestä, koulutuksesta ym. ja mieleeni vaan tuli, että merkitseekö teille ihan oikeasti palstan mielipiteet jotakin?

jos nyt vaikka sylvi tekee ruokaa puolivalmisteista ja ostaa usein eineksiä, niin koetteko te palstalla siitä sitten huonoa omaatuntoa, kun joku avaa ketjun, että kaikkien PITÄÄ jaksaa ja osata tehdä ruoka alusta asti itse, kasvatettava omat perunat,porkkanat ja marjat ja kaupasta ei saa edes pakasteita ostaa.

ja toisena esimerkkinä vaikkapa kesto ja kertisvaipat, jos joku niitä kestoja käyttää niin kivat sille, mutta eihän se tietty sitä tarkoita, että nyt joka ikisen äidin pitää kestoja käytää ja vielä mielellään ommella vaipatkin itse alusta asti.

ja sitten tuo päiväkotiin viemisketju...hohhoijaa, jos se naapurin Mervi sen lapsen vie päiväkotiin vuoden ikäisenä ja itse lähtee töihin, niin onko se jotenkin teiltä muilta pois?

mulle on ainakin ollut ihan alusta asti selvää, kun lapsia sain, että teen asiat juuri niin kuin itse haluan, en koe minkäänlaista huonoa omaatuntoa siitä, että meillä molemmat lapset käytti liberoa alusta loppuun vaippaikäisenä, en koe siitäkään mitään morkkista, että jopa kaupan valmissoseet kelpasi lapsilleni paremmin kuin itsetehdyt.
Toisen lapsen imetin vuoden ikäiseksi ja toisen vain 2kk ikäiseksi, koin pääseväni paljon helpommalla alle 2v. esikoisen ja 2kk kuopuksen kanssa kun ei tarvinnut tuntitolkulla tissitellä päivässä, maidontuotanto oli hiukan niukkaa ja kuopus viihtyi tissillä tunnin kerrallaan, pullolla syöttö hoidettiin 10-15min ja pystyin antamaan samalla esikoiselle aikaa.

no tätä mää olen täällä aina ihmetelly ja sentäs vuos tolkulla olen täällä palstaillu.. aina löytyy näitä napisijoita joidenka mielestä ainoastaan heidän tapa on se oikea..

antakkee kaikkien kukkien kukkia.. okei;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
suotavaa onkin elää omaa elämäänsä aivan kuten haluaa, mutta erittäin suotavaa on myös kyseinalaistaa niitä omia tapojaan ja miettiä,olisiko joku muu tapa järkevämpi...

toki keskustelua on hyvä käydä eri mielipiteistä, mutta todella usein täällä haukutaan lyttyy ja yritetään painaa toisen mielipide maanrakoon.

ja tapojahan voi tietysti aina vaihtaa, mutta jos joku kokee jonkun asian perheessään hyvin toimivaksi, niin miksi sitä vaihtaa?

Minustakin parasta on että perheessä tehdään niin kuin parhaaksi nähdää, tavoista ja mielipiteistä voidaa keskustella ja on välillä ihan hyvä tarkistaa myös omia tapoja. Heillä, jotka usein kärkkäimmin arvostelevat muita, ei useinkaan ole pienintäkään aikomusta muuttaa tai tarkistaa omia mielipiteitä.

Ihan kaikkea ei myöskää tarvitse itsestä kertoa. Eniten ihmetyttää henkilöt, joilla ymmärtääkseni on vaitiolavelvollisuus kertovat itsestään niin paljon että heidät on melko helppo tunnistaa ja tunnistaa sen jälkeen se kenestä tai keistä he puhuvat.

Kilpaillaanko täällä sillä kuka saa eniten kommenteja tai kuka on avannut pisimmän ketjun.

Musta on kiva puhua ja puolustaa omaa näkökantaa. Mutta toisten tekemistä erilaisista valinnoista EI saa morkata. Tyyliin täällä tänään ollut: jos vie alle vuotiaan hoitoon ei voi olla kiinnostunut lapsensa oppimista uusista asioista hoitopäivän aikana. :o Kamalaa edes päästää suustaan tollasia aivopieruja! Henkilökohtaisuuksiin ja tahalliseen loukkaamiseen ei saa mennä. Muuten voi tulla kiihkeääkin keskustelua. ;)

Mulle ainakin on ihan sama miten muut toimii. Esim. itse käytän vauvalla pääasiassa kestoja, mutta en todellakaan välitä käyttääkö muut ihmiset kertiksiä vai mitä.

Minusta se on kumma miten fanaattisesti täällä aika moni palstailija tuo sitä omaa kantaansa esiin. Siis EHDOTTOMASTI kaikkien pitäisi toimia samoin jossakin tietyssä asiassa, arvostellaan ja tuomitaan muiden tapaa tehdä asia toisin. En ole koskaan törmännyt livenä tämmöisiin ihmisiin, onko joku muu? Mietinkin että eikö oikeassa elämässä ihmiset uskalla/kehtaa tuoda niitä oikeita ajatuksiaan esille vai onko sittenkin niin ettei oikeasti olekaan niin fanaattinen, kunhan provoaa netissä?

Yhteistyössä