Tosta ultraketjusta tuli mieleen...

MiiskuMuikkunen

Aktiivinen jäsen
19.11.2007
2 826
0
36
Turku
Kun joku oli siellä maininnut jostain että päiväkotiin voi viedä lapsen yhdeksi päväksi, jotain korvausta vastaaan. Itse en ole tämmöisestä ikinä tiennyt ja ihan mielenkiinnosta kyselen. Paljonko se yksi päivä suurinpiirtein maksaa?

en oo kans kuullu tuommoisesta. meillon täälä ylöjärvellä sellanen avoinpäivähoito yli 1v lapsille. se on tosin vain keskiviikkoisin,mutta on hyvä että vois sitten sopia menoja (lääkäri tms.) keskiviikko aamuille. se maksaa 1? tunti/per lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Mun mielestä ei ole mahdollista koska ryhmät on jo muutenkin täynnä.Muutenhan siellä olisi joka päivä liuta lapsia tulossa hoitoon. Missä he nukkuisivat, missä söisivät?

Sitä itsekkin mietin, mutta onhan niitä päivystäviä päiväkoteja. Ja kai tuollaisista sovitaan jo hyvissä ajoin...

Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Kun joku oli siellä maininnut jostain että päiväkotiin voi viedä lapsen yhdeksi päväksi, jotain korvausta vastaaan. Itse en ole tämmöisestä ikinä tiennyt ja ihan mielenkiinnosta kyselen. Paljonko se yksi päivä suurinpiirtein maksaa?

Jos sä olet kotihoidon tuella kotona, niin siitä huolimaatta sä voit ostaa ns. irtopäiviä 3kpl toimintakauden aikana kunnallista hoitoa lapsellesi ILMAN, et se vaikuttaa kht:een. Hintaa en osaa sanoa, vaikka meilläkin on tytölle joskus niitä ostettu.... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
en oo kans kuullu tuommoisesta. meillon täälä ylöjärvellä sellanen avoinpäivähoito yli 1v lapsille. se on tosin vain keskiviikkoisin,mutta on hyvä että vois sitten sopia menoja (lääkäri tms.) keskiviikko aamuille. se maksaa 1? tunti/per lapsi.

No tämä kuulostaa tosi hyvältä jutulta! :) Ikinä en ole täällä päin tuommoisesta kuullutkaan...

En oo tota käyttäny, mutta sain neuvolasta pumaskan paikkakunnan lastenkerho yms. toiminnasta. Ja siinä on maininta et päiväkodeista voi kysellä suoraan tilapäishoitoa tarvittaessa =)

Täällä sellainen aina ilmoitetaan mahdolliseksi, mutta olen sitä kerran kysyny ja silloin ei ainakaan sopinu.
Se riippuu miten täyttä päiväkodissa on. Muistaakseni hinta oli silloin 10 euroa/päivä riippumatta siitä, onko tunnin vai kokopäivän.

Esimerkiksi vantaan kaupungin kotisivuilla lukee näin:Päiväkodit voivat ottaa lapsen myös tilapäiseen päivähoitoon, esimerkiksi asioiden hoitamisen ajaksi. Tilapäisestä päivähoidosta huoltaja sopii suoraan päiväkodin esimiehen kanssa. Esimies tietää talonsa tilanteen ja mahdollisuudet ottaa lapsi hoitoon tilapäisesti

Yhteistyössä