Viikon lomalle - 7kk lapsi mummolaan

  • Viestiketjun aloittaja matkamies
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Oltiin miehen kanssa häämatkalla kun nuorempi lapsista oli 8kk. Molemmat lapset oli sen viikon mun siskon luona hoidossa ja kaikki meni tosi hyvin. Ovat muutenkin läheisiä tätinsä kanssa.
Meillä oli vaan miehen kanssa niin kova ikävä lapsia ettei enää kyllä ilman heitä lähdetä mihinkään.
Me otettiin kaikki 3lasta mukaan häämatkalle,virkailija oli pudottaa lippuja hakiessa silmänsä päästään kun kuuli että mennään häämatkalle lasten kanssa,no kaappiinko nuo olisi pitänyt laittaa ja jos meillä lomaa niin miksipä ei myös lapsillakin:)
Kukin tyylillään. Me mentiin naimisiin keskenämme eikä lasten kanssa ja ajateltiin että häämatkastakin nautitaan kahden :saint:
Me taas otettiin lapset mukaan häämatkalle kun olihan nuo häissäkin sekä hääjärjestelyissä ja jopa hääkuvassakin ja lapset kuuluivat täten meillä meidän perheeseen niin niillä yhtä lailla oikeus olla ja nauttia siitä jos olisimme halunnut matkalle ilman lapsia niin olisimme varmaan menneet sitten naimisiinkin ennen lasten tuloa;)
Oltais mekin varmaan menty naimisiin ennen lasten tuloa, mutta kun esikoinen oli jo olemassa kun mies tuli kuvioihin :D
Eli tosiaan kuten aiemmin sanoin; kukin tyylillään. Ei tähän mun mielestä ole mitään "oikeaa" tai "väärää" ratkaisua, vaan kaikki toimii kuten syystä tai toisesta parhaakseen näkee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Oltiin miehen kanssa häämatkalla kun nuorempi lapsista oli 8kk. Molemmat lapset oli sen viikon mun siskon luona hoidossa ja kaikki meni tosi hyvin. Ovat muutenkin läheisiä tätinsä kanssa.
Meillä oli vaan miehen kanssa niin kova ikävä lapsia ettei enää kyllä ilman heitä lähdetä mihinkään.
Me otettiin kaikki 3lasta mukaan häämatkalle,virkailija oli pudottaa lippuja hakiessa silmänsä päästään kun kuuli että mennään häämatkalle lasten kanssa,no kaappiinko nuo olisi pitänyt laittaa ja jos meillä lomaa niin miksipä ei myös lapsillakin:)
Kukin tyylillään. Me mentiin naimisiin keskenämme eikä lasten kanssa ja ajateltiin että häämatkastakin nautitaan kahden :saint:
Me taas otettiin lapset mukaan häämatkalle kun olihan nuo häissäkin sekä hääjärjestelyissä ja jopa hääkuvassakin ja lapset kuuluivat täten meillä meidän perheeseen niin niillä yhtä lailla oikeus olla ja nauttia siitä jos olisimme halunnut matkalle ilman lapsia niin olisimme varmaan menneet sitten naimisiinkin ennen lasten tuloa;)
Kuuluuko lapset myös teidän aviovuoteeseen? Häämatka on minusta kuhertelua varten, en kaipaa siihen lapsia viereen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
taas monella sädekehä kiiltää ja on visusti suorassa.
ja ollaan tarkasti luettu lastenkasvatusraamattua jota noudatetaan orjallisesti :whistle:
Onpas mukava kuulla olevansa Superäiti, jos siihen kerran vaaditaan se ettei itse jättäisi vauvaa viikoksi hoitoon ilman omasta mielestään pätevää syytä, ja sitten vielä kehtaa perustella päätöksensä muille. :saint: :saint: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Kuuluuko lapset myös teidän aviovuoteeseen? Häämatka on minusta kuhertelua varten, en kaipaa siihen lapsia viereen.
Eikös ne kuulu? Onhan ne ilmeisesti siellä tehty :D
No jokainen tyylillään.... Mutta kyllä mulle on tärkeää saada rakastella rauhassa pitkän kaavan mukaan mieheni kanssa, ottaa omaa aikaa ja tehdä myös kahdestaan asioita. Kun isovanhemmat oikein pyytävät saada lapsi yöksi heille ja se on sekä lapsesta että hoitajista niin mukavaa.
 
rasvie
En todellakaan lähtisi. Eikös se suositus ole, että yksi yö per ikävuosi? Meillä on ekaluokkalainen ollut kerran viikon poissa. Kuopus on vuoden ja ollut pari kertaa yhden yön poissa.

Mutta kukin tavallaan. Saa toki mennä ja olla omia menoja eikä lapsessa tarvitse kokoajan kiinni olla, mutta kyllä mä tuomitsen jos VAUVA täytyy viikoksi jättää :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
taas monella sädekehä kiiltää ja on visusti suorassa.
ja ollaan tarkasti luettu lastenkasvatusraamattua jota noudatetaan orjallisesti :whistle:
Onpas mukava kuulla olevansa Superäiti, jos siihen kerran vaaditaan se ettei itse jättäisi vauvaa viikoksi hoitoon ilman omasta mielestään pätevää syytä, ja sitten vielä kehtaa perustella päätöksensä muille. :saint: :saint: :saint:
äiti on äiti yhtä tasavertanen luki se kirjasta neuvot tai ei :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
voisin lähteä.ja sille joka kaivoi ton "asiantuntijan " mielipiteen kannattaa muistaa että sitä se nimenomaan vain on,yhden ihmisen mielipide.
Linkitätkö mulle sitten vastakkaisia lastenpsykologien mielipiteitä tai tietoa lapsen kehityksestä joka kumoaa tuon mielipiteen? Mulla olis kyllä kirjallisena paljon samansuuntaista tietoa hyllyssä mutta en jaksa lähteä kaivelemaan kun vauva nukkuu tässä sylissä ja kun nykytieto aiheesta ei lisälähteistä miksikään muutu.
 
joo
miksi täällä kysellään mitään, jos kuitenkin se oma mielipide jo selvillä ja faktatieto asiasta tuntuu itselle epämiellyttävältä (kirjoitetaan fanaattiselta). Ymmärtääkseni kaikki asiantuntijat ovat sitä mieltä, että tuollainen ero on alle vuosikkaalle ehdottomasti liian pitkä. Täällä aina oletetaan, että jos et halua viedä lastasi viikoksi hoitoon olet kateellinen. Mun vanhempani ottaisivat lapsen viikoksi koska tahansa, mutta mielestäni ei ole isovanhempien tehtävä kasvattaa meidän lasta. Ollaan matkustettu eksoottosissa kohteissa ennen lasta ja pienten kanssa matkustetaan kohteeseen, johon voidaan mennä koko perhe. Ja kuherrella voidaan, vaikka lapsi olisi mukanakin, niinhän sitä kuherrellaan kotonakin, ainakin meillä. Ei se kuhertelu rajoitu siihen yhteen etelän viikkoon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Oltiin miehen kanssa häämatkalla kun nuorempi lapsista oli 8kk. Molemmat lapset oli sen viikon mun siskon luona hoidossa ja kaikki meni tosi hyvin. Ovat muutenkin läheisiä tätinsä kanssa.
Meillä oli vaan miehen kanssa niin kova ikävä lapsia ettei enää kyllä ilman heitä lähdetä mihinkään.
Me otettiin kaikki 3lasta mukaan häämatkalle,virkailija oli pudottaa lippuja hakiessa silmänsä päästään kun kuuli että mennään häämatkalle lasten kanssa,no kaappiinko nuo olisi pitänyt laittaa ja jos meillä lomaa niin miksipä ei myös lapsillakin:)
No tuskin se virkailija sitä noin omituisena piti.... ihan normaaliahan tuo on. Oli meilläkin lapset mukana, mut oltais voitu jättää myös mummolaan.
 
Tän keskustelun voiskin sitte lopettaa tähän, ku ei kellään ole enään sanottavaa vaan ketju menee tappeluksi, taas :D Nämä kysymykset pitäs jättää kysymättä, kuuntelis vaan omaa itseään ja päättäisi matkasta sen perusteella. Kaikki kun ovat lukeneet eri oppaan, joissa jokaisessa tietysti eri ohjeet lasten hoito-asioihin. Ja toiset on jättäneet opukset lukematta :D
 
rasvie
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
miksi täällä kysellään mitään, jos kuitenkin se oma mielipide jo selvillä ja faktatieto asiasta tuntuu itselle epämiellyttävältä (kirjoitetaan fanaattiselta). Ymmärtääkseni kaikki asiantuntijat ovat sitä mieltä, että tuollainen ero on alle vuosikkaalle ehdottomasti liian pitkä. Täällä aina oletetaan, että jos et halua viedä lastasi viikoksi hoitoon olet kateellinen. Mun vanhempani ottaisivat lapsen viikoksi koska tahansa, mutta mielestäni ei ole isovanhempien tehtävä kasvattaa meidän lasta. Ollaan matkustettu eksoottosissa kohteissa ennen lasta ja pienten kanssa matkustetaan kohteeseen, johon voidaan mennä koko perhe. Ja kuherrella voidaan, vaikka lapsi olisi mukanakin, niinhän sitä kuherrellaan kotonakin, ainakin meillä. Ei se kuhertelu rajoitu siihen yhteen etelän viikkoon.
Peesi tähän. Ja kyllä mä ihan rehellisesti miettisin omaa suhdetta lapseeni, josko kykenisin viikoksi vauvan jättämään. Ehkä mäkin oon vaan kateellinen :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
voisin lähteä.ja sille joka kaivoi ton "asiantuntijan " mielipiteen kannattaa muistaa että sitä se nimenomaan vain on,yhden ihmisen mielipide.
Linkitätkö mulle sitten vastakkaisia lastenpsykologien mielipiteitä tai tietoa lapsen kehityksestä joka kumoaa tuon mielipiteen? Mulla olis kyllä kirjallisena paljon samansuuntaista tietoa hyllyssä mutta en jaksa lähteä kaivelemaan kun vauva nukkuu tässä sylissä ja kun nykytieto aiheesta ei lisälähteistä miksikään muutu.
Miksi sellainen pitäs olla? Lue sä kirjojas ja elä niiden mukaan. Normaalisiti ihmiset elävät omien ajatusten mukaan. Kuvitteletko sä tosissas että jotku haluavat elää sana sanalta jonku kirjan mukaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kunhan kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kysyn:
Alkuperäinen kirjoittaja :
jos olisimme halunnut matkalle ilman lapsia niin olisimme varmaan menneet sitten naimisiinkin ennen lasten tuloa;)
Onks sulla joka paikassa lapset mukana?
Melkeimpä:)
Vessassa, kaupassa, suihkussa, nukkuuko sun vieressä? Harrastuksissasi?
Mikäs vika siinä nyt on että haluan olla lasteni lähellä?
Vastasin vain aloittajan kysymykseen kertomalla mielipiteeni:(

Ja kyllä minulla on lapset mukana niin kaupassa kuin saunassakin (ovat vielä aika pieniä nuo 4) joten en todellakaan uskaltasi antaa heidän saunoa yksin,tosin käyhän isänsäkin välistä niiden kanssa saunomassa jolloin on minun aikani ja saan sen käyttää joko kirjan lukuun tai asunnon siivoamiseen:)
Harrastuksia on tällähetkellä se että vien noita 2 vanhempaa milloin mihinkin liikuntakerhoon
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja mama:
voisin lähteä.ja sille joka kaivoi ton "asiantuntijan " mielipiteen kannattaa muistaa että sitä se nimenomaan vain on,yhden ihmisen mielipide.
Linkitätkö mulle sitten vastakkaisia lastenpsykologien mielipiteitä tai tietoa lapsen kehityksestä joka kumoaa tuon mielipiteen? Mulla olis kyllä kirjallisena paljon samansuuntaista tietoa hyllyssä mutta en jaksa lähteä kaivelemaan kun vauva nukkuu tässä sylissä ja kun nykytieto aiheesta ei lisälähteistä miksikään muutu.
Niimpä. Ainuttakaan lastenpsykologia en ole tavannut joka olisi toista mieltä. Samaa ne kaikki sanoo. Mutta kukin uskoo miten haluaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
miksi täällä kysellään mitään, jos kuitenkin se oma mielipide jo selvillä ja faktatieto asiasta tuntuu itselle epämiellyttävältä (kirjoitetaan fanaattiselta). Ymmärtääkseni kaikki asiantuntijat ovat sitä mieltä, että tuollainen ero on alle vuosikkaalle ehdottomasti liian pitkä. Täällä aina oletetaan, että jos et halua viedä lastasi viikoksi hoitoon olet kateellinen. Mun vanhempani ottaisivat lapsen viikoksi koska tahansa, mutta mielestäni ei ole isovanhempien tehtävä kasvattaa meidän lasta. Ollaan matkustettu eksoottosissa kohteissa ennen lasta ja pienten kanssa matkustetaan kohteeseen, johon voidaan mennä koko perhe. Ja kuherrella voidaan, vaikka lapsi olisi mukanakin, niinhän sitä kuherrellaan kotonakin, ainakin meillä. Ei se kuhertelu rajoitu siihen yhteen etelän viikkoon.
No sitähän mä tuolla fanaattasille tarkoitin, että jos ei ole viikkoa erossa on fanaattinen.

Tuo luetun ymmärtäminen ois ihan kiva taito jos haluaa yrittää edes kommentoida vai mitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
miksi täällä kysellään mitään, jos kuitenkin se oma mielipide jo selvillä ja faktatieto asiasta tuntuu itselle epämiellyttävältä (kirjoitetaan fanaattiselta). Ymmärtääkseni kaikki asiantuntijat ovat sitä mieltä, että tuollainen ero on alle vuosikkaalle ehdottomasti liian pitkä. Täällä aina oletetaan, että jos et halua viedä lastasi viikoksi hoitoon olet kateellinen. Mun vanhempani ottaisivat lapsen viikoksi koska tahansa, mutta mielestäni ei ole isovanhempien tehtävä kasvattaa meidän lasta. Ollaan matkustettu eksoottosissa kohteissa ennen lasta ja pienten kanssa matkustetaan kohteeseen, johon voidaan mennä koko perhe. Ja kuherrella voidaan, vaikka lapsi olisi mukanakin, niinhän sitä kuherrellaan kotonakin, ainakin meillä. Ei se kuhertelu rajoitu siihen yhteen etelän viikkoon.
Ei varmasti, mutta onko täällä oikeasti äitejä, jotka eivät halua viettää miehensä kanssa esim. yhtä yötä kaksistaan esim. mökillä saunoen ja vain toisistaan nauttien?
Ihania on ne iltahetket miehen kanssa kun lapsi on mennyt nukkumaan, mutta kyllä silti se ei korvaa sitä, että saa ja antaa jakamatonta huomiota elämänkumppanilleen ja voi valvoa koko yön ja nukkua aamulla pitkään jnejne....? En yhtään ihmettele miksi Suomessa erotaan niin paljon, kun sitä parisuhdetta ei tajuta vaalia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sellainen pitäs olla? Lue sä kirjojas ja elä niiden mukaan. Normaalisiti ihmiset elävät omien ajatusten mukaan. Kuvitteletko sä tosissas että jotku haluavat elää sana sanalta jonku kirjan mukaan?
En kuvittele, mutta mielestäni on omituista että teilaat psykologian professorin laajaan tietoon perustuvan kirjoituksen sillä että "se nyt on vaan yhden ihmisen mielipide". Minulla on alan koulutus ja oikein mielelläni luen kirjoja ja elän sen mukaan, minkä oletan olevan lapsilleni parhaaksi, kiitos vain toivotuksesta. :) Linkin laitoin siksi, koska ap kysyi jättäisinkö lapseni hoitoon, ja sanoin että en jättäisi, ja laitoin linkin perusteluksi koska en itse jaksanut alkaa kirjoittamaan samantyylistä litaniaa.

 
rasvie
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
miksi täällä kysellään mitään, jos kuitenkin se oma mielipide jo selvillä ja faktatieto asiasta tuntuu itselle epämiellyttävältä (kirjoitetaan fanaattiselta). Ymmärtääkseni kaikki asiantuntijat ovat sitä mieltä, että tuollainen ero on alle vuosikkaalle ehdottomasti liian pitkä. Täällä aina oletetaan, että jos et halua viedä lastasi viikoksi hoitoon olet kateellinen. Mun vanhempani ottaisivat lapsen viikoksi koska tahansa, mutta mielestäni ei ole isovanhempien tehtävä kasvattaa meidän lasta. Ollaan matkustettu eksoottosissa kohteissa ennen lasta ja pienten kanssa matkustetaan kohteeseen, johon voidaan mennä koko perhe. Ja kuherrella voidaan, vaikka lapsi olisi mukanakin, niinhän sitä kuherrellaan kotonakin, ainakin meillä. Ei se kuhertelu rajoitu siihen yhteen etelän viikkoon.
Ei varmasti, mutta onko täällä oikeasti äitejä, jotka eivät halua viettää miehensä kanssa esim. yhtä yötä kaksistaan esim. mökillä saunoen ja vain toisistaan nauttien?
Ihania on ne iltahetket miehen kanssa kun lapsi on mennyt nukkumaan, mutta kyllä silti se ei korvaa sitä, että saa ja antaa jakamatonta huomiota elämänkumppanilleen ja voi valvoa koko yön ja nukkua aamulla pitkään jnejne....? En yhtään ihmettele miksi Suomessa erotaan niin paljon, kun sitä parisuhdetta ei tajuta vaalia.
Yksi yö tai 7 yötä? Etkö sinä huomaa mitään eroa?
 

Yhteistyössä