Viikon lomalle - 7kk lapsi mummolaan

  • Viestiketjun aloittaja matkamies
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No todellakin. Joku Nina Mikkonen Kakkonen on tuon kirjoittaja. Huhhuh. Ja taas isää poljetaan maahan. Mä lyön vetoa että vaikka oon lapsen kanssa päivät kotona, on sille isä ihan yhtä läheinen ja tärkeä kuin minäkin.
Tuossa tekstissäkin sanottiin että:

Vauva on biologisesti virittäytynyt luomaan alusta lähtien kiinteän suhteen häntä ensisijaisesti hoivaavaan vanhempaan, tässä tapauksessa ilmeisesti äitiin.


Kyse ei ole siis mistään äitiyden korostamisesta vaan kyse oli siitä että tässä tapauksessa äiti oli lapsen kanssa kotona, ei isä, joten lapsi on kiintynyt äitiinsä joka on hänen ensisijaisesti hoivaava vanhempi.
Onko meidän vauva sit jotenkin häiriintynyt kun on aina vaan isin perään kun mies tulee töistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ois kiva kuulla kokemuksista joltain, joka on ollut nuin pienestä erossa, et onko äiti-lapsi -suhde kärsinyt..? tms.
Se vaikutus lapseen ei näy noin vain helposti tunnistettavana asiana kuten vaikkapa ihottuma heti suklaalevyn syömisen jälkeen. Vauva on olemassa vain vanhempiensa kautta ja heidän häviäminen vaikuttaa hänen minäkuvaansa ja itsetuntoonsa ja oppii ettei hän ole sen arvoinen ettei hänen tarpeisiinsa vastata. Kirjavinkiksi aiheesta esim. "Äidin ja vauvan varhainen vuorovaikutus" Monilla meistä aikuisista on esim. itsetunto-ongelmia, joita ns. täysin terveillä ihmisillä ei pitäisi olla.
Jos mun lapsella tulee olemaan aikuisena itsetunto-ongelmia, tuskin syytä siitä 20 vuotta vanhaa viikonloppulomaani. Eiköhän tollasissa oo takana myös muitaki asioita elämästä, tässä puhutaan vain muutaman päivän poissa-olosta eikä esim. kuukaudesta tai vuodesta. Mutta tämä vain minun mielipiteeni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Oltiin miehen kanssa häämatkalla kun nuorempi lapsista oli 8kk. Molemmat lapset oli sen viikon mun siskon luona hoidossa ja kaikki meni tosi hyvin. Ovat muutenkin läheisiä tätinsä kanssa.
Meillä oli vaan miehen kanssa niin kova ikävä lapsia ettei enää kyllä ilman heitä lähdetä mihinkään.
Me otettiin kaikki 3lasta mukaan häämatkalle,virkailija oli pudottaa lippuja hakiessa silmänsä päästään kun kuuli että mennään häämatkalle lasten kanssa,no kaappiinko nuo olisi pitänyt laittaa ja jos meillä lomaa niin miksipä ei myös lapsillakin:)
 
Millipidetär
en kyllä pystyisi mitenkään lähtemään kun kolmen vuotiastakaan en viikoksi voisi vielä jättää hoitoon, ehkä kouluikäisen. Minusta vauvaikäiselle on 1 yö ihan maksimi, isomman voi jättää sitten jo viikonlopuksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei halooo:
Alkuperäinen kirjoittaja matkamies:
Kuinka moni lähtisi reissuun puolison kanssa ja jättäisi vauvan kotiin?
Kuulostaa hurjalle.. isovanhemmat ovat kyllä lapsen kanssa useita kertoja viikossa..
Kuinka voisit nauttia lomasta,eikö olisi kannattanut lomat lomaillea kahden kesken ennen vauvaa?Ei vauva ole nukke jonka voi tarpeen tullen nakata kaappiin kun nyt itsen tekee mieli löhöillä vakkapa margaritan kera aurinkorannalla :(:(
Aika paksua. Edelleen olen sitä mieltä, että ei muu elämä pääty lapsien tekoon! Monella on läheiset, paljon läsnäolevat isovanhemmat tai muut läheiset elämässä mukana, ja se ei todellakaan ole mitään heitteille jättöä jos lapsi on hoidossa ihmisillä jotka ovat tuttuja ja ihania lapsesta.

Ootko katkera kun et itse pääse sinne aurinkoon siemailemaan drinksuja? Haise siellä kyökissäs....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko meidän vauva sit jotenkin häiriintynyt kun on aina vaan isin perään kun mies tulee töistä?
Jos sua ihan aidosti mietityttää tämä asia niin kannattaa ottaa yhteyttä esim. neuvolapsykologiin.
No ei todellakaan mietitytä, *Hei soittelisin sitä että vauvani on OMAN isänsä perään, onkohan hän häiriintynyt?* Eh.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Mun mieletä tuo teksti on jotenkin fanaattinen, että äidin ja vauvan pitäisi olla koko ajan yhdessä.
Fanaattinen tai ei niin nykyisin on jo paljon tietoa lapsen kehityksestä ja tuo kirjoittaja on psykologian tohtori jonka tietopohja on siis paljon laajempi kuin tavallisella tallukalla näistä aiheista.. Vauvan ensisijaisen hoitajanhan ei tietenkään tarvitse olla äiti tai edes isä, mutta joku pysyvä henkilö hänellä täytyy olla ensimmäisen elinvuotensa aikana.
Kyllä koen olevani pysyvä henkilö, vaikka mulla on ollutkin harrastuksia/omia menoja vauvan ollessa alle 1v, enkä ole vauvan kanssa ollut 24/7.
Niinpä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Oltiin miehen kanssa häämatkalla kun nuorempi lapsista oli 8kk. Molemmat lapset oli sen viikon mun siskon luona hoidossa ja kaikki meni tosi hyvin. Ovat muutenkin läheisiä tätinsä kanssa.
Meillä oli vaan miehen kanssa niin kova ikävä lapsia ettei enää kyllä ilman heitä lähdetä mihinkään.
Me otettiin kaikki 3lasta mukaan häämatkalle,virkailija oli pudottaa lippuja hakiessa silmänsä päästään kun kuuli että mennään häämatkalle lasten kanssa,no kaappiinko nuo olisi pitänyt laittaa ja jos meillä lomaa niin miksipä ei myös lapsillakin:)
Kukin tyylillään. Me mentiin naimisiin keskenämme eikä lasten kanssa ja ajateltiin että häämatkastakin nautitaan kahden :saint:
 
r
Vauva on kiinni äidissään (jos on lähin hoitaja) ja yllättävän kiinni äiti on lapsessaan. Kuitenkin se lapsi joskus kasvaa eroon ja itsenäistyy, äidin pitää silloin osata luopua. Silloin olisi tosi hyvä jos äidilläkin olisi oma elämä ilman lasta koko ajan lähettyvillä.
Vaan minkä ikäisenä tämä sitten tapahtuu...
 
hei halooo
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja hei halooo:
Alkuperäinen kirjoittaja matkamies:
Kuinka moni lähtisi reissuun puolison kanssa ja jättäisi vauvan kotiin?
Kuulostaa hurjalle.. isovanhemmat ovat kyllä lapsen kanssa useita kertoja viikossa..
Kuinka voisit nauttia lomasta,eikö olisi kannattanut lomat lomaillea kahden kesken ennen vauvaa?Ei vauva ole nukke jonka voi tarpeen tullen nakata kaappiin kun nyt itsen tekee mieli löhöillä vakkapa margaritan kera aurinkorannalla :(:(
Aika paksua. Edelleen olen sitä mieltä, että ei muu elämä pääty lapsien tekoon! Monella on läheiset, paljon läsnäolevat isovanhemmat tai muut läheiset elämässä mukana, ja se ei todellakaan ole mitään heitteille jättöä jos lapsi on hoidossa ihmisillä jotka ovat tuttuja ja ihania lapsesta.

Ootko katkera kun et itse pääse sinne aurinkoon siemailemaan drinksuja? Haise siellä kyökissäs....

Ja minulta meni ohi ja lujaa...mitäs siinä sitten kyselet anna sen lapsesi olla vaikka 3viikkoa siellä hoidossa kun kerran olet päätöksen tehnyt:(Lapsi on nyt vain siinä iässä että kaikki osa alueet aivoissa kypsyy ja tarvitsee minusta vanhempiaan eikä vasta sitten joskus kun niille leikkivanhemmille sopii.Tosin onhan näitä nähty kuinka isovanhemmat tai muut sukulaiset joutuvat vahtimaan jotta vahemmat saavat nautti ja kiertää maailmaa,eli minusta nyt vaan on niin tyhmää silloin hankkia lapsia jos ei jaksa tai halua kasvattaa,kukin tyylillään ja minäpä menen sinne etelään lasteni kanssa ja saan katsella ainakin iloisia lasten kasvoja ja empä kärsi krapulastakaan:) :)
 
vieras
Meidän pian 10kk on riemuissaan, kun iskä tulee töistä kotiin, mutta ei kuitenkaan halua olla minusta yhtään erossa. Suihkussa käyminen on pelkkää huutoa, isä ei kelpaa.

Ei kävisi mielen vieressäkään jätää niin pientä hoitoon viikoksi. Itse en veisi edes yhdeksi yöksi.

Ja ne joiden mielestä tuo asiantuntijan kirjoitus kuulostaa fanaattiselta niin toki se kuulostaa, jos kerran itse on sitä mieltä että pieni ei siitä kärsi ja hoitoon vaan jne jne. Ei se kuitenkaan poista faktoja. Sama juttu, että täällä joku kertoi antavansa vauvalleen jo soseita, mutta omasta mielestään hän silti edelleen täysimettää. Siis WHAAAAAT? Aivan kuin sitä vaan voisi aina itse päättää mikä on oikea totuus, vaikka faktat ois muuta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei halooo:
Ja minulta meni ohi ja lujaa...mitäs siinä sitten kyselet anna sen lapsesi olla vaikka 3viikkoa siellä hoidossa kun kerran olet päätöksen tehnyt:(Lapsi on nyt vain siinä iässä että kaikki osa alueet aivoissa kypsyy ja tarvitsee minusta vanhempiaan eikä vasta sitten joskus kun niille leikkivanhemmille sopii.Tosin onhan näitä nähty kuinka isovanhemmat tai muut sukulaiset joutuvat vahtimaan jotta vahemmat saavat nautti ja kiertää maailmaa,eli minusta nyt vaan on niin tyhmää silloin hankkia lapsia jos ei jaksa tai halua kasvattaa,kukin tyylillään ja minäpä menen sinne etelään lasteni kanssa ja saan katsella ainakin iloisia lasten kasvoja ja empä kärsi krapulastakaan:) :)
Leikkivanhemmat
Isovanhemmat joutuvat
Ei jaksa eikä halua

Onpas mustavalkoinen ajattelutapa sinulla, _hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Oltiin miehen kanssa häämatkalla kun nuorempi lapsista oli 8kk. Molemmat lapset oli sen viikon mun siskon luona hoidossa ja kaikki meni tosi hyvin. Ovat muutenkin läheisiä tätinsä kanssa.
Meillä oli vaan miehen kanssa niin kova ikävä lapsia ettei enää kyllä ilman heitä lähdetä mihinkään.
Me otettiin kaikki 3lasta mukaan häämatkalle,virkailija oli pudottaa lippuja hakiessa silmänsä päästään kun kuuli että mennään häämatkalle lasten kanssa,no kaappiinko nuo olisi pitänyt laittaa ja jos meillä lomaa niin miksipä ei myös lapsillakin:)
Kukin tyylillään. Me mentiin naimisiin keskenämme eikä lasten kanssa ja ajateltiin että häämatkastakin nautitaan kahden :saint:
Me taas otettiin lapset mukaan häämatkalle kun olihan nuo häissäkin sekä hääjärjestelyissä ja jopa hääkuvassakin ja lapset kuuluivat täten meillä meidän perheeseen niin niillä yhtä lailla oikeus olla ja nauttia siitä jos olisimme halunnut matkalle ilman lapsia niin olisimme varmaan menneet sitten naimisiinkin ennen lasten tuloa;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei halooo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja hei halooo:
Alkuperäinen kirjoittaja matkamies:
Kuinka moni lähtisi reissuun puolison kanssa ja jättäisi vauvan kotiin?
Kuulostaa hurjalle.. isovanhemmat ovat kyllä lapsen kanssa useita kertoja viikossa..
Kuinka voisit nauttia lomasta,eikö olisi kannattanut lomat lomaillea kahden kesken ennen vauvaa?Ei vauva ole nukke jonka voi tarpeen tullen nakata kaappiin kun nyt itsen tekee mieli löhöillä vakkapa margaritan kera aurinkorannalla :(:(
Aika paksua. Edelleen olen sitä mieltä, että ei muu elämä pääty lapsien tekoon! Monella on läheiset, paljon läsnäolevat isovanhemmat tai muut läheiset elämässä mukana, ja se ei todellakaan ole mitään heitteille jättöä jos lapsi on hoidossa ihmisillä jotka ovat tuttuja ja ihania lapsesta.

Ootko katkera kun et itse pääse sinne aurinkoon siemailemaan drinksuja? Haise siellä kyökissäs....

Ja minulta meni ohi ja lujaa...mitäs siinä sitten kyselet anna sen lapsesi olla vaikka 3viikkoa siellä hoidossa kun kerran olet päätöksen tehnyt:(Lapsi on nyt vain siinä iässä että kaikki osa alueet aivoissa kypsyy ja tarvitsee minusta vanhempiaan eikä vasta sitten joskus kun niille leikkivanhemmille sopii.Tosin onhan näitä nähty kuinka isovanhemmat tai muut sukulaiset joutuvat vahtimaan jotta vahemmat saavat nautti ja kiertää maailmaa,eli minusta nyt vaan on niin tyhmää silloin hankkia lapsia jos ei jaksa tai halua kasvattaa,kukin tyylillään ja minäpä menen sinne etelään lasteni kanssa ja saan katsella ainakin iloisia lasten kasvoja ja empä kärsi krapulastakaan:) :)
Minä en ole Ap, ja ekalta sivulta voit lukea että mulle maksimi eroon on kaksi yötä. Mutta sikamaista tulla vihjailemaan ettei lapsia olisi kannattanut tehdä kun vielä mielii maailmalle. Ja tuossa yllä kutsut sellaisia leikkivanhemmiksi!!! Kai sitä saa olla omaakin elämää, jokainen tyylillään!
Ja ihan vinkkinä, joskus kannattaa antaa aikaa myös itselleen ja joskus se krapula on ollut sen arvoista!
 

Yhteistyössä