viikon 35 jatkot:)

Tännekin kuulumisia lyhyesti. Heräsin viideltä siihen, että pöksyt ihan veressä. Olin täysin varma keskenmenosta, ja kahdeksaksi lähdettiin kättärille jossa voitaisiin tarkastaa tilanne. Uskomatonta kyllä, siellä sydän vaan sykki, vaikka vuoto oli runsasta. Lääkäri oli näkevinään pienen myooman kohdussa, joka voisi aiheuttaa vuotoa. Kyllä tämä koko raskaus on ollut niin stressaavaa jatkuvine vuotoineen, tämä vuoto oli kyllä täysin eri maata kuin aiemmat tuhruttelut. Mieskin totesi verta tulleen paljon, kun aiempia vuotoja piti mitättöminä.
Nyt ei sitten muuta kuin toivota kaiken menevän hyvin. On vaan niin vaikea uskoa, kun kokoajan on saanut säikkyä kunnolla.
 
Non huh Annuli, on teitä taas pidetty jännityksessä... :hug: .Onneksi kuitenki sydän siellä sykki. Eipä sitä auta kun vain toivoa parasta... Onko teille tulossa uusia kontrolli ultria ennen np-ultraa, ja milloin se on? Kuinka mones viikko sinulla on nyt menossa?

Minulla on itellä helpottanu tuota jännitystä, pelotusta ja odotusta huomattavasti kotidopler. Vieläki kuuntelen sillä lähes päivittäin vauvan sykettä vaikka jo liikkeitä ja potkuja(?) tunnen. En kyllä ikinä olis uskonut, kuin tämä pitkä jännäily ja odotus vain muuttuu kovemmaksi jännäilyksi ja odotukseksi kun sen plussan sai.

Henlai: Onnea labratuloksista ja puhureita loppuviikolle =)

Nanna +Pippunen rv 17+6
 
HenLai hyvä juttu, että kyseessä olikin vaan väärä hälytys.

Annulille suuri voimahalaus :hug: Kirjoittelinkin jo aiemmin, että mulla tuli vuotoa lähes päivittäin rv:t 9-13. Kerran oli ihan verisiä tippoja, mutta muuten tuli sellaista oranssia ja vaaleanruskeaa jatkuvalla syötöllä. Hermot oli niin pinnassa ja sydän syrjällään joka ikinen kerta, kun jotain valahti tai täytyi muuten käydä vessassa. Mies aina lohdutteli, että kun syke siellä vuodoista huolimatta vahvana joka kerta löytyi, niin kyllä se sisupussi siellä mukana pysyy. Uskon, että teidän pikkuisella on kaikki vallan mainiosti ja vuotelu johtuu just jostain myoomasta tai istukasta tms :heart: :hug: Tsemppiä!

Nannakin on jo tosi pitkillä viikoilla - kohta puoliväli jo ohittuu! Onko teillä jo ollut rakenneultra? Aika kuluu niin nopsaan, ettei meinaa enää laskuissa perässä pysyä. Ihan samoilla linjoilla sun kanssa tuon jännäilyn suhteen.. Mulla on vieläkin pelko matkassa mukana, vaikka tähän saakka on kaikki mennyt hyvin ja toivottavasti menee jatkossakin.

kaneliomena ja Elmeri 26+0
 
Kaneliomena: Meillä on rakenneultra parin viikon kuluttua. Huh kuulostaapa oudolta kun just vähän aikaa sitte murehdin että niin kovin pitkä aika seuraavaan ultraan. Kyllä tämä aika menee toisaaltaan myös nopeaa. Luulen, että minullaki se pelko on ja pysyy ihan sinne synnärille asti =) ...

N+P 17+6
 
Sain eilen paperit kotiin siitä gynekäynnistä. Niissä oli jotenki siihen tyyliin et toisella puolella oli kasvamassa 11 mm folli ja toisella puolella 10 mm. Jospa ees toinen ois jaksanu kasvaa loppuun asti ja irrota kunnolla. Mulla tosin on tullu rinnat kipeiks ja ne on mun mielestä kasvanu.
 
Lääkärissä käytiin tänään, ja vuodon syyksi löytyi hematooma kohdusta. Hyvä uutinen on se, että verenpurkauma on sikiön alapuolella, elikkä ei vie pientä niin helposti mukanaan mikäli päättää vielä vuotaa. Voi kuulema tulla pois tiputtelemalla, vuotamalla oikein kunnolla taikka sitten liueta itsekseen. Helpottunut olo on kun sai tietää vuodon syyn...

Railakkaita juhlia kaikille, jotka ovat sellaisiin menossa! Me vietetään vappua tälläkertaa kotosalla.
 
Henlai: Toivotaan parasta =) !

Annuli: Onnea hyvistä uutisista! Varmasti helpotti tietää tuo ja nyt ei sitte välttämättä niin paljo tarvitte säikähtää noit vuotoja. On teilläki siellä sitkeä sissi =) .

Täällä vietetään vappu myös kotosalla, ekaa kertaa pitkään aikaan muuten :D . Hyvää vappua kaikille!

Nanna +P 18+0
 
Hyvää vappua kaikille!! :)

Annuli, ompa ikäviä sattunut. Onneksi kuitenkin pikkuinen voi hyvin ja sydän sykki, eikä mitään vakavampaa syytä vuodolle löytynyt.

HenLaille plussatuulia oikein kamalasti!! ++++++++ :whistle:

(.) Oltiin eilen lääkärissä. Keskusteltiin paljon tilanteesta. Lääkärin mukaan meillä on hyvät mahdollisuudet saada luomunakin vauva, mitään erityistä vikaa ei kuulemma pitäisi olla, kun huomioi entiset tiedot jne. Kuitenkin koska yritystä on ollut jo sen verran kauan ja koska itse halusimme ni joitakin hoitoja yritti kehitellä. Verikokeitakin määräsi varmuudeksi ni nekin on sitten tuoreita tuloksia. FSH, LH, PRL ja TSH otetaan alkukierrossa. Loppukierron näytteet otettiinkin viime syksynä. Lisäksi haluaa ultrata puolivälistä kiertoa varmistaakseen ettei mitään löydy. Tämän jälkeen sitten aloitan ensi kierron jälkeen alkavassa kierrossa näillä näkymin syömään Clomifenia (vaikka ovuloinkin) ja mukaan tulee inseminaatio. Inseminaatiossa tulee sitten samalla katsottua miehen spermakin. Hiukan jäin miettimään haluanko inseminaatiota, mutta voihan sitä muutaman kerran yrittää. Eihän tulosta ole tullut luomustikaan.
Mullahan on kierto nyt loppu suoralla. Aamulla tuli hiukan verta ja luulin tädin jo tulevan, mutta sitten se vuoto lakkasi. :/ Tulis nyt vaan jos on tullakseen, ni pääsen noihin verikokeisiinkiin pian ja asiassa eteenpäin.
 
Torstai 1.5.2008

Piitu-Liinu...........kp 23/28-30............yk14............2.Toiveissa
miranda-81..........kp 27/28-32............yk9...............2.Toiveissa
HenLai.................kp 32/24-33............yk11............1.Toiveissa


Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
Meela
Annuli81
 
Heissan! Täälläkin takana kotivappu - ei jaksettu lähteä mihinkään, joten päätettiin korkata grillauskausi =) Kyllä toi grilliruoka maistuukin taas vuoden tauon jälkeen ;)

Annuli, tosi helpottava tieto että vuodon syy löytyi. Muistan hyvin kuinka mulla meni monta päivää ihan käsille tammikuun alussa, kun mieltä painoi vaan masun tilanne ja mitä siellä oikein tapahtuu... Epävarmuus on melkein joka tilanteessa pahinta, koska ainakin mun mielikuvitus loihtii aina kaikkein epätodennäköisimmät ja pahimmat vaihtoehdot esille eikä päästä niistä irti ihan hevillä.

Mirandalle kovasti tsemppiä mahdollisesti alkaviin hoitoihin - jännäilythän on vielä tämän kierron osalta kesken. Tulisko teille inssi jo heti tähän seuraavaan kiertoon vai vasta sitä seuraavaan?

Suuri plussapuhallus Mirandalle, HenLaille ja Piitu-Liinulle +++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:
Hyvää viikonloppua kaikille!

Rakkain terkuin kaneliomena
 
Perjantai 2.5.2008

HenLai.................kp 1/24-33............yk12............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 23/28-30............yk14............2.Toiveissa
miranda-81..........kp 27/28-32............yk9...............2.Toiveissa


Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
Meela
Annuli81


 
Maanantai 5.5.2008

miranda-81..........kp 3/28-32............yk10............2.Toiveissa
HenLai.................kp 4/24-33............yk12............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 26/28-30............yk14............2.Toiveissa


Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
Meela
Annuli81


 
Keskiviikko 7.5.2008

miranda-81..........kp 5/28-32............yk10............2.Toiveissa
HenLai.................kp 6/24-33............yk12............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 28/28-30............yk14............2.Toiveissa


Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
Meela
Annuli81


[/quote]

 
Maanantai 12.5.2008

miranda-81..........kp 10/28-32............yk10............2.Toiveissa
HenLai.................kp 11/24-33............yk12............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp 33/28-30............yk14............2.Toiveissa


Plussanneet:
Venla-05
kaneliomena
Annie76
nanna81
Meela
Annuli81


 
Täällä on tosissaan ollut hiljaista. :wave: mites Piitu-Liinun tilanne? Entä miten Mirandan ultra sujui, varmistuiko inssin aikataulu?
Minä olen jo kolmatta viikkoa saikulla voimakkaan raskauspahoinvoinnin takia. Nyt alkanut olo tällä viikolla selvästi helpottamaan, ruoka alkanut jossain määrin pysymään sisällä ,ja olo alkaa tuntua enemmän elävien kirjoissa olevalta. :D Huomenna ja perjantaina pitäiskin jo itsensä koulutukseen hilata, mikä kyllä pelottaa, mutta eiköhän päivät jotenkin suju. Ja onhan siellä useampi vessa missä voin tarpeen tullen kuluttaa aikaa...

Ultrissa ollaan käyty säännöllisesti sen hiton hematooman takia, joka viimeksi tänään aiheutti sydämentykytyksiä tuhruttelemalla. Lisäksi viime viikolla yllättäen kohdusta löytykin vielä toinen sikiöpussi, jossa ei kuitenkaan sikiötä. Sen pitäisi itsekseen surkastua pois.
Asukas alkaa muistuttamaan jo ihmistä, ja tänään ultrassa heilui menemään sellaista tahtia, että alkoi ihan naurattamaan kyyneleet silmissä. :heart: En tiennytkään että liikkuminen alkaa näin aikaisin, nyt siis menossa vasta 9+2.

Mitä kuuluu Meela, Kaneliomena, Nanna ja Annie?? Anniesta ei olekaan kuulunut useaan kuukauteen, olisi mukavajos kävisit kuulumiset kertomassa.:)
 
Tulinpas minäki kuulumisia katelemaan =) !
Onnea Miranda inssiin!! Piitu-Liinullaki on jo päivät pitkällä...

Anniesta kuulin joku viikko sitten tuolla odotuspuolella ja hyvin oli hällä sujunu. Varmaan käy itse jossain välissä sitte kertoilemassa tilannetta kun taas palstalla käy =) .


Minä olen ollu pidempään myös saikulla selkäkipujen vuoksi. Viime viikolla yritin palata töihin mutta sitte alkovatki melkoset liitoskivut, ja loppu viikko meni kotona. Perjantaina alko supistelut. Eli on tää melkosta säpinää ollu, tai siis kipuilua, mutta edelleenkään en valita mistän =) . Tänään kävin noiden supistelujen vuoksi omalla gynellä. Kaikki oli ok ja kohdunsuu kiinni. Ultralla vähän katseltiin ja näyttipä hän kasvokuvaa 4D:näki. Tippa tuli itselläki linssiin sitä katsoessa. Sielä se meidän kaunis pieni vauva oli ja vuorotellen heristeli nyrkkiä ja imeskeli sormia =) . Alapäätä kans vähän katseltiin ja pieni vehe sieltä löyty ;) . Tuli jotenki vieläki todemmaksi tämä odotus kun tähän mennessä se on ollu sitä pelkkää pelkoa ja epävarmuutta. Nyt alkaa pienesti jo uskomaan, että tuo potkiskelija tuolla tulee meille tänne loppu vuodesta =) . Niin juu erittäin vilkkaaksi sitä on sanottu kun on yritetty ultrata/ sydän ääniä kuunnella, että saas nähdä minkälainen pikku piru sieltä tulee :LOL: .
Ens viikolla on sitten rakenne uä jossa näkee tarkemmin vauvan kehityksen...

Hienoa Annuli, että teillä on kuitenki sujunut hyvin noista vuoteluista huolimatta! Toivottavasti se hematooma sieltä häviää... Toivottavasti myös pahoinvointi alkaa pikku hiljaa helpottaa, mutta onpahan sinullaki ihana syy sille pahoinvoinnille kuitenki =)


Nanna +poju 20+0
 
Ihana kuulla teistä Annuli ja nanna. :heart:
Annuli, onneksi tosiaan kaikki on sujunut hyvin vaikka vuotelua onkin ollut. Itsellä oli esikoista odottaessa polyyppi, joka vuosi aina välillä ja sen vuoksi sai olla sydän kurkussa...ainakin ennenkuin syy selvisi vuotoihin. Ymmärrän siis tunteesi oikein hyvin. Toivottavasti pahoinvointi alkaisi helpottamaan pikkuhiljaa, vaikka uskon että sen kestää, kun on hyvä syy siihen. ;)
nanna Voi miten ihania uutisia olet saanut ultrassa. :heart: Vai pojan saatte. :) Toivottavasti kivut ja supistukset helpottaisivat tai eivät ainakaan lisääntyisivät.

(.) Olin tänään tosiaan ultrassa. Katsottiin vielä kohdun tilanne ja kaikki oli oikein hyvässä mallissa. Johtofollikkeli on tällä hetkellä 14mm ja viikonloppuna ennusti lääkäri oviksen tapahtuvan. Tää kierto kuitenkin mennään luomusti. Verikokeissa ei ollut mitään häikkää. Nyt lääkäri oli sitä mieltä että voisimme kokeilla luomuna pitempään, kun siihen ei mitään estettä(=syytä miksi ei ole tärpännyt) ole löytynyt. Kuitenkin antoi luvan tulla inssii kesäkuussa tai elokuussa. Ehkä menemme kesäkuussa, kun on niin turhauttava olo. Jospa se auttaisi. Jatkossa sitten yritämme luomusti ja aina silloin tällöin kokeilemme inssiä clomeihin yhdistettynä....Toivottavasti ymmärsitte mitä yritän kertoa. Kysykää jos ette, ni yritän selvittää tarkemmin. ;)
 
Heissan!

Täällähän on tullut monia hyviä ultrakuulumisia =) :heart:

Mirandalle ja HenLaille paljon plussapuhureita, kun molemmilla näyttäis olevan ovisajat käsillä viikonlopun tietämissä +++++++++++++++++ :whistle: Piitulla on päivät jo reippaasti yli - täällä on peukut pystyssä, että johtuisi pikku matkalaisesta :heart: =)

Paljon onnea nannalle pienestä pojasta :heart: =) Toivottavasti olo helpottaa kipujen ja suppailujen suhteen.

Annulillakin on jo kymmenes viikko meneillään! Joko teillä on aika varattuna niskapoimuun? Hienoa, että pahoinvointi alkaa jo helpottaa =) Mulla kesti viikolle 16 ja taisin päästä aika vähällä... Eilen just juttelin serkkuni kanssa, jolla sama olo oli kestänyt alusta loppuun. Hän sanoi, että se kahden tunnin välein syöminen jyrsi loppuajasta kaikkein eniten, koska painoa tuli muutenkin ja sitten vielä pitää mättää jotain koko ajan...

Me käytiin maanantaina äitiyspolilla ja nähtiin samalla pikku-Elmeri :heart: Painoarvioksi tuli 1,230 kg ja muutkin mittaustulokset vastasivat täysin viikkoja. 4D-kuvaa nähtiin kasvoista ja sen perusteella pitää sanoa, että kyllä sieltä on tulossa ihan isänsä pikku kopio =) :heart: Muistutti niin paljon miehen vauvakuvia =) Kova poika on touhuamaan. Viime yönäkin kävi mahassa sellainen mylläys, kun ilmeisesti kääntyi taas pää alaspäin. Ainakin ylämahalle sen verran sadellut potkuja tänä aamuna.

Hyvää viikonloppua kaikille =) :heart:
kaneliomena ja Elmeri 28+3
 
No heippa tännekkin pitkästä aikaa! =) Pikkulinnut lauloivat, että täällä oli kyselty kuulumisia...

Mä olen törkeesti unohtanut ja ignoorannut tään pinkan ihan tyystin, pahoitteluni siitä! :ashamed:

Sydämeni pohjasta lämpimät onnittelut kaikille teille muillekin plussanneille! :flower: :heart: Nyt vielä Miranda, HenLai ja Piitu-Liina junaan mukaan, niin on koko porukka plussannut.

Ihan OK on mulla tämä raskaus mennyt, ei vielä mitn ihmeempiä vaivoja tai ongelmia ole ollut.Toivottavasti ei pahemmin tulisikaan.
Rv 24 täällä vietellään ja sen verran rakenneultrassa paljastui että pientä tyttöä ootellaan saapuvaksi... :)
On kyllä ihana juttu. Liikkeitä oon tuntenut vasta muutaman viikon, ilmeisen myöhäisherännäinen tapaus tämä, mutta mulla tosin kohtu taaksepäin kallellaan ja istukka edessä, mitkä kuulemma vaimentavat potkuja.

Ihan vikkelästi hän möyri ultrassa kun hänet nähtiin; en vaan niin kovin paljoa tuntenut alussa ainakaan noita liikkeitä. Mutta nyt kyllä tuntuu jo, vaikkakkaan ei vieläkään ihan mitään maksimaalisia potkaisuja.

Olipas kiva kun kyselitte mun kuulumisia, tulenpa täällä taas useammin pyörähtämään, kun tämän pinon ja teijät jälleen löysin!

=) Annie ja tytöntyllerö rv 23+5
 
Annie Ihana kuulla sinusta. :heart: Onnea tiedosta, että tyttö on tulossa!

(.) Ovulaatio oli viikonloppuna ja kovin pedin puolella puuhasteltiin. Niin kovin toivon, että tulosta syntyisi. Eipä tarvitsisi mennä hoitoihin asti. Nyt pitää vain pari viikkoa jännitellä.

Miten Piitu-Liinulla ja HenLailla menee?
 

Yhteistyössä