Viikko-viikko systeemi, koulu ja välimatkat... Help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hillallaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hillallaa

Vieras
Nyt se tärähti tajuntaan, kun ex meinaa että meidän kaksostytöt muuttais HÄNEN luokseen kun alkaa koulu vuoden päästä. Mitä hittoa? Meillä on 10km välimatkaa ja tytöt viikko-viikko systeemillä.

Mä oon ihan alussa raskaana (ex ei edes tiedä) ja kun koulu alkaa, en tosiaan lähde vauvan kanssa viemään yht.20km tyttöjä kouluun! Mulla ei ole edes autoa kun ei olla tarvittu, miehelläni on mutta hän käy töissä toisella paikkakunnalla ja menee kuuteen.

Ootteko saanut järjestyyn tälläistä mitenkään?

Saahan sitä meinata, vaikka muuttaa kuuhun. Ihan vapaasti vaan. Ei se ex kuitenkaan voi tosta noin vaan päättää, että mihin kouluun ja missä lapset asuu. Jos ei ole hyvä ratkaisu, niin pitää etsiä toinen.

Pitäiskö ottaa puheeksi tuo vauva-asia, jos eksältä irtoaisi vähän ymmärrystä sitten enemmän? Olishan se hyvä olla kaikkien perheen osapuolien tiedossa kun yhdessä suunnitellaan tulevaa, vaikka eksä ei ihan välitöntä perhettä nyt enää olekaan. Teillä on kuitenkin nuo kaksoset ja tuleva vauva vaikuttaa myös heihin ja sillä tavoin myös heidän isäänsä. Toki voit esittää toiveen ettei hän siitä vielä kerro jos et halua että muut saavat tietää. Onnistunee aikuisilta jos teillä ei ole mitään ihme säätöä ollut muuten asioissa?

Mun mielestä olis hyvä, jos muuttaisitte niin lähekkäin, että lapsilla on molemmista kodeista yhtä pitkä matka kouluun, jonka he voi itsenäisesti tehdä.
Koska ainoastaan koulumatka ei ole ongelma, vaan harrastuspaikat, kaverit yms.
On ikävää olla viikko pois kaikista kaveri kuviosta yms. kun toinen koti on kaukana.
Ja sitten viellä, mun henkilökohtainen mielipide on, että jokainen voi tahoillaan miettiä olisiko valmis " muuttamaan" viikon välein? Mun mielestä lapsella pitää olla yksi oikea koti.

• Tykkää
Reactions: Alfa Lyrae
Eli kysymyskö on siitä, kumman lähellä koulu sijaitsee, sun vai exän? Jos lapset ovat vuoroviikoin eri paikoissa, jompi kumpi joutuu kuljettamaan. 10 km ei tietysti autolla ole ihan älytön matka. Lasten kavereista yksi kulkee 40km päästä vuoroviikoin. Pari luokkakaveria asuu lähistöllä, mutta ovat vuoroviikoin eri osoitteissa. Kavereiden kannalta välillä haasteellista, mutta riippuu siitäkin, miten selkeästi kertovat missä ovat ja koska.

Jos tilanne olisi toisinpäin ja mies olisi se joka ei haluaisi viedä lasta kouluun uuden vauvansa ja autottomuuden takia niin tällä palstalla olisi aivan omanlainen kaikunsa.

Anna miehellesi lähivanhemmuus ja keskity sinä vauvojen tehtailuun.

[QUOTE="huoh";30175254]Jos tilanne olisi toisinpäin ja mies olisi se joka ei haluaisi viedä lasta kouluun uuden vauvansa ja autottomuuden takia niin tällä palstalla olisi aivan omanlainen kaikunsa.

Anna miehellesi lähivanhemmuus ja keskity sinä vauvojen tehtailuun.[/QUOTE]Tarkoitin siis tietenkin ex-miehellesi.

No joo en todellakaan anna lasteni huoltajuutta exälle. Ja en todellakaan muuta lähemmäs häntä. Kun hän vois aivan hyvin tiputtaa aamulla työmatkalla tytöt kouluun.. Ja hakea vaikka iltapäiväkerhosta.

Aiempaan viestiin, me asutaan samalla paikkakunnalla kyllä, että on kavereita siellä ja täällä, harrastukset on ihan samat molemmissa osoitteissa. Tytöillä on omat vanhat huoneet isällään ja meillä uudet hienot, koskaan tämä ei ole ollut ongelma. Vaan ongelman (taas) tekee tuo ex... Varmaan ex anopin päähänpisto tämäkin...

Mulla on just tollanen tilanne, että lapset käyn isän kodin lähellä koulua joka on noin 10 km suuntaansa ja olen raskaana viidennellä kuulla. Mulla on autonräppänä jolla lapsia kuljetan sinne joka toinen viikko kun ovat mun luona, tulee siitä 40 km ajoa päivässä ihan vain tuon takia. 10 km sinne ja itse palaan takaisin ja ip sama homma. Mietin vaan että miten sitten pienen vauvan kanssa, jos vauva esim. nukkuisi niin aina pitää herättää 'ajeluille' että sellaista.

Yhteistyössä