----->viikko 3 -->plussia ropisee<-----

Carmen Helistimen puolelta joskus luin, et kova humala voi jopa estää hedelmöittymisen ja/tai kiinnittymisen, jos sattuu just niihin aikoihin..pari annosta ei niinkään..viikolla viisi äidin ja alkion verenkierto yhdistyy eli noin kolme viikkoa hedelmöityksestä..:) saa korjata jos oon väärässä!:)

on: mulla alkaa toivo hiipua tämän kierron suhteen..

Hirveesti tsemppiä oireellisille ja oireettomille, et se olis nyt tää SE kierto!:)
 
Huomenta kaikki!

Carmen Tuosta valkkarista en kyllä osaa varmaa sanoa, mutta luulisin, että sekin on melko yksilöllistä, mutta kutri.net sivuilta kopsasin tämän: Ovulaatiosta kuukautisiin asti limaneritys on yleensä melko vähäistä. Tämä väli on jokaisella naisella melko vakio. (Ts. jollain 10-13 vrk, jollain toisella 12-14 vrk jne.).. Mulla ei ole tullut lainkaan tuota kuivaa kautta tässä kierrossa (viime kierrossa kyllä ) , mutta ei myöskään tunnu, että olisi tärpännyt...ja mulla myös muutama ystävä, jotka kertovat, ettei heille tule ikinä moista kuivaa kautta...tiedä sitten onko mikään kovin luotettava mittari kun miettii raskaaksi tulemista...

Ja luulisin myös kuulleeni, etä alkuraskaudessa (kun et edes vielä tiedä olevasi raskaana) ei olisi vielä haittaa jos olet ottanut alkoholia- verenkiertohan mm. on ihan erillinen alkion kanssa. Korjatkaa jos olen väärässä... :/ . Itse tein tipattomuus lupauksen ainakin juhannukseen eli helppoa olla juomatta ja kukaan ei epäile :)

Oma napa: alkaa pikkuhiljaa tuntumaan eriasteisia vatsan kivistyksiä / menkkaoireita eli tätihän se siellä ovelle kolkuttelee tai näin ainakin oletan :( mutta saa nyt nähdä mihin tämä kierto vie: nyt siis kp 28/35 jos edelliseen kierron pituuteen on luottaminen...jos nyt vaikka vähän lyhenis tuo piinapäivien pituus ;) toivoa sopii :LOL: . Kyllä vähän harmittaa kun kuitenkin ajoituksineen koko kierto meni nappiin...pitänee seuraavan kierron ajan kokeilla jokatoinen päivä menetelmää, jos se sitten kantaisi hedelmää ;). Nyt peitot heilui melkeimpä päivittäin ovikseen ja hiukan siitä eteenpäin. Tosin loppu kierto onkin sitten mennyt todella hiljaisissa merkeissä...mies hiukan ihmettelee kun alkukierrossa olin lähes tulkoon "aina valmiina", mutta nyt yhtäkkiä en juuri milloinkaan :LOL: . No pian pääsee taas uuteen yritykseen ja mieskin pysyy tyytyväisenä =)
 
Tämä on varmaan täällä jo ollut, mutta muistin virkistykseksi kaikille:
http://kutri.net/iblog/C1537542522/E313981955/index.html

mulle ollut ainakin hyödyllinen linkki kun en millään ole meinannut kaikkea tätä tietomäärää omaksua muistiin saakka :D

Ja HaLPe - onko sulla jokin erityinen syy olla luovuttanut tämän kierron osalta vaiko vaan tunne? Tuo Helistimen juttu pisti kyllä miettimään...onneksi en tosiaan ota ennen juhannusta joka tapauksessa :D
 
hugoliina, ku oon joka kierrossa (nyt yk 12) ollu "ihan varmasti raskaana" ja taas sama juttu..kuitenki taas se täti tulee...pessimisti ei pety..mä oon niin säälittävä, ku etin joka kierrossa jotain viimeisiä toivon rippeitä googlettamalla..saan niistä olevinaan jotain toivoa.. :headwall: ehkä vielä tulee meidänkin vuoro :)
 
HaLPe jos sä oot säälittävä, niin meitä on sitten melkoisen suuri säälittävien joukkio täällä palstailemassa :LOL: . Meillä vasta yk 2 ja periaatteessa pessimistisesti suhtaudun pikaiseen tärppäämiseen...MUTTA varmasti niin nyt kuin jokaisessa kierrossa tämän jälkeenkin ja myös tätä edeltävässä: jokaiseen helkutin nipistykseen tms. hakee heti selvitystä netistä- voisko tämä nyt olla sitä? :LOL: ja tiedän, että on todella säälittävää lukea listoja muiden oireista, nehän on hyvin yksilöllisiä- MUTTA se vaan antaa lisää uskoa omiin kuvitteelisiinkin oireisiin...ja tosiaan kun pms-oireet nyt ovat melkein identtiset joidenkin raskausoireiden kanssa, niin yritä nyt siitä sitten tulkita :/ ja kaikki tämä vaiva vain, jotta voisit sitten kierron lopussa todeta, että eipä sitten taaskaan...olet oikeasssa: pessimisti ei pety, mutta mietinkin onko tämä nyt kovin pessimistin puhetta kun jokaisen oireen tulkitsee raskauteen liittyväksi :LOL: ja varsinkin nyt kun minulla ollut melkeinpä oireeton loppukierto- nyt siis mietin miksi näin :LOL: . Saa nähdä kuinka käy, mutta tänään alkaneet tuntemukset valitettavasti tuntuvat kovin tätiin viittaavilta... :ashamed:
 
J84
Aurinkoista päivää pinoo :wave:

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä, dpo3 ja palelua on ilmassa..johtunee tuosta kylmästä säästä *hrrrrr* -12 :/ Tylsää odottelua ja vahtaamista, kun en osaa edes oireilla ja kehittää mitään ihmeellistä. Tuon "oireilun" osasin ennen oikein mallikkaasti ja kaikki "vale" oireetkin on pysyny poissa eikä mitään oo tullu takas. Menkkojen puuttuminen taitaa olla mulla se varmin merkki, kun ei muutakaan ole :(
 
hugoliina minulla oli silloin plussakierrossa juurikin epämääräisiä vihlaisuja nivusten tienoilla reilun viikon ajan ennen plussaamista. Normikierrossa kipuja on vain ja ainoastaan kp2 niin siitä tiesin jo ounastella plussaa. Toivottavasti sinulla nuo oireet (kuviteltuja tai ei ) tarkoittaisivat nyt sitä toivottua plussaa =)

Tästä pääsenkin omaa napaa kaivelemaan ja seuraa varoitus limainfosta. :eek: On kai se uskottava, että tämä nykyinen valkkarintulo on omaa tuotantoa, kun viimeksi ollaan pupuiltu lauantaina... muuten oireet ovat melko vähäisiä, mutta eivät kuitenkaan olemattomia. Tulis jo viikonloppu, niin sitten ei olis enää pitkästi testaamiseen :kieh:

Tsemppiä kaikille piinailuun! :heart:

-malttamaton Piki-
 
Piki80 voi kumpa näin olisikin, mutta taitaa nuo minun vihlonnat olla niin harvakseltaan (muutamia kertoja päivässä) , etten niitä välttämättä lähtis ihan oireeksi laskemaan. Välillä esim. liikkuessa vihlaisee ja nukkumaan mennessä usein hieman juilii. Nyt masussa ollut tämän päivä nippailua ja lähinnä vasemman munasarjan puolella...eikös ne juilimiset olis kohdun kohdalla jos olisi tärpännyt...tai olettaisin, että raskautuessa vatsaan koskisi kohdun kohdalta? Olenko nyt ihan hakoteillä?

Mulla on vielä viikon verran piinailua ja tuntuu just nyt ihan järjettömän pitkältä ajalta... :/

Piinailijoille tsemppiä ja plussaonnea :heart: :heart: :heart:
 
hugoliina ei nuo minunkaan vihlonnat mitään kokoaikaisia ole olleet =) . Ja eikös munasolu irtoa aina vain toisesta munasarjasta ja jäljelle jääneestä, puhjenneesta munarakkulasta muodostuu keltarauhanen ( en nyt muista muodostuuko aina vai vain raskautuessa ). Eli tuo toispuoleinen kipuilu on ihan tavallista aina ovulaation ja menkkojen välillä ja voi johtua joko puhjenneesta munarakkulasta tai siitä muodostuneesta keltarauhasesta. Itse en ainakaan osannut paikallistaa niitä vatsan vihlomisia mihinkään tiettyyn kohtaan, vaan niitä oli milloin milläkin puolella alavatsaa. Minulla ei normikierrossa ole oikeastaan mitään tuntemuksia eikä vihlomisia, paitsi menkkojen toisena päivänä niin tiedän, että nuo kivut tosiaan johtuivat raskaudesta. Tosin se päättyi keskenmenoon sitten parin-kolmen viikon päästä, mutta kuitenkin. Täällä on nyt jomotellut oikealle munasarjan tienoille muutamana päivänä :whistle:

Tulipa romaani mutta nyt on mentävä nukkumaan. Herätys aamulla klo 3.50 :/
 
taitaa olla yksilöllistä mistä kohtin alavatsaa juilimiset tuntuu, jos raskautuu..

mul on taas se olo (vaihtuu montakertaa päivässä ), et ei oo tärpänny..järki ja tunteet tappelee..
piiiiiiitkään oirelistaani lisäisin kauheet isot finnit, jota on tullu pitkin leukaa ja poskia oviksesta lähtien..mä en kohta kehtaa mennä töihi, ku näytän niin kauheelta! ja tänään alko tätiä edeltävä vv...sitä tuli sen verran, et luulin jo tädin tulleen..ramppasin monta kertaa vessassa töissä kattomassa..ja tänään vasta dpo8-9! eikai mun luteraalivaihe voi kestää noin vähää aikaa?

Hirmuisen paljon plussaonnea kaikille!!
 
Huomenta!

Kyllähän se tosiaan niin on, että niin kauan kun ei itse tiedä olevansa raskaana niin ei alkiota pysty vahingoittamaan, mutta ihmismieli on niin kummallinen.. Taatusti jos raskautuisin niin vähän väliä puntaroisin, "josko sittenkin", vaikka mitään syytä ei olisi :ashamed: Ja vielä kun kyse ei maanantaina ollut mistään parista ravintola-annoksesta vaan oikein kunnon lärveistä niin siitäkin on megamorkkikset :x Karkasi vähän mopo käsistä, kun pääsin toista kertaa tyttöjen kanssa ulos 1,5 vuoden kotonaistuskelun jälkeen. Jospa nyt kuitenkin koitan pitää järjen kädessä..

(.) Jotain tuolla alakerrassa kyllä tapahtuu, koska en muista koskaan tunteneeni näin jatkuvaa ja voimakasta jomotusta kohdussa oviksesta kuukautisiin :eek: Se on melkeinpä koko aikaista ja välillä tuntuu pieniä nippailuja. Lisäksi on ollut aika paha olo aina hetkittäin ja se on minulla hyvä merkki: esikoisesta kun raskauspahoinvointi alkoi jo monta päivää ennen testipäivää B) Se taas ei ollut mitään positiivista, että oksentelu kesti rv 15 saakka :x

Monilla alkaa testipäivä lähenemään - jänskää! Itse pitää kestää vielä yli viikko :/

Plussaonnea meille kaikille!
 
Jaahas...mut voikin sitten poistaa tältä listalta kokonaan
:'( :'( :'( . Täti kurvasi tänä aamuna käymään. Niukkana, mutta ei tästä erehtyä voi. Kivutkin oli eilen sitä luokkaa, että osasin jo aavistaa...nivusiin vihloi, selkää särki, masua juili, rintoihin koski...eli kaikki nämä mun kuvittelemat raskausoireet... Positiivisena puolena se, että kierto lyheni 35:stä 28:n eli toivotaan sen myös siinä pysyvän...piinapäivät lyhenisivät tämän kierronpituuden kanssa viikon verran :D !

Nähdään siis toisessa pinossa niiden kanssa ketkä edelleen jatkaa taistelua tätiä vastaan...kaikille tässä pinossa vielä jännääville: IIIIIIIISO PLUSSAMYRSKY kohdatkoon teidät kaikki!!! :heart: :heart: :heart: ja kiitos kun olen saanut kanssanne jännäillä :heart: ...vaikkakin omalta osaltani lopputulos olikin vähemmän jännä ;) ...ehkä teitä loppuja onnistaa minunkin puolestani ;)
 
J84
hugoliina, :hug: , mutta hyvä et on jotain mistä iloita, kierron lyhenemisestä :)

(.) Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä...tyhmää. Ois niin kiva jos ois jotain oireita havaittavissa ja tietäis, et nyt on tärppi käyny.

Onkos se muuten mitenkä, et millo noi "oireet" alkaa? Heti oviksesta vaiko sitten, kun kiinnittyminen on tapahtunut ja istukka alkaa tuottamaan istukkahormoonia? Mulla on yleensä pahoinvointi/etominen, vessassa ramppaaminen ym. muut alkanu vasta tuolla rv6-7. Ainoo oire oli ennen menkkoja se tissisärky, joka ei ole tullut takaisin imetyksen jälkeen niin siitäkään en pysty mitään päättelemään :( Tylsää :/
 
carmen, en usko että vaikka olis tärpänny niin siitä alkoholista olis mitään haittaa. Esikoisen alussa tuli vielä muutamaa päivää ennen testiä otettua ja terve lapsi sieltä tuli=)
meilläkin olis nyt lauantaina yhdet häät. kyllä kans mietityttää, et otanko siellä mitään vai jätänkö väliin..

).( ovis ohitettu ja edelleen kovat jomotukset alamahalla.ja kauheesti valkkaria..johtuuko sit greippimehusta?=)mutta odotellaan ja katotaan kuin käy!
 

TORSTAI 8.1.2009






antilo--------kp 25/28-------yk 13 toinen haaveissa
HaLPe-------kp 24/28-------yk 12 esikoinen haaveissa
Jennyli-------kp 24/32-------yk 6 kolmas haaveissa
Bianca72----kp 23/30-------yk 20(km7/08) kuudes haaveissa
Minky--------kp 23/30-?-----yk 5 toinen haaveissa
Piki80--------kp 22/27-28---yk 3(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
nöttiäinen----kp 21/28------yk 2 toinen haaveissa
Jellona84----kp 21/25-31----yk 3 kolmas haaveissa
Carmen------kp 20/30--------yk 1 toinen haaveissa
aMansikka---kp 20/26-28---yk 1(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
valtsukka----kp 19/24-55---yk 4 kuudes haaveissa
sonja R-------kp 17/28-30---yk 1 kolmas haaveissa






Testauspäivät:

Ma 12.1. HaLPe
Ti 13.1
Ke 14.1
To 15.1
Pe 16.1. antilo
La 17.1
Su 18.1. hugoliina

PLUSSAT:


Uuteen kiertoon:

hugoliina

 
hugoliina pahoittelut tädistä :hug: ja onnea uuteen kiertoon! :)

carmen, jellona ja sonja b:)d

on: lisää oireita :D pms raivoamista ei ole tullut *mies huokaa helpotuksesta*, mutta niin on käynyt joskus aikasemminkin negakierrossa..unettomuus ja levottomat unet ovat vaivanneet mua ja miestäni jo pari viikkoa..voineen johtua vuorotyöstä..yöllä vihloi lonkkia.. alavatsaa vihloo ja nippailee, kun pysähtyy..koko kropan kolotus ja väsymys...pöhnä..
ei tarvii sit lukee näit mun oireita..:Dvoivat johtua mistä vain ja kirjotan niitä tänne, et jos vaikka plussa tuliskin, ni vois ite täältä lukee täältä jälkikäteen..
 
Iso :hug: hugoliina ja roppakaupalla onnea uuteen kiertoon+++++++++++++ :heart:

Carmen ole huoleti :hug: Monet lapsethan saavat alkunsa humalassa...juhannuksena jne. ;) Muistaaksen vasta rv 5 äidin ja alkion verenkierto yhdistyy?!
Mä olen itse kännitellyt odottaessani poikia ja tein raskaustestin krapulapäivänä :whistle: En varmaan olisi juonut jos olisin tiennyt raskaudesta, plussa oli täysi yllätys!!
Ovis mulla oli uuden vuoden aattona ja kyllä, kävin juhlimassa :$ Tiedä sitten onko vaikuttanut raskautumiseen negatiivisesti?! Siis hedelmöitymiseen! Sillä ainakin nyt on tunne että ei tärpännyt vieläkään :ashamed:

Jellona taitaa jokainen raskaus olla yksilöllinen. Itse oon ollut raskaana 2 kertaa ja ekassa raskaudessa mulla oli kyllä vatsatuntemuksia oviksesta lähtien. Lisäksi muutama päivä ennen plussaa alkoi oksettamaan. Tämä raskaus meni kesken rv 11.
Pojista taas en muista mitään vatsatuntemuksia enkä muutenkaan osannut arvata olevani raskaana mistään. Tosin ihmettelin kun aloin hengästyä niin herkästi ja sydänkin takoi tiheämpää. Pelästyinkin että sydänkö oireilee :eek: Hikikohtauksia mulla oli myös,senkin muistan. Ja pientä etomista oli ravintolassa syödessäni mutta en osannut ajatella siitä mitään. Kaikki nämä tajusin vasta jälkeenpäin. Plussattuani tuli vasta muut oireet,ehkä rv 6.
Nyt sitä sitten kytätäänkin joka ikistä pientäkin nipistystä ja jomotusta :$ Ja toivotaan että jokainen olis merkki raskaudesta ;)

).( Palelee, väsyttää, rinnat vieläkin arat ja välillä alamasutuntemuksia. Plussaan en kuitenkaan jaksa uskoa...olo ei ole raskaana olevalla :ashamed:
 
Hugoliina :hug:

Kaikille lohduttajille myös :hug: - koitan tästä rauhoittua :whistle:

Hain tänään testin apteekista odottamaan ensi viikonloppua :p Kuluisi nyt vaan aika nopeasti, että päättyisi tämä epätietoisuus! Olisi siinä muuten miehelle mukava uutinen, jos ensi viikon lauantaina plussaisin - saman päivän aamuna, kun lähtee poikien reissulle Itävaltaan laskemaan :D Vaikka tuskin se menoa mitenkään jarruttaisi - olisi vaan hyvä syy juopotella entistä enemmän :LOL:
 
No niin. Tänään on sit välillä vihlassu tuolta jostain... pakostakin alkaa jo kuvittelemaan sitä ihaninta syytä :ashamed: . Ja samaan aikaan miettii, että jos plussa tuliskin, niin onko kiinnittyminen tapahtunut kohtuun vai johonkin muualle :| . Nämä oireet alkavat olla niin samanlaiset, kuin silloin km-raskaudessa. Voisko joku hypnotisoida miut muutamaks päiväks, niin ettei tää vauvatoive edes vilahtais mielessä :kieh:

Samassa veneessä taidetaan olla kaikki, kun toivotaan sitä nyyttiä ja kuitenkaan ei uskota että plussa tulisi. Ei sitten pudota niin korkeelta... mut tässä kierrossa voitaisiinkin kaikki pysyä ylhäällä, jookos?! :heart: Ja liihotella suoraan tuonne odotuspuolelle :saint:
 
J84
Huomenta :)

(.) Viime yönä oli ekaa kertaa kylkeä kääntäessä kunnon repäisy kohdussa ja nyt on dpo4 ja lämmöt on noussu käyrillä oikein hienosti, et nyt näyttää oikein lupaavalta. Aiemmin olen vain luullut et lämmöt on ollu koholla, mut nyt, kun olen ollut tarkka aamulämpöjen mittauksessa niin käyrästä huomasi, et lämpö oli laskenut hieman ovisaikaan ja sit se lähti nousuun. Et on kyl kumma jos nyt ei munista irronnut ja kun vatsakin oli oudon kipeä verrattuna edellisiin kiertoihin :p Alkukierrossa lämpö oli 36.3-36.5, sitten lähellä ovista se nousi 36.65 ja ovispäivänä se tippui 36.5 sitten se lähtikin taas nousuun. Nyt kyl tätä akkaa jännittää et tuottaako yk3 tulosta..vielä ois 10 päivää menkkojen alkuun :D
 
Moi,
voisin liittyä tähän listaan jos vielä sopii :wave: . Ajatelin olla jännäämättä tässä kierrossa, mutta kuinkas sitten kävikään... Omia tietojani: kp 26/30, yk 6 ja toista toivotaan.

Kierto ennen esikoista oli aina 28 tasan, mutta nyt on muutaman kerran heittänyt tuonne kolmeenkymmeneen päivään tai ylikin. Toivottavasti ei mikään oire mistään vakavammasta vaan vain vaikkapa imetyksen jälkihormonihöyryjä tai jotain! Lueskelen seuraavaksi tätä pinoa tarkemmin jotta pääsen tutustumaan teihin, tsemppiä kovasti kaikille!
 

PERJANTAI 9.1.2009






antilo--------kp 26/28-------yk 13 toinen haaveissa
Dublon------kp 26/30-------yk 6 toinen haaveissa
HaLPe-------kp 25/28-------yk 12 esikoinen haaveissa
Jennyli-------kp 25/32-------yk 6 kolmas haaveissa
Bianca72----kp 24/30-------yk 20(km7/08) kuudes haaveissa
Minky--------kp 24/30-?-----yk 5 toinen haaveissa
Piki80--------kp 23/27-28---yk 3(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
nöttiäinen----kp 22/28------yk 2 toinen haaveissa
Jellona84----kp 22/25-31----yk 3 kolmas haaveissa
Carmen------kp 21/30--------yk 1 toinen haaveissa
aMansikka---kp 21/26-28---yk 1(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
valtsukka----kp 20/24-55---yk 4 kuudes haaveissa
sonja R-------kp 18/28-30---yk 1 kolmas haaveissa






Testauspäivät:

Ma 12.1. HaLPe
Ti 13.1
Ke 14.1
To 15.1
Pe 16.1. antilo
La 17.1 Carmen
Su 18.1. hugoliina

PLUSSAT:


Uuteen kiertoon:

hugoliina



 

Yhteistyössä