----->viikko 3 -->plussia ropisee<-----

Kiva "nähdä" taas, Sonja R :D Mehän menemme samassa rytmissä näiden vauvapuuhiemme kanssa vaikkakin sinä olet ehtinyt aloittaa hieman minua aikaisemmin ;) Toivotaan, että plussaamme taas samasta kierrosta!

Väliaikatietona ilmoitettakoon, että mies oli innokkaasti varmistamassa vielä eilen, että kaikki mahdollisuudet käytettiin tässä kierrossa ja nyt kyllä olemme tehneet kaikkemme ainakin makkarin puolella :whistle: Ja tästä alkaa sitten se hermojapiinaava odotus...

Onneksi meitä on kuitenkin jo näin monta jännäämässä =)
 
J84
Huomenta :wave:

Tänä aamuna lämmöt oli kohonnut 37.1 tuolta 36.6, et eikös nyt sit ovis oo ohi? Täällä on tehty nyt kaikki tarvittava ja odottelu alkakoon. Jopa lämmöt mittasin aina samaan aikaan aamusta, ettei vaan tuu mitään heittoja ja nyt ainakin sain selville tuon lämmön nousun et pakko sieltä on ollu irrota munis tällä kertaa :p Pitääkö muuten ton kohdunkaulan sulkeutua välittömästi ovulaation jälkeen vai odottaako se vielä ne vara tunnit, joita muniksella on irtoomisen jälkee jäljellä? En oo ennen kokeillu tai huomannu, et kuinka nopeesti se sulkeutuu oviksen jälkee :| Ihanaa, kierrosta tuli taas sen 30-31...jee jee :D
 
Jellona84 valitettavasti en osaa noista lämmöistä sen kummemmin sanoa ja muutenkaan kysymykseesi vastata, mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin, että tunnetko ovulaation vai meneekö tosiaan lämmöistä tulkitsemiseksi? Meinaan minulla kyllä nippailee sen verran kovasti, että varmasti tiedän mistä kyse...nyt vaan ajattelinkin, että eikö se munasolun irtoaminen olekkaan varma asia...eli voiko jäädä irtoamatta vaikka ovulaatio selvästi kivuista päätellen olisikin? :eek: ehkä tyhmä kysymys...mut mietin tässä olisiko syytä sittenkin alkaa noita lämpöjä kyttäämään... :/
 
Onnea Jellona tulevalle tädille :flower: Ihana uutinen...samaa minäkin salaa toivon ainokaiselta veljeltäni joka alkaa olla jo sen ikäinen että saisi niitä serkkuja meidänkin pojille tulla :D

Tosta kohdunsuusta sen verran että itse olen tutkinut sitä aika kauan ja sen perusteella kyllä oviksen hyvin tiedän. Lisäksi tietysti kivut!!
Mulla tuo kohdunsuu aukeaa n. päivää ennen ovisplussaa ja limatkin alkaa tuolloin. Ovisplussapäiväni limat on runsaimmillaan ja jälkeisenä päivänä jo aika niukat. Auki kohdunsuu on n. 3päivää eli päivän ennen ja jälkeen ovisplussan ja sitten alkaa sulkeutumaan mutta ei ole heti kova ja tiukasti kiinni vaan pikkuhiljaa ;) :whistle:
Lämmöt mulla nousee n. 1-2 päivää oviksen jälkeen.

Tässäkierrossa mulla oli kyllä niukemmat limat. Johtuiko sitten siitä etten juonut nyt greippimehua?! Lisäksi kohdunsuukaan ei ollut niin levällään kuin edelliskierrossa :whistle: Sekin voi siis näköjään vaihdella?!
 
Hugoliina mulla muuten kipeytyy kans rinnat/nännit heti oviksen jälkeen ja ovat kihelmöivät ja nipistelevät. Lisäksi oon huomannut että pigmentti vähän tummuu :whistle: Kipu hellittää sitten sitä mukaa mitä lähemmät menkkoja mennään.
Luulen että tuo rintojen kipu johtuu keltarauhasesta joka kehittyy oviksen jälkeen.
 
Jennyli voisko sitten olla myös niin, että mikäli olis tärpännyt, niin nännikipu ei loppuisikaan vaan jatkuisi edelleen koko tädin odotuksen ajan? Mulla ainakin nyt kipu melkein poissa, vähän ovat arat jos puristaa...tai toisaalta: jos kipu johtuu keltarauhasen toiminnasta, niin eikös sen toiminta lakkaa kun istukka alkaa toimia... mulla ei kertakaikkiaan mitään oireita nyt, satunnaisen mahan nipailun lisäksi ja sitä syystä toivo plussasta jo täysin mennyt - kait sitä nyt jotain tuntemuksia jo olis kp 25/35 :'( :/
 
J84
hugoliina, ovuloimattomia kiertoja mulla ainakin on, sillo ei lämmöt nouse ja menkatkin voi tulla joko liian aikaisin ja joillakin se voi venyttää kiertoa. Viime kierrossa luulin et olis ovis tapahtunu ja seurailinkin lämpöjä. Aamulla oli omasta mielestä lämmöt koholla, kun en tienny sillo viä et mikä on ton mun rasian normilämpötila ja ajattelin et se on varmaa se 36.3, mut se onkin 36.6 ja siitä sit luulin et aamulämmöt on kohonnu. Iltaisinkin otin lämpöjä ja ne huiteli tuolla 37.3 ja iltalämmöillähän ei oo mitään merkitystä, koska iltaa kohden lämpötila on muutenkin korkea kaikesta päivän touhuamisesta. Nyt en enää oo täs kierros mitannu iltaisin, ainoastaan aamuisin samaan aikaan ennen kuin nousen sängystä. Ja mitä edelliseen kiertoon tulee niin mullahan alkokin sit menkat 4 päivää ennen, kuin oletin niiden alkavan eli siinä kierrossa ei ovista tapahtunut. Sit aina oviksen aikaan mun kohtua särkee/jomottaa ja kohdunkaula aukeaa aika paljon, et sen oikein tuntee kivusta. Limat on tässä kierrossa ollu aikas runsaat :x Tänään tuo kohdunkaula on vielä auki ja kirkasta limaa tulee vieläkin aika reippaasti, huomenna varmaan kaikki on jo muuttunu viimeistään.

Överiks menneen viime kierron jälkeen löysin tällaisen sivuston, jossa on kaikenlaista tietoo eri vuotohäiriöistä ym. muita juttuja
http://www.ebm-guidelines.com/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=duo95322.htm

Jennyli, kiitos onnitteluista. On tää mahtavaa saada ittelle uus nimitys :D
 

SUNNUNTAI 4.1.2009






hugoliina----kp 25/35--------yk 2 esikoinen haaveissa
antilo--------kp 21/28-------yk 13 toinen haaveissa
HaLPe-------kp 20/28-------yk 12 esikoinen haaveissa
Jennyli-------kp 20/32-------yk 6 kolmas haaveissa
Bianca72----kp 19/30-------yk 20(km7/08) kuudes haaveissa
Minky--------kp 19/30-?-----yk 5 toinen haaveissa
Piki80--------kp 18/27-28---yk 3(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
nöttiäinen----kp 17/28------yk 2 toinen haaveissa
Jellona84----kp 17/25-31----yk 3 kolmas haaveissa
Carmen------kp 16/30--------yk 1 toinen haaveissa
aMansikka---kp 16/26-28---yk 1(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
valtsukka----kp 15/24-55---yk 4 kuudes haaveissa
sonja R-------kp 13/28-30---yk 1 kolmas haaveissa






Testauspäivät:

Ma 12.1. HaLPe
Ti 13.1
Ke 14.1
To 15.1
Pe 16.1. antilo
La 17.1
Su 18.1. hugoliina

 

MAANANTAI 5.1.2009






hugoliina----kp 26/35--------yk 2 esikoinen haaveissa
antilo--------kp 22/28-------yk 13 toinen haaveissa
HaLPe-------kp 21/28-------yk 12 esikoinen haaveissa
Jennyli-------kp 21/32-------yk 6 kolmas haaveissa
Bianca72----kp 20/30-------yk 20(km7/08) kuudes haaveissa
Minky--------kp 20/30-?-----yk 5 toinen haaveissa
Piki80--------kp 19/27-28---yk 3(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
nöttiäinen----kp 18/28------yk 2 toinen haaveissa
Jellona84----kp 18/25-31----yk 3 kolmas haaveissa
Carmen------kp 17/30--------yk 1 toinen haaveissa
aMansikka---kp 17/26-28---yk 1(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
valtsukka----kp 16/24-55---yk 4 kuudes haaveissa
sonja R-------kp 14/28-30---yk 1 kolmas haaveissa






Testauspäivät:

Ma 12.1. HaLPe
Ti 13.1
Ke 14.1
To 15.1
Pe 16.1. antilo
La 17.1
Su 18.1. hugoliina

 
Laitan nyt tännekkin: mulla huolena ja ahdistuksen aiheena täysi oireettomuus :eek: - ei sitten minkäänlaisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen ja kp 26/25 ja dpo 10-11. Onko siis mahdollista, että olisi aivan oireeton ja silti plussaisi vai voinko heittää hyvästit tämän kierron mahdolliselle plussaukselle jo nyt... :'(
 
hugoliina voi olla ihan oireettomiaki raskauksia. :) Mulla tuo kakkosen odotus alusta loppuun saakka oli mitä parhainta aikaa. Ei mitään vaivaa/oiretta koko aikana ja terve neiti tuli. oottele vaan rauhassa ja testaa muutaman päivän kuluttua uudestaan.
 
valtsukka Hyvä kuulla, että näinkin voi olla =) . En ole tehnyt testiä vielä ...ja turhaa se varmaan olisikin tässä vaiheessa kiertoa? Tädin saapumispäivään vielä n. 8 päivää aikaa mikäli nyt edellisen kierron mukaan mennään- nyt siis kp 26/35. Meinasin tehdä ensimmäisen testin vasta 18.1 jos tätiä ei kuulu...tuolloin olisi sitten kp 39/35. Saas nyt nähdä taas, että mikäli kuukautisia ei kuulu, jaksanko odottaa tuonne sunnuntaille...mutta yritän ainakin kaikkeni :LOL: . Minulla on kuitenkin vasta yk 2 ja toiset luomumenkat tuloillaan...kierron pituudesta ei siis mitään varmuutta. Ovis oli n. 27.12 eli voisi olla mahdollista, että täti ilmestyykin jo loppu viikosta...olisi kyllä suotavaa, että mikäli on tulossa, niin tulisi ajoissa. Jos ei vauvaa, niin lyhyempi kierto olisi ainakin suotava yllätys...tämä 35 tuntuu ihan kohtuuttoman pitkältä- piinapäivät lähinnä piinavuosilta :LOL:
 

TIISTAI 6.1.2009






hugoliina----kp 27/35--------yk 2 esikoinen haaveissa
antilo--------kp 23/28-------yk 13 toinen haaveissa
HaLPe-------kp 22/28-------yk 12 esikoinen haaveissa
Jennyli-------kp 22/32-------yk 6 kolmas haaveissa
Bianca72----kp 21/30-------yk 20(km7/08) kuudes haaveissa
Minky--------kp 21/30-?-----yk 5 toinen haaveissa
Piki80--------kp 20/27-28---yk 3(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
nöttiäinen----kp 19/28------yk 2 toinen haaveissa
Jellona84----kp 19/25-31----yk 3 kolmas haaveissa
Carmen------kp 18/30--------yk 1 toinen haaveissa
aMansikka---kp 18/26-28---yk 1(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
valtsukka----kp 17/24-55---yk 4 kuudes haaveissa
sonja R-------kp 15/28-30---yk 1 kolmas haaveissa






Testauspäivät:

Ma 12.1. HaLPe
Ti 13.1
Ke 14.1
To 15.1
Pe 16.1. antilo
La 17.1
Su 18.1. hugoliina

 
hugoliina niin ja voi se plussa tulla testiin vähä myöhemminki. Mulla on yleisimmin tullu plussat testeihin joskus kp 31 tai 32, mut nelosesta tuli vasta muistaakseni kp 40 =) nuo pitkät kierrot on kyllä tosissaa ikäviä. Tavallaan "mukava" yllätys jos menkat alkaa ihan kohtuu ajoissa jos ei raskaana kerta ole.

Nii ja mulla alkaa tuo testin tekemisen halu tuossa ehkä kp 28 kohdalla yleensä. Sitä ennen en osaa paljo hätäilläkkään ku nuo lyhyet kierrot on ollu niin tosi tosi harvinaisia mulle. Toki muuten tuo raskauden arpominen alkaa jo joskus kierron puolivälin jälkeen aika pian :) Paleleeko, onko ihme makua suussa yms yms.. Tai sitten ei oo tosiaan mitään :D Nyt palelee mut johtuu varmaan huushollin viileydestä tällä kertaa :LOL:
 
mulla oireina tällä kertaa:
-kylmä(johtuu siitä, ku ulkona on niin paljon pakkasta)
-selkäkipu
-naamaan ja varsinkin leukaan tullut kauheita syviä finnejä :eek:
-eilen tuli oksetus kohtaus
-turvotus
-rinnat arat oviksesta lähtien
-muutamana päivänä oli sellanen tunne, et oon tulossa kipeäksi..
-nenä aamuisin tukossa ja kurkussa palantunne
-närästys ja röyhtäily :x
-laiskotus
:LOL: :LOL: :LOL: ja suurin osa noista mul on aina pms-oireina..vielä en oo ollu äkänen..

mites muilla?
 
J84
HaLPe, täällä ei oo mitään oireita :( Edelleenkään ei oo ilmaantunu takas se tissisärky, joka oli ennen kuopuksen syntymää ja sitä esiintyi aina ennen menkkoja noin viikon ajan, nyt ei oo edes sitä.
 
Pitäisköhän munkin listata jotain tuntemuksia....

-Viluinen olo -> aamulömmöt 37 ja ylikin.
-Rinnat tai lähinnä nännit tosi arat, kipeytyivät oviksen jälkeen
-Kuivaa kautta ei ole tullut
-Oviksen jälkeen viikon verran outo tunne alavatsassa...nipistelyä,välillä vihloo ja paineen tunnetta. Tänään ei sitten olekaan enää mitään!!
-Aluksi tunne että nyt tärppää...nyt tuntuu että ei oo tärpänny

Oireet aivan samat kuin muissakin kierroissa, ainoastaan nuo viikon kestäneet oudot alavatsatuntemukset on ollu uutta...mitälie?!
Ja nekin sitten loppui just nyt kun olis kiinnittymisen aika :/ Pessimisti-minä alkaa herätä henkiin ja usko tärppiin horjuu :ashamed:

Flunssa on kiertäny koko perheen läpi ja nyt se on minussa :kieh:

Jellona...minä kun plussasin pojista niin huomasin vasta plussan jälkeen että rinnat on hieman kipeät. Se kun oli muutenkin yllätysplussa niin en silloin osannut oireita tutkiskella!! Niinkuin nyt |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
-Oviksen jälkeen viikon verran outo tunne alavatsassa...nipistelyä,välillä vihloo ja paineen tunnetta. Tänään ei sitten olekaan enää mitään!!
-Aluksi tunne että nyt tärppää...nyt tuntuu että ei oo tärpänny

Oireet aivan samat kuin muissakin kierroissa, ainoastaan nuo viikon kestäneet oudot alavatsatuntemukset on ollu uutta...mitälie?!
Ja nekin sitten loppui just nyt kun olis kiinnittymisen aika :/ Pessimisti-minä alkaa herätä henkiin ja usko tärppiin horjuu :ashamed:
Noin mullakin..Jäi multa lisäämättä, et mul oli koko viime viikon (ovis ma-ti) sellasia tulehdusmaisia jomotuksia välillä keskellä kohtua ja välillä munasarjoissa..ajattelin, et tuliko joku tulehdus, mut nyt ei oo enää, ku kuumottava olo alavatsalla ja näin oli myös viimekierrossa tässä vaiheessa
 
Mulla ei oireen oiretta edelleenkään |O ...nyt alkoikin pelottamaan, että mitä jos tämä kierto venähtääkin ihan törkeän pitkäksi ja siksi ei ole tätioireita...vielä siis! ääks |O !!! Tulis nyt vaikka edes tissikipu tai jotain :p

Jennyli Mulla myös oviksen jälkeen tuota nippailua yms. alavatsassa- munasarjojen ja kohdun kohdilla...taitavat valitettavasti olla ihan normaaleita ovis oireita... oviksen jälkeen myös nännit tosi kipeät, kipu hellitti about 3-4 päivän kuluttua ja tämä myös ilmeinen ovisoire meikäläisellä. Myöskään mulla ei (kait) tullut mitään huomattavaa kuivaa kautta tässä kierrossa...tuntuu, että "märkänä" olen koko ajan :LOL: mutta olen kyllä kuullut, ettei kaikille tule koskaan tuota "kuivaa kautta". Mulla oli aluksi olo, että nyt kun kerran ajoituskin osui mahdollisesti nappiin, olisi hyvä mahdollisuus plussata, mutta viime päivien ärsyttävä oireettomuus ovat latistaneet plussa toiveet kokonaan :'( . Mun palelemisesta en osaa sanoa kyllä mitään, sillä olen krooninen palelija- kesät talvet- aina kylmä :).

Kuka osaa kertoa, että millainen on kohdunnapukka jos on raskaana vai vaihteleeko tämä yksilöllisesti?

Nyt vaan odotan tätiä ja jos on tullakseen, niin rukoilen saapuvaksi jo lähipäivinä...mulle sopis paremmin kuin hyvin tuollainen 28 pv kierto tämän oletetun 35:n sijaan ;) ...olis ainakin viikko vähemmän jännättävää... :whistle:
 
:wave: Oireita täällä:

-valkkarikausi jäänyt päälle oviksesta lähtien, ei siis normaalia sahara-meininkiä
-lämmöt koholla 0,5-1 astetta ( viimeksi ei nousseet ollenkaan ennen menkkoja, edellisessä kierrossa nousivat vaikka ei ollut tärpännyt, eli näistä ei voi päätellä mitään )
-toispuoleisia vihlaisuja ja jomotuksia, ollut vuorotellen molemmilla puolilla ja välillä ei mitään

Toiveet on taas korkealla, mutta täytyy nyt odottaa ja katsoa miten käy. Onneksi pääsee taas välillä töihin, niin on muutakin ajateltavaa :kieh:
 
Täällä ei MITÄÄN oireita....kele... Plussaa toivon enemmän kuin mitään muuta, mutta aina joudun pettymään, niin vissiin tässäkin kierrossa.
Oviksen tunnistan kivuista yleensä itse, muutaman kerran vahvistukseksi tikuttanut, ja aina oon tuntemusten perusteella ollu oikeessa. Vaan eipä tunnu auttavan vaikka kuin bongaa.
Mullakin on tuo sama että oilin jälkeen nännit tulee kipeeks, kestää pari päivää yleensä.
Esikoisen kanssa ainoo raskausoire ennen plussaa oli yks ainoo pahoinvointikohtaus, jota en kyllä yhdistänyt millään siihen että oisin raskaana. Se meni yövuorojen ja liian kahvin ja stressin piikkiin.
Kyllä mä mielelläni nytkin voisin pahoin ja oksentelisin, jos se johtuis raskaudesta.....
Alkaa pikkuhiljaa kypsyttää tää odotuksen odotus, kun on yk 13 menossa......
 
Huomenta!

Täällä ei mitään oireiksi luokiteltavia tuntemuksia ole havaittu.. :/ Alavatsasta on jomottanut aika lailla oviksesta lähtien, sillai tasaisesti, mutta myös pieniä vihlasuja tuntuu ajoittain. Kuivaa on kuin Saharassa ja se panikin miettimään, että pitäisikö raskautumisessa valkkarin jatkua myös oviksen jälkeen eikä tulla tätä ns. kuivaa kautta lainkaan? Miten en nyt yhtään muista miten tuon esikoisen kohdalla meni..

Ja vielä sitä kysyn, että missä vaiheessa alkoholista on haittaa alkiolle/sillä ja äidillä on sama verenkierto? Tuli meinaan maanantaina oltua vähän viihteellä, pari päivää oviksen jälkeen ja toki kehittelen jo kaikenlaisia päässäni :ashamed: Vaikka toki tiedän, että niin kauan kun ei tiedä olevansa raskaana ts. nämä päivät oviksesta kuukautisten poisjääntiin ovat sellaisia ettei haittaa pysty saamaan aikaan. Kaipaan kai vaan vahvistusta teiltä B)
 

KESKIVIIKKO 7.1.2009






hugoliina----kp 28/35--------yk 2 esikoinen haaveissa
antilo--------kp 24/28-------yk 13 toinen haaveissa
HaLPe-------kp 23/28-------yk 12 esikoinen haaveissa
Jennyli-------kp 23/32-------yk 6 kolmas haaveissa
Bianca72----kp 22/30-------yk 20(km7/08) kuudes haaveissa
Minky--------kp 22/30-?-----yk 5 toinen haaveissa
Piki80--------kp 21/27-28---yk 3(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
nöttiäinen----kp 20/28------yk 2 toinen haaveissa
Jellona84----kp 20/25-31----yk 3 kolmas haaveissa
Carmen------kp 19/30--------yk 1 toinen haaveissa
aMansikka---kp 19/26-28---yk 1(km:n jälkeen)esikoinen haaveissa
valtsukka----kp 18/24-55---yk 4 kuudes haaveissa
sonja R-------kp 16/28-30---yk 1 kolmas haaveissa






Testauspäivät:

Ma 12.1. HaLPe
Ti 13.1
Ke 14.1
To 15.1
Pe 16.1. antilo
La 17.1
Su 18.1. hugoliina


 

Yhteistyössä