*** VIIKKO 19 ***

• Viestiketjun aloittaja Pupuvaimo perustaa
  • Ensimmäinen viesti
Heippa! Unohdin tosiaan laittaa tuohon ed. viestiini kp päivän joka siis tänään on 27/32 ... vaikka en siis yhtään tiedä mikä tän kierron pituus mahtaa olla kun vasta yhdet omat kuukautiset pillereiden jälkeen.. saa nyt katsella miten tässä kuussa käy! Vaikka kaikki mun ystävät ja tuttuvat ym. tulkitsevat mun kaikkia tekemisiä raskaus oireiksi.. välillä vähän ärsyttävää! Ollaan tosiaan menty 2 kk sitten naimisiin ja kaikki olettaa että saman tien on raskaana! Olen vaan yrittänyt sanoa ettei vielä ajankohta ole sopiva kun en halua että kaikki tietää =)

Hipu: Meillä sama juttu. Häistä vajaa 3vkoa, niin on kyselyjä riittänyt.. Pari kertaa olen meinannut päin naamaa sanoa, että ei se niin helppoa ole, onhan tässä jo puoli vuotta yritetty, mutta pidän naaman visusti kiinni. Ystäväni, joka on samalla luokalla, odottaa vauvaa, niin varmaan heti luokkalaiset alkaa minunkin mahaa katsoa.. Toivottavasti ensi viikolla olisi katsottavaa :p Mutta toi 1% mahis on aika minimaalinen :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 17:54 Dreamer-88 kirjoitti:
Hipu: Meillä sama juttu. Häistä vajaa 3vkoa, niin on kyselyjä riittänyt.. Pari kertaa olen meinannut päin naamaa sanoa, että ei se niin helppoa ole, onhan tässä jo puoli vuotta yritetty, mutta pidän naaman visusti kiinni. Ystäväni, joka on samalla luokalla, odottaa vauvaa, niin varmaan heti luokkalaiset alkaa minunkin mahaa katsoa.. Toivottavasti ensi viikolla olisi katsottavaa :p Mutta toi 1% mahis on aika minimaalinen :'(
Sama homma. :wave:
Luokkakaverini on 6kk raskaana ja ottaa aivoon vaikka pitäisi olla onnellinen.Mutta kun he eivät yrittäneet paljon mitään eikä tuo ole ukkoakaan tuntenut kuin 3kk ennen raskautumista.. :headwall: :headwall:

Multa kysellään koko ajan oonko raskaana ja ei kai vaan hankita lapsia vielä moneen vuoteen jne.. \|O

Vastaan vaan en tiedä ja että kerron kyllä jos on jotain kerrottavaa ja haluan kertoa.

Joo jotenkin ihmiset vaan luulee että samantien kun pappi on aamenen sanonut niin raskaus käynnistyy =) Nyt kun mennään kyläilemään ystäviemme luokse niin tarjoavat ensimmäiseksi vain minulle punaviiniä.. tarkistaakseen olenko raskaana.. ja työssäni lasten kanssa olen lukenut jo useamman vuoden vauvalehtiä mutta nyt kun luen samoja lehtiä niin kylläpä vaan tulee sanomista! Vielä näihin uteluihin olen pystynyt vastaamaan huumorilla kun vasta maaliskuussa olemme aloittaneet yrittämään mutta mitä on ihan oikeasti sitten kun/jos vauvaa ei kuulu..?!

Sama homma. :wave:
Luokkakaverini on 6kk raskaana ja ottaa aivoon vaikka pitäisi olla onnellinen.Mutta kun he eivät yrittäneet paljon mitään eikä tuo ole ukkoakaan tuntenut kuin 3kk ennen raskautumista.. :headwall: :headwall:

Multa kysellään koko ajan oonko raskaana ja ei kai vaan hankita lapsia vielä moneen vuoteen jne.. \|O

Vastaan vaan en tiedä ja että kerron kyllä jos on jotain kerrottavaa ja haluan kertoa.
Minunkin ystäväni 6kk raskaana ja onnistuivat ekalla kerralla :) Tietenkin harmittaa ettei itsellä yhtä hyvää onnea ja sitten kun on entisestään hankaloitunut, niin masentaa :'( Haluaisi samanlaisen kasvavan mahan kuin ystävällä, mutta jonkun tämä "lapsettomuuskin" on koettava. Vaikka eihän meillä ole lapsettomuutta, kun "vasta" puoli vuotta yritetty. Mutta pakko yrittää olla onnellinen ja jaksaa kuunnella, vaikka sydäntä raastaa oma kyvyttömyys :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 20:14 hipu kirjoitti:
Joo jotenkin ihmiset vaan luulee että samantien kun pappi on aamenen sanonut niin raskaus käynnistyy =) Nyt kun mennään kyläilemään ystäviemme luokse niin tarjoavat ensimmäiseksi vain minulle punaviiniä.. tarkistaakseen olenko raskaana.. ja työssäni lasten kanssa olen lukenut jo useamman vuoden vauvalehtiä mutta nyt kun luen samoja lehtiä niin kylläpä vaan tulee sanomista! Vielä näihin uteluihin olen pystynyt vastaamaan huumorilla kun vasta maaliskuussa olemme aloittaneet yrittämään mutta mitä on ihan oikeasti sitten kun/jos vauvaa ei kuulu..?!
Aika törkeää :kieh: Mitä se heille kuuluu? :hug:

Ehkä ihmiset luulee, että tuoreet rouvat sikiävät pyhästä hengestä ;) Niin.. Aluksi minäkin vastasin, että aika näyttää.. Nyt en enää itsekään usko siihen :'(

Minullakin tuo vauvalehti asia on ajankohtainen. Eli äitini on neuvolan terveydenhoitaja, joten hänelle tulee paljon vauvalehtiä. Minä taas valmistun hoitajaksi, erikoistuen lastenhoitoon ja tarkoitus olisi syksyllä lähteä opiskelemaan kätilöksi (ellei tule ihanaa uutista ennen sitä :heart: ), joten vauvalehtiä tulee luettua jo ammatillisen kiinnostuksen vuoksi. Toki luen niitä muutenkin (ja itsellekin on jo viime syksystä asti tullut yksi lehti) :LOL:

Hei, voisin liittyä tähän keskusteluun sillä kierto vetelee viimeisiä ja ensi viikon alusta pitäisi heti testailla, jos maltan sinne saakka odotella :p Eli kp 27/31 menossa, esikoista yritetään ja yritetty on elokuusta '06 saakka. Taidan vain liittyä tähän keskusteluun melko myöhäisessä vaiheessa :\|

PERJANTAI 4.5.2007

Tiipii........................kp 20/26-28...........yk 4................1. haaveissa
Pippuri81.................kp 20/28-35...........yk?.................2. haaveissa
Pihlamaaria..............kp 21/25-29...........yk?................3. haaveissa
Touhu Tenava..........kp 22/28-30........1,5 vuotta...........6. haaveissa
Äippä84...................kp 22/28-30...........yk3.................3. haaveissa
Taikawiitta...............kp 22/30................yk ?................3. haaveissa
Mimmali...................kp 22/31-33...........yk 10..............1. haaveissa
Dreamer-88.............kp 22/?...............puoli vuotta........1. haaveissa
Hilipati.....................kp 22/28................yk 1................1. haaveissa
Pikkuinenko.............kp 23/26................yk 1................3. haaveissa
Äitsy80....................kp 23/30-31...........yk 5................3. haaveissa
Pupuvaimo...............kp 23/28-32........pari vuotta.........1. haaveissa
Kirppu......................kp 23/28-32...........yk 1...............1. haaveissa
Annilii86...................kp 24/28-32...........yk ?................2. haaveissa
Milla73.....................kp 24/28-31...........yk 7................3. haaveissa
Olivia.......................kp 24/26-28...........yk 1................1. haaveissa
Fantsu......................kp 25/28................yk 3...............3. haaveissa
Anna........................kp 25/30................yk 1...............1. haaveissa
Nippanappa...............kp 26/28-32...........yk 1...............2. haaveissa
Hipu.........................kp 27/32..................yk 2...............1. haaveissa
Inessa......................kp 28/31................yk 9...............1. haaveissa
Boobs.......................kp 45/28-32...........yk 4...............3. haaveissa

<br><br>

Pikkuinenko
Mimmali: Itselläni ollut myös tuollaista vatsavaivaa ja sitä tutkittukkin...mitään löytämättä. Mutta kannattaa otattaa keliakia kokeet.

Hipu,Mimmali, Dreamer88: Joo se on tosiaan kumma juttu, että kun on mennyt naimisiin aletaan kysellä mahdollisesta raskaudesta. Ehkäpä jäänyt tavaksi, jostakin "aikojen alusta"
Ennenhän lapsia ei pahemmin syntynyt avioliiton ulkopuolella. Tiedän tapauksen, jossa pariskunta oli kärsinyt vuosia lapsettomuudesta, ja häissä kaikki vieraat vaan koko ajan puhuivat "että nyt sitten vauvoja vaan" ja tuotiin pikku lasta syliin "että vauvakuume" tarttuisi. Morsian sanoi jälkeen päin, että koko hääpäivä meni piloille

Inessa: Samat piinapäivät täälläkin. Yhden nega olen jo innostuksissani testannut. Viimeksi kiertoni oli 28, joten yritän sitkeästi venyttää testaamista keskiviikkoon/torstai aamuun, jos täti ei sitä ennen tule.

Alaselkä on jomottelut kummallisesti jo pari päivää ja tietenkään en muista onko se tehnyt niin joka kk, ja kiinnitänkö vain nyt siihen erityisesti huomiota. Jos ensi viikolla paukahtaa täti paikalle, siirrämme yritystä ensi syksyyn
:( :(

Outoa on myös se, että innokkaana lenkkeilijänä olen parina viime kertana käynyt wc:ssä ennen lenkkiä ja kun pääsen lenkille ei kauaakaan niin alkaa omituinen paineen tunne alavatsassa ja tulee ihan hirveä vessa hätä. Jotenkin tuntuu että kaikki oireita seurailee liiankin "aktiivisesti"
Edellisestä raskaudesta vaivanani oli kovat päänsäryt alkuraskaudesta...(lääkäri sanoi silloin hormonaaliseksi päänsäryksi..mutta en enää muista koska se alkoi) :) :(

Perjantaihuomenta kaikille!

Täällä herättiin yöllä kuvottavaan oloon, olin varma että oksu tulee :x Aamullakin oli vielä hutera olo, mutta töissä nyt taas tehokkaana :whistle:

Huomenna olis tyttöjen kanssa luvassa Ikean reissu, ja tänä iltana miehen kanssa pitkä päivällinen 3 ruokalajilla ;) Kyllä viikonloput on ihania!!

Tervehdys kuumeilijat!

Täällä toista päivää vatsa järkyttävän kipeä. Eilen tosin helpotti, kun sain ruokaa 11 aikaan. Eilen oli myös pala kurkussa ja koko ajan huohahtelen ja henkäilen tuskissani. Lisäksi röyhyttää ja tänään olen myös palellut.

Tietysti nyt seurailen paljon enemmän itseäni kuin koskaan ennen, että ehkä pienetkin säryt tuntuvat isoilta. Mutta jos tämä ei ole raskautta, niin sitten kyllä jotain muuta vikaa mussa on.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 08:25 Pikkuinenko kirjoitti:
Mimmali: Itselläni ollut myös tuollaista vatsavaivaa ja sitä tutkittukkin...mitään löytämättä. Mutta kannattaa otattaa keliakia kokeet.

Hipu,Mimmali, Dreamer88: Joo se on tosiaan kumma juttu, että kun on mennyt naimisiin aletaan kysellä mahdollisesta raskaudesta. Ehkäpä jäänyt tavaksi, jostakin "aikojen alusta"
Ennenhän lapsia ei pahemmin syntynyt avioliiton ulkopuolella. Tiedän tapauksen, jossa pariskunta oli kärsinyt vuosia lapsettomuudesta, ja häissä kaikki vieraat vaan koko ajan puhuivat "että nyt sitten vauvoja vaan" ja tuotiin pikku lasta syliin "että vauvakuume" tarttuisi. Morsian sanoi jälkeen päin, että koko hääpäivä meni piloille
En tiedä uskallanko tutkituttaa sitä keliakiaa.. :ashamed:
Pelkään aina pahinta.

Juu ja kun menin näinkin nuorena naimisiin niin kysyttiin heti oletko raskaana.Eli nuori ihminen ei voi mennä naimisiin kuin maha pystyssä? \|O

Tästä lähin en noille uteliaille ihmisille jaksa vastata enää oikein mitään.Piste.

En tiedä uskallanko tutkituttaa sitä keliakiaa.. :ashamed:
Pelkään aina pahinta.
Isoveljelläni todettiin vajaa vuosi sitten keliakia. Hän oli juuri lähdössä armeijaan heinäkuussa, kun kesäkuun lopulla sai tiedon. Tietenkin alkuun se on sokki, mutta jopa hänkin on oppinut elämään sen kanssa (siis hän söi ennen diagnoosia vain roskaruokaa yms.) Armeijaan hän ei päässyt lähtemään, mutta on sopeutunut hyvin ja huomaa, että elämä on helpompaa sairauden kanssa kuin epävarmuuden.

Eli rohkeasti lääkäriin, muuten mietit sitä ja se aiheuttaa lisää stressiä. Toivotaan, että ei ole keliakia, mutta jos on, niin muista että sen kanssa pystyy elämään :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:29 mimmali kirjoitti:
Mutta kun jos on keliakia niin eikö sillon ole kauheat ilmavaivat ja ripuli? :whistle:
Minulla ei ole ilmavaivoja ja mahakin sekaisin vain silloin tällöin..Passittavat minut ovelta kotiin takaisin.
Entä jos soitat lääkärille? Onkos mahdollista, että on laktoosi-intoleranssi tai maitoallergia (tosin harvinainen aikuisilla)?

Tuossa linkki keliakian oireisiin: http://www.keliakialiitto.fi/view/categories.asp?document_id=42

Perjantai iltaa kaikille :wave:

Ja uudet tervetuloa mukaan, kohtahan se oikea piinaviikko alkaa, tosin mä oon jo alkanut tän piinailun, tiistaina viimestään pitäs alkaa menkat ja keskiviikkoon asti yritän olla ennen ku testaan, jos tätiä ei näy, tosin itseni tuntien voi olla että testaan jo tiistaina :headwall:

(.) Samat oudot maha tuntemukset jatkuu ja tänään ollut myös hiukan :x olo, tiedä taas onko se tuo mielikuvitus vauhdissa, jotenkin on vaan niin varma olo ja taas ei :headwall: :headwall: :D

kaikille paljon +++++ tuulia :whistle:

Kuinkas muitten tuntemukset???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 19:55 Fantsu kirjoitti:
Perjantai iltaa kaikille :wave:

Ja uudet tervetuloa mukaan, kohtahan se oikea piinaviikko alkaa, tosin mä oon jo alkanut tän piinailun, tiistaina viimestään pitäs alkaa menkat ja keskiviikkoon asti yritän olla ennen ku testaan, jos tätiä ei näy, tosin itseni tuntien voi olla että testaan jo tiistaina :headwall:

(.) Samat oudot maha tuntemukset jatkuu ja tänään ollut myös hiukan :x olo, tiedä taas onko se tuo mielikuvitus vauhdissa, jotenkin on vaan niin varma olo ja taas ei :headwall: :headwall: :D

kaikille paljon +++++ tuulia :whistle:

Kuinkas muitten tuntemukset???
Heips!

Täälläkin taitaa olla mielikuvitus vauhdissa! Mahakivut on hellittänyt, onneksi. Mutta nyt tilalla on ärtyisyyttä, nännien arkuutta...varmaankin enteilee tädin saapumista viikon päästä, mutta kun haluaa uskoa muuta, niin ei pysty järjellä ajattelemaan...raivostuttavaa :kieh: Ai niin, ja eilen ja tänään on tullut ihmeellinen ihan kirkas hyytelöpaakku vessapaperiin. En koskaan aikaisemmin ole huomannut vastaavaa!
Ajattelin testailla ens viikonloppuna, ehkä lauantaina jo, koska silloin illalla on yhdet pippalot, joissa on hyvät tarjoilut.. :whistle: Tosin menen ehkä joka tapauksessa autolla, näytti testi mitä hyvänsä. Koskas muut meinaatte testailla? Toivotan kaikille kärsivällisyyttä! :D

Kaksi päivää nyt ollut todellakin aamupahoinvointia, koskapa aamuisin olen voinut pahoin ja mahaa on kivistänyt kamalasti ja sit se on puolen päivän aikaan ruuan jälkeen helpottanut.. Tänään ainakin ollut valkkaria paljon ja pieni verinen klimppikin, en tiedä, onko nämä hyvästä vai huonosta, mutta tällaisia olotiloja täällä. Testailen varmaan maanantaina, jos tässä oireilu vielä jatkuu..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 07:53 Jisse78 kirjoitti:
Heippa!
Nyt on sellainen tilanne, että pyytäisin sitä joka päivittää listaa, niin ottaisit minut pois. Nyt jää meiltä vaavit todellakin haaveeksi.
Kun ajattelee, että asiat on hyvin niin jotain tulee ja lujaa...

Kiitos kaille ja plussia teille muille!
Mulla sama tilanne! :'( :'( :'(

Nyt tuli p.askaa niskaan niin paljon, että vauvat jää tosiaankin haaveeksi..

Minut saa pudottaa listalta. :'(

Toivottavasti teillä muilla menee asiat paremmin ja se plussakin pärähtää ruutuun. Hyvää kevään jatkoa kaikille. Olette ihania!

Voi melody paljon voima :hug: :hug: :hug:
Ikävä lukea, kun muille sattuu jotain todella ikävää (uskaltaako udella mitä :ashamed: )
Toivottavasti pääset(tte) pian taas yrittämään :heart: :hug:

Joku kertoi (unohdin nikin), että oli tullut jotain kirkasta limaa, niin mulla tuli tässä illalla kanssa vesa käynnin yhteydessä pyyhkiessä semmosta limaa, ei ollut tavanomaista valkovuotoa vaan tosiaan semmosta kirkkaan väristä venyvää limaa (anteeks tarkka seloste), toivotaan että se vois tarkottaa jotain :heart:

Melodylle :hug: :hug: Toivottavasti asiasi järjestyvät ja murheet jaksat iloksi käsitellä :hug:

Inessalle tervetulotoivotukset, me kuumeillaan tuolla kaksvitosten puolella molemmin =)

Lupaavia oireita jo muutamilla esiintynyt, toivottavasti moni saisi plussan ensi viikolla ;)

Omaa napaa vielä pikaisesti, ovistesti edelleen plussaa joskaan ei niin vahva kuin muina päivinä. No ff piirsi oviksen kp 20 niinkuin itsekin tosiaan lämmöistä ajattelin eli perjantaina tai lauantaina pitäisi tädin tulla tai jättää tulematta :kieh: Katsotaan nyt maltanko olla testaamatta ja sunnuntaina sit testailla jos enää tarvetta on. Eilen oli jännä tilanne kun olen jo jonkun aikaa imettänyt tuota junnua ainoastaan pari kertaa illalla ja yöllä eikä maitoa ole tullut yli tarpeen pitkiin aikoihin. Illalla kuitenkin huomasin et yöpaita kastui ja maitoahan siihen oli toisesta tissistä vuotanut. No tämähän voi johtua mistä tahansa muustakin mutta on päljon jännempää kun ajattelee että ehkä se onkin oire jostain :LOL:

No nyt hyvät yöt kaikille :wave:

LAUANTAI 5.5.2007

Tiipii........................kp 21/26-28...........yk 4................1. haaveissa
Pippuri81.................kp 21/28-35...........yk?.................2. haaveissa
Pihlamaaria..............kp 22/25-29...........yk?................3. haaveissa
Touhu Tenava..........kp 23/28-30........1,5 vuotta...........6. haaveissa
Äippä84...................kp 23/28-30...........yk3.................3. haaveissa
Taikawiitta...............kp 23/30................yk ?................3. haaveissa
Mimmali...................kp 23/31-33...........yk 10..............1. haaveissa
Dreamer-88.............kp 23/?...............puoli vuotta........1. haaveissa
Hilipati.....................kp 23/28................yk 1................1. haaveissa
Pikkuinenko.............kp 24/26................yk 1................3. haaveissa
Äitsy80....................kp 24/30-31...........yk 5................3. haaveissa
Pupuvaimo...............kp 24/28-32........pari vuotta.........1. haaveissa
Kirppu......................kp 24/28-32...........yk 1...............1. haaveissa
Annilii86...................kp 25/28-32...........yk ?................2. haaveissa
Milla73.....................kp 25/28-31...........yk 7................3. haaveissa
Olivia.......................kp 25/26-28...........yk 1................1. haaveissa
Fantsu......................kp 26/28................yk 3...............3. haaveissa
Anna........................kp 26/30................yk 1...............1. haaveissa
Nippanappa...............kp 27/28-32...........yk 1...............2. haaveissa
Hipu.........................kp 28/32..................yk 2...............1. haaveissa
Inessa......................kp 29/31................yk 9...............1. haaveissa
Boobs.......................kp 46/28-32...........yk 4...............3. haaveissa

Yhteistyössä