Vihreät todistivat olevansa huumehörhöjen puolue

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
9MM
No ei ole edes heroiinin jälkein vaikeinta. Amfetamiinista kuulema pääsee helpommin kuin heroiinista. Subutexistäkin on äärimmäisen vaikea päästä, vaikka sitä syötetään Suomessa korvaushoidossa. Kyllä mä uskallan epäillä että röökistä pääsee helpommin eroon kuin edellä mainituista. Niin ja crakit sun muut ovat tietenkin ihan oma lukunsa, mutta ei kai Suomessa niitä niin ahkerasti vedellä. Kokaiinista en oikein tiedä mitään, mutta ei kait se ole sen kummempi kuin kannabiskaan?

Luin joskus jostain, että jokuset lakimies ja lääkäriopiskelijat vetävät amfetamiinia jotta jaksavat päntätä. Sen avulla voi kuulema valvoa viikon helposti.
no on se rööki kova mulla tulee armoton vitutus ja koko ajan mielessä et pakko saada rööki fixit tai ei mieli rauhoitu ja tästähän vois nikotinisteilta kysyy mitä ajattelevat. mut tutkimus tulosten perusteella nikotiini orjuus ja vieroitus oireet on yksi kovimmista koukuista.
 
Mainiosti kirjoitettu teksti, jos tosiaan koiralenkin aikana sen kirjoitit.

Olet oikeassa, että Suomessa ollaan äärimmäisen päihtymishakuisia. Sanomattakin selvä, että kannabiksen laillistaminen toisi enemmän negatiivisia lieveilmiöitä kuin positiivista säpinää...

Kuitenkin sallisin kannabiksen erittäin vaikeasti sairaiden kipulääkkeenä, kun kivut eivät muulla tavoin lievity.
No kyllä tosiaan koiralenkille oli vielä lähettävä kun jäkismatsi päättyi niin myöhään ja oli tuolla jumalan selän takana taas!

Samoin - sallisin käytön vaikeissa sairauksissa kipua lieventämään. Morfiinia sitten jos ei kannabis jeesaa.

Miten nuo vihreät ovat noin vastuuttomia!?
En kyllä ole lukenut, että minkä vuoksi haluavat laillistaa/mitä tutkimustyötä tehty. Täytyypä lukaista kun kerkiää.
 
Mä en uskaltaisi muut

no siis enhän mä nyt joka päivä polttelle joskus kuitenkin ja voi olla että hienoi juttui ei olisi tapahtunut elämän varrella ja kaikkai koukeroita. jotka johti sitten lopulta niin et tapasin lapseni äitin baarissa ja me saatiin tosi hieno lapsi ja kaunis syämminen pieni taimen. et jos en olisi koskaan poltellut voi olla et en oliskaan ollut siinä baarissa ja tavannut tätä naista ja mulla ei olisi nyt lasta olemassa. et pienestä se on kiinni tää elämä
No ei menneisyyteen tietysti voi mitenkään vaikuttaa. Eli huumeiden käyttäminen toi jotain positiivistakin. Tuskin ainoastaan positiivisia asioita?
 
No kyllä tosiaan koiralenkille oli vielä lähettävä kun jäkismatsi päättyi niin myöhään ja oli tuolla jumalan selän takana taas!

Samoin - sallisin käytön vaikeissa sairauksissa kipua lieventämään. Morfiinia sitten jos ei kannabis jeesaa.

Miten nuo vihreät ovat noin vastuuttomia!?
En kyllä ole lukenut, että minkä vuoksi haluavat laillistaa/mitä tutkimustyötä tehty. Täytyypä lukaista kun kerkiää.
Tottakai tiesin. Tarkoitin vain, että oli hyvin kirjoitettu. Itse joudun istumaan ja miettimään, mitä kirjoitan ja silti suollan tämmöistä kuraa :geek:

Edit. Ja häviän sanapeleissä...
:geek:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
9MM
No ei menneisyyteen tietysti voi mitenkään vaikuttaa. Eli huumeiden käyttäminen toi jotain positiivistakin. Tuskin ainoastaan positiivisia asioita?
no siis mä oon kokeillut aika monia eri aineita ja ainoo mihin mä jäin koukkuun oli rööki ja sitä on muutaman hetken päästä koko ajan saatava tai hermo kiristyy ja et nyt on pakko saada rööki fixit. mikään muu ei oo aiheuttanut tollasta mulle. mut siis enmä oo koskaan käyttänytkään mitään joka päivä eikä sellasta et pakko saada oo mulle tapahtunut. nojoo kerran olin yhessä kämpässä ja polttelin kukkaa ni siellä sitten pari otti kovempia aineita ja alko toinen niistä heiluu pyssyn kaa ja mä olin ihan vitun kuumotuksissa et mitä jos se ampuu ni tänne kuollaan. Mut siis kannabiskahvilassa tuskin tarvis tälläsestä kuumottua.
esim ku oltiin dameissa ni siellä kahvilassa tuli juteltuu siinä muidenkin kaa ihan niitä näitä siis muista maista tulleita ja ei ollu mitään negatiivista. ok kukan se heikkous on et se voi luoda vaino harhoi ja tekee käyttäjästä pelästyneen joka pelkää vaaroja tai näin mulla enhän mä kaikista polttelijoista tiedä miten se vaikuttaa. mut hyvässä porukassa se vaan on sellanen kiva lisä joka lisää luovuutta ja saa sydäntä enemmän esiin ja sellasen tekemisen esiin viellä paremmin.

mut joo mä nyt oon poikkeus tapaus ja oon nähnyt muita jolle kovat huumeet on tehnyt hallaa ja jääty pahasti koukkuun. mut ei se oikeesti auta et niitä rangaistaan lisää ja potkitaan lisää sellasta joka huonossa jamassa.

Mut joo mietin et mitä jos se 5 grammaa kokkelia saisi olla taskussa lisäisikö se käyttöä koska nyt sitä olisi turvallista pidellä ja jetset elämässä tykätään vetää kokaa ja muuta narkkausta. et nyt sitä olisi laillista vedellä ja se veisi pelkoa sitä ainetta kohtaan kun siitä ei rangastaisi ja madaltaisi kokeilemisen riskiä. eli saattaisiko joku alkaa käyttämään kun se ei ole tarkoitus ja toisiko se lisää narkomaanei maahan. muista maista tulleilla tiedoilla huumeidenkäyttö ei ole lisäänynyt vaikka on ollutkin luvallista pitää pientä määrää hallussa. toki poliisin kuuluu iskeä isoihin huumekauppaisiin. Ja toisaalla painaa se et mitä haittoi siitä rangaistuvuudesta on sitten niille jotka käyttää ja on vähävaraisia joilta takavarikko vie päivien aineet ja ne on korvattava jollain ja tehtävä rikoksia et saa takasin. ei niihin koviin aineisii tietty ryhtymistä voi tukea kun se aiheuttaa niin paljon pahaa yhteiskuntaan.

mut kukkaa en nää pahana vaikka se laillistettais ja saataisiin luvat myymiselle ja käytölle ja ehdottomasti damien tapaan kahvilat tännekkin ja kannabis kaupat.
 
9MM
VIIHDEKÄYTÖN laillistamisen vastustajat olivat huolissaan muun muassa siitä, että lakimuutos saattaisi rohkaista erityisesti teini-ikäisiä kannabiksen käyttöön. Elokuun alussa julkaistun tutkimuksen mukaan laillistaminen ei näytä johtaneen merkittävään kasvuun nuorten kannabiksenkäytössä.

Tutkijoiden mukaan positiivista on se, että myös nuorten kannabikseen liittyvät pidätykset ovat vähentyneet. Sääntely on puolestaan johtanut entistä paremmin kohdistettuun terveysvalistukseen.


kuten sterling sanoi lopetetaan hölynpöly ja laillistetaan se :)
 
Jotenkin näkisin, että kannabiksen käyttöä on hyvin vaikea yhdistää työelämään tai autoiluun.

Mikäpäs siinä jos olet työtön ja kortiton, voit vedellä niin paljon kuin sielu sietää.
Samalla varmistuu, että kyseinen henkilö myös paljon todennäköisemmin pysyy työttömänä kustannusten tuottajana veronmaksajille.

Vähän tähän tapaan:
no on siinä ongelmat. välillä joutuu odotteleen kauan ja joskus laatu on heikkoa. ku valtio tekisi laatu olisi aina priimaa. ja mikös se olis istuskella kahvilassa kuunella musaa ja olla vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
vierailija
Äänestäjiä haalivat!

Eivätkö he tosiaan näe tässä mitään riskiä?!
Laillistaa nyt uusi päihde ja aiheuttaa uusia päihdeongelmia suomalaisille.

Suomalaiset ovat melkoisen sääntöorientoitunutta kansaa ja suuri osa tosiaan ei vetele sitä höpöheinää, koska se on kiellettyä!

Eikös kannabis näy testeissä melko pitkään? Millä todistetaan työssä tehtävissä huumetesteissä, että onko sitä juuri vedetty vaiko aikaisemmin?
Kannabispsykoosi ei ole leikin asia. Läheisellä ollut ja jätti jälkensä.

Päihteiden käyttö on vaan lisääntynyt ja hyvinkin nuorten kesken. Aivan väärä signaali esittää tällaista kun samaan aikaan huutava pula hoitoalan tekijöistä, lastensuojelun tilanne räjähtänyt käsiin, väestö vanhenee ja vanhustenhoito retuperällä, kouluissa kriisejä kun opettajat eivät liian suurta taakkaa jaksa ja lapset entistä aggressiivisempia ja luokat levottomia jne.

Vihreät on populistipuolue ja hakee kannatusta älyttömyyksin kun osaamista ei muuten riitä. Nyt vaativat myös että Suomeen julistetaan ilmastohätätila. Hätätila on monessa kohtaa nykyisen politiikan johdosta, mutta meillä Suomessa on maailman puhtaimpia ilmastoja ja suomalaiset tekevät paljon ilmastotekoja.

Hätää koetaan mm. maaseudulla kun Vihreät haluavat ajaa alas kotimaisen ruuantuotannon ja halveksuvat maaseudun elämää ja hankaloittavat päätöksillään kaikin tavoin ihmisten vapaata liikkumista.

Nyt jos vihervasemmistohallitus vielä päättää maastapoistumisveron ollaan pahassa pulassa, ei tänne peräkylälle enää uskalla ulkomaiset yhtiöt sijoittaa ja osaajat kiertävät meidät kaukaa. Huh mitä hölmöilyä, ja velkaa velan päälle.....

Peräkylän yrittäjä
 
vierailija
Kannabispsykoosi ei ole leikin asia. Läheisellä ollut ja jätti jälkensä.

Päihteiden käyttö on vaan lisääntynyt ja hyvinkin nuorten kesken. Aivan väärä signaali esittää tällaista kun samaan aikaan huutava pula hoitoalan tekijöistä, lastensuojelun tilanne räjähtänyt käsiin, väestö vanhenee ja vanhustenhoito retuperällä, kouluissa kriisejä kun opettajat eivät liian suurta taakkaa jaksa ja lapset entistä aggressiivisempia ja luokat levottomia jne.

Vihreät on populistipuolue ja hakee kannatusta älyttömyyksin kun osaamista ei muuten riitä. Nyt vaativat myös että Suomeen julistetaan ilmastohätätila. Hätätila on monessa kohtaa nykyisen politiikan johdosta, mutta meillä Suomessa on maailman puhtaimpia ilmastoja ja suomalaiset tekevät paljon ilmastotekoja.

Hätää koetaan mm. maaseudulla kun Vihreät haluavat ajaa alas kotimaisen ruuantuotannon ja halveksuvat maaseudun elämää ja hankaloittavat päätöksillään kaikin tavoin ihmisten vapaata liikkumista.

Nyt jos vihervasemmistohallitus vielä päättää maastapoistumisveron ollaan pahassa pulassa, ei tänne peräkylälle enää uskalla ulkomaiset yhtiöt sijoittaa ja osaajat kiertävät meidät kaukaa. Huh mitä hölmöilyä, ja velkaa velan päälle.....

Peräkylän yrittäjä
Eihän sitä nyt alaikäisille laillistettaisiin, kuten ei alkoholia tai tupakkaakaan
 
Kuulin just uutisesta ja olen pöyristynyt. Vihreät on menny kauaksi vanhoista hyvistä arvoistaan. Kannabiksen hyväksynnällä allekirjoitettiin kyllä myös muidenkin huumausaineiden hyväksyntä sekä mitä ilmeisimmin mahdollisesti lisääntyvien rikoksien. Eli moraalitaso aloitettiin. "Hyvää" esimerkkiä nuorille, not.
No kannabiksen käyttö ei kyllä lisää rikollisuutta, eikä sen laillistaminen tule lisäämään rikoksia, vaan ennenkaikkea vähentämään niitä ja viemään yhden työkalun rikollisjärjestöiltä.
 
Kaikki huumeidenkäyttäjät/ex huumeidenkäyttäjät, jotka tunnen tai tiedän, ovat aloittaneet kannabiksella.
En sano että kaikista kannabiksen käyttäjistä tulee vahvojen aineiden käyttäjiä, mutta omakohtainen kokemus on se, että joka ikinen vahvempiin siirtynyt on aloittanut kannabiksella kokeilut ja siitä ei ole hyvää jälkeä seurannut.

Jokainen halutkoon mitä haluaa vapaaksi, itte en näe niiden vapauttamista hyvänä asiana.
Kohta joku Vihreä alkaa huutamaan kaikkien huumeiden vapauttamisen puolesta, eikun hetkinen, nehän on huutaneet jo...ja taisipa olla vielä Ohisalo itse asialla.
Itseasiassa, melkein kaikki päihdekokeilut alkaa alkoholista. Ja käytännössä jokainen alkoholisti on aloittanut alkoholilla.

Ihmiset, joille muodostuu päihdeongelma ovat todellisuudenpakoisia syystä tai toisesta. On väärin väittää, että päihteet aiheuttavat riippuvuutta. Se ei pidä paikkaansa. Ihmisen mieli aiheuttaa riippuvuuden. Minusta tämä on asia, joka jokaisen tulisi ymmärtää. Riippuvaisuuteen taipuvainen mieli kehitää riippuvuuden johonkin. Se voi olla huumeet, alkoholi, liikunta, ruokavalio, uskonto, pelit, liitovarjoilu tai mikä tahansa.
On yhdentekevää, mistä riippuvuus kierre lähtee käyntiin, koska sellainen ihminen kehittää riippuvuuden jokatapauksessa johonkin. Nämä ihmiset pakenevat todellisuutta.

En tiedä olisiko kannabiksen vapauttaminen hyvä tai huono asia. Käytännössä se on niin saatavilla koko ajan, että kuka tahansa sitä haluaa käyttää, voi sitä käyttää. Uskallan väittää, että kannabiksen haitat ovat minimaaliset verrattuna alkoholin aiheuttamiin haittoihin.
 
Jotenkin näkisin, että kannabiksen käyttöä on hyvin vaikea yhdistää työelämään tai autoiluun.

Mikäpäs siinä jos olet työtön ja kortiton, voit vedellä niin paljon kuin sielu sietää.
En oikein ymmärrä pointtia. Alkoholi on laillinen huume, mutta ei sinulla ole lupaa autoilla tai käydä töissä alkoholin vaikutuksen alaisena? Miksi kannabis toimisi toisella tavalla?

En myöskään ymmärrä miksi kannabiksenkäyttäjän pitäisi olla kortiton ja työtön?
Ottaen huomioon, että jengi vetää todella rajuja kolmiolääkkeitä, eikä kukaan kiellä heitä menemästä töihin tai autoilemaan?
 
vierailija
En oikein ymmärrä pointtia. Alkoholi on laillinen huume, mutta ei sinulla ole lupaa autoilla tai käydä töissä alkoholin vaikutuksen alaisena? Miksi kannabis toimisi toisella tavalla?

En myöskään ymmärrä miksi kannabiksenkäyttäjän pitäisi olla kortiton ja työtön?
Ottaen huomioon, että jengi vetää todella rajuja kolmiolääkkeitä, eikä kukaan kiellä heitä menemästä töihin tai autoilemaan?
Hyviä pointteja. Sit on vielä nuuskan käyttäjät. Eivät taatusti aina käytä vain vapaa-ajalla.
 
Samalla varmistuu, että kyseinen henkilö myös paljon todennäköisemmin pysyy työttömänä kustannusten tuottajana veronmaksajille.

Vähän tähän tapaan:
Etpä taida tietää miten paljon käyttäjiä on työelämässä ja niissä, jotka elävät ihan normaalia arkea.

On ehkä hieman hassua seurata keskustelua, koska useat niistä, jotka ymmärtävät alkoholin olevan suurimman osan elämissä aika pienessä roolissa, mutta heti, kun keskustelu kääntyy kannabikseen, tulee kaikista heti suurkuluttajia, jotka eivät pysty tekmään elämässään mitään muuta kuin makaamaan himassa ja polttelemaan joboa työttömänä ja aikaansaamattomana vätyksenä.
 

Yhteistyössä