Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ai suurin puolue saa määrätä mitä kouluissa saa ja EI saa syödä?Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:Mä en oikeastaan ymmärrä mikä tässä on ongelma?
Tarjotaan terveellistä ja täyttävää ruokaa ja sekö on kamalaa? Miksi ajatus yhdestä kasvis-ateriasta viikossa on niin vastenmielinen? Musta olisi vaan hyvä opetaa edes siellä koulussa monipuoliselle ruokavaliolle johon kuuluu lihan ja kalan lisäksi myös kasvikset jos kerta kotona ei siihen pystytä (tän ketjun perusteella monessa kodissa kasvikset taitaa olla lähinnä kirosana...).
Ongelmana on valinnavapaus. Jos nyt annetaan viherfasisteille pikkusormi, niin lopputloksena on se että he määräävät mitä saat syödä kotonasi. Vaikka viherfasistit sen kieltävät, niin se on se mihin tämä päättyy.
Mä en ymmärrä oikeasti mitä valinnanvapautta tässä nyt rajataan? Helsinkiläiset on itse äänestäneet kunnallisvaaleissa ihmiset valtuustoon joka nyt siis on päättänyt että yksi kasvisruoka-ateria viikossa. Jos tämä asia kaivelee kovastikkin niin jokainen Helsinkiläinen voi tehdä kuntalaisaloitteen kasvisruokapäivästä.
Mites sitten kun virheet eivät ole vaikuttavassa asemassa hgin kunnallispolitiikassa niin onks ok jos kouluissa on pakkolihapäivä?
Ei vaan valveutuneena kansalaisena sitä tulisi osallistua ja olla aktiivinen kun on kyse omasta elinympäristöstään.
en tiedä mikä puolue on Helsingissä suurin, mutta Helsinkiläiset ovat jokatapauksessa äänestäneet valtuuston.
Ja edelleen en ymmärrä mikä siinä kasvisruoassa on niin kamalaa ja paheksuttavaa? Ylipäätä ihmisiä tulisi kyllä kannustaa enemän kasvisruoan pariin vaikka sekasyöjiä olisivatkin, kenellekään ei tee yhtään pahaa yhtenä päivänä viikossa jättää lihansyöntiä vähemmälle ja vaikka tutustua ihan uusiin makuihin kasvis puolella.