Vihkiminen maistraatissa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Happi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidät vihittiin talvella, joten mulla oli pitkä hame, paitapusero ja jakku, miehellä puku. Ihan perus kaavalla mentiin ja todistajatkin oli maistraatista. Oli mulla toki kukkakimppu ja valokuvassa käytiin, että saatiin joku muisto. :) Ei pidetty mitään juhlia.
 
Vihkitoimitus tyylillä "ruokatunnilla naimisiin". Kesti joitain minuutteja, tavalliset vaatteet päällä. Ei sormuksia. Viranpuolesta todistajat. Ah, kuinka romanttista! :D
 
Meidät vihittiin pari viikkoa sitten maistraatissa. Toimitus tosiaan kesti max.3minuuttia.
Mulla oli ihan morsiuspuku päällä kun mentiin siitä suoraan hääkuvaukseen ja sitten seuraavana päivänä oli juhlat.
Alussa nopsaan kerrottiin mitäs e avioliitto on ja sitten kysytään et tahotteko ja sit jos on niin sormuksien anto. se on sit siinä..
 
Meidät vihittiin pääsiäisen jälkeen jokunen vuosi sitten. Mulla oli hääpuku, miehellä oli tummapuku. Paikalla oli molempien perheet todistamassa, sormukset vaihdettiin ja laitetiin nimet paperiin. Toimitus oli ohi kolmessa minuutissa, jonka jälkeen mentiin kaikki syömään ja kahvittelemaan. Tällä tavoin säästyttiin hirvittävältä hössötykseltä, mutta saatiin mukavat muistot.
 
Meillä oli vihkiminen kesäisenä perjantaipäivänä. Päällä oli miehellä musta puku, minulla polvipituinen hame, jakku ja korkokengät. Pieni kukkakimppu oli mukana. Molempien vanhemmat sekä kaaso + bestman oli mukana, enempää ei olis sinne koppiin mahtunutkaan. Kaava oli ihan perus, mutta lisäksi luettiin Kahlil Gibrania:

"Rakastakaa toisianne
mutta älkää tehkö rakkaudesta kahletta.
Olkoon rakkaus enemmin aaltoileva meri
sielujenne rantojen välillä.
Antakaa sydämenne, mutta älkää toistenne omaksi
sillä vain Elämän käsi voi pidellä sydämiänne.
Ja seiskää yhdessä, mutta älkää liian lähekkäin:
sillä temppelin pylväät seisovat erillään toisistaan,
eivätkä tammi ja sypressi kasva toistensa varjossa."

Homma oli ohi noin 10 minuutissa, mutta ihan mukava toimitus oli. Sen jälkeen mentiin meille kotiin kahveille ja kuohuviinille. Varsinaiset juhlat oli seuraavana päivänä.

*muoks* homma oli siis ohi paljon nopeammin, taidettiin olla jo 10 minuutin kuluttua kotona...
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Meidät vihittiin pääsiäisen jälkeen jokunen vuosi sitten. Mulla oli hääpuku, miehellä oli tummapuku. Paikalla oli molempien perheet todistamassa, sormukset vaihdettiin ja laitetiin nimet paperiin. Toimitus oli ohi kolmessa minuutissa, jonka jälkeen mentiin kaikki syömään ja kahvittelemaan. Tällä tavoin säästyttiin hirvittävältä hössötykseltä, mutta saatiin mukavat muistot.

Mihin paperiin teijän piti laittaa nimet??
 
Meillä oli peruskaavalla, lähisukulaiset paikalla, n. 10 vierasta. Mulla oli jakkupuku ja miehellä tumma puku, samaa tyyliä vieraillakin. Oli kukkakimppu ja hääjuhla ravintolassa, siis päivällinen ja hääkakku. Ei mitään musaa tai tanssia, mutta oma kabinetti ja isäni piti puheen.
 
Saako "talon puolesta" todistajat, vaikkei ilmoittaisi tarpeesta etukäteen? Me aateltiin mennä ihan kahdestaan naimisiin, mutta mietin pitääkö etukäteen ilmoitella että tarvitsee todistajat.
 
Meillä oli muuten perustoimitus mutta lisänä "kynttiläseremonia" eli otettiin vihkisormukset kynttilän ympäriltä ja sitten lopuksi yhdessä sytytettiin kynttilä vihkimisen päätteeksi. Tähän tapaan, näkyy pukeutuminenkin tässä :D
http://i216.photobucket.com/albums/cc250/Ankkuliini/Our%20wedding/Kuva39.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Meidät vihittiin pääsiäisen jälkeen jokunen vuosi sitten. Mulla oli hääpuku, miehellä oli tummapuku. Paikalla oli molempien perheet todistamassa, sormukset vaihdettiin ja laitetiin nimet paperiin. Toimitus oli ohi kolmessa minuutissa, jonka jälkeen mentiin kaikki syömään ja kahvittelemaan. Tällä tavoin säästyttiin hirvittävältä hössötykseltä, mutta saatiin mukavat muistot.

Mihin paperiin teijän piti laittaa nimet??

Meän maistraatissa oli vieraskirja, johon toivottiin kaikkien siellä vihittyjen parien kirjoittavan jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Saako "talon puolesta" todistajat, vaikkei ilmoittaisi tarpeesta etukäteen? Me aateltiin mennä ihan kahdestaan naimisiin, mutta mietin pitääkö etukäteen ilmoitella että tarvitsee todistajat.

Saatte talon puolesta, jos ette omia halua tuoda!
 
Vihkimisen ei tarvitse tapahtua maistraatin tiloissa, vaan missä tahansa, mihin vihkijä suostuu lähtemään (riippuu vihkijästä).

Meillä oli vihkiminen ulkona, illalla, kynttilöiden tuikkeessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naimisiin ilman hömpötyksiä.:
Vihkitoimitus tyylillä "ruokatunnilla naimisiin". Kesti joitain minuutteja, tavalliset vaatteet päällä. Ei sormuksia. Viranpuolesta todistajat. Ah, kuinka romanttista! :D

Just niinku meillä!!! Meil oli tosin 2 ja 4 vuotiaat lapsemme mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wc Ankka:
Meillä oli muuten perustoimitus mutta lisänä "kynttiläseremonia" eli otettiin vihkisormukset kynttilän ympäriltä ja sitten lopuksi yhdessä sytytettiin kynttilä vihkimisen päätteeksi. Tähän tapaan, näkyy pukeutuminenkin tässä :D
http://i216.photobucket.com/albums/cc250/Ankkuliini/Our%20wedding/Kuva39.jpg

Vau, olet kaunis! :)
 
Viime kesänä kävästiin maistraatissa, appivanhemmat todistajina. Ihan oltiin farkuissa. Mulle oli yllätys, että jouduttiin vihkihuoneeseen, kynttilät, kukat ja kaikki. Sitte piti seisoa siinä vihkijän edessä niinku kirkossa ainaki. Luulin, että käydään vaan allekirjottaan jotku paprut ja sillä selvä. Tilaisuus kesti noin vartin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wc Ankka:
Meillä oli muuten perustoimitus mutta lisänä "kynttiläseremonia" eli otettiin vihkisormukset kynttilän ympäriltä ja sitten lopuksi yhdessä sytytettiin kynttilä vihkimisen päätteeksi. Tähän tapaan, näkyy pukeutuminenkin tässä :D
http://i216.photobucket.com/albums/cc250/Ankkuliini/Our%20wedding/Kuva39.jpg

Vau, olet kaunis! :)

Tulin just sanomaan samaa! Ja todella kaunis puku, värit sopivat sulle kuin nakutettu. Näytät ihanan herkältä ja eteeriseltä :)

Itsekin menin naimisiin maistraatissa 18-vuotissyntymäpäivänäni. Mulla oli päällä sama puku, jossa olin pari kuukautta aiemmin tanssinut vanhojen tanssini, eli pitkä, sammalenvihreä juhlapuku kullanvärisin yksityiskohdin. Miehellä puku. Kävin kampaajalla kiepauttamassa rastani nutturalle, hiuksissa oli myös kukka, ja kimppukin oli. Todistajina olivat mun sisko, miehen veli ja meidän parhaat ystävät. Maistraatista mentiin miehen vanhemmille syömään ja kahvittelemaan, siellä olivat myös mun vanhemmat ja miehen täti.
 

Yhteistyössä