Vihainen äiti =(

pöhtipöö ja lässynlä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 23:27 Tepa1982 kirjoitti:
Hei kaikki!

Minulla olisi pientä ongelmantynkää erään toisen äidin kanssa enkä oikein tiedä mitä tehdä!

Tämä äiti asuu ystäväni seinänaapurissa ja törmäilin häneen tasaisin väliajoin esim. ystäväni pihalla, hänen lapsensa synttäreillä yms paikoissa. Hän oli raskaana kesällä ja veteli röökiä estoitta, siis myös lasten leikkipuistossa muidenkin kuin omien lastensa vieressä. En pitänyt tästä, mutta en sanonut mitään. Hän oli muutenkin koko ajan todella hermostuneen oloinen ja englanniksi voisi sanoa että "jumpy" eli sellainen keskittymisvaikeuksia omaavan oloinen. Tunsin oloni jotenkin vaivautuneeksi hänen seurassaan enkä tiennyt mitä olisin sanonut.

Tapahtumat lähtivät siitä kun olimme leikkipuistossa ja tämä äiti tuli poikansa kanssa, joka on vähän nuorempi kuin ystäväni ja minun lapset, myös puistoon. Vanhemmat lapsemme olivat vähän kauempana kun olimme ystäväni kanssa keinuttamassa vauvoja. Tämän äidin poika olisi halunnut mennä mukaan leikkiin, mutta meidän lapsemmepa eivät olisi halunneet leikkiä pojan kanssa vaan huutelivat tätä menemään pois. Tämä oli kyllä meidän lapsiltamme rumasti tehty, mutta itse olin sen verran kaukana etten kuullut heidän huutojaan. Kun tämä poika kuitenkin tuli samalle lumikasalle niin sitten lapsemme alkoivat huudella että lyödään sitä. Tämän kuulin ja kommentoin asiaa sanomalla lapseni nimen komentavaan sävyyn ja ajattelin sen riittävän. Kohta kuitenkin tämä äiti rynnisti ohitsemme vaunuillensa ja rupesi huutamaan että voisitte vähän katsoa mitä lapsenne tekevät ja mitä huutelevat. Antoi tulla sitten samalla kaikki että muuttakaa omakotitaloon kun ei osata käyttäytyä yleisillä paikoilla. Ja haukkui samalla ystäväni lapsen siitä että oli koko viime kesän hakannut lapiolla naisen poikaa päähän, vaikka asia oikeasti oli niin että kun ystäväni oli yrittänyt komentaa omaa tytärtään tällaisessa tilanteessa niin oli tämä äiti sanonut että anna olla vaan, antaa itse selvittää että eihän siinä aina voi olla väliin menossa.

En voinut tuossa tilanteessa olla heittämättä takaisin tälle äidille että mitenkä voi olla ettei hänen poikansa mahdu samaan puistoon kun kaikki muut mahtuu ja että jos tosiaan on lapset sellaisia huudelleet niin siitä voi sanoa vähän eri sävyyn. Äiti lähti poikansa kanssa puistosta vihaisena ja jäi kuuloetäisyydelle selittämään pojalleen että kuinka kauheita lapsia puistossa on ja että sinne ei voida mennä. Sitten meni pari viikkoa niin etten nähnyt tätä naista ollenkaan. Myöskään ystäväni ei ollut noteerannut naapuriaan millään tavalla eikä naapuri häntä.

Mutta sitten...Olimme tulossa puistosta ja nainen tuli vaunuineen meitä vastaan. Lapsemme olivat tien oikeassa reunassa eli sillä puolella mistä tämä äiti oli tulossa, koska oli satanut vettä ja sillä puolella tietä oli vesilätäköitä. Katselin äidin tulemista eikä han näyttänyt hidastavan vauhtiaan ollenkaan, vaikka olisi voinut kiertää lapsemme. Lapset kerkesivät juuri hypätä pois vaunujen alta. Ohikulkiessaan nainen kumartui lapsien puoleen ja sanoi: menkää h....tiin niitten v....n risujenne kanssa. En voinut taaskaan olla hiljaa vaan huusin hänen peräänsä että ehkä se onkin hän jonka tulisi muuttaa omakotitaloon kun ei edes samalle tielle mahdu.

Lapsemme ovat "tietysti" myös samassa kerhossa ja seuraava välikohtaus sattuikin kerhon pihalla. Mies vei poikani kerhoon eikä tämä äiti uskaltanut tietenkään sanoa miehelleni mitään vaan raivosi ystävälleni että on kurkkua myöten täynnä noita kahta, kun aina kiusaavat. Ystäväni sai haukut niskaansa, koska ilmeisesti oli ollut viime viikolla joku välikohtaus kerhossa tämän äidin pojan ja oman poikani välillä, josta ei kerho-ohjaajat olleet minulle kertoneet mitään. Kerhon pihalla tämä äiti uhosi ystävälleni että odottakaahan vaan kun poikani tuosta kasvaa ja saa voimaa niin hän vetää teidän lapsianne niin turpaan että!!! Aivan uskomatonta!!

Ystäväni soitti minulle sitten että naapuri on taas sekoillut ja että hänellä on niin paha mieli että itku tulee väkisin. Kun lähdin hakemaan poikaani kerhosta niin päätin että menen ihan suoraan kysymään että mikä nyt mättää. Ja näin teinkin. Tällä äidillä ei ollut muuta sanottavaa kuin että pidä se poikasi kaukana minun pojastani ja katso ettei se lyö enää. Minä sitten siinä totesin että en ole ikinä nähnyt poikani lyövät hänen poikaansa ja että en voi valitettavasti kerhossa vahtia lastani. Sitten sieltä alkoi tulla taas sitä samaa juttua että teidän lapset saa niin turpaan kun poika kasvaa...Totesin vaan että ihan kuinka haluaa omiaan kasvattaa. Samalla totesin että antaa olla viimeinen kerta kun yrittää ajaa lastemme yli vaunuilla ja kiroaa päin heidän naamaansa tai minä teen rikosilmoituksen! Eukko marmatti vielä lapsia pukiessamme jotain ystävälleni, joka taas murtui itkemään ja on nyt lopettanut lapsensa kerhon tämän akan takia.

Itse juttelin ohjaajien kanssa edelliskerran välikohtauksesta ja he olivat ehdottomasti sitä mieltä että se oli ollut aivan normaali tilanne poikien leikeissä että joku innostuu liikaa ja esine oli osunut tämän pojan päähän. Ei siis oltu edes lyöty.

Nyt saatiin taas olla kolmisen viikkoa rauhassa, paitsi ystäväni joka kuuntelee joka päivä akan murinaa että nyt ei voida lähteä ulos kun nuo kamalat kakarat tulee yms. Tällä viikolla sitten taas repesi oikein huolella kun tämä äiti tuli puistoon vähän ennenkuin olimme lähdössä. Olimme jo kulkeneet hänen ohitseen eikä kumpikaan, ystäväni tai minä, edes katsoneet häneen päin kertaakaan, koska tuollaiset eukot ovat ihan ilmaa. Sitten alkoi kuulua huutoa perään että et ole vielä p....kiainen saanut sitä rikosilmoitusta aikaiseksi. Sanoin siihen vaan että luojan kiitos en ole nähnyt naista sen jälkeen kun sen sanoin, joten ei ole tullut seuraavaa kertaa eikä ole tarvinnut tehdä. Siihen hän sitten sanoi tosi leffamaiseen tyyliin että et tiedä kenelle rupesit v...tuilee!! Tässä vaiheessa ei voinut enää muuta kuin todeta että johan on lapsellista touhua ja että koko naapurusto nauraa tälle äidille. Lähdimme siitä sitten kotiin ja nyt ei olla pariin päivään, luojan kiitos, nähty ollenkaan.

Soitin saman päivänä poliisille ja kysyin rikosilmoituksen tekemisestä, mutta kun sieltä sanottiin että voi mennä oikeussaliin asti niin ei oikein huvittaisi tällaisen asian takia haaskata yhteiskunnan tai omiakaan varoja. Niinpä ajattelin että josko täällä olisi joku, jolla olisi jonkunlaista ideaa siitä mihin voisi olla yhteydessä tms että saisi tuon akan aisoihin. Onkohan olemassa jotain tahoa, jonka puoleen voisi kääntyä? Alkaa meinaan pikkuhiljaa kypsyttää oikein huolella, kun ei huvita lasten leikkipuistossa kuunnella että haukutaan kirosanoilla. Ja muutenkin täti on sen verran kahjon oloinen ettei tiedä mitä se tekee!

Jos joku keksisi jotain keinoa niin otetaan vastaan =)

Pakko sanoa, onko se tosiaan sun oikeus aikuisesta ihmisestä tuomita, jos polttaa röökiä raskaana, lasten vieressä?
Ok, ei se ehkä kaunista ole, mutta jos hän aikuisena ihmisenä päättää röökata paksuna, niin ei siitä ole kenenkään nokankoputtaminen.
Se on hänen asia, ja hän kantaa siitä itse vastuunsa.


Sun ois pitänyt paremmin puuttua, kun sun lapset kiusas tämän äitin lasta.
En puutu asiaan enempää, totean vain että sussakin on vikaa.

Kaunis anteeksipyyntö ois sultakin kohdallaan.
Sussakin ontässä asiassa vikaa.
Et käyttäytynyt itsekään korrektisti ja viestistäsi saa sen kuvan, että koetat heti ensi alkuun maalata tuosta toisesta äitistä huonon kuvan tupakanpoltolla.

Maailmassa on pahempiakin pelonaiheita kuin tupakka.
On huumeet, alkoholi, syrjäytyneisyys, köyhyys, pahoinpitelyt.
Siihen verrattuna tupakanpoltto on aika kevyt aihe tuomita joku inhokiksi.


Ihmiset polttavat, lapset näkevät kaduilla kuinka toiset polttavat, vaikka itse koettaisit juosta tynnyriin piiloon tupakan kanssa.

Jep, hyvää joulua, koeta nyt ottaa lusikka kauniiseen käteesi.
 

Hei taas kaikille!

Nyt en voi enää olla kommentoimatta. Ensin ajattelin etten reagoi provoihin mitenkään, mutta kun tuli asiallisiakin kommentteja vielä niin laitanpa nyt sitten lisäselvennystä tähän asiaan.

Ensinnä haluaisin todeta etten pyytänyt analyysiä siitä kenen syytä kaikki tämä on vaan pyysin vinkkejä että miten voisin tässä tilanteessa toimia ja ehkä saada virallisen varoituksen jonkun muun "viranomaisen" kuin poliisin kautta. Ymmärrän kyllä minkä takia se ensimmäinen heti "kiusaamisen" jälkeinen reaktio tuli (tosin en siinäkään sitä että miksei voitu asiaa selvittää nätisti), mutta nämä muut menee kyllä ihan oikeasti todellakin yli minun ymmärrykseni ja kaikkien hyvien tapojen. Äiti olisi voinut hoitaa asian heti alussa nätisti sanomalla meille että ette varmaan huomanneet äsken että lapsenne tekivät/sanoivat tällaista että viitsittekö vähän ojentaa heitä tai pyytää lapsiamme pyytämään anteeksi omaltaan. Kyllä minunkin lastani on kiusattu (ja kyllä, useampia kertoja) ja hän on mm. tullut puistossa huuli halki luokseni, mutta en ole mennyt huutamaan häntä tönäisseen tai lyöneen lapsen vanhemmille, vaan käynyt asiallisesti selvittämässä asian ja pyytänyt että josko voisi vaikka pyytää anteeksi. Ei olisi ollut sen kummempi juttu.

Kahden lapsen äitinä puolustan itseäni siinäkin että en voi/aio (eikä se kai ole tarkoituskaan) kulkea poikani perässä joka hetki ja kytätä että mitä hän tekee ja SANOO kenellekin. Itseltä löytyy ainakin sen verran pinnaa varsinkin vieraitten lapsille että voisin vaikka ihan muutamankin kerran huomauttaa enkä siltikään vielä huutaisi. Eihän kolmevuotiaan puheista voi suuttua näin. Kyllä aikuisten täytyisi ymmärtää että lapset ei ole vielä valmiita tähän maailmaan syntyessä ja kokeilevat erilaisia juttuja, jotka aikuisten täytyy heille selventää että miksi ei voi tehdä näin. Itse en tosiaan silloin huomannut että lapset sanoi pahasti vielä sen jälkeen kun olin heille sanonut asiasta ja olisi siis pitänyt olla perusteellisempi, vaikka lapseni kyllä tietää mitä eri sävyt äänessäni merkitsevät.

Tilanne on ainakin itselleni ihan epätodellinen! Ei voi kun ihmetellä että miten joku voi kohdella toista, lähestulkoon vierasta, ihmistä näin. Minä olen hänen kanssaan jutellut ehkä kolme-neljä kertaa eikä todellakaan siis olla mitään tuttuja, edes hyvänpäivän. Lapsemme eivät ole ikinä leikkineet yhdessä esim. puistossa tai pihalla, kerhossa ovat saattaneet. Ja se kesäinen lapiolla lyöminen oli siis tämän ystäväni lapsen tekosia, ei omani ja tähänkin kyllä hänen äitinsä puuttui, vaikka nainen sanoi että antaa muksujen pärjätä itse. Ei siis ole kysymys siitä että lapseni olisi järjestelmällisesti kulkenut tämän lapsen perässä ja kiusannut, vaan tästä yhdestä kerrasta jolloin on sanonut pahasti.

En sitten tiedä että enkö ole osannut kirjoittaa asioista tarpeeksi hyvin vai mistä johtuu, mutta olette omasta mielestäni saaneet aika vääränlaisen kuvan minusta =( Ja väittäisin että ette edes voi minua kirjoittamani perusteella luokitella, kuten nyt olette tehneet. Voisin veikata että kukaan, joka minut tuntee, sanoisi minua ilkeäksi tai alhaiseksi tai mitä muuta jotkut tänne ovat kirjoittaneet. Olin myös tätä äitiä kohtaan perusystävällinen, kuten kaikkia muitakin tapaamiani uusia ihmisiä kohtaan eikä minulla ollut mitään sen suurempaa häntä vastaan, vaikken hänen seurastaan suuremmin nauttinutkaan. Eli pidin nämä tuntemukseni omana tietonani, en kääntänyt ystävääni tätä naista vastaan puhumalla #&%?$!* selän takana tms. Missään nimessä en ole ketään ruvennut hyljeksimään tms ja kanssamme on aina mahtunut juttelemaan kuka haluaa tulla ja puistossa moikataan kaikkia äitejä/isiä jne. En itsekään pidä sellaisista äideistä jotka pitävät kuppikuntia enkä todellakaan ole muodostanut mitään äitikoplaa kuten täällä joku ehdotti.

Ja tuo tupakointikin on mielestäni jokaisen oma asia, mutta jos tyyliin puhallellaan savuja lapseni naamalle puistossa, mikä on mielestäni niin lasten aluetta kuin voi olla, niin siitä en kyllä pidä, kun meillä yritetään lapsia varjella mahdollisimman paljon tupakansavulta. Ja ymmärrän kyllä etten voi heitä kasvattaa tynnyrissä piilossa tupakansavulta, kuten joku oli hauskasti todennut =), mutta silti ei minun tarvitse sellaisiin tilanteisiin hakeutuakkaan joissa lapset hengittää savua. Yritän kadullakin, tai bussipysäkeillä tms, siirtyä kauaksi tupakoijista eli kyseessä ei nyt ole pelkästään tämä äiti. Mutta jos joku rehellisesti voi väittää että tupakointi kuuluu osana leikkipuistoon niin uskallan olla eri mieltä. Minullakin on ollut ystäviä jotka polttavat ja käyvät puistossa, mutta ovat menneet tupakoimaan portin ulkopuolelle niin kuin mielestäni asiaan kuuluu.

Ja tästä mitä minulle on kirjoitettu että olen tullut ystäväni ja tämän äidin väliin niin voisin sen verran sanoa että kuinka voitte kuvitella että olisin laittanut (tai edes saanut) lapseni kiusaamaan juuri tämän naisen lasta ja sitä kautta saanut hänet suuttumaan ja tiennyt että tämä johtaisi tällaiseen? Teillä taitaa olla aika hurja mielikuvitus =) Tämä tilannehan ei ole sellainen mihin olisin millään lailla tyytyväinen tai mitä haluaisin, koska tämä suoraan sanoen häiritsee jokapäiväistä elämäämme. Ainut syy miksi en haluaisi tätä äitiä enää nähdä on se että en jaksa aina hänen tullessa vastaan miettiä että mitäköhän sieltä tällä kerralla tulee. Tosiasiahan on se että hän hyökkää sanallisesti päällemme lähes joka kerta kuin meidät näkee, ainakin jos näkee huutoetäisyydeltä. Jos hän osaisi kävellä nätisti ohitsemme niin eihän minulla olisi mitään ongelmaa: hän saisi olla omissa oloissaan ja me omissa oloissamme, jos ei kerran lapset voi olla toisiaan lähellä niin se taitaisi olla ainoa vaihtoehto. Tai hän voisi valittaa sitten ystävillensä että miten kauheita me ja meidän lapset on, mutta että täytyy tulla siihen meidän silmien eteen niin sitä en ymmärrä. Kaikilta meiltä varmaan löytyy ihmisiä joista emme pidä tai joiden kanssa emme tule toimeen, mutta emme mekään mene laukomaan elämän totuuksia heille päin naamaa keskellä katua, vai mitä?

Ystävälläni on ollut äidin kanssa naapurussuhde, jossa ollaan leikitty keskenään jos ollaan pihalla nähty ja vaihdettu pari sanaa, ei siis todellakaan mitään ystävyyttä tms jolla olisi ollut suurta merkitystä tai jonka olisin voinut jotenkin "rikkoa" ja hyljeksiä tätä äitiä. Synttärikutsukin oli lähinnä sen takia että ystäväni halusi lapsensa synttäreillä olevan paljon lapsia ja oli sen verran kohtelias että kun ovat joskus nähneet pihalla niin voisivat tulla. Ja ystäväni ei siis ole ollut ikinä edes tämän naisen asunnossa sisällä että niinkin tiivis ystävyyssuhde on ollut jonka minä olen julmasti rikkonut!

Sitten tämä kun minua on syytetty myös tästä huutelusta ja sanottu että kaikki on omaa syytäni kun olen sanonut vastaan niin oletteko todella sitä mieltä että pitäisi kiltisti kuunnella ja niellä kaikki #&%?$!* mitä sieltä tulee ja antaa tämän äidin polkea itseäni? Enkö silloin antaisi lapselleni sellaista esimerkkiä että toiset ihmiset saavat kohdella minua ihan miten haluavat eikä heille voi sanoa mitään vaan täytyy kiltisti kuunnella ja niellä kaikki? Oikeasti, luulenpa että minulla on oikeus puolustaa itseäni ja lastani. Kuten jo sanoin niin tilanne on sen verran epätodellinen ettei sitä ehkä helposti osaa kuvitella ja siksi on tullut jos jonkunlaista kommenttia tähänkin keskusteluun, mutta jos kuvittelisit omalle kohdallesi tällaisen tapauksen niin luulenpa että itselläsi myös alkaisi palaa hihat etkä voisi olla hiljaa. Tämän äidin silmistä paistaa puhdas viha kun hän näitä kommentteja latelee tulemaan ja sitten kun on sanottavansa sanonut niin lähtee menemään. Kuinka moni teistä olisi valmis ottamaan lusikan kauniiseen käteen kun toinen on ensin haistattanut ja haukkunut?

Ystäväni on ottanut sen linjan että hän ei ole kommentoinut eikä ole auttanut niin yhtään mitään. Syynä tähän kommentoimatta jättämiseen on osittain se että ystäväni on aina niin häkeltynyt näissä tilanteissa että seisoo suu auki ja ihmettelee että voiko olla totta. Ystävänihän yritti pyytää pariin kertaankin anteeksi naiselta parin ensimmäisen kohtauksen jälkeen, mutta ei kelvannut hänelle vaan jatkoi säksätystä.

Olemme ystäväni kanssa miettineet että äidillä on joko pahoja ongelmia elämänsä jollain saralla tällä hetkellä tai sitten ollut lapsuudessa, mutta mielestäni ei ole mitään oikeutta purkaa omaa pahaa oloaan meihin. Voihan se olla rankkaa kun on pari kuinen vauva ja ilmeisesti mies paljon töissä (ainakin ystäväni sanoi ettei miestä paljoa näy) mutta eihän sitä voi kiukutella toisille äideille puistossa tämän takia. Jos äidillä on ollut vaikka lapsuudessa samankaltaisia kokemuksia niin helposti hänestä voi tulla sellainen leijonaäiti, joka on ihan fanaattinen omansa suhteen että yhtään poikkipuolista sanaa ei saa sanoa. Olen meinaan unohtanut kokonaan mainita että naisella on ollut samantapainen episodi yhden naapurinsa kanssa, kun tämän poika on sanonut pojalle jotain negatiivista. Nainen on alkanut huutaa tälle 4-vuotiaalle ja sitten häipynyt muksuineen. Jos joku olettaa että 3-4-vuotiaat ei ikinä sano mitään hölmöä ja väärää ja että siitä voi vetää joka kerta vihanneksen nenään kun näin käy niin siinä voi tulla itsellä hankalat paikat sitten kun omat on sen ikäisiä ja tekee samaa. Olisi kiva tietää että mitenkä hän reagoi sitten kun oma lapsi sanoo jollekin jotain pahaa.

Joku kirjoitti että olen opettanut lapseni kiusaajaksi niin se on aika paljon sanottu, kun ette yhtään tunne minua. Tottakai opetan lapselleni että kaikki otetaan mukaan ja kaikkien kanssa leikitään. Nyt vain on sellainen tilanne että tämä äiti on ilmaissut ettei halua lapseni olevan missään tekemisissä omansa kanssa niin enpä paljon muuta voi kuin käskeä häntä pysymään poissa heidän tieltään, koska enpä tiedä mihin kaikkeen tämä äiti kykenee =( En todellakaan lapseni terveyden uhalla tunge tämän naisen tielle.

Ensin ajattelin että ei hemmetti mitä kommentteja ja analyysejä tässä viestiketjussa on esitetty, mutta onneksi tuli parempi mieli kuin luin muitakin täällä olevia keskusteluja ja huomasin että täällä saadaan näköjään riita aikaiseksi vaikka noista molluskoista =D En siis ole ennen käynyt näillä sivuilla ja ajattelin kysyä neuvoa, mutta sainkin #&%?$!* niskaani (täältäkin) oikein urakalla ja päätin että tänne en kirjoita enää ikinä, vaikka sainkin kourallisen rakentavia kommenttejakin, joista kiitän kirjoittajia. Onneksi itsetuntoni on sen verran vahva ja tunnen tämän asian läpikotaisin niin että kommenttinne täällä eivät elämääni kaada =D Kiitos muutamalle ihmiselle vinkeistä, myötätunnosta ja tsempeistä, niitä tarvitaan!! Hyvää jatkoa =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 10:02 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 08:54 vieras kirjoitti:
On molemmilla syytä mennä itseensä.

Tosin on rikosilmoituksenkin paikka: Tupakointi leikkipuistoissa on laissa kielletty!
?? Ihanko tosi? Miksi ei saa ulkona polttaa?
Ulkona yleensä saa poltaa, mutta leikkipuistot ovat tarkoitettu lapsille ja heidän "alueillaan" ei saa polttaa. En minä ainakaan halua lasteni kärvistelevän tupakansavussa ja pyydänkin kaikkia polttavia tumppaamaan savukkeensa, jos ovat leikkipuistossa. Kukaan ei ole koskaan ruvennut väittämään vastaan, pyyntö on ollut aina ystävällinen ja asiallinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.12.2006 klo 16:18 lässyn lässyn kirjoitti:
Tuo ap.n viimeisin puolustautumispuheenvuoro kyllä nosti ihon kananlihalle...
Kääk! Millaisia äiti- teresoja tuolla puistossa onkaan..
Peesi. Vahvisti kaikki aiemmat tuntemukset siitä, että on tosiaan inhottava selkään puukottaja.

Kyllä lapset havaitsevat jos äiti ei ole tiukkana kiusaamisen suhteen ja innostuvat kiusaamaan enemmän.

ja tuollainen toisten (naapureiden ) ystävyyssuhteen analysointi on sairasta. Ehkä toisella äidillä ei ollut paljon ystäviä, ja toivoi enemmän tuolta naapuruussuhteellta, jota ap ei sitten hyväksynyt, vaan teki selväksi,että ei hyväksy naista. Mikä oikeus ap:lla kertoilla, millainen ystävyyssuhde toisilla oli.
ap ei ole kertaakaan pyytänyt huonoa käytöstään ja kiusaamistaan anteeksi eikä aiokaan. (tämä selviää, kun sanoo, että toinen äiti on pyytänyt).

Hyi olkoon.
 
ap: miksi vähättelet naapurusten ystävyyttä? Tuottaako sinullle iloa tai tyydytystä kun yksi äiti jää yksin koska sinä et häntä siedä?

Jos haluat tilanteesta eroon, jätä naapurukset keskenään, ja vetäydy koska et naisesta pidä. Miksi kuljet siellä missä nainen on? Eikö sinulla ole muita ystäviä kuin tämä toinen äiti? Mene jonnekin muualle, ja anna toisen äitin tehdä sovinto naapurinsa kanssa kuten haluaisi.
 
Miksi täällä on joukko vahva, joka haluaa deilata jokaisen keskustelun aloittajan? Minäkin opin, ettei kannata tänne liian henk koht kirjoittaa. Olen pahoillani tämän kirjoituksen aloittaja, että näin kävi.

nimim. käyn/kommentoin täällä harvoin ja nyt käyn/kommentoin vielä harvemmin
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 16:14 tytön äiti kirjoitti:
Miksi täällä on joukko vahva, joka haluaa deilata jokaisen keskustelun aloittajan? Minäkin opin, ettei kannata tänne liian henk koht kirjoittaa. Olen pahoillani tämän kirjoituksen aloittaja, että näin kävi.

nimim. käyn/kommentoin täällä harvoin ja nyt käyn/kommentoin vielä harvemmin
Mielestäni taas on todella julmaa ja inhottavaa sulkea joku ihminen muiden äitien ulkopuolelle, kuten ap on tehnyt tälle naiselle, jonka hermo on pettänyt.

 
Joo,kyllä mäkin olen sitä mieltä,että ap vois miettiä omia virheitään tässä "ongelman tyngässä" eikä etsiä täältä virtuaalitodellisuudesta lohduttelijoita ITSELLEEN. Kyllä todellinen elämä on elämisen arvoista ja siihen kuuluu myös nöyrtyminen ja anteeksianto, anteeksi pyytäminen vielä enemmän!!!!!
 
Tämä raukkaparka julmasti syrjimäni rassukka äiti rupesi eilen haistattelemaan puistossa myös sellaiselle äidille, joka asuu ystäväni ja myös tämän äidin kanssa samassa pihassa. Tällä äidillä ei ole kyseistä äitiä vastaan mitään eikä käyttäynyt mitenkään syrjivästi:päinvastoin hänen lapsensa olisi halunnut käydä katsomassa naisen vauvaa. Tämäpä ei sopinut vaan tämä äiti suurinpiirtein toivotti lapsen h...ttiin. Hän sai sanoillaan 4-vuotiaan lapsen itkemään ja lapsi halusi lähteä pois puistosta tämän naisen takia! Että jos en ole minä mikään enkeli niin mikähän tämä äiti on.

Myöhemmin juttujen taso oli tällaista kun kävelimme ohi:"teidän lapset on p..seestä" ja "p..ka haisee, p..ka haisee, p..kapää". Siis tuollaista mitä voisi kuvitella ehkä hiekkalaatikolla kuulevansa lasten suusta. Aika surullista =(

Ja tiedoksi: kirjoitin toiselle palstalle ja sain heti asiallisen neuvon kääntyä lastensuojeluviranomaisten puoleen, koska naisen käytös on vahingollista lapsille. Ja aionpa olla huomenna yhteydessä tähän viranomaiseen, koska eihän tästä mitään tule.
 

Yhteistyössä