Vihainen äiti =(

Hei kaikki!

Minulla olisi pientä ongelmantynkää erään toisen äidin kanssa enkä oikein tiedä mitä tehdä!

Tämä äiti asuu ystäväni seinänaapurissa ja törmäilin häneen tasaisin väliajoin esim. ystäväni pihalla, hänen lapsensa synttäreillä yms paikoissa. Hän oli raskaana kesällä ja veteli röökiä estoitta, siis myös lasten leikkipuistossa muidenkin kuin omien lastensa vieressä. En pitänyt tästä, mutta en sanonut mitään. Hän oli muutenkin koko ajan todella hermostuneen oloinen ja englanniksi voisi sanoa että "jumpy" eli sellainen keskittymisvaikeuksia omaavan oloinen. Tunsin oloni jotenkin vaivautuneeksi hänen seurassaan enkä tiennyt mitä olisin sanonut.

Tapahtumat lähtivät siitä kun olimme leikkipuistossa ja tämä äiti tuli poikansa kanssa, joka on vähän nuorempi kuin ystäväni ja minun lapset, myös puistoon. Vanhemmat lapsemme olivat vähän kauempana kun olimme ystäväni kanssa keinuttamassa vauvoja. Tämän äidin poika olisi halunnut mennä mukaan leikkiin, mutta meidän lapsemmepa eivät olisi halunneet leikkiä pojan kanssa vaan huutelivat tätä menemään pois. Tämä oli kyllä meidän lapsiltamme rumasti tehty, mutta itse olin sen verran kaukana etten kuullut heidän huutojaan. Kun tämä poika kuitenkin tuli samalle lumikasalle niin sitten lapsemme alkoivat huudella että lyödään sitä. Tämän kuulin ja kommentoin asiaa sanomalla lapseni nimen komentavaan sävyyn ja ajattelin sen riittävän. Kohta kuitenkin tämä äiti rynnisti ohitsemme vaunuillensa ja rupesi huutamaan että voisitte vähän katsoa mitä lapsenne tekevät ja mitä huutelevat. Antoi tulla sitten samalla kaikki että muuttakaa omakotitaloon kun ei osata käyttäytyä yleisillä paikoilla. Ja haukkui samalla ystäväni lapsen siitä että oli koko viime kesän hakannut lapiolla naisen poikaa päähän, vaikka asia oikeasti oli niin että kun ystäväni oli yrittänyt komentaa omaa tytärtään tällaisessa tilanteessa niin oli tämä äiti sanonut että anna olla vaan, antaa itse selvittää että eihän siinä aina voi olla väliin menossa.

En voinut tuossa tilanteessa olla heittämättä takaisin tälle äidille että mitenkä voi olla ettei hänen poikansa mahdu samaan puistoon kun kaikki muut mahtuu ja että jos tosiaan on lapset sellaisia huudelleet niin siitä voi sanoa vähän eri sävyyn. Äiti lähti poikansa kanssa puistosta vihaisena ja jäi kuuloetäisyydelle selittämään pojalleen että kuinka kauheita lapsia puistossa on ja että sinne ei voida mennä. Sitten meni pari viikkoa niin etten nähnyt tätä naista ollenkaan. Myöskään ystäväni ei ollut noteerannut naapuriaan millään tavalla eikä naapuri häntä.

Mutta sitten...Olimme tulossa puistosta ja nainen tuli vaunuineen meitä vastaan. Lapsemme olivat tien oikeassa reunassa eli sillä puolella mistä tämä äiti oli tulossa, koska oli satanut vettä ja sillä puolella tietä oli vesilätäköitä. Katselin äidin tulemista eikä han näyttänyt hidastavan vauhtiaan ollenkaan, vaikka olisi voinut kiertää lapsemme. Lapset kerkesivät juuri hypätä pois vaunujen alta. Ohikulkiessaan nainen kumartui lapsien puoleen ja sanoi: menkää h....tiin niitten v....n risujenne kanssa. En voinut taaskaan olla hiljaa vaan huusin hänen peräänsä että ehkä se onkin hän jonka tulisi muuttaa omakotitaloon kun ei edes samalle tielle mahdu.

Lapsemme ovat "tietysti" myös samassa kerhossa ja seuraava välikohtaus sattuikin kerhon pihalla. Mies vei poikani kerhoon eikä tämä äiti uskaltanut tietenkään sanoa miehelleni mitään vaan raivosi ystävälleni että on kurkkua myöten täynnä noita kahta, kun aina kiusaavat. Ystäväni sai haukut niskaansa, koska ilmeisesti oli ollut viime viikolla joku välikohtaus kerhossa tämän äidin pojan ja oman poikani välillä, josta ei kerho-ohjaajat olleet minulle kertoneet mitään. Kerhon pihalla tämä äiti uhosi ystävälleni että odottakaahan vaan kun poikani tuosta kasvaa ja saa voimaa niin hän vetää teidän lapsianne niin turpaan että!!! Aivan uskomatonta!!

Ystäväni soitti minulle sitten että naapuri on taas sekoillut ja että hänellä on niin paha mieli että itku tulee väkisin. Kun lähdin hakemaan poikaani kerhosta niin päätin että menen ihan suoraan kysymään että mikä nyt mättää. Ja näin teinkin. Tällä äidillä ei ollut muuta sanottavaa kuin että pidä se poikasi kaukana minun pojastani ja katso ettei se lyö enää. Minä sitten siinä totesin että en ole ikinä nähnyt poikani lyövät hänen poikaansa ja että en voi valitettavasti kerhossa vahtia lastani. Sitten sieltä alkoi tulla taas sitä samaa juttua että teidän lapset saa niin turpaan kun poika kasvaa...Totesin vaan että ihan kuinka haluaa omiaan kasvattaa. Samalla totesin että antaa olla viimeinen kerta kun yrittää ajaa lastemme yli vaunuilla ja kiroaa päin heidän naamaansa tai minä teen rikosilmoituksen! Eukko marmatti vielä lapsia pukiessamme jotain ystävälleni, joka taas murtui itkemään ja on nyt lopettanut lapsensa kerhon tämän akan takia.

Itse juttelin ohjaajien kanssa edelliskerran välikohtauksesta ja he olivat ehdottomasti sitä mieltä että se oli ollut aivan normaali tilanne poikien leikeissä että joku innostuu liikaa ja esine oli osunut tämän pojan päähän. Ei siis oltu edes lyöty.

Nyt saatiin taas olla kolmisen viikkoa rauhassa, paitsi ystäväni joka kuuntelee joka päivä akan murinaa että nyt ei voida lähteä ulos kun nuo kamalat kakarat tulee yms. Tällä viikolla sitten taas repesi oikein huolella kun tämä äiti tuli puistoon vähän ennenkuin olimme lähdössä. Olimme jo kulkeneet hänen ohitseen eikä kumpikaan, ystäväni tai minä, edes katsoneet häneen päin kertaakaan, koska tuollaiset eukot ovat ihan ilmaa. Sitten alkoi kuulua huutoa perään että et ole vielä p....kiainen saanut sitä rikosilmoitusta aikaiseksi. Sanoin siihen vaan että luojan kiitos en ole nähnyt naista sen jälkeen kun sen sanoin, joten ei ole tullut seuraavaa kertaa eikä ole tarvinnut tehdä. Siihen hän sitten sanoi tosi leffamaiseen tyyliin että et tiedä kenelle rupesit v...tuilee!! Tässä vaiheessa ei voinut enää muuta kuin todeta että johan on lapsellista touhua ja että koko naapurusto nauraa tälle äidille. Lähdimme siitä sitten kotiin ja nyt ei olla pariin päivään, luojan kiitos, nähty ollenkaan.

Soitin saman päivänä poliisille ja kysyin rikosilmoituksen tekemisestä, mutta kun sieltä sanottiin että voi mennä oikeussaliin asti niin ei oikein huvittaisi tällaisen asian takia haaskata yhteiskunnan tai omiakaan varoja. Niinpä ajattelin että josko täällä olisi joku, jolla olisi jonkunlaista ideaa siitä mihin voisi olla yhteydessä tms että saisi tuon akan aisoihin. Onkohan olemassa jotain tahoa, jonka puoleen voisi kääntyä? Alkaa meinaan pikkuhiljaa kypsyttää oikein huolella, kun ei huvita lasten leikkipuistossa kuunnella että haukutaan kirosanoilla. Ja muutenkin täti on sen verran kahjon oloinen ettei tiedä mitä se tekee!

Jos joku keksisi jotain keinoa niin otetaan vastaan =)

Hulina
Onpa rajun kuuloista! Ikäväkyllä meitä mahtuu tähän maailmaan vähän joka lähtöön :(
Minulla on myös naapurissa nainen, joka käyttäytyy....hmmm...sanoisinko hieman epätasapainoisesti....En keksi yhtään ilkeää sanaa, mitä olisin hänelle sanonut, mutta hän kohtelee minua ja lastani todella epäasiallisesti. Olen pariin otteeseen yrittänyt selvitellä asoita kasvotusten, mutta koska siitä on seurauksena ollut vain vielä kylmäkiskoisempaa kohtelua, olen päättänyt jättää tämän naisen ns. omaan arvoonsa. Onneksi emme juuri edes näe nykyään, mutta jos näemme, tervehdimme vain hyvin hillitysti ja se on siinä.

Alkuun ko. tapaus painoi mieltäni päivittäin, eikä itku ollut minullakaan kaukana. Onneksi olen kuitenkin päässyt ajan kanssa tapahtumisen yli, ja riemukseni kuulin juuri, että kyseinen perhe muuttaa pois.

Tsemppiä asioiden selvittämiseen! Muista ettei kannata alentua samalle tasolle moisen kanssa :)

Jos et ole halukas tekemään rikosilmoitusta, valitse jokin toinen taktiikka. Ehkä parhaiten pääset eroon tuosta kiusankappaleesta jättämättä hänet täysin huomiotta ja kieltäytymällä edes vastaamasta hänelle, jos hän puhuu sinulle. Jos törmäät häneen leikkipuistossa, ehkä on parempi että siirryt vähän kauemmaksi lapsesi kanssa, jne. Kerhossa taas ohjaajat ovat vastuussa tilanteesta, sinun ei kuulu joutua huolehtimaan siitä, mitä kerhossa tapahtuu.

Mutta jos päätät tehdä rikosilmoituksen, se ehkä onnistuu, koska hän on nimitellyt sinua todistajan läsnäollessa. Tosin voi olla, että tuo nainen vain yltyisi tässä tapauksessa.

Vaikuttaa hieman siltä, että tuollaiselle ihmisellä on joko rankka lapsuus, joka on saanut hänessä aikaan noin aggressiivisen asenteen muita kohtaan. Toivottavasti hän ei kohdista sitä omaan lapseensa.

surullinen äiti
En jaksanut lukea loppuun asti, loppukolmannes jäi :ashamed: mutta tuo alkuasetelma, missä sinun ja ystäväsi lapset alkavat kiusaamaan ja ajamaan yhtä lasta pois leikkipuistosta, oli enemmänkin kuin rumasti tehty.

Voisin kuvitella itseni ja oman lapseni tuohon asetelmaan,; että minä ja minun lapseni ei sovita samaan leikkipuistoon, vaan kaksi tuttava-lasta alkaa kiusaamaan, ajamaan pois, eikä näiden vanhemmat kiellä tai puutu asiaan ollenkaan. Tai puuttuvat "lepsusti".

Olen itse aika yksinäinen oman lapseni kanssa, ja olemme liian usein joutuneet tilanteeseen, jossa ihan tuntemattomatkin lapset ovat ajamassa minun lastani pois leikkipuistosta tai leikkivälieensä, liukumäestä tai kiipeilytelineestä.

Lapsi on kuitenkin kiltti, haluaisi vain leikkiä, olla mukana, olla siellä puistossa. Joudun vahtimaan vieressä ettei kiusata, ajeta pois, komentamaan toisten lapsia, kannustamaan omaani. Se on surullista. Se suututtaa.
Jos näiden / tämän kiusaaja-lapsen vanhemmat olisi tuttuja, se loukkaisi vielä enemmän, ja jos sitä olisi jatkunut enemmänkin, voisi jossain vaiheessa minullakin niitti katketa.

Lapiolla päähän episodi: sinä kiellät, lapsen äiti sanoo; annan hakata. Annoitko jatkaa????
En itse ikinä olisi sallinut sen enempää lyömistä kuin lyötävänä olemistakaan !!

Ja se että äiti tupakoi puistossa muiden lasten aikana ja nähden, hohhoijaa. Sinä et pitä tästä äidistä, ja nämä episodit ovat vahvistaneet käsitystäkin. Ja tämä äiti vaistoaa sen. Hänen lapsensa jää ulkopuolelle ja yksin, nyt hänellä meni "kuppi nurin".

Olet itse alentunut mukaan epäasialliseen käytökseen huuteluillasi.

Jos olet olevinasi niin kamalan fiksu, aloita sinä ihan ensimmäisenä näkemällä ihminen tässä äidissä. Ja lapsi tässä lapsessa. Tasavertaisena.

Jos haluat muutosta, aloita sinä se, mene juttelemaan asenteella: minäKIN olen ollut osallinen tässä riidassa, selvitellään tämä, perin juurin. Laita vaikka kirje, että tilanne on paisunut niin mahdottomaksi että haluat alkaa purkamaan sen, selvittää sotkun. Osasyyllisisä olette kaikki, sinäkin.

Tai sitten muuta sinne omakotitaloon ja maalle, ja kauas. Voit valikoida kunnolliset ja kivat kaverit ympärillesi, ei tarvitse katsella mitään häiriintyneitä äitejä.

Menen lukemaan juttusi loppuun, olen siltikin tätä mieltä.

surullinen äiti
Luin loppuun.

Minusta kyllä saat itsekin katsoa peiliin. Ihan oikeasti. En ole ongelmavyyden sisällä, olen ulkopuolinen ja näen molempien ja kaikkien osuuden asiaan.

Et ole missään vaiheessa itse yrittänyt selvittää tilannetta, rakentaa sopua, olet syytänyt ja solvannut. Ja kuitenkin lähtökohta on, että sinun (ja ystäväsi?) lapset ovat kiusanneet tämän naisen lasta.

Tuollaiset ihmiset ovat sinulle ilmaa.. todella rumasti. Ihmisarvo on jokaisella, myös epätasapainoisella tai vaikeassa elämäntilanteessa tai yksinäisyytensä kanssa kamppailevalla äidillä.

Kovin et aikuismaiselta tai vakaalta itsekään vaikuta, paitsi että vakaasti itsekin lastesi kuullen kohtelet alentavasti tätä naista. Ja oma lapsesi sitten kiusaa tämän äidin lasta ja sinusta se on vain normaalia?? Lapset osaa olla "ovelia" tämmösissä asoissa.

hei haloo
Joo, eikö kannattaisi ruveta riitelemisen sijaan hieromaan jonkinlaista sopua. Miettikää nyt vähän hyvät ihmiset minkälaista mallia näytätte omille lapsillenne! Kyllä suomen oikeuslaitos todellakin työllistyy joutavilla jutuilla ihan ilman teidänkin suukopua! Aina ei ole riidoissa oikeaa eikä väärää, tilanteet voivat vaan kärjistyä helposti liikaakin. Eikä aikuisten tarvitse lietsoa lisää lasten juttuja. Joskus voi joutua nöyrtyä itsekin myöntämään olevansa väärässä tai tulla edes vähän toista puolitiehen vastaan. Tehkää nyt hyvät ihmiset jonkinlainen aserauha ettei tarvitse viikosta toiseen pahoittaa mieltänsä kummankaan kohtaamisissa. Maailmassa on todellakin suurempia murheenaiheita kun ottaa pulttia moisesta. Ihan totta. Rauhaisaa Joulua ja hyvää tahtoa uudelle vuodellekin! :xmas:

Kiitos kaikille vastanneille =)

Jäi tuosta laittamatta että itse olen onneksi nähnyt tätä äitiä sen verran harvoin että aluksi en edes tiennyt hänelle jääneen asiasta sellaista ongelmaa, mutta se selvisi sitten vähän ajan päästä. Itse ajattelinkin että en mene hänen tielleen ja pidän lapseni myös poissa jos satutaan näkemään. En aio kuitenkaan luopua esim. puistossa käynnistä tai tietyn reitin käyttämisestä tämän takia. Ystäväni on itseasiassa yrittänyt jutella hänen kanssaan, mutta aina sieltä tulee sitä samaa takaisin. Tuntuu että hänellä on jäänyt levy päälle. Eikä tässä enää ole edes kyse siitä että lapsemme eivät halunneet leikkiä hänen lapsensa kanssa, koska eiväthän lapset ole nähneet toisiaan moneen viikkoon. Ja tuo tämänviikkoinen oli kyllä kohdistettu ihan henkilökohtaisesti minulle eikä siinä ollut mitään tekemistä lasten käytöksen kanssa.

Ehkä jäi myös se selittämättä että ystäväni oikeasti kokee naisen uhkana lapsilleen. Pelkää että tämä ajaa heidän päälleen autolla, koska ajelee pihateillä autollaan tai yrittää muuten satuttaa heitä.

Ja se että yrittäisin olla huomioimatta niin jotensakin ei vaan anna luonto periksi olla puuttumatta jos lapsilleni tai heidän kuullensa kiroillaan. Itse en pidä kiroilusta enkä kiroile lapsilleni niin ei tosiaan tarvitse sitten vieraidenkaan kiroilla.

Tiedän että oli enemmän kuin rumaa meidän lapsilta sanoa tuolla lailla ja että en itse ollut ihan tilanteen tasalla, koska ilmeisesti lapset jatkoivat huomautuksen jälkeen tätä samaa. Mutta jos äiti olisi asiallisesti tullut sanomaan asiasta niin olisin tietenkin laittanut omani pyytämään anteeksi, mutta jotenkin se halu katosi siinä! Eikä kyllä toisaalta ollut tilaisuuttakaan kun lähtivät menemään. Tottakai toruimme lapsia ja kerroimme että pojalle ja äidille tuli tosi paha mieli!!

Ja minulle sopisi enemmän kuin hyvin se että en olisi missään tekemisissä tämän ihimisen kanssa, mutta tuo julkinen solvaaminen on kyllä sen verran ikävää että sen takia ei viitsisi jättää asiaa sikseen =( Vai miltä kuulostaisi tulla haukutuksi kirosanoilla leikkipuistossa muiden äitien ja heidän lastensa katsoessa vierestä.. Ja kun asia ei ole jäänyt siihen yhteen kertaan.

Jotkut kirjoittivat että pitäisi keskustella hänen kanssaan ja yrittää löytää sopua, mutta ne ajatukset karisivat ikävä kyllä jo kauan aikaa sitten mielestä =( Hän on aika selvästi osoittanut ystävälleni ettei aio keskustella asiasta enää asiallisesti, saati sitten minun kanssani. Ei ole minkäänlaista mielenkiintoa että olisi edes puheväleissä, vain se ettei tarvitsisi kuunnella tuollaista ja molemmat saisi olla rauhassa.

Mutta siis ilmeisesti ei ole muuta keinoa estää solvaamista kuin kuunnella sitä vaikka tuomiopäivään asti tai sitten mennä sinne poliisille. Ja niille jotka ehdottivat minulle muuttoa omakotitaloon niin muuttaisin heti jos olisi varaa =D Joitakin näköjään provosoi kirjoittamaan minulle ilkeitä, mutta jos on itsellä ollut jotain samantyylisiä kokemuksia niin ymmärrän.

Hyvää joulua kaikille, kiitos vielä neuvoista ja eletäänhän ihmisiksi =D

Valitettavasti sellaiset äidit sanovat aina, että eivät voi vahtia lastaan kerhossa tai koulussa, jotka itse opettavat lapsensa syrjimään ja kiusaamaan sitä yksinäistä, tai outoa, tai puolustuskyvytöntä, jolla ei ole kaveria. Joka on paikkakunnalle muuttanut, tai jolla on vanhemmat, jotka eivät ole kaikista edustavimmat, tai joka on muuten arka ja puolustuskyvytön.

Sellaiset äidit tietävät opettaneensa omalla esimerkillään lapsensa syrjimään ja kiusaamaan ja sulkemaan ulkopuolelle toisia. Sitten se onkin sen kerhon tätin tai opettajan vika, kun hänen vastuullaanhan ne omat kullannuput ovat sitten kerhossa tai koulussa.

Naisella on oikeus polttaa tupakkaa. Sinä olet osoittanut lapsillesi, että kaikista ei tarvitse pitää, eikä tarvitse tulla toimeen kaikkien kanssa. Opetat lapsillesi, että ihmisiä saa syrjiä, sulkea ulkopuolelle, kiusata. Teet niin itsekin, jos joku on erilainen tai puolustuskyvytön (tällä naisella ei ollut taistelukaveria, kuten sinulla, häne käytöksensä on ymmärrettävää, te suljitte hänen lapsensa ja hänet pois, ette pitäneet ihmisenä, koska hän vaikutti levottomalta ja erilaiselta kuin sinä ja sinun tutut).

Mielestäni tässä heikompi osapuoli on se ystävätön, joka halusi vain että hänen lapsensa otetaan leikkiin mukaan. Hänen mittansa täyttyi. Te olitte ne, jotka alunperin ette hyväksyneet häntä, vaan etsitte virheitä alunalkaen.Hän oli erilainen kuin te, joten häntä saa lapset ja te itse vapaasti haukkua ja kiusata.

Luulempa,että olet itsekin "vihainen äiti". Lapset ovat vain lapsia,tarkoitan,että saavat olla lapsia ja vasta opettelevat käytöstapoja,mutta aikuisen on jo kasvettava murkkuiänkin ylitse....sinunkin ja ystäväsi käytös kyseisessä tilanteessa vaikutti aivan esipuberteeti-ikäisen tytön käytökseltä...
minkä esimerkin annat myös itse käytökselläsi lapsillesi..
Rauhoita mielesi ja käyttäydy kuin aikuinen vaikka "äkäinen äiti" ei siihen pystyisikään. Luulempa,että tietoisesti tai tiedostamattasi eleillä,ilmeillä jne.teoilla tahallasi provosoit kyseistä äitiä, koska et pidä hänestä.
Aijemminhan tämä rouva tuli juttuun ystäväsi ja naapuriensa kanssa,kun synttäreillä jne.tapasitte.......

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 16:15 minni kirjoitti:
Luulempa,että olet itsekin "vihainen äiti". Lapset ovat vain lapsia,tarkoitan,että saavat olla lapsia ja vasta opettelevat käytöstapoja,mutta aikuisen on jo kasvettava murkkuiänkin ylitse....sinunkin ja ystäväsi käytös kyseisessä tilanteessa vaikutti aivan esipuberteeti-ikäisen tytön käytökseltä...
minkä esimerkin annat myös itse käytökselläsi lapsillesi..
Rauhoita mielesi ja käyttäydy kuin aikuinen vaikka "äkäinen äiti" ei siihen pystyisikään. Luulempa,että tietoisesti tai tiedostamattasi eleillä,ilmeillä jne.teoilla tahallasi provosoit kyseistä äitiä, koska et pidä hänestä.
Aijemminhan tämä rouva tuli juttuun ystäväsi ja naapuriensa kanssa,kun synttäreillä jne.tapasitte.......
aivan. Siis naapurit ja heidän lapsensa olivat olleet ystäviä keskenään, (Kävivät toistensa syntymäpäivillä) kunnes ap tuli ja sai heikon ystävänsä syrjimään kanssaan tätä yhtä ja lapsensa yllytti syrjimään tätä naapurin lasta. Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi. Todella alhaista käytöstä.

Uskomatonta
p.askaa taas yhdeltä äiti-koplalta. Se onkin lapsille tosi hyvä esimerkki, että näin sitä mennään poliisilaitokselle rikosilmoitusta tekemään, kun tulee vähän kränää hiekkalaatikolla. Ehkä tosiaan, kuten tuo surullinen äiti (ja muut) tuossa aiemmin kirjoittivat, kannattaisi se oma pesä selvittää ihan ensimmäisenä.

hyvänen aika
En minäkään pidä kiroilemisesta enkä tupakoinnista, mutta ne eivät ole mitään syitä syrjiä tai kodeella huonosti ko. ihmistä !!!!!!

Enkä kehoittaisi esimerkilläni tai kommenteillani omaa lastani syrjimään "huonokäytöksisen" äidin lasta.

Nythän ap tekee näin: hän ei pidä ko. naisesta, hänelle nainen on kuin ilmaa ja kamala ja vaikka mitä, eikä lapsetkaan siis saa leikkiä keskenään.

Ap ei aio muuttaa mitään, vaan menee tekemään rikosilmoituksen, kun hänelle on rumasti sanottu ja muutkin ovat kuulleet, hyvänen aika!!

Ap ei itse näe itsestään vikaa. Ei tämä äiti tiennyt, että pidette saarnan lapsillenne huonosta käytöksestä, koska te ette itse menneet kertomaan sitä, ettekä vaatineet lapsiltanne anteeksipyyntöä kiusatulle lapselle.

Eli oven taakse: olemme kovin pahoillamme, lapset tulee pyytämään anteeksi. jne.
Niin normaalisti toimitaan, kun on tutut vanhemmat ja lapset kyseessä.

JOS olisitte HETI tehneet tuon, olisi tämä kaikki jäänyt kokematta ja tulematta.

En jaksa mitään pitkää stooria kirjottaa, mutta sen verran haluan myös kommentoida, että tosi epäkypsää käytöstä kaikilta kolmelta "aikuiselta" osapuolelta!!!!! Ja jos lapsille haluaa jotain opettaa, anteeks pyyntö olis pitänyt hoitaa tältä lapselta teidän lapsien,heti, ja teidän kunnolla kieltää että niin EI SAA tehdä!! jos sanoo pelkästään nimen napakasti,se on mielestäni löysää kuritusta,ihan kuin oma lapsi sais tehdä mitä vain. JA aikuiset voisivat keskenään selvittää välinsä siten, että lapset olisivat jossain muualla kuin vieressä kuulemassa!!! ite yritän miehenikin kans riidellä jos on riideltävää,kun laps ei ole kuulemas vieres..!! toivottavasti tilanne ratkee kumminkin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 21:04 martta kirjoitti:
En jaksa mitään pitkää stooria kirjottaa, mutta sen verran haluan myös kommentoida, että tosi epäkypsää käytöstä kaikilta kolmelta "aikuiselta" osapuolelta!!!!! Ja jos lapsille haluaa jotain opettaa, anteeks pyyntö olis pitänyt hoitaa tältä lapselta teidän lapsien,heti, ja teidän kunnolla kieltää että niin EI SAA tehdä!! jos sanoo pelkästään nimen napakasti,se on mielestäni löysää kuritusta,ihan kuin oma lapsi sais tehdä mitä vain. JA aikuiset voisivat keskenään selvittää välinsä siten, että lapset olisivat jossain muualla kuin vieressä kuulemassa!!! ite yritän miehenikin kans riidellä jos on riideltävää,kun laps ei ole kuulemas vieres..!! toivottavasti tilanne ratkee kumminkin.
Niin, tällaiset äidit ne sitten sanovat, jotka itse kiusaavat toisia ja opettavat näin lapsilleenkin, että "kerhotädit ja opettajat ovat koulussa ja päiväkodissa ja kerhossa vastuussa siitä lapsen käytöksestä. minkä minä sille voin siellä..." nämä äidit tietävät tasan tarkkaan, että lapsensa ovat kiusaajia koska itsekin ovat ja tietävät että lapsensakin ovat oppineet samat tavat.

Niin. ja jos on itse niin suvaitsematon juntti, että ei pysty olla erilaisten ihmisten kanssa, niin olisi oikein pysytellä itse pois puistosta lapsineen, eikä opettaa lapsi kiusaamaan erilaista, ja manipuloida muutkin äidit kiusaamaan toista äitiä. Toiset äidithän oli olleet ainakin sen verran ystäviä aiemmin, että lapset olivat käyneet toistensa syntymäpäivillä. Kunnes sinä päätit, että tämä toinen äiti on liian erilainnen ja levoton ja ei ollenkaan sellainen kuin äidin kuuluu mielestäsi olla, ja aloit syrjiä ja olit kuin häntä ei olisikaan, ja opetit samalla lapsesi kiusaamaan ja sitten vielä veit muut tai ainakin tämän toisen äidin siihen mukaan. Todella alhaista käytöstä.

Hohhoijaa... ompas täällä aikamoisia kommentoijia. Itse olette monet tuomitsemassa puoleen jos toiseen monet sanoillanne eli syyllistytte ihan samalla tavalla kuin alun perin kirjoittaja tai se, josta kirjoitettiin!!
Lukekaapas vähän jostakin ihan virallisesta lähteestä, mitä on henkinen väkivalta ja miten se vaikuttaa pitkällä aikavälillä ihmismieleen ja henkiseen hyvinvointiin! Työpaikoilla se on kielletty ihan työsuojelulaissa painettu sana. Meidän äitien työ on lasten kasvattaminen ja hyvinvointi pitkästi riippuvaista ympäristöstä jossa lapsemme kanssa olemme. Mielestäni sattunutta ei voi painaa villaisella kuten sanomalla vain että lapsellista tai että menkää itseenne. Sattunut ja tapahtunut mikä tapahtunut ja nyt pitäisi vain tilanne osata purkaa. Voimia kaikille osapuolille. Ette varmaan molemmat nauti tilanteesta ja haluaisitte päästä eteen päin. En osaa muuta neuvoa antaa kuin että kasvotusten puhutte asiat halki ja ajan kanssa. Antakaa aikaa itsellenne ja toiselle.
terv. itse juuri tällaista kokenut :hug:

heihei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2006 klo 21:25 vieras kirjoitti:
Hohhoijaa... ompas täällä aikamoisia kommentoijia. Itse olette monet tuomitsemassa puoleen jos toiseen monet sanoillanne eli syyllistytte ihan samalla tavalla kuin alun perin kirjoittaja tai se, josta kirjoitettiin!!
Lukekaapas vähän jostakin ihan virallisesta lähteestä, mitä on henkinen väkivalta ja miten se vaikuttaa pitkällä aikavälillä ihmismieleen ja henkiseen hyvinvointiin! Työpaikoilla se on kielletty ihan työsuojelulaissa painettu sana. Meidän äitien työ on lasten kasvattaminen ja hyvinvointi pitkästi riippuvaista ympäristöstä jossa lapsemme kanssa olemme. Mielestäni sattunutta ei voi painaa villaisella kuten sanomalla vain että lapsellista tai että menkää itseenne. Sattunut ja tapahtunut mikä tapahtunut ja nyt pitäisi vain tilanne osata purkaa. Voimia kaikille osapuolille. Ette varmaan molemmat nauti tilanteesta ja haluaisitte päästä eteen päin. En osaa muuta neuvoa antaa kuin että kasvotusten puhutte asiat halki ja ajan kanssa. Antakaa aikaa itsellenne ja toiselle.
AP kävi kommentoimassa, hyvä että huomasit puolustaa itseäsi ja oivalsit miten tilanne puretaan. :xmas:

Siispä vietä rauhaisa jouolunaika ja tammikuussa ota toinen asenne, poliisiuhkauksien sijaan tee aito aloite että tilanne normalisoituu tai sitten tee niin, että jätät huutelut sikseen, etkä itse jatka tai lisää ruoki tilannetta riidanhaluisilla vastakommenteille eli ole itse fiksumpi, kun kerran niin väität olevasi. . Ole hiljaa itse, jos toinen osapuoli ei ole tehnyt rauhottumispäätöstä joulun aikana. :x

:xmas:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.12.2006 klo 21:25 vieras kirjoitti:
Nyt ei ymmärrä tätä. ap käytti henkistä väkivaltaa kun manipuloi toisen kaverin kaveriaan vastaan ja lapsensa lisäksi. Nämä lapset ja heidän vanhemmat olivat kavereita ennen kuin ap päätti että toinen äiti on liian erilainen kuin hän eikä halunnut enää suvaita häntä.

Yhteistyössä