Mitä tuo yhteiskunnalla hoidattaminen oikein on? Mun lapset on ainakin päiväkodissa ja sitten kotona.
Ilmeisesti päiväkoti ja koulu sekä mahdolliset tukiperheet & vammaisille lapsille myönnetty tilapäishoito, avustajat, osastojaksot jne?Mitä tuo yhteiskunnalla hoidattaminen oikein on? Mun lapset on ainakin päiväkodissa ja sitten kotona.
Tarkoitan pieniä lapsia, jos jäi se lukaisematta.Muistakaa sitten vältellä niitä yhteiskunnan teitä, ettette vahingossakaan kuljeta lapsianne niitä pitkin. Sehän on yhteiskunnalla hoidattamista, hui.
Monet lapset viettävät hoidossa jopa klo 7-17 välisen ajan päivästä. Pieni on tällöin reilun osa valveilla olo ajasta muualla kuin kotona.Mitä tuo yhteiskunnalla hoidattaminen oikein on? Mun lapset on ainakin päiväkodissa ja sitten kotona.
Voi jeesus sentään, kai minä sen tiedän kun siellä päivät pitkät olen sitä näkemässä ja kokemassa?!Voi hyvänen aika, vaihda alaa! Veikkaampa, että suurin osa alle 2-vuotiaista ei todellakaan vietä siellä päikyssä 10h päiviä 5pv/vko. Idiootti.
Ei ole yhteiskunnan tehtävä järjestää enää yhtään mitään, vaan vaatia vanhempia ottamaan vastuuta OMISTA lapsistaan! Miksi tehdä lapsia jos heistä ei haluta/voida/kyetä pitämään huolta?Ja mitäs jos ap vinkumisen ja vihan sijaan tekisit jotain järjellisempää? Aloita vaikka keräämällä adressia siitä että osa-aikaisen työn teosta tehtäisiin kannattavaa lasten ollessa pieniä. Ja että isiäkin kannustettaisiin ottamaan osaa lasten hoitoon nykyistä enemmän. Kotihoito on VAAN yksi mahdollisuus (vuosikausi). Vaihtoehtoja pitäisi olla enemmän koska on erilaisia ihmisiä ja kotejakin.
Suurin osa alle 2-vuotiasta ei ylipäätänsä ole päikyssä ollenkaan. THL:n tilastojen mukaan alle 1-vuotiasta ainoastaan yksi prosentti on päiväkodissa, ja alle 2-vuotiaista 30 prosenttia (vuonna 2010).Voi hyvänen aika, vaihda alaa! Veikkaampa, että suurin osa alle 2-vuotiaista ei todellakaan vietä siellä päikyssä 10h päiviä 5pv/vko. Idiootti.
Joo, se että lapset ovat päiväkodissa, ei poista heidän vanhempiensa vastuuta heistä. Vanhemmat ovat aina pääasiallisessa kasvatus- ja yleisvastuussa lapsistaan.Jaa kylä mulla on vastuu mun lapsista vaikka ovatkin päivän pois kotoa. Koulussa ja eskarissa
Meneppä lääkäriin et kuulosta terveeltä.
On totta, että reilusti suurin osa perheistä on hyviä ja rakastavia sekä lapsistaan hyvin huolehtivia. Mutta on niitäkin jossa on "normaalia" että lapsi tulee aikaisimpien joukossa ja vanhempi hakee juuri ja juuri ennen kun päiväkoti sulkeutuu. Toki he ovat vähemmistöä, joten yleistää ei saa.En tiedä missä olet töissä... mutta itse olen alalla ollut kohta17 vuotta ja noita ylilyöntejä toki on. Mutta helvetin vähän. Aina löytyy se yksi "mätä"perhe. Mutta herran pieksut niin aina, ihan missä vaan on niitä ääripäitä. Prosenttuaalisesti heitä on kuitenkin niin vähän että ei sen takia vihata ketään tartte. Mulla herättää vahvoja tunteita nekin jotka lojuu vuosikausia kotona laiskuuttaan ja käyttää lapsia verukeena saamattomuudelle. Mut ei heitäkään määrää enempää ole joten en viitsi vatsaa sillä hapottaa.
Pitäsköhän sun omaksua vöhön rennompi ote? Tiedät hyvin että lasten ongelmat yleensä lähtee paljin paljon syvemmältä...ja esim tuloerojen kasvu mielestäni ansaitsee enemmän ajatusta kuin se miten joku muutaman prosentin osa perheistä "arvottaa asiat jonkun mittapuun mukaan väärin"
No, mielestäni rima on melko matalalla jos pitää huolenpidon mittarina sitä, että kiikuttaa lapsen hoitopaikkaan, eikä jätä heitä yksin kotiin. Juridisestikin vanhemmilla on hieman enemmän velvollisuuksia.Jos en pitäisi lapsista huolta en hankkisi heille hoitopaikkaa työpäivän ajaksi.
Jos on lapsia, jotka ovat sen 7-17, niin on myös niitä jotka eivät ole. Ääripäät eivät ole ainoa vaihtoehto.
voi pientä, kun et tajunnut lainkaan. Päivähoidossa ei ole mitään vikaa, mutta turha päteä kotiäitiydellä, kun todellisuudessa ei itse hoida niitä muksujaan, vaan yhteiskunta auttaa paljon. Ja tuo malli on yhteiskunnan kannalta kaikista pahinta!Muistakaa sitten vältellä niitä yhteiskunnan teitä, ettette vahingossakaan kuljeta lapsianne niitä pitkin. Sehän on yhteiskunnalla hoidattamista, hui.