viettekö lapset hoitoon, jos olette itse sairaslomalla?

• Viestiketjun aloittaja sairas
  • Ensimmäinen viesti
justiinsa juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
en oo vienyt. enkä vie vapaapäivinäkään jos jostain syystä sellainen arkipäiville tulee kuten nyt. en henno :ashamed:
En minäkään. vanhemmat on sitä varten että ne hoitaa lapsen jos ei ole töitä hoitajat hoitaa jos vanhemmat ei töiden tai muiden KUNNON syiden takia kykene.. Flunssa ei mielestäni ole hyvä syy sluibailla lapsen hoidosta..

Mun mielestä on hirveetä se että lapset työnnetään hoitoon vaikka vanhemmat on kotona.. Esimerkiksi silloin kun äiti on vauvan kanssa kotona.
flunssa ei ole syy, mutta silti on yleisesti hyväksyttävää, että lapset on hoidossa, vaikka vanhemmat olisi ihan terveinä kotona esim vauvaa hoitamassa tai työttöminä. Silloin on ihan ok, vaikka vanhemmat pystyisivät itse hoitamaan lapsen kotona, mut 40 asteen kuumeessa ei saa viedä lasta hoitoon, tai on huono ja laiska äiti.

myy
yleensä en vie. Se tietty riippuu sairaudesta, nytkin olen selän takia saikulla ja pelkkä autoon istuminen ja nouseminen tekee kipeää joten jätän väliin. Lapset on jo 4 ja 6v joten kyllä ne pärjää mun kanssa kotona. <<<eri asia jos on pienemmät lapset. Mut silloinkin kun olivat vaippaikäisiä, en vienyt. Se aamuinen pukeminen oli sitä luokkaa, et samalla tuskalla olisin vääntäytynyt töihin. Mies menee töihin ennen hoitopaikan aukeamista.
Mut tehkööt ihmiset miten haluaa.

en oo vienyt. enkä vie vapaapäivinäkään jos jostain syystä sellainen arkipäiville tulee kuten nyt. en henno :ashamed:
En minäkään. vanhemmat on sitä varten että ne hoitaa lapsen jos ei ole töitä hoitajat hoitaa jos vanhemmat ei töiden tai muiden KUNNON syiden takia kykene.. Flunssa ei mielestäni ole hyvä syy sluibailla lapsen hoidosta..

Mun mielestä on hirveetä se että lapset työnnetään hoitoon vaikka vanhemmat on kotona.. Esimerkiksi silloin kun äiti on vauvan kanssa kotona.
no mä en vetäis mutkia ihan näin suoraks. mä ymmärrän vallan loistavasti jos joku muu vie. mä en halua enkä jaksa. vaatii ihan liikaa että pitäis roudata lapset keskustaan ja hakea sieltä kun senkin ajan voi olla kotona.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
yleensä en vie. Se tietty riippuu sairaudesta, nytkin olen selän takia saikulla ja pelkkä autoon istuminen ja nouseminen tekee kipeää joten jätän väliin. Lapset on jo 4 ja 6v joten kyllä ne pärjää mun kanssa kotona. <<<eri asia jos on pienemmät lapset. Mut silloinkin kun olivat vaippaikäisiä, en vienyt. Se aamuinen pukeminen oli sitä luokkaa, et samalla tuskalla olisin vääntäytynyt töihin. Mies menee töihin ennen hoitopaikan aukeamista.
Mut tehkööt ihmiset miten haluaa.
eli sun lapset on koko päivän yöpuvut päällä sun kanssa kotona, koska et pysty pukemaan tai viemään mihinkään. Oletko varma, ettei lapsilla olisi parempi olla hoidossa?

Mutta sulle flunssa on riittävä syy sluibailla töistä? Kyllä silloin kun mä en kykene töihin menemään, niin mä olen OIKEASTI sairas enkä pysty silloin kyllä kantamaan vastuuta omista muksuistanikaan. Mikä hemmetti on tällainen äitien mustamaalaus vai onko tässä taas kyse siitä PÄIVÄKODISTA? Olisiko parempi, jos lasta hoitaisi äidin sairauspäivinä mummo tai palkattu lastenhoitaja?

kyllä
vien.Tosin silloin on hoidossa klo: 9-15. Saa lapsi ulkoilla ja peuhata toisten kanssa. Itse saan parantua ja levätä rauhassa. Paranaakin nopeemmin kun saa levätä. Musta olis tyhmää sitoa lapsikin olemaan sisällä kun itse yritän parantua ja sit olisi molemmilla kurja päivä.

Kyllä vien. Jos oikeesti on sairas -> sairaslomalla, niin miten sitä muka pystyy/jaksaa hoitaa lapsia?

Onko se sitten lapsen edun mukaista olla kotona sisällä koko päivä vaan siksi, ettei äiti jaksa lähteä ulos? Ja kuka laittaa lapselle ruuan kotona?

Ja jos olen sairaan lapsen kans kotona, vien toisen kyllä hoitoon. Miksi pitää toinen (terve) koko päivän sisällä jos toinen sairastaa?

Jos on niin hyvässä kunnossa, että jaksaa lapsen/lasten kanssa kotona, miksei samantien voisi mennä töihinkin?

Kysyin kerran ryhmiksestä (aamulla soitin) kun vanhempi laps oli kuumeessa/ oksenti et tuonko pienempää lainkaan, sanoivat et ilman muuta tuoda.

Yhteistyössä