Vieläkö joku vastustaa sitä Mediamaksua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minerva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";21982177]Jos tulee maahan hätätila niin Yle lähettää niistä ilmoitukset kaikilla eri keinoilla. Todennäköisesti se tavoittaa jotakin kautta myös sinut ja menet turvaan. Vai jäätkö kotiin kokkailemaan kun maahan iskee hätätila? Tämä on nyt kärjistetty esimerkki, mutta hätätiedotteet koskee jokaikistä tämän maan kansalaista ja ne tuotetaan näillä maksuilla.[/QUOTE]

Ehdotan sitten hätätilanilmoitusmaksua kaikille, kun se on välttämätön jokaiselle. Muut maksut sitten vapaaehtoisiksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982197:
Ja hei, te jotka ette katsoa ylen kanavia tai käytä palveluita - suosittelen.
Siitä on vain hyötyä. :whistle:

Samaa mieltä. Juuri katsoin eilisiltaisen Terapiassa-jakson ja nyt on perjantaisin tosi hyvä brittisarja, jolla on kyllä tyhmä nimi Avot, sinkut ja avikset. Älkää antako nimen estää katsomasta=)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982192:
No olet kyllä... harvinaisen. Silti yle on tärkeämpi kuin se mitä sinä tarvitset. ;)
Tarviitko:)
images

[QUOTE="Minerva";21981887]Kun TV-lupamaksu alkaa olla jo aikamoisissa hinnoissa. Nyt korotus 14 euroa eli melkein 250 euroa! Tähän ei sitten tarvitse vastata niiden jotka eivät maksa tv-lupaa. Minusta se on rikos!

Mediamaksuksi olisi kaavailtu oliko senyt 195 euroa??? tai jotain sinne päin![/QUOTE]

Min vastustan! Meillä ei ole telkkaria, ei nettiä. Telsu yritettiin virittää mut kun ei kanavat näy niin ne ei näy. Nettiä kokeiltiin mut mahdollista saada vain hitaimmat liittymät. ja puhelimestakin mnee kentätä vähän väliä. eli ne maksakoon jotka noita palveluja pystyvät käyttämään. eikä asuta edes korves vaan 25km kolmeen eri kaupunkiin matkaa.

[QUOTE="mä";21982246]Tuo on hyvä ehdotus! Hätätilailmoitusmaksu tv-luvan ja mediamaksun tilalle vaikka hintaan 195e/talous! Eipä pääse kukaan sitten enää urputtamaan, ettei koske heitä :)[/QUOTE]

en maksa... muutkin tahot toimittavat hätäilmon ku yle

[QUOTE="mä";21982246]Tuo on hyvä ehdotus! Hätätilailmoitusmaksu tv-luvan ja mediamaksun tilalle vaikka hintaan 195e/talous! Eipä pääse kukaan sitten enää urputtamaan, ettei koske heitä :)[/QUOTE]

HYVÄ IDEA! Laitetaan palautetta ylelle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982197:
Ja hei, te jotka ette katsoa ylen kanavia tai käytä palveluita - suosittelen.
Siitä on vain hyötyä. :whistle:

Itse en muita kanavia edes katso.

No paitsi Voicelta Lisa Williamsia.. ja suomi tv:ltä pitkän jussin majataloa ja JIMiltä jottain murhadokumenttejä. Mutta muutoin aina yleä.:saint:

Vastakysymyksenä sitten: Jos YLE kerran on suomalainen yleishyödyllinen palvelu, miksi sitä ei teidän mielestänne voisi rahoittaa verovaroista? Tällä tavoin jokainen maksaisi kykynsä mukaan, kuten kaikista muistakin asioista, terveydenhoidosta, armeijasta, koulutuksesta ynnä muusta. Pinnareita ei olisi, jos ei sitten verojaan kokonaan pimitä mikä onkin sitten toinen juttu, erillinen infrastruktuuri YLEmaksuja varten voidaan purkaa, ja YLE joutuisi samalle viivalle muiden laitosten kanssa, joka toivottavasti hillitsisi ylipöhöttymistä ja jatkuvasti kasvavia menoja kun kaikki muut joutuvat säästämään yhä enemmän.

Eli siis miksi ei verorahoitusta? Ja vastaukseksi alkuperäiseen: Vastustan koska mediamaksu on mielestäni kohtuuton, kuten tv-maksu on jo nyt, aikansa elänyt ja joustamaton. On yhä enemmän ihmisiä (kuten minä) jotka eivät omista tv:tä, eivät kuuntele radiota, eivät käytä YLEn verkkopalveluita, katso kotimaisia elokuvia tms.. En siis halua myöskään maksaa kohtuutonta hintaa käyttämättömistä palveluista. Hätätilavalmiuden ylläpitäminen ei voi maksaa noin valtavasti.

en maksa... muutkin tahot toimittavat hätäilmon ku yle

Ei oo pakko maksaa, jos ei halua =) Intrum Justitia varmaan kaipaileekin uusia kavereita. Kaikilla on mahdollisuus käyttää kirjastoa, mutta monikaan ei käytä. Miksi siitä ei sitten kiukutella, kun kaikki kuitenkin maksaa sen ylläpidosta? Paljon muitakin asioita on, jotka kustannetaan verovaroilla, mutta kaikki eivät niitä käytä. Miksi sitten ei laiteta just sitä vapaaehtoseksi maksuksi, mitä MINÄ en nyt just satu käyttämään vaikka siihen olisikin mahdollisuus? Kaikilla on sama mahdollisuus ostaa se tv ja katsoa sitä, samoin kuin hommata kirjastokortti ja käyttää sitä perhanan kirjastoa.

[QUOTE="Vieras";21982286]Vastakysymyksenä sitten: Jos YLE kerran on suomalainen yleishyödyllinen palvelu, miksi sitä ei teidän mielestänne voisi rahoittaa verovaroista? Tällä tavoin jokainen maksaisi kykynsä mukaan, kuten kaikista muistakin asioista, terveydenhoidosta, armeijasta, koulutuksesta ynnä muusta. Pinnareita ei olisi, jos ei sitten verojaan kokonaan pimitä mikä onkin sitten toinen juttu, erillinen infrastruktuuri YLEmaksuja varten voidaan purkaa, ja YLE joutuisi samalle viivalle muiden laitosten kanssa, joka toivottavasti hillitsisi ylipöhöttymistä ja jatkuvasti kasvavia menoja kun kaikki muut joutuvat säästämään yhä enemmän.

Eli siis miksi ei verorahoitusta? Ja vastaukseksi alkuperäiseen: Vastustan koska mediamaksu on mielestäni kohtuuton, kuten tv-maksu on jo nyt, aikansa elänyt ja joustamaton. On yhä enemmän ihmisiä (kuten minä) jotka eivät omista tv:tä, eivät kuuntele radiota, eivät käytä YLEn verkkopalveluita, katso kotimaisia elokuvia tms.. En siis halua myöskään maksaa kohtuutonta hintaa käyttämättömistä palveluista. Hätätilavalmiuden ylläpitäminen ei voi maksaa noin valtavasti.[/QUOTE]

Tämä on ehdottomasti paras vaihtoehto, harmi vain kun sitä ei ole toteutettu, vaikka siitä onkin puhuttu.

Minä vastustan edelleen mediamaksua, niin kuin vastustan kaikkia muitakin (Kokoomuksen keksimiä) veroluonteisia könttämaksuja. Mielestäni yleisradiotoiminta kuuluu budjettirahoituksen alaisuuteen, ja Ylen rahoittaminen verovaroin on myös sosiaalisesti oikeudenmukaisempaa. (vaikkakin minulle epäilemättä kalliimpaa)

Yleisradiota itseään en vastusta. Sellainen on kaikissa Euroopan sivistysmaissa. Englantilaiset maksavat BBC:stä enemmän nuppia kohti kuin me Ylestä, jos oikein muistan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21982192:
No olet kyllä... harvinaisen. Silti yle on tärkeämpi kuin se mitä sinä tarvitset. ;)

Pointtini on se, että en kannata talouskohtaista könttimaksua kaikille. Elokuvat sun muut jutut voi rahoittaa verorahoilla budjettien raameissa, itse haluaisin maksaa verojen lisäksi vain ja ainoastaan palveluista joita katson tarvitsevani. Toki maksaisin niistä sitten verojenkin muodossa, mutta verorahojani menee paljon turhempaankin esim. sinne kreikkaan.

Laitetaan kaikki kortille! Eli jokainen maksais vain siitä mitä todellisuudessa käyttää. Eli radio toimisi vain tietyn hintaisella kortilla, telkkari toimisi vain kortilla ja korttimaksu määräytyisi sen mukaan mitä kanavia sieltä haluaa katsoa... Vaatisi hiomista tuollainen, mutta olisi sitten oikeudenmukainen kansalaisille eli maksaa siitä mitä todellisuudessa käyttää. Mutta tottakai nekin maksut nousis ajan saatossa pilviin.

Yhteistyössä