vide ku ei tiiä mitä tekis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
miehen kanssa muutettu erilleen ko hän ahdistui kotielämään, meillä 2-vuotiaat kaksoset. mietitty joskus palaavamme yhteen mutta nyt musta tuntuu että hän ei edes yritä tehdä mitään että se joskus onnistuisi. olen esim. ehdottanut perheneuvolaa mutta häntä ei kuulemma voida auttaa. sitten hän sanoo haluavansa asua hetken yksin semmoisessa kodissa kuin haluaa mutta hän ei saa sitä ikinä valmiiksi kun ryyppää joka viikonloppu. ja kaikkea muuta.
nyt mä haluaisin hakea eroa mutta mä en uskalla koska rakastan häntä ja tiedän että hänkin minua... toivoisin vaan et kaikki muuttuis paremmaksi, mut mitä jos ei muutukkaan.
tän tilanteen johdosta mun itsetunto on ihan nollassa ja saan ahdistuskohtauksiakin välillä. ja mä tiedän ettei kukaan teistä voi kertoa miten pitäs tehä mut jotain eri näkövinkkeliä ois kiva saada. mä nyt vaan junnaan täs tilanteessa :/

Alkuperäinen kirjoittaja mimo:
mä en muusta anteeks vaan tiä, mut ärsyttää ku miehet "saa" kyllästyä perheelämään.. millon naiset saa??

voi kyllä mä toivoisin et hän ois mun kanssa kantamassa vastuuta lapsista mut minkäs teet.. jos hermostuminen menee niin yli et on parempi olla jossain muualla, ja kyllä hän yritti.

just tämä ottaa niin aivoon kun ukot saa tehdä mitä lystää ja naiset jää nuolemaan näppejään. on se kumma kun ukolla kyrpii, otetaan ja häivytään, käydään vieraan akan sängystä hakemassa puhtia kotielämään ja avot, taas mennään kuukausi suu korvissa. perse,,,,,ottaa aivooon tuollaiset vastuuttomat kakarat!!!!!
*anteeksi*
juuri äsken olin olkapäänä ystävälle, jonka mies huomenna ottaa muuttokuorman ja häipyy. jättää vaimon ja lapsen asuntovelkoineen päivineen. aina ei jaksa ymmärtää. kiitos, oli pakko saada purkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mimo:
mä en muusta anteeks vaan tiä, mut ärsyttää ku miehet "saa" kyllästyä perheelämään.. millon naiset saa??

voi kyllä mä toivoisin et hän ois mun kanssa kantamassa vastuuta lapsista mut minkäs teet.. jos hermostuminen menee niin yli et on parempi olla jossain muualla, ja kyllä hän yritti.

siis toki ymmärrän että näin tapahtuu, mutta silti se vaan raivostuttaa mua sillai niinku yleisellä tasolla.
Mä oon oikeesti sitä mieltä että monet miehet vaan on niin paljon naisia heikompia... :/
Mutta voimia sulle! koita pärjätä...

Asiat ei muutu paremmiksi itsestään.
Elokuvissa miehet yhtäkkiä tajuaa mikä elämässä on tärkeää, mutta ei se oikeasti mene niin.
Mä tekisin miehelle selväksi, että perheneuvola (sekä pari- että yksilöterapia) on ehto suhteen jatkumiselle. Jos se ei miehelle sovi, se on moro. Eikun eteenpäin. Turha junnata ikuisuuksia paikallaan ja odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Elokuvissa miehet yhtäkkiä tajuaa mikä elämässä on tärkeää, mutta ei se oikeasti mene niin.
Mä tekisin miehelle selväksi, että perheneuvola (sekä pari- että yksilöterapia) on ehto suhteen jatkumiselle. Jos se ei miehelle sovi, se on moro. Eikun eteenpäin. Turha junnata ikuisuuksia paikallaan ja odottaa.

mutta voiko tommosta auttaa joka omiin lapsiinsa hermostuu ihan pienistä asioista. välillä tuntuu et se vihaa niitä ja on ehkä jopa katkera niille.

mutta voiko tommosta auttaa joka omiin lapsiinsa hermostuu ihan pienistä asioista. välillä tuntuu et se vihaa niitä ja on ehkä jopa katkera niille.

Stressiä?
Jos miehellä on haluja muuttua, hän voi muuttua.
Perheneuvolassa hän voisi oppia tapoja joilla lisätä kärsivällisyyttään ja oppia purkamaan hermostumistaan toisella tavalla. Kannattaa ainakin kokeilla.
Mutta mikään terapia ei auta, jos ihminen itse ei ole halukas käymään terapiassa.

Stressiä?
Jos miehellä on haluja muuttua, hän voi muuttua.
Perheneuvolassa hän voisi oppia tapoja joilla lisätä kärsivällisyyttään ja oppia purkamaan hermostumistaan toisella tavalla. Kannattaa ainakin kokeilla.
Mutta mikään terapia ei auta, jos ihminen itse ei ole halukas käymään terapiassa.

no kyllä hän itsekkin toivoo että joskus voitais elää perheenä mutta hän ei usko että kukaan voisi häntä auttaa. ei kai auta ku sanoa tosiaan et se on ainoa vaihtoehto.

Yhteistyössä