vhh:ta takana viikko :

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras avv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en noudata varsinaisesti vhh:ta, mutta olen nyt pari viikkoa kokeillut lähes viljatonta ja täysin sokeritonta (hedelmiä ei lasketa). paino -4kg, vyötärö -7cm eikä enää tuota mitään vaikeuksia pysyä hereillä koulutuksissa ja palavereissa kun ennen ne meni pilkkiessä.

Aamupala tattaripuuro ja marjoja/maustamatonta jugurttia, siis jugurtti sekoitetaan sinne puuroon marjojen kanssa
aamupäivän välipala rahka ja piltti-sose
lounas keitto ja salaatti/ uunijuurekset (riippuu työpaikkaruokalan valikoimista, mutta en ota riisiä, perunaa tai pastaa vaan korvaan noilla juureksilla
välipala joku hedelmä ja rahka piltti-soseella
illallinen mitä nyt kotona teen, korvaan perunan, pastan ja riisin kasviksilla
iltapala tattaripuuro marjoilla tai maustamaton jugurtti marjoilla

vähintään 2-3 litraa vettä päivässä

muoks: täysin alkoholiton myös. en ole absolutisti enkä sellaiseksi aio ryhtyä mutta olen nyt tuon pari viikkoa ollut ihan täysin ilman saunasiideriä tai ruokaviiniä

Viimeksi muokattu:
4 viikkoa takana:

kaikenkaikkiaan lähtenyt 5,5 kg ja vyötäröstä 10cm :)

yhden herkkupäivän pidän viikossa , jolloin en mieti hiilareita, tosin ei silloinkaan tule syötyä paljon niitä kun olo on niin turpea sen jälkeen.

ap

Hellou!

7 viikkoa takana painoa tippunut 6,8 kg ja vyötäröltä lähtenyt 12,5 cm :)

Kiire ei ole mihinkään :) ja kerran viikossa pidän herkkupäivän yhä :) ja jos käydään kylässä tai juhlissa silloin otan pikkasen jotain :) Rennosti siis eteenpäin!

ap

Hienosti sulla menee ap!

Itse olen syönyt vhh jo monta vuotta. Välillä olen lipsunut ja kiloja tulee heti takaisin. En tarkalleen tiedä miten painava olin kun aloitin, en halunnut nähdä niitä huimia lukemia mutta ilmeisesti siinä 85-90 kg.
Nyt painan 69 kg, pituus 170. Tavoite olisi sama kuin ennen raskautta 5,5 vuotta sitten, 63 kg. Saa mennä sen allekin. Luulen että 60 olisi melko hyvä.

Syön aamulla 2-3 hedelmää, lounaaksi salaattia, keitettyä vihannesta, juuresta, kanaa kalaa tai lihaa, joskus joku jälkiruoka. Illalla pähkinöitä, ehkä hedelmä. Viikonloppuisin yritän syödä samalla tavalla mutta jos olemme kylässä syön kahvin kanssa tietysti kohteliaisuussyistä mitä tarjolla on mutta vain vähän. Alkoholia otan vain muutaman kerran vuodessa jos on syytä juhlaan.

Alussa paino putosi hyvin mutta joka kerta kun paino jojoili ylöspäin oli hankalampi saada paino takaisin alas. Nyt paino putoaa ehkä 100g viikossa, välillä ei sitäkään, joskus tuntuu nousevankin mutta laitan sen hormonien piikkiin. Ilmeisesti normaalipainon rajoissa on vaikea saada painoa putoamaan.
Niin, ja liikuntaa on sellaiset 1,5 tuntia 3-4 kertaa viikossa.

Nykyisellä dieetillä tunnen nälkää oikeastaan kokoajan, siihenkin tottuu. Olen tullut siihen lopputulokseen että en voi koskaan enää syödä niin kuin söin 5 vuotta sitten. Täytän ensi vuonna 50 joten voi olla että iälläkin on vaikutusta...
Painon pitäminen kurissa käy vaikeammaksi kun ikää tulee lisää, ja pudottaminen on melkein mahdotonta. Suosittelen siis että pudottaa sen painon nuorena ja yrittää säilyttää sopivan painon vuosien kuluessa. Sekään ei ole helppoa.

Joten ap tsemppiä pudotukseen, sitkeys palkitaan!

Yhteistyössä