veskikäynnit kyläpaikassa menkkojen aikana?

• Viestiketjun aloittaja menkat
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Tamppoonit vedän minäkin aina pöntöstä. Ei missään yleisissä vessoissa lue, että tamppooneita ei saa vetää alas, ainoastaan siteistä huomautetaan.

Katsoppa uusiksi mitä lukee niissä roskiksien teksteissä.
Kyllä niissä tamponit mainitaan myös.

kiinni jäit
Alkuperäinen kirjoittaja erin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Medu:
Jos wc:ssä ei ole roskakoria niin vien sen keittiön roskakoriin.
Hauskaa jos muut istuu kahvipöydässä...MÄ VIEN TÄN SITEEN TÄNNE ROSKIIN KUN TEILLÄ EI OLE ROSKISTA VESKISSÄ???
Niin mitä sitten?
Sen voi käärästä paperiin ja viedä keittiön roskikseen ihan sanomatta yhtään mitään kellekään. Ei sitä tarvi siinä kahvipöydän edessä ruveta esittelemään et "hei mulla on tömmönen violetti vuokkoset-side, kattokaa minkä verran tänään oon vuotanu" :headwall: :headwall:

joo ja sitten talon isäntä heittää vahingossa jotain tärkeää roskikseen. penkoo sen pohjia myöden, ja löytää sen tollon. ja huutaa emännälleen et ootko taas ostanu näitä kalliita alwayksia???

Annu
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Tamppoonit vedän minäkin aina pöntöstä. Ei missään yleisissä vessoissa lue, että tamppooneita ei saa vetää alas, ainoastaan siteistä huomautetaan.
Selvää jenkkiläisyyttä ilmassa *kaikkihan on sallittua, mikä ei ole erikseen kiellettyä* :saint:
Niimpä. Sitä paitsi aika monessa yleisessä vessassa kyllä käsketään laittaa myös tamppoonit erilliseen roskikseen.
Heh, no, minä vedän tamppoonit edelleen pöntöstä. Tambax-paketissa todellakin lukee, että saa vetää pöndestä ja näin tulen tekemään. Jos joskus pönttö tukkeutuu ja syynä on mun pienenpieni tamppooni, niin vien tamppoonini sinne keittiönroskikseen :).

ehhehh
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
tuli vaan mieleen et täytyy varmaan laittaa veskin seinään lappu ettei siteitä ja tamppooneita pönttöön :D siis en ikinä olis uskonu et joku niit viel sinne heittää... :/

mä revin siteen keskeltä kahti, ja kohti viemärin valtakuntaa. meneehän sinne kortsutkin. sekä vessapaperit ja aikamoiset jöötitkin. laitan myös korvatopzytkin. herraisä hajoohan ne sinne. aatelkaas noita isoja vessapaperimääriä kun pyyhitään ja pyyhitään ja aina tulee ruskeeta. siellä on pohjalla jööti ja helkkarinmoinen määrä paperia päälä. siinä vaiheessa täytyy jo saavilla kaataa vettä päälle.

btw mun sisko joskus lapsuudessa paskas niin valtavan jöötin et se piti puukepillä pilkkoo pieneksi. siinä oli isovanhemmilla puuhaa loppupäiväksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
vitsi jos joku tulis meitin paikat tukkimaan tamppooneillaan niin sais kyl sit ite hommata ja kustantaa sen tukkeen pois |O siis jos sattuis menee tukkoon.mul ei oo tullu mieleenkään vetää niit alas,olis se kiva sit kyläpaikas selitellä miks meni tukkoon... :/ kumminkin LÄHES kaikkien tiedossa on ettei tamppoonit kuulu pönttöön.
Vaikka paketissa sanotaan että voi heittää pönttöön? :saint:

löysin tällaisen:

Viemäri nielee nikottelematta vain likavettä!

Vessaan saa kaataa astian- ja pyykinpesuvettä, peseytymisessä käytettyjä vesiä ja wc:n huuhteluvesiä.

Vaikka vessanpyttyyn pystyykin tunkemaan melkeinpä mitä vain, ei viemäri ole jätemurskaamolle johtava kaikennielevä hukkaputki; vessapaperi on ainoa jäte, jonka saa viskata vessanpönttöön.

Älä huuhtele viemäriisi pumpulipuikkoja, pullonkorkkeja, laastareita, tulitikkuja, hammastikkuja, karkkipapereita, pakkausmuoveja, vauvanvaippoja, terveyssiteitä, tamponeja äläkä muitakaan roskia.

Ruokien kaataminen viemäriin aiheuttaa tukkeutumisvaaran lisäksi kaupungin rottakannan elpymistä. Rottia ja muita haittaeläimiä asustelee yleensä viemäriverkon normaalisti tyhjillään olevissa sivuputkissa.

Hulevesiviemäreihin kerätään sade- ja valumavesiä sekä rakennusten perustusten kuivatusvesiä. Niihin ei saa lakaista hiekkaa eikä kadulle kertyvää roskaa.

-50 luvulta jonkinlainen kotiäidin vessaopas????

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
vitsi jos joku tulis meitin paikat tukkimaan tamppooneillaan niin sais kyl sit ite hommata ja kustantaa sen tukkeen pois |O siis jos sattuis menee tukkoon.mul ei oo tullu mieleenkään vetää niit alas,olis se kiva sit kyläpaikas selitellä miks meni tukkoon... :/ kumminkin LÄHES kaikkien tiedossa on ettei tamppoonit kuulu pönttöön.
Vaikka paketissa sanotaan että voi heittää pönttöön? :saint:

löysin tällaisen:

Viemäri nielee nikottelematta vain likavettä!

Vessaan saa kaataa astian- ja pyykinpesuvettä, peseytymisessä käytettyjä vesiä ja wc:n huuhteluvesiä.

Vaikka vessanpyttyyn pystyykin tunkemaan melkeinpä mitä vain, ei viemäri ole jätemurskaamolle johtava kaikennielevä hukkaputki; vessapaperi on ainoa jäte, jonka saa viskata vessanpönttöön.

Älä huuhtele viemäriisi pumpulipuikkoja, pullonkorkkeja, laastareita, tulitikkuja, hammastikkuja, karkkipapereita, pakkausmuoveja, vauvanvaippoja, terveyssiteitä, tamponeja äläkä muitakaan roskia.

Ruokien kaataminen viemäriin aiheuttaa tukkeutumisvaaran lisäksi kaupungin rottakannan elpymistä. Rottia ja muita haittaeläimiä asustelee yleensä viemäriverkon normaalisti tyhjillään olevissa sivuputkissa.

Hulevesiviemäreihin kerätään sade- ja valumavesiä sekä rakennusten perustusten kuivatusvesiä. Niihin ei saa lakaista hiekkaa eikä kadulle kertyvää roskaa.

-50 luvulta jonkinlainen kotiäidin vessaopas????
eip muuten oo :D on energia-lehden sivuilta.että näin =)

Alkuperäinen kirjoittaja ehhehh:
tuli vaan mieleen et täytyy varmaan laittaa veskin seinään lappu ettei siteitä ja tamppooneita pönttöön :D siis en ikinä olis uskonu et joku niit viel sinne heittää... :/

mä revin siteen keskeltä kahti, ja kohti viemärin valtakuntaa. meneehän sinne kortsutkin. sekä vessapaperit ja aikamoiset jöötitkin. laitan myös korvatopzytkin. herraisä hajoohan ne sinne. aatelkaas noita isoja vessapaperimääriä kun pyyhitään ja pyyhitään ja aina tulee ruskeeta. siellä on pohjalla jööti ja helkkarinmoinen määrä paperia päälä. siinä vaiheessa täytyy jo saavilla kaataa vettä päälle.

btw mun sisko joskus lapsuudessa paskas niin valtavan jöötin et se piti puukepillä pilkkoo pieneksi. siinä oli isovanhemmilla puuhaa loppupäiväksi.
meillä ei ainakaan kortsuja heitellä pönttöön,eikä mitään muutakaan ylimääräistä.ei tajuu miks pitää joidenkin vängätä vastaan päivänselväs asiassa :ashamed: taitaa olla uhmaikä joillain... :whistle: :D

ehhehh
Alkuperäinen kirjoittaja ehhehh:

meillä ei ainakaan kortsuja heitellä pönttöön,eikä mitään muutakaan ylimääräistä.ei tajuu miks pitää joidenkin vängätä vastaan päivänselväs asiassa :ashamed: taitaa olla uhmaikä joillain... :whistle: :D

tää kaksplus-palsta on erilaisten luonteiden yhteentörmäyskurssi. yhtä lailla sinä olet mielipiteidesi takana kuten minäkin. mutten tuputa sulle omaa mielipidettäni. en vaikka olisimme toista mieltä molemmat. elä ja anna muidenkin elää, se on mun motto. voin siis keskustella kuinka minä teen, tuputtamatta omia mielipiteitäni muille. erilaisuus on myös rikkautta niinkin pienessä maassa kuin suomi.

mutta mua ärsyttää et yksi sanoo ja harmaa massa juoksee muiden mielipiteiden mukana.

ja kun yhtä ainoaa oikeaa tapaa ei ole. mä en purnaa järjestysäännöistä. enkä puolla väkivaltaa yms. mutta tämä on jo asia missä saa olla eri mieltä, muutenhan ei edes syntyisi sitä kuuluisaa keskustelua.

mutta kiihkoilua ja haukkumista sekä käännyttämistä en ymmärrä. annetaan jokaisella olla omat mielipiteet. eks jeah. eli tehkää te tavallanne, niin minä teen omallani. yleensä se valtaosa joka lukee opuksia ja ohjeita ja linkittää niitä tänne, he niitä kiihkoimpia ovat.

iha voisitte järjestää sellaisen massiivisen kylttikulkueen.....

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
ihana ketju :D :D :D :D :D
Niin on :D

Meillä ei ole vessassa roskista, koska sitä ei siellä tällä hetkellä tarvita mihinkään.. ja koska on pieni vessa, en ala sitä sinne vieraiden takiakaan änkemään.. joskus tulevaisuudessa kun meillä on suurempi vessa niin siellä tulee roskiskin olemaan.. muuta en tähän ketjuun kommentoi.. :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja kiinni jäit:
Hauskaa jos muut istuu kahvipöydässä...MÄ VIEN TÄN SITEEN TÄNNE ROSKIIN KUN TEILLÄ EI OLE ROSKISTA VESKISSÄ???
Niin mitä sitten?
Sen voi käärästä paperiin ja viedä keittiön roskikseen ihan sanomatta yhtään mitään kellekään. Ei sitä tarvi siinä kahvipöydän edessä ruveta esittelemään et "hei mulla on tömmönen violetti vuokkoset-side, kattokaa minkä verran tänään oon vuotanu" :headwall: :headwall:

joo ja sitten talon isäntä heittää vahingossa jotain tärkeää roskikseen. penkoo sen pohjia myöden, ja löytää sen tollon. ja huutaa emännälleen et ootko taas ostanu näitä kalliita alwayksia???
Edelleen, NIIN MITÄ SITTEN?
En ymmärrä mitä siinä on häpeilemistä jos aikuinen (ei tarvi olla aikuinenkaan, teiniltä vaan vielä ymmärrän jotenkin pienen nolostumisen) nainen vie kyläpaikassa siteen roskiin kun sattuu olemaan menkat. Ja vaikka se isäntä sen sieltä löytäs ni kai nyt herranjumala aikuinen ihminen ymmärtää että kuukautisten aikaan käytetään suojaa ja vessassakäydessä se vaihdetaan. Miks siitä pitäs mitään numeroa tehdä?

pyöveli
Alkuperäinen kirjoittaja kiinni jäit:
Niin mitä sitten?

Edelleen, NIIN MITÄ SITTEN?
En ymmärrä mitä siinä on häpeilemistä jos aikuinen (ei tarvi olla aikuinenkaan, teiniltä vaan vielä ymmärrän jotenkin pienen nolostumisen) nainen vie kyläpaikassa siteen roskiin kun sattuu olemaan menkat. Ja vaikka se isäntä sen sieltä löytäs ni kai nyt herranjumala aikuinen ihminen ymmärtää että kuukautisten aikaan käytetään suojaa ja vessassakäydessä se vaihdetaan. Miks siitä pitäs mitään numeroa tehdä?

Onko sun huumorintajus mennyt pyttyyn vessanvedon mukana? Mahtaa se pytty nyt tukkeutua kun sun huumoris on nuin kuivaa. Ei osu eikä ainakaan uppoa!!

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja JoannaH:
kerran teininä salakuljetin tolleron keittiön roskikseen... :ashamed: jos nyt tulis vastaava tilanne niin avaisin suun ja kysyisin roskista tai roskapussia sinne.
Ai vessaan pyytäsit roskista tai pussia kylässä?
Just juu... ..

Alkuperäinen kirjoittaja gern:
Siis yäk, haisevan siteen keittiön roskiin. :x
No luulis että talon naisväki tekee myös näin jos wc:ssä ei ole roskista? ;)
Eli sinne roskiin sitten.

Yhteistyössä