vesirokkorokotus taaperolle

se kolmoisrokotus
Juu, otettiin. Siis se kolmoisrokote, MPR. Sitähän tarkoitit.

Itkuhan siitä piikistä tuli, mutta unohtui nopeasti. Seuraavana yönä nousi kuume, laitoin yöllä supon ja aamulla oli tavallisen virkeä kuumeeton muksu.
Ei muuta.
Pistoskohdat eivät punoittaneet, eivät olleet kovat tai kipeät, tms. Ei näppyjä, ei muutakaan. Vain tuo kuume yöllä.
 
Heippa, minä vähän miettisin sitä vesirokkorokotetta. Edellinen puhui MPR rokotteesta, mutta siihen ei kuulu vesirokko.

Vesirokko on näistä rokoista kaikista pienin paha. Ihan lapsen vastustuskykyä aatellen aikuisena, luulen, että se olisi hyvä sairastaa. Kukaan ei ole tehnyt minkäänlaista tutkimusta (koska rokote on aika uusi) että mitä kun on sen ottanut, niin onko sairaampi aikuisena tai voiko sen jopa saada aikuisena uudestaan?
 
mami3
Vesirokkorokotushan ei kuulu neuvolan rokotusohjelmaan. Meidän 1-vuotias sai tän rokon pari kuukautta sitten. Kuumeinen oli ekana pvänä, näppyjä tuli eniten kasvoihin ja ylävartaloon. Kutinaa lievittävää voidetta ostin apteekista, mutta sitä ei menny paljo mitään. Ainoastaan iltaisin (väsyn tullessa) poika haroi esim. niskaa, jossa oli näppysiä. Kuulemma on parempi sairastaa mahd. pienenä, aikuisenakin voi tulla, jos ei ole lapsena sairastanut. Aikuisillahan saattaa tulla tää vyöruusu, jos on vesirokon sairastanut. Mulla ei ainakaan oo vyöruusua tullu, vaikka kaikki 3 lasta ovatkin vesirokon käyneet läpi.
 
jaa-a
Harkitsin asiaa muutama vuosi sitten. Kaverin lapsi oli leukemiasta toipilasvaiheessa ja hänelle vesirokko olisi ollut kohtalokas.
Muutaman lastenlääkärin kanssa keskustelin ja heidän mielipide oli se että muuten terveelle lapselle he eivät ottaisi (kumpikin totesi että eivät ottaisi omilleen) normaalisti sairastettuna se on sarjassamme harmittomat lastentaudit. Jos on joku muu sairaus taustalla harkitsisivat asiaa.
Ainakin itse tulin siihen tulokseen että ei rokoteta, sairastetaan sitten kun on tullakseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2005 klo 20:35 Himputti kirjoitti:
Vesirokkorokote ja mpr on ihan kaks eri asiaa!!! (käsittääkseni mpr on tuhkarokkoa vastaan!?) :attn: :attn: :attn:
Ja tuhkarokon lisäksi myös vihurirokkoa ja sikotautia vastaan. MPR-rokote on ns. kolmoisrokote.
 
ja aika kallis rokote... olen tässä harkinnut itselle, kun aikuisiällä tuo vesirokko tahtoo olla pahempi kuin nuoremmilla. Niin yks rokote muistaakseni 60e ja aikuisille tarvitsee vielä tehosteena toisen eli yhteensä 120e!!!
 

Yhteistyössä