N
"nimetön"
Vieras
Olen alkanut miettiä, että mikä minun elämässäni mättää. Joka aamu alkaa ahdistaa että täytyy viihdyttää lasta. Jokainen päivä on samanlainen. Stressaan koko ajan onko lapsella tylsää ja koitan keksiä mahdollisimman paljon virikkeitä hänelle. No tämä on sitten vienyt omat voimani. Elämäni pyörii täysin sen ympärillä että mietin mitä seuraavaksi pitää tehdä. En osaa todellakaan enää nauttia lapsesta ja siitä että joskus voidaan vain olla. Yritän olla täydellinen äiti ja mietin kauhesti että kukaan ei vaan pääse sanomaan minusta pahaa sanaa äitinä. Tänään olen pysähtynyt ja miettinyt että miten tämä elämä voisi helpottaa ja miten tämän stressin saisi loppumaan. Minusta tuntuu että jonkun muun pitää sanoa että nyt voit vain olla, ei koko ajan tarvitse tehdä jotain, koska sitten olen saanut siihen luvan ja voin luottaa siihen että olen hyvä äiti vaikka lapseni joskus vain olisi. Lapseni on siis reilun vuoden ikäinen. Tarvitsenko ammattiapua vai voinko selvitä tästä yksin? Ja kuulisin mielelläni muitakin äitejä joilla samanlaisia tuntemuksi, että tiedän etten ole ainoa.