Ahdistaa, ahdistaa niin v****sti. *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahdistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahdistunut

Vieras
Pitkä parisuhde retuperällä, pitäis vaan lopettaa tää. Opiskelen luultavasti väärää alaa, mutta en uskalla lopettaa keskenkään ja opintoraha kuluu koko ajan. Valmistuisi tältä alalta myös luultavasti työttömäksi. Ahdistaa, kun olen jo 27, mahdollinen alan vaihto ja mahdollinen sinkkuelämä (en osaa, enkä uskalla olla yksin). Ahdistaa vaan niin v***sti. En tiedä mitä tekisin. En tiedä olisiko minusta lukemaan alaa mitä oikeesti haluisin, mutta kun koko ajan tuntuu sellainen pieni voimistuva ääni päästä, että tää ei oo sitä! Ääääääh! Pelkään kans sitä, että jos teen alanvaihtopäätöksen tai lopetan tän suhteen, teenkin virheen. Mä en halua tehdä enää virheitä! En halua jäädä työttömäksi tai päätyä siwan kassalle, enkä halua jäädä yksin, kun ei ole oikein kavereitakaan.

Kerron oman tarinani,jossa myös olin 27 vuotta.Olin PASKASSA suhteessa,ilman ammattia kotiäitinä kahdelle lapselle.Velloin samoissa tunteissa kun sinä ja kerran aamulla ajattelin nyt riitti.
Kun mies tuli töistä olin pakannut hänen tavarat ja sanoin mene minne menet.En jaksanut enää sitä ala-arvoista oloa siinä suhteessa,mies teki mitä tykkäs,itse en päässyt ikinä mihinkään ym.
Mies lähti kaverilleen ilmeisesti,ei saanut hankittua omaa kämppää,kävi silloin tällöin kun jaksoi lapsia kattomassa.Sitten hain haluamani kouluun,pääsin ja opiskelin (rankkaa oli kun olin periaatteessa lapsien kanssa yksin).Koulusta sain ihania ystäviä ja puoli vuotta eron jälkeen löysin mahtavan ihanan maailman parhaan miehen :heart: :heart: baarista!! :D
Nyt entinen mies ei harmi kyllä pidä lapsiin yhteyttä ja elämä on mitä on,mutta lapsilla niin rakas isäpuoli ja meillä myös yhteinen lapsi ja elämä hymyilee =) En olisi ikinä uskonut,että tälläistä elämää on,rakastava,kunnioittava mies ja ihanat lapset :)
Tsemppiä sulle päätöksiin <3

Ahdistus on epämääräinen tunne siitä, ettei kaikki ole hyvin ja se peittää alleen paljon oikeita tunteita. Ahdiostus on paremminkin seurausta käsittelemättömistä tunteista kuin tunne.
Siksi kannattaa ensin miettiä tarkasti, liittyykö ne ahdistusta aiheuttavat asiat oikeasti parisuhteeseen tai työtilanteeseen, joita on aina helppo syyttää, kuhn on paha olla.
On paljon ihmisiä, jotka vaihtavat puolisoa, mutta ei parisuhdetta. Toisinsanoen mikään ei muutu, sama ahdistus seuraa suhteesta toiseen, vaikka kuinka yrittää vaihtaa. Oikea syy ahdistukseen onkin usein jossain ihan muualla kun ympäristössä. Se on useimmiten omissa käsittelemättömissä tunteissa ja kysvyttömyydessä olla läsnä ja kohdata edes itseään, saati muita ihmisiä.
Ahdistus on useinkatkeruuden sekaisnen jumi; olen ansassa elämässäni, enkä voi mitään millekkään. Juutun siis ahdistukseen, enkä edes yritä muuttaa mitään oikeasti, juoksen vain ahdiostusta pakoon vaikka parisuhteesta toiseen, harrastuksiin, työhön opiskeluun...mihin vain, mikä estä minua kohtaamasta omaa haavoittuvaisuuttani.
Ahdistus on luonnollinen reaktio kun elämä tuntuu valuvan ukkaan ja olevan hallitsematonta ja eipä siihen juuri muu auta, kun rohkeus muuttaa asiat, jotka oikeasti on epätyydyttviä ja kyky erottaa asiat, jotka kannattaa muuttaa asioista, joille ei voi mitään tai jotka eivät ole oikeasti merkityksellisiä oman hyvinvoinnin kannalta.
Jos opinnot eivät ole paljoa kesken, niin kannattaa varmasti miettiä puhtaasti järjellä; opiskellakko nyt loppuun se, mitä on aloittanut ja sitten mieleiselle alalle joku lyhyt tutkinto, jotta pääsee mieleisiin töihin. Jos tähän astiset opinnot valuu tyystin hukkaan jos alaa vaihtaa nyt, ei varmasti sitä kannata tehdä. jos taas tähän astisia opintoja voi hyödyntää, niin miksi ei?
Ihmisellä on käsittämätön luontainen muutosvastarinta, muutos parempaankin pelottaa. Nykyhetken on pelotettava enemmän kun muutos, jotta muutoksen aloittaa.