M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikös se ole 2% enemmän kuin palkasta, mutta vähintään 20%?
Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikös se ole 2% enemmän kuin palkasta, mutta vähintään 20%?
jep.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Aika paljon, kun äpv.raha lasketaan työttömyyspäivärahasta!
Alkuperäinen kirjoittaja mää:minulla on laskettu prosentti, kun saan tänä vuonna palkkaa, kotihoidontukea ja äippärahaa. Prosentti on 20%. Kiva vaan jos olisin töissä ja tienaisin saman verran, prosentti olisi 11%. Reilua.
Alkuperäinen kirjoittaja mää:minulla on laskettu prosentti, kun saan tänä vuonna palkkaa, kotihoidontukea ja äippärahaa. Prosentti on 20%. Kiva vaan jos olisin töissä ja tienaisin saman verran, prosentti olisi 11%. Reilua.
Alkuperäinen kirjoittaja Janskuliini84:Alkuperäinen kirjoittaja mää:minulla on laskettu prosentti, kun saan tänä vuonna palkkaa, kotihoidontukea ja äippärahaa. Prosentti on 20%. Kiva vaan jos olisin töissä ja tienaisin saman verran, prosentti olisi 11%. Reilua.
Mutta kyllähän se lopullisessa verotuksessa korjaantuu?? Eli kun lasketaan mahdollisia palautuksia, niin saat siinä takaisin. Vai oonko ymmärtänyt väärin? Eihän sulta voida ottaa sen enempää veroa ku keneltäkään muultakaan...
Alkuperäinen kirjoittaja Janskuliini84:Alkuperäinen kirjoittaja mää:minulla on laskettu prosentti, kun saan tänä vuonna palkkaa, kotihoidontukea ja äippärahaa. Prosentti on 20%. Kiva vaan jos olisin töissä ja tienaisin saman verran, prosentti olisi 11%. Reilua.
Mutta kyllähän se lopullisessa verotuksessa korjaantuu?? Eli kun lasketaan mahdollisia palautuksia, niin saat siinä takaisin. Vai oonko ymmärtänyt väärin? Eihän sulta voida ottaa sen enempää veroa ku keneltäkään muultakaan...
Alkuperäinen kirjoittaja mää:minulla on laskettu prosentti, kun saan tänä vuonna palkkaa, kotihoidontukea ja äippärahaa. Prosentti on 20%. Kiva vaan jos olisin töissä ja tienaisin saman verran, prosentti olisi 11%. Reilua.
Alkuperäinen kirjoittaja Janskuliini84:Alkuperäinen kirjoittaja mää:minulla on laskettu prosentti, kun saan tänä vuonna palkkaa, kotihoidontukea ja äippärahaa. Prosentti on 20%. Kiva vaan jos olisin töissä ja tienaisin saman verran, prosentti olisi 11%. Reilua.
Mutta kyllähän se lopullisessa verotuksessa korjaantuu?? Eli kun lasketaan mahdollisia palautuksia, niin saat siinä takaisin. Vai oonko ymmärtänyt väärin? Eihän sulta voida ottaa sen enempää veroa ku keneltäkään muultakaan...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Janskuliini84:Alkuperäinen kirjoittaja mää:minulla on laskettu prosentti, kun saan tänä vuonna palkkaa, kotihoidontukea ja äippärahaa. Prosentti on 20%. Kiva vaan jos olisin töissä ja tienaisin saman verran, prosentti olisi 11%. Reilua.
Mutta kyllähän se lopullisessa verotuksessa korjaantuu?? Eli kun lasketaan mahdollisia palautuksia, niin saat siinä takaisin. Vai oonko ymmärtänyt väärin? Eihän sulta voida ottaa sen enempää veroa ku keneltäkään muultakaan...
Mä muistelen kyllä, että töissä ollessa prossa oli vähän yli 10 ja aitiyslomalla meni 20% eikä tullut kyllä palautuksia...
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Alkuperäinen kirjoittaja Janskuliini84:Alkuperäinen kirjoittaja mää:minulla on laskettu prosentti, kun saan tänä vuonna palkkaa, kotihoidontukea ja äippärahaa. Prosentti on 20%. Kiva vaan jos olisin töissä ja tienaisin saman verran, prosentti olisi 11%. Reilua.
Mutta kyllähän se lopullisessa verotuksessa korjaantuu?? Eli kun lasketaan mahdollisia palautuksia, niin saat siinä takaisin. Vai oonko ymmärtänyt väärin? Eihän sulta voida ottaa sen enempää veroa ku keneltäkään muultakaan...
No tässä voi olla syynä, että palkkatuloissa on todella isot matkavähennykset, jotka laskevat veroprossaa. Mutta eihän mammalomalla tarvitse maksaa työmatkakuluja (ei ne ilmaista rahaa ole vain verotuksessa).
Hieman tiukempi on verotus sosiaalietuisuuksille, kuin palkkatuloille, kun osa vähennyksistä jää tekemättä.
11% palkkatuloista on järkyttävän vähän, siinä ei paljon töitä tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Janskuliini84:Alkuperäinen kirjoittaja mää:minulla on laskettu prosentti, kun saan tänä vuonna palkkaa, kotihoidontukea ja äippärahaa. Prosentti on 20%. Kiva vaan jos olisin töissä ja tienaisin saman verran, prosentti olisi 11%. Reilua.
Mutta kyllähän se lopullisessa verotuksessa korjaantuu?? Eli kun lasketaan mahdollisia palautuksia, niin saat siinä takaisin. Vai oonko ymmärtänyt väärin? Eihän sulta voida ottaa sen enempää veroa ku keneltäkään muultakaan...
Mä muistelen kyllä, että töissä ollessa prossa oli vähän yli 10 ja aitiyslomalla meni 20% eikä tullut kyllä palautuksia...
Onko töissä ollessa matkakuluja? Ne pienentää työansion veroprossaa. Ja taisi olla jotain muutakin verohyötyjä, mitkä koskee ainoastaan palkkatuloja. Ne tiputtavat sen prossa pienemmäksi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainoat vähennykset mulla on ay-maksut.
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Alkuperäinen kirjoittaja Janskuliini84:Alkuperäinen kirjoittaja mää:minulla on laskettu prosentti, kun saan tänä vuonna palkkaa, kotihoidontukea ja äippärahaa. Prosentti on 20%. Kiva vaan jos olisin töissä ja tienaisin saman verran, prosentti olisi 11%. Reilua.
Mutta kyllähän se lopullisessa verotuksessa korjaantuu?? Eli kun lasketaan mahdollisia palautuksia, niin saat siinä takaisin. Vai oonko ymmärtänyt väärin? Eihän sulta voida ottaa sen enempää veroa ku keneltäkään muultakaan...
No tässä voi olla syynä, että palkkatuloissa on todella isot matkavähennykset, jotka laskevat veroprossaa. Mutta eihän mammalomalla tarvitse maksaa työmatkakuluja (ei ne ilmaista rahaa ole vain verotuksessa).
Hieman tiukempi on verotus sosiaalietuisuuksille, kuin palkkatuloille, kun osa vähennyksistä jää tekemättä.
11% palkkatuloista on järkyttävän vähän, siinä ei paljon töitä tehdä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainoat vähennykset mulla on ay-maksut.
Ja myös osa näistä...
Palkkatuloista tehtävät vähennykset
Palkkatuloista tehdään viran puolesta tulonhankkimisvähennys laissa säädetyn suuruisena. Kuluja voidaan vaatia vähennettäväksi myös siltä osin, kuin ne ylittävät kaavamaisen tulonhankkimisvähennyksen määrän. Tulonhankkimiskuluja ovat mm. ammattikirjallisuuden hankintakulut, opintomatkoista ja työmatkoista aiheutuneet kustannukset, jäsenmaksut ja työttömyyskassamaksut, työhuonekulut, kulut tieteen ja taiteen harjoittamisesta sekä omien työkalujen käytöstä. Lisäksi palkansaaja saa tietyin edellytyksin vähentää palkkatuloistaan asunnon ja työpaikan väliset matkakulut.
Edellä mainittujen vähennysten lisäksi palkansaajat saavat valtion- ja kunnallisverotuksessa vähentää heiltä perityt lakisääteiset eläkemaksut ja työttömyysvakuutusmaksut. Lisäksi he saavat kunnallisverotuksessa hyväkseen ansiotulovähennyksen.
http://www.vero.fi/?article=4133&domain=VERO_MAIN&path=5,40,90,438&language=FIN
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ainoat vähennykset mulla on ay-maksut.
Ja myös osa näistä...
Palkkatuloista tehtävät vähennykset
Palkkatuloista tehdään viran puolesta tulonhankkimisvähennys laissa säädetyn suuruisena. Kuluja voidaan vaatia vähennettäväksi myös siltä osin, kuin ne ylittävät kaavamaisen tulonhankkimisvähennyksen määrän. Tulonhankkimiskuluja ovat mm. ammattikirjallisuuden hankintakulut, opintomatkoista ja työmatkoista aiheutuneet kustannukset, jäsenmaksut ja työttömyyskassamaksut, työhuonekulut, kulut tieteen ja taiteen harjoittamisesta sekä omien työkalujen käytöstä. Lisäksi palkansaaja saa tietyin edellytyksin vähentää palkkatuloistaan asunnon ja työpaikan väliset matkakulut.
Edellä mainittujen vähennysten lisäksi palkansaajat saavat valtion- ja kunnallisverotuksessa vähentää heiltä perityt lakisääteiset eläkemaksut ja työttömyysvakuutusmaksut. Lisäksi he saavat kunnallisverotuksessa hyväkseen ansiotulovähennyksen.
http://www.vero.fi/?article=4133&domain=VERO_MAIN&path=5,40,90,438&language=FIN
Tarkoitin nyt lähinnä niitä vähennyksiä, jotka itse merkitään ja niitä on vain tuo ay-maksu.