verinen vuoto, raskausviikkoja vasta vajaa 5...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itku

Vieras
Kokemuksia tai tietoa kellään? Viime viikolla sain plussa ja nyt alkoi verinen vuoto. Mahtaako olla mahdollisuuksia enää. Ihan kirkasta verta tuli pyyhkiessa. Saa nähdä miten tämä kehittyy. Ei mitään kovia kipuja, niitä samoja nippailuja kun tähänkin asti ja viime raskaudessa...

Minä vuosin 2 viikkoa plussasta lähtien! Tuli punasta kunnon verta, ruskeaa, mustaa ties mitä riekaletta ja pari hyytymääkin. Alkuraskauden ultraan mennessä vuoto oli loppunut ja pikkusella sydän sytkytti, että ihan voi olla vaaratonta :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä vuosin 2 viikkoa plussasta lähtien! Tuli punasta kunnon verta, ruskeaa, mustaa ties mitä riekaletta ja pari hyytymääkin. Alkuraskauden ultraan mennessä vuoto oli loppunut ja pikkusella sydän sytkytti, että ihan voi olla vaaratonta :)

Oiskohan sulla ollut kyseessä kaksosraskaus.......

Itsellä kans viikoilla 5 oli viikon verran veristä/rusertavaa vuotoa. Kuitenkin ultrassa näkyi elävä sikiö, mutta epäilivät että olisi ollut kaksoset joista toinen olisi mennyt kesken. Nyt rv 37. :)

Onneksi sulla oli onnellinen loppu, mulla ei nyt oikein usko vaan riitä. Näillä viikoillahan ne ei edes ulralla näe mitään??! Mitä mun nyt kuuluis edes tehdä? Voih!

Oiskohan sulla ollut kyseessä kaksosraskaus.......

En usko, meillä raskaus hoidoilla alkuun saatu ja yksi alkio siirrettiin. Tosin kuulemma hoidoilla alkuun saaduissa raskauksissa on enemmän vuotelua ku luomu-raskauksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onneksi sulla oli onnellinen loppu, mulla ei nyt oikein usko vaan riitä. Näillä viikoillahan ne ei edes ulralla näe mitään??! Mitä mun nyt kuuluis edes tehdä? Voih!

Ei mullakaan usko meinannu riittää, monet illat itkettiin, että kesken on menny. Mut ultrattiin eka kerran itseasiassa rv 5+4 ja ruskuaispussi näky ja paksuuntunut limakalvo, mut tietenkään sikiötä ei näy tuossa vaiheessa.
Sulla nyt ei oikein oo muuta mahdollisuutta ku odottaa ja se on hirveää, tiedän. Reilun viikon päästä siellä voi näkyä onko kohdussa elämää.
Voimia!

Eipä noilla viikoilla voi oikein mitään tehdä, voithan sä soittaa neuvolaan mutta veikkaan että sanovat että ei auta kun oottaa ja katella et vahvistuuko vuoto tms... Koita ottaa rennosti ja lepäillä, jos vuoto pahenee radikaalisti tai alkaa tulemaan kipuja niin soita sitten tk:hon.. :hug:

Et varmaan voi tehdä muuta, kun odottaa. Valitettavasti. Itselläni alkoi tästä kolmannesta kirkas vuoto rv 11. SOitin äippäpolille ja sanoivat, että jos kivut yltyy vertaa tulee todella paljon, niin sitten näytille. No mulla kipuja ei ollut, koko launatai kyllä vuosi, sunnuntaina tuli rusehtavaa vuotoa. Maantaina oli onneksi np-ultra. Siellä oli kaikki kunnossa, vuodon syyki epäillään etistä istukkaa.

Ei mullakaan usko meinannu riittää, monet illat itkettiin, että kesken on menny. Mut ultrattiin eka kerran itseasiassa rv 5+4 ja ruskuaispussi näky ja paksuuntunut limakalvo, mut tietenkään sikiötä ei näy tuossa vaiheessa.
Sulla nyt ei oikein oo muuta mahdollisuutta ku odottaa ja se on hirveää, tiedän. Reilun viikon päästä siellä voi näkyä onko kohdussa elämää.
Voimia!

Kiitos!
mä olen nyt ruokiksella kotona, kyllä mä kysyn että millä mä menen muka takas töihin...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Raskausoireet loppuu, jos on mennyt kesken.

Höpöhöpö,ei ne aina edes ala.

Mulla ei o ihan hirveitä ollutkaan vielä, nännit hiukan arat, mahajuilinoita ja pientä kuvotusta. Tänään on kuvottanut ja noista rinnoista en tässä sekavuudessani ole nyt varma, onko ne hiukan vähemmän arat ku ennen...

Itse just viime viikolla plussanneena ja pelko että menee kesken, edellinen meni, niin tutkin lukuja ja 50% alkuraskauksista menee kesken. Yllättävän suuri prosentti mielestäni.
Silti voi olla toivoa vielä, ei auta sinun kuin odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Raskausoireet loppuu, jos on mennyt kesken.

Höpöhöpö,ei ne aina edes ala.

Mulla ei o ihan hirveitä ollutkaan vielä, nännit hiukan arat, mahajuilinoita ja pientä kuvotusta. Tänään on kuvottanut ja noista rinnoista en tässä sekavuudessani ole nyt varma, onko ne hiukan vähemmän arat ku ennen...

Älä nyt enää ala raskausoireita tuijottaa, niitä kun ei kaikille tule edes koko raskausaikana..Ota nyt vaan niin rennosti kun pystyt ja seuraile tilannetta, jos sä et vuoda kun seula niin mahdollisuudet alkion paikallaan pysymiseen olevat todella hyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Et varmaan voi tehdä muuta, kun odottaa. Valitettavasti. Itselläni alkoi tästä kolmannesta kirkas vuoto rv 11. SOitin äippäpolille ja sanoivat, että jos kivut yltyy vertaa tulee todella paljon, niin sitten näytille. No mulla kipuja ei ollut, koko launatai kyllä vuosi, sunnuntaina tuli rusehtavaa vuotoa. Maantaina oli onneksi np-ultra. Siellä oli kaikki kunnossa, vuodon syyki epäillään etistä istukkaa.

Sama tilanne mullakin, nyt mennään 14. viikolla ja reilut kaksi viikkoa on vuotanut enemmän tai vähemmän, välillä tullut verta ihan kunnolla "hulahtaen" suuria määriä. Viimeksi lauantaina olin naikkarilla ultrassa, verihyytymää/kertymää löytyi kohdusta, mutta vauva oli pirtsakka ja virkeä ja sydän sykki hyvää vauhtia. Etinen istukka on vissiin kaikilla vielä näillä viikoilla, mutta kyllä tää on hermoja raastavaa kun verta vaan tulee ja tulee ja tulee, eikä tiedä, onko tää nyt mennäkseen kesken vaiko eikö.

Alkuperäinen kirjoittaja Huoli:

Sama tilanne mullakin, nyt mennään 14. viikolla ja reilut kaksi viikkoa on vuotanut enemmän tai vähemmän, välillä tullut verta ihan kunnolla "hulahtaen" suuria määriä. Viimeksi lauantaina olin naikkarilla ultrassa, verihyytymää/kertymää löytyi kohdusta, mutta vauva oli pirtsakka ja virkeä ja sydän sykki hyvää vauhtia. Etinen istukka on vissiin kaikilla vielä näillä viikoilla, mutta kyllä tää on hermoja raastavaa kun verta vaan tulee ja tulee ja tulee, eikä tiedä, onko tää nyt mennäkseen kesken vaiko eikö.

Mulla ei ainakaan kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ollut etistä istukkaa, edes np-ultrassa. Että miten yleinen sitten onkaan. Tällä kerta kätilö sanoi, että vuodo johtuu siitä istukan paikasta (oli melkein kokonaan kohdunsuun päällä), että on herkkä vuotamaan.

Mulla raskausoireet alkoi viikolla 7, tästä loppuun menneestä raskaudesta. Ja sitten tulikin rajuna nuo oireet :D

No mutta itsellä alko km kivuilla. Toki jokainen meistä on erillainen. Kun kivut oli kestäny vuorokauden alkoi vuoto ja kaikki tyhjeni. Plupsahti viikolla 7 pönttöön. Sen huomas kyllä. En tiiä viikolla 5 että tuleeko "klöttiä".

Mutta se ei auta kun odottaa. Soita töihin että rupes heikottaa, niin ettet voi tulla takaisin. Tiedän tunteen, mutta ei voi kun odottaa... Tuolloin viikolla 7 kävin itse ainakin tarkistuttamassa sitten että kaikki oli tullu ulos...

mulla se yks onnistunut raskaus totaalinen eteisistukka. Verta vuosi ja paljon tyttö leikattiin vk35ja5. kaikki ok. ei mulla nytkään ole olo kovin positiivinen. ne joille olen kertonut raskaudesta olen sanonut älä onnittele ennen kuin käärö on kainolossa.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mulla raskausoireet alkoi viikolla 7, tästä loppuun menneestä raskaudesta. Ja sitten tulikin rajuna nuo oireet :D

No mutta itsellä alko km kivuilla. Toki jokainen meistä on erillainen. Kun kivut oli kestäny vuorokauden alkoi vuoto ja kaikki tyhjeni. Plupsahti viikolla 7 pönttöön. Sen huomas kyllä. En tiiä viikolla 5 että tuleeko "klöttiä".

Mutta se ei auta kun odottaa. Soita töihin että rupes heikottaa, niin ettet voi tulla takaisin. Tiedän tunteen, mutta ei voi kun odottaa... Tuolloin viikolla 7 kävin itse ainakin tarkistuttamassa sitten että kaikki oli tullu ulos...

Mulla oli viimeks km viikoilla 6+4. ja samalla tavalla alkoi viattomasti pikku vuodolla, eikä yltynyt missään vaiheessa, kun sitten lääkkeellisen tyhjennyksen kanssa tuli niinku normi menkat, ei kipua missään vaiheessa. Mut se oli ilmeisesti keskeytynyt km, eli oli mennyt aikaisin kesken mutta vuoti vasta tolloin. silloin ei plussakaan ollut missään vaiheessa kovin vahva. Nyt taisi vahvempi olla jo kun silloin ikinä

Mulla ei ainakaan kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ollut etistä istukkaa, edes np-ultrassa. Että miten yleinen sitten onkaan. Tällä kerta kätilö sanoi, että vuodo johtuu siitä istukan paikasta (oli melkein kokonaan kohdunsuun päällä ), että on herkkä vuotamaan.

Jaa, no sehän mukavaa, että sitten ihan puppua puhuivat naikkarilla. Se kätilö vielä näytti ultrasta, että näin se istukka on ihan kokonaan siinä kohdunsuun päällä, eikä mahdu muuten olemaankaan. Puhui, että kun aikaa kuluu ja kohtu kasvaa niin istukkakin mahtuu paremmin siirtymään pois kohdunsuulta.

Mielenkiintoista oli myös se, etteivät osanneet sanoa mistään mitään, ei siitä, että onko nyt keskenmenoriski vai ei ( "ei voi sanoa yhtään mitään", "ei voi tietää", "voi voi kun ei nyt osaa sanoa" ), tai että onko vauvalla mahdollisuudet jäädä henkiin ( ihan samat vastaukset kuin edellä ). Mitään ohjeistusta ei annettu mistään, jälkikäteen itse soittelemalla ja kyselemällä selvisi, että uida ja saunoa ei saa, yhdynnässä ei saa olla, tulehdusiski on kasvanut jne jne.

Päähän tällaisessa hajoaa. :(

Yhteistyössä