Y
yhteiset säädökset
Vieras
Ei se kepaa missään muussakaan EU-maassa.Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttävää:Luovutan heti kun homojenkin veri kelpaa (olen itse nainen)!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ei se kepaa missään muussakaan EU-maassa.Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttävää:Luovutan heti kun homojenkin veri kelpaa (olen itse nainen)!
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:Sitten taas alan käydä säännöllisesti kunhan synnytyksestä on se vuosi
ja sitten sä et voi kun oot taas uudelleen raskaana:saint:
mä menisin jos uskaltaisin, ja mun oikeesti pitäiskin, mun hb on lähemmäs 170 :snotty:
*piikkikammoinen*
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Luovuttaisin, jos luovuttajaksi kelpaisin.
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttävää:Luovutan heti kun homojenkin veri kelpaa (olen itse nainen)!
Alkuperäinen kirjoittaja yhteiset säädökset:Ei se kepaa missään muussakaan EU-maassa.Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttävää:Luovutan heti kun homojenkin veri kelpaa (olen itse nainen)!
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Kerrotko, miten massiivisen verenvuodon voi muuten korvata kuin luovutetulla verellä? Kun se verenvuoto voi tosiaan olla ihan muusta syystä kuin lääketieteellisen operaation vuoksi. Tai kerrotko miten syöpäpotilaille annetaan verisoluja ilman verenluovutustoimintaa?Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:Niin kun tosiaan on niitä muitakin, ja huomattavasti turvallisempia vaihtoehtoja kuin verensiirto. Useissa Euroopan maissa on nämä vaihtoehtoiset hoitomuodot käytössä jopa verensiirtoa useammin, nimenomaan tuon turvallisuutensa ja myös vaivattomuutensa (ei tarvitse hakea terveitä luovuttajia) vuoksi. Että jep jep sinnekin.
Keinoverta ei ole olemassa.
Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Kerrotko, miten massiivisen verenvuodon voi muuten korvata kuin luovutetulla verellä? Kun se verenvuoto voi tosiaan olla ihan muusta syystä kuin lääketieteellisen operaation vuoksi. Tai kerrotko miten syöpäpotilaille annetaan verisoluja ilman verenluovutustoimintaa?Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:Niin kun tosiaan on niitä muitakin, ja huomattavasti turvallisempia vaihtoehtoja kuin verensiirto. Useissa Euroopan maissa on nämä vaihtoehtoiset hoitomuodot käytössä jopa verensiirtoa useammin, nimenomaan tuon turvallisuutensa ja myös vaivattomuutensa (ei tarvitse hakea terveitä luovuttajia) vuoksi. Että jep jep sinnekin.
Keinoverta ei ole olemassa.
No itseasiassa on, erilaisten suolojen yhdistelmäliuoksia, joita voi käyttää samantapaisesti kuin verta.
Ja ei, en ole Jehovan todistaja.![]()
Luovuttamisen täytyy olla täysin turvallista sekä luovuttajalle - siksi sairaiden veri ei kelpaa - että saajalle - sen takia osa sairauksista ja elintavoista on rajattu luovutuskriteereissä pois.Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttävää:Luovutan heti kun homojenkin veri kelpaa (olen itse nainen)!
Niin tämäkin sääntö vielä. Voi luoja, mikä maa(ilma). Kyllä me suomalaiset hyvästä hyvyydessämme voimme luovuttaa verta, ja otamme sitä kiitollisina vastaan, kunhan ei vaan ole homojen tai muiden sairaiden verta. :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielipide:SPR vie suomalisten omaisuude ulkomaille, eikä auta kotimaan köyhiä. Vertani en niille anna, mutta vertani luovutta jos SPR:llä ei olisi näppejään välissä.
Alkuperäinen kirjoittaja olet aika naurettava:Luovuttamisen täytyy olla täysin turvallista sekä luovuttajalle - siksi sairaiden veri ei kelpaa - että saajalle - sen takia osa sairauksista ja elintavoista on rajattu luovutuskriteereissä pois.Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyttävää:Luovutan heti kun homojenkin veri kelpaa (olen itse nainen)!
Niin tämäkin sääntö vielä. Voi luoja, mikä maa(ilma). Kyllä me suomalaiset hyvästä hyvyydessämme voimme luovuttaa verta, ja otamme sitä kiitollisina vastaan, kunhan ei vaan ole homojen tai muiden sairaiden verta. :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja NÄIN:Minä en vertani SPR:lle anna.
Se on silti yhteiseurooppalainen käytäntö. HIV ja muut sukupuolitaudit leviävät helpommin homojen kuin heteroiden keskuudessa.Alkuperäinen kirjoittaja mimosalle:HIV-positiivisten joukossa on ihan keski-ikäisiä miehiä enemmän kuin homoseksuaaleja. En ihan ymmärrä tuota 80-lukulaista ajattelutapaa siitä, että hiv on homojen tauti. Ei pidä paikkaansa. Eli jos kielletään keski-ikäisten miesten verenluovutus, ja sallitaan homojen?