Verenluovutus. Oletko käynyt tai ajatellut meneväsi?

"vieras"
Yllätyksekseni huomasin että lääkitykseni eivät olekaan este luovuttamiselle - harmi että täälläpäin on seuraavan kerran luovutuksia vasta syksyllä. Mutta aion joka tapauksessa mennä silloin. niin oman kuin muidenkin terveyden puolesta. Olen käynyt vain kerran, mutta nyt onkin hyvä mennä uudelleen kun ei passiteta enää takaisin kotiin.

En tahdo kestää tajuissani verikokeenottoakaan ja veren näkeminenkin tekee huonovointiseksi/meinaa taju lähteä. En pysty tekee ees verilettuja oikeasta verestä... Eli en uskalla mennä luovuttamaan, voi olla lääkityksetkin esteenä.

"Vieras Vierailija"
[QUOTE="eee";26374864] Parinkymmenen minuutin päästä hoitsu keskeytti koko homman ja lensi sitten ne jo luovutetutkin veret roskiin, kun en saanut pussia täyteen. :/ [/QUOTE]

Ei kai ne nyt niitä veriä roskiin heittäneet? Minulla jäi kerran verenluovutus puolitiehen huonossa asennossa olleen neulan vuoksi ja silloin hoitaja lohdutti, että tuo vajaakin pussi menee käyttöön.

"virtahepo"
[QUOTE="vieras";26374470]Haaveilin joskus, että luovuttaisin verta niin kuin mummu teki. Mut oma hb on aina ollut jotain 100-115 väliltä ja nykyään sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja syön siihen thyroxinia. Joten en tiedä saisinko senkään takia edes luovuttaa vaik hb joskus paranis...?[/QUOTE]

Voit luovuttaa, jos lääkitys on tasapainossa ja pysynyt samana olikohan 6 kk tai jotain :)

Ite oon käyny ehkä 20 kertaa luovuttamassa. Nyt 2 vuoden tauon jälkeen kävin taas ja kesällä saa mennä seuraavaksi. Siinä lomapäivälle yks homma. Ekan kerran meni harrastusporukan kanssa, jossa oli pari muutakin eka kertalaista ja siitä se tapa jäi. Ajattelen, että se pieni kipu mikä tuntuu, kun neula pistetään ei ole mitään sen kivun rinnalla mitä kokee ihminen, joka tuota verta saa.

kjkj,,
K'visin jos voisin. Perussairauteni vuoksi en voi käydä ja nyt viimeisten vuosien aikana olen lisäksi ollut hyvin aneeminen joten senkään vuoksi en voisi käydä. Mies käy aina kun mahdollista.

odotan koska pääsen
Mä olen käynyt 4 krt luovuttamassa, halu auttaa sai menemään.. veriryhmäni verestä on usein huutava pula ( O- )
Menen heti uudestaan kunhan synnytyksestä on kulunut se vuosi ja en nyt muista vaikuttiko imetyskin tuohon luovutus aikaan...

Olen käynyt säännöllisesti siitä asti kun täytin 18. Toki raskaus ja synnytyksen jälkeinen aika erikseen. Maanantaina menen taas.
En tiedä miksi olen mennyt.. Kai se kun se on ollut meidän perheessä niin tavallista. Äidin mukana olin lapsena kun hän oli luovuttamassa.

Taisin olla 19 tai 20 kun opiskelukaveri houkutteli eka kerran mukaansa. Hb oli aina jossain 150 paikkeilla joten kävin säännöllisesti sinne 25v ikään, en kyllä muista montako käyntiä tuossa kertyi.

Ruotsiin muutettua sitä ei saanut aikaiseksi mennä vaikka piti ja sitten tulikin jo noita raskauksia ja sektioita. Jossain vaiheessa sain sitten mentyä taas kunnes tuli tauko kuopuksen odotuksen myötä. Pari kertaa olen kerennyt hänen jälkeensä käydä tähän mennessä, yhteensä luovutuksia täällä maassa on ollut 7.

"vieras"
Mä oon käynyt säännöllisesti (3-6 kertaa vuodessa) siitä asti kun 18 täytin. Ja silloin sai siis naisetkin luovuttaa 2 kuukauden välein kun aloitin. Meillä porukat on käynyt iankaiken ja niiden mukana jo alaikäisenä tullut siellä oltua ja siitä saanut itsekin kipinän. Ja nyt kun tuli pakollinen luovutustauko kun tuo esikoinen massussa potkii, ajattelin mennä istukkaverenluovutukseen jos vaan onnistuu :)

http://veripalvelu.fi/www/2757

Yhteistyössä