Velka Gallup, paljonko velkaa?

  • Viestiketjun aloittaja velkamaisteri
  • Ensimmäinen viesti
velkamaisteri
Pikku gallup:

1. Niin paljonko on asuntovelkaa ja millaisella korolla?

2. Perheen nettotulot eli mitä jää käteen kuussa?


*******************

1. Meillä 88 000e ja korko 4,5% (marginaali 0,65)

2. Nettotulot 3400e/kk
 
raha-asioista harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 16:33 velkamaisteri kirjoitti:
Pikku gallup:

1. Niin paljonko on asuntovelkaa ja millaisella korolla?

2. Perheen nettotulot eli mitä jää käteen kuussa?


*******************

en tykkää kertoa raha-asioista mustana, kun aina kaatuu kakkaa niskaan.

1. velkaa on neuvoteltu 200 000, mutta ok-talon rakennus on vielä vähän kesken. Melkein koko summa tulee menemään. Jos oikein muistan, niin korko 4,2 ja marginaali 0,6

2. Kuukaudessa perheelle jää käteen verojen jälkeen n.3800? ja ulkomailta on verotonta tuloa n.1000?/kk. Tulot kasvaa, kun minä palaan joskus töihin. Nyt olen siis kotona lapsen kanssa.

Iältämme olemme minä 25 ja mieheni 28 -vuotta.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 10:47 raha-asioista harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 16:33 velkamaisteri kirjoitti:
Pikku gallup:

1. Niin paljonko on asuntovelkaa ja millaisella korolla?

2. Perheen nettotulot eli mitä jää käteen kuussa?


*******************

en tykkää kertoa raha-asioista mustana, kun aina kaatuu kakkaa niskaan.

1. velkaa on neuvoteltu 200 000, mutta ok-talon rakennus on vielä vähän kesken. Melkein koko summa tulee menemään. Jos oikein muistan, niin korko 4,2 ja marginaali 0,6

2. Kuukaudessa perheelle jää käteen verojen jälkeen n.3800? ja ulkomailta on verotonta tuloa n.1000?/kk. Tulot kasvaa, kun minä palaan joskus töihin. Nyt olen siis kotona lapsen kanssa.

Iältämme olemme minä 25 ja mieheni 28 -vuotta.
Siis teillä on todella isot tulot, jos tuo on vain yhden palkka. Ei ole mitään syytä heittää kakkaa niskaan... Eri asia jos tuo (3800)olisi molempien palkka ja sen varaan laskettu talous.
 
mievuan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 15:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 10:47 raha-asioista harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 16:33 velkamaisteri kirjoitti:
Pikku gallup:

1. Niin paljonko on asuntovelkaa ja millaisella korolla?

2. Perheen nettotulot eli mitä jää käteen kuussa?


*******************

en tykkää kertoa raha-asioista mustana, kun aina kaatuu kakkaa niskaan.

1. velkaa on neuvoteltu 200 000, mutta ok-talon rakennus on vielä vähän kesken. Melkein koko summa tulee menemään. Jos oikein muistan, niin korko 4,2 ja marginaali 0,6

2. Kuukaudessa perheelle jää käteen verojen jälkeen n.3800? ja ulkomailta on verotonta tuloa n.1000?/kk. Tulot kasvaa, kun minä palaan joskus töihin. Nyt olen siis kotona lapsen kanssa.

Iältämme olemme minä 25 ja mieheni 28 -vuotta.
Siis teillä on todella isot tulot, jos tuo on vain yhden palkka. Ei ole mitään syytä heittää kakkaa niskaan... Eri asia jos tuo (3800)olisi molempien palkka ja sen varaan laskettu talous.

Minun mielestäni tuohan on tosi hyvin kahdenkin ihmisen tuloiksi!!! Meidän perheen tulot olisi (jos kumpikin olisi töissä) käteen jäisi verojen jälkeen n. 2600 euroa. Että semmosta! :(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 20:31 mievuan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 15:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 10:47 raha-asioista harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2006 klo 16:33 velkamaisteri kirjoitti:
Pikku gallup:

1. Niin paljonko on asuntovelkaa ja millaisella korolla?

2. Perheen nettotulot eli mitä jää käteen kuussa?


*******************

en tykkää kertoa raha-asioista mustana, kun aina kaatuu kakkaa niskaan.

1. velkaa on neuvoteltu 200 000, mutta ok-talon rakennus on vielä vähän kesken. Melkein koko summa tulee menemään. Jos oikein muistan, niin korko 4,2 ja marginaali 0,6

2. Kuukaudessa perheelle jää käteen verojen jälkeen n.3800? ja ulkomailta on verotonta tuloa n.1000?/kk. Tulot kasvaa, kun minä palaan joskus töihin. Nyt olen siis kotona lapsen kanssa.

Iältämme olemme minä 25 ja mieheni 28 -vuotta.
Siis teillä on todella isot tulot, jos tuo on vain yhden palkka. Ei ole mitään syytä heittää kakkaa niskaan... Eri asia jos tuo (3800)olisi molempien palkka ja sen varaan laskettu talous.

Minun mielestäni tuohan on tosi hyvin kahdenkin ihmisen tuloiksi!!! Meidän perheen tulot olisi (jos kumpikin olisi töissä) käteen jäisi verojen jälkeen n. 2600 euroa. Että semmosta! :(
No ei meilläkään noin isot tulot ole edes kahdelta. Mutta silti lainasumma olisi aika iso, ja jos toinen jäisi työttömäksi tai sairastuisi, oltaisiin vaikeassa tilanteessa
 
Meillä on velkaa lähes 240.000 euroa, ja korko on 3,25 %, ei marginaalia, tämä on siis työsuhde-etuinen laina.

Nettotulomme ovat n. 4200, meillä 3 lasta, tuossa lapsilisätkin mukana. Teen nelipäiväistä työviikkoa, joten nettotulomme nousevat vielä tuosta noin 500 euroa, kun siirryn täyteen työviikkoon.
 
Velkaa 117 teur ja korko kokonaisuudessaan alle 4 prosettia. Uusi (3 vuotta vanha) talo 185 m2. Lyhennys 900 eur/kk

Perheen nettotulot 4100 eur, yksi lapsi ja toinen tulossa tuossa keväämmällä ja sen myötä tulot toki hieman tippuu, mutta tästä syystä ei olla nostettu tuota lyhennystäkään, vuoden lopussa mies on yleensä lyhentänyt "ylijäämärahoilla" lainaa sitten kerralla vähän enemmän. Minä olen 3-vuotta ostellut huonekaluja, niitä kun oli ennen muuttoa vain 30 neliön tarpeisiin, joten ylijäämärahaa minulle ei jää :whistle:
 
Hah hah
Jännä et aina näissä kyselyissä on vaan vastaajina ihmiset joilla on tosi isot tulot taikka velkaa enää jäljellä vähän.
Omassa tuttavapiirissä ainakin velkaa on paljon ja tuloja monella vähän taikka vain toinen työelämässä.Ilmeisesti korkojen nousu ei ole pelottanut kuin vähemmistöä kun ollaan otettu liian isoja lainoja...
Mutta ilmeisesti tämä "enemmistö" ei uskalla täällä rehellisesti vastailla vai?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 20:39 Hah hah kirjoitti:
Jännä et aina näissä kyselyissä on vaan vastaajina ihmiset joilla on tosi isot tulot taikka velkaa enää jäljellä vähän.
Omassa tuttavapiirissä ainakin velkaa on paljon ja tuloja monella vähän taikka vain toinen työelämässä.Ilmeisesti korkojen nousu ei ole pelottanut kuin vähemmistöä kun ollaan otettu liian isoja lainoja...
Mutta ilmeisesti tämä "enemmistö" ei uskalla täällä rehellisesti vastailla vai?
Ihmettelin aiemmin ihan samaa, että onpa ketjussa isotuloisia tai sitten normaalituloisia, mutta joilla velkaa niin vähän, että sillä ei nykyään saa kuin kaksion kaupungista, ei sitäkään.

Mutta ehkä ne vain vastaavat, joilla vähän velkaa, kun ensimmäinen vastaus oli sellainen, jossa velkaa vähän. Karsii sitten se ensimmäinen vastaus ne, joilla tuloihin nähden enemmän velkaa.

Tai sitten on vaan ihan tavallista, että erilaisiin gallupeihin yleensäkin vastaavat ne, jotka kussakin mielestään sijoittuvat hyvin. Ihminen haluaa ajatella sellaista, missä mielestään sijoittuu hyvin?


 
tätimoonika
Varmaan saan taas kauhistuneita viestejä osakseni mutta meillä velkaa 200.000? ja nettotulot 4200?/kk.Tässä mukana myös lapsilisät.On se vaan niin ettei vanhaa taloa saa tuolla hinnalla täällä uudellamaalla ainakaan ja me ollaan rakennettu uusi talo.
 
Meillä on asuntovelkaa 60 tonnia, autovelkaa 15 tonnia.
Nettotuloja en muista, mutta bruttona on 6.300 euroa. Olemme molemmat töissä.
Joudumme pian (keväällä) ottamaan sata tonnia lisää asuntovelkaa muuttaessamme perheenlisäyksen takia isompaan asuntoon. Samalla tulomme pienenevät kun jään äippälomalle + hoitovapaalle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 22:57 tyhmä kirjoitti:
paljonko on velkaa paljon ja tuloja vähän?
No mieti paljonko maksavat isommat asunnot ja tulot, ei niitä alle 100 000 ostella, ja ketjussa lähes kaikilla on velkaa alle 100 000.

Kun kuitenkin kaupungeissa 3-4h+keittiö maksaa vähän alle 200 000.

Ja normaalinettotulo pikkulapsiperheessä on aika pieni, jos äiti on kotihoidontuella. Ja sellaisia perheitä on paljon, jotka maksavat yhden palkasta isoa lainaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 08:32 tätimoonika kirjoitti:
Varmaan saan taas kauhistuneita viestejä osakseni mutta meillä velkaa 200.000? ja nettotulot 4200?/kk.Tässä mukana myös lapsilisät.On se vaan niin ettei vanhaa taloa saa tuolla hinnalla täällä uudellamaalla ainakaan ja me ollaan rakennettu uusi talo.
No mun mielestä toi on aika normaali laina-määrä ja tulotkin....hyvä et joku uskalsi sen täällä kertoa. :flower:
 
Persaukiset
No me ollaankin sitten niitä tosi persaukisia :LOL: Nettotulot 2900 ? / kk ja velkaa 200 000?. Joku euro jäänyt joskus säästöönkin, eli muutama tuhat euroa on pahan päivän varalle korkoa kasvamassa =) Ja meinattiin me lapsikin saada alulle, eikä ees hirvitä. Ei ne suuret tulot, vaan kohtuulliset menot.
 
nimetönnä nyt
velkaa 170 000e ja nettotulot lapsilisineen jotain 3100e/kk...ei pelota sillä hyvin ollaan pärjätty ja säästöönkin jää rahaa. Kaksi pientä lasta perheessä.
 
eliana
Meillä tulot n. 4500 ja perheessä viisi henkilöä. Lainaa jäljellä 160 000. meillä laina on aika roisi, mutta meillä on tiukan paikan tullen realisoitavaa omaisuutta. Tätä emme mielellään tekisi, mutta pahan päivän varalle se on ihan hyvä. Mun tulot on tällä hetkellä aika pienet, lasten takia olen vähentänyt tunteja, ja miehellä sama juttu. Molemmilla on siis mahdollisuus kasvattaa tuloja, joten siksikään suurehko lainasumma ei hirvitä.

Asumme ns. järven rannalla keskellä kaupunkia, eli todella hyvällä paikalla. Meille keskellä kaupunkia on myös todella paljon edullisempi vaihtoehto, sillä liikumme suurelta osin jalan ja polkupyörällä. Aikaisemmin asuimme kauempana ja halvemmin, mutta sen minkä säästimme asumiskuluissa meni autoiluun. Laskimme, että säästämme ainakin 300 euroa kuussa, jotka siis sijoitamme asuntoon sen sijaan että laittaisimme ne savuna taivaalle.
 
Siis brutto vai netto? IHmiset hyvät, laittaa kirjoituksiinne kumpi kyseessä, brutto vai netto..On meilläkin bruttotulot 9000? mutta netto onkin sitten pienempi

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 15:00 eliana kirjoitti:
Meillä tulot n. 4500 ja perheessä viisi henkilöä. Lainaa jäljellä 160 000. meillä laina on aika roisi, mutta meillä on tiukan paikan tullen realisoitavaa omaisuutta. Tätä emme mielellään tekisi, mutta pahan päivän varalle se on ihan hyvä. Mun tulot on tällä hetkellä aika pienet, lasten takia olen vähentänyt tunteja, ja miehellä sama juttu. Molemmilla on siis mahdollisuus kasvattaa tuloja, joten siksikään suurehko lainasumma ei hirvitä.

Asumme ns. järven rannalla keskellä kaupunkia, eli todella hyvällä paikalla. Meille keskellä kaupunkia on myös todella paljon edullisempi vaihtoehto, sillä liikumme suurelta osin jalan ja polkupyörällä. Aikaisemmin asuimme kauempana ja halvemmin, mutta sen minkä säästimme asumiskuluissa meni autoiluun. Laskimme, että säästämme ainakin 300 euroa kuussa, jotka siis sijoitamme asuntoon sen sijaan että laittaisimme ne savuna taivaalle.
 

Yhteistyössä