Veisittekö lapsenne tällaiselle PPH:lle?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Siis sulla on luottamuspula vain YHTEEN perhepäivähoitajaan siis?
Ei, vaan luottamuspula perhepäivähoitoon hoitomuotona, se lienee oikein tapa ilmaista asia.

Vertauskuva: Martti oli lentäjän huolimattomuudesta johtuneessa lento-onnettomuudessa, läheltä piti mutta selvisi. Martti ei enää halua lentää ollenkaan, vaan matkustaa junalla ja bussilla. Martti tietää oikein hyvin, että lento-onnettomuuden todennäköisyys on pieni, ja että enemmistö lentäjistä tekee työnsä varmasti huolella, ja että junat & bussitkin joutuvat onnettomuuksiin, mutta siltikään Martti ei halua enää lentokoneeseen nousta. Hän ei luota lentokoneisiin enää.

(mahtaisikohan lentäjät joukolla ärsyyntyä tästä Martille, jos Martti asiasta keskustelupalstalla mainitsisi? :D)

Eli yksikin huono kokemus voi viedä luottamuksen, ja nämä ovat aika pitkälti henkimaailman asioita. Mulla huonoja kokemuksia on useampi kuin yksi, useammalta taholta, ei ole kyse vaan siitä että yksi pph olisi jotain väärää tehnyt minulle/mun läsnäollessani. Kyllä mun järkeni sen sanoo, että enemmistö hoitajista on varmasti kelpo naisia (miehiä ei juuri taida perhepäivähoitajissa olla?), mutta kun en siltikään vaan pysty luottamaan. Ja tätä asiaa ollaan kyllä mietitty aikoinaan, kun muksuille hoitomuotoa valitsimme.

En luota myöskään kondomeihin enää :xmas:. Vaikka faktana tiedänkin, että 97-98% ne toimivat.

"Ypph"
Veisin, ja olen vienytkin. Ja olen itsekin pph. Minulla on ollut nuorin lapsistani 1v kun aloitin, ja saimme vielä yhden hieman myöhemmin. Jatkoin taas töitä kun kuopus oli 1v. Kukaan minulle tulleista perheistä ei pitänyt pahana, että minulla oli omia lapsia mukana ryhmässä, no jos olisi pitänyt, ei olisi minulle lapsiaan tuonutkaan. Yksityisenä saan valita perheet itse, ja toisaalta kukaan ei heille osoita minua hoitajaksi.

Ja koska itse tarvitsin tuolle omalle kuopukselleni hoitopaikkaa muutamaksi kuukaudeksi viime syksynä, oli ensisijainen valintani hyvä pph jonka tunnen. Onneksi hänelle sainkin, saatoin viedä lapseni hyvillä mielin hoitoon kun itse suoritin työharjoittelua päiväkodissa.
(Työkuviona tuo olisi kyllä ollut mitä omituisin, itse viet lapsesi hoitoon ja sitten menet hoitamaan toisten lapsia...)

[QUOTE="Ypph";26926408]Veisin, ja olen vienytkin. Ja olen itsekin pph...[/QUOTE]

No, tuo pph jolle vein oli kyllä jo yli 30v, hänellä omia lapsia hoitoryhmässä, ja paikka oli kaksiota isompi, mutta eihän koko talo yleensä ole hoitoryhmän käytössä kuitenkaan.

Ja olen muuten itsekin hoitanut ryhmääni kaksiossa, jossa jouduimme koko perhe hetken asumaan. Hyvin mahduimme...

Anatolialle
Anatolialle:

tuohon lentokonevertaukseen....no, ehkäpä lentäjät eivät ole niin ammattiylpeitä että älähtäisivät jos täällä mollataan ehidän ammattikuntaansa. On vain hyvä että on ammattiylpeitä pph:ita jotka puolustavat omaa ammattiaan.

Se, että olet menettänyt luottamuksesi koko hoitomuotoon...tässäkin ketjussa on esitetty ihan oikeita esimerkkejä elävästä elämästä, tarkoitan asioista mitä päiväkodeissa on tapahtunut, miten et menetä luottamustasi päiväkoteihin?

"Hoitaja"
Pph omilla lapsilla eri oikeudet. Omani ovat koulussa alaluokilla.
Tulevat nälkäisinä kotiin. Hoitolapset ovat juuri syöneet välipalansa.

Saako OMANI hakea syötävää kaapista ja mennä ruokapöydän viereen syömään?
Hoitolaiset näkevät kaiken.

Saanko valmistaa omalle perheelleni päivällisen lasten olessa vielä paikalla? Syömme perheenä heti hoitolaiset kotiutuu.

"vieras"
Ehkä olen ollut onnekas mutta minulla hyviä kokemuksia pph:sta, useampiakin, varsinkin viimeisin. En tietenkään tiedä tarkkaan mitä suljettujen ovien takana tapahtui mutta jotain kertoo se, että lapset aina mielellään menivät hoitoon, puhuivat lämpimästi hoitotädistään ja perstuntuma sanoi jotta tuossa on kunnon ihminen. Aikanaan myös hykäsin tarjokkaita yksityisiä pph:ta just sen perusteella kun joku vaan tökki. Nämä hyvät pph:t olleet siis kunnallisia.

hei pointti!
Joo, miten toi anatolia on sitä mieltä että pph:n isommat lapset on ihan jees, just aatellen että nehän toisaankin saattaa mennä sinne jääkaapille, ottaa sen omenan jos siltä tuntuu, lukea samalla kun syövät....kun hoitolapset tätä taas eivät saa tehdä. Perheen isommat lapset saavat mennä itsekseen ulos, saavat mennä omaan huoneeseensa pelaamaan tietokonepeliä....

Perusteleppa!

"vieras"
Jos pph:lla on pieniä lapsia, niin menettely on hankalaa kun tulevat sairaaksi. Joutuvat jäämään kotiin, ja muita lapsia ei haluta sinne viedä saamaan tartuntaa - tällöin tulee hankaluuksia vanhemmille.

"Perhepäivähoitaja"
[QUOTE="vieras";26914053]Ehkäpä ne ovat tulleet julki juuri siksi, että vahtivia silmiä on enemmän...? Kuka tietää, mitä PPH puuhailee yksin lasten kanssa seinien sisällä.[/QUOTE]

Voin kertoa vain omasta puolestani, mutta tässä vähän listaa mitä puuhailen lasten kanssa seinien sisällä (seinien sisällä?) elikkä pelaan erilaisia vanhan ajan lautapelejä, luen lapsille, leikitään, piirretään, maalataan, askarrellaan, muovaillaan, lauletaan, soitetaan, kuunnellaan musiikkia, esitetään omia esityksiämme, leivotaan, rakennellaan, isommille on kivoja tehtäviä tehtäväkirjoista jne jne. Kauheaa, vai mitä? ;)

"pph"
[QUOTE="juu";26914071]Niin, sairaalathan ovat täynnä traumatisoituneita pieniä pph:n kaltoin kohdeltuja hoitolapsia...pph:t on hirviöitä jotka oikeesti syö pieniä lapsia.[/QUOTE]

Me olemme ihmishirviöitä. Kun ovet sulkeutuvat aamulla alkaa heti suupielistäni valua vihreää limaa ja silmäni hehkuvat neonkeltaisina. Olen pph siis Alien.

"hmm"
[QUOTE="vieras";26934250]Jos pph:lla on pieniä lapsia, niin menettely on hankalaa kun tulevat sairaaksi. Joutuvat jäämään kotiin, ja muita lapsia ei haluta sinne viedä saamaan tartuntaa - tällöin tulee hankaluuksia vanhemmille.[/QUOTE]

Mutta vanhemmat kyllä tuovat sairaat, oksentavat,ripuloivat lapsensa hoitoon kyllä.

"Perhepäivähoitaja"
[QUOTE="pph";26934388]Me olemme ihmishirviöitä. Kun ovet sulkeutuvat aamulla alkaa heti suupielistäni valua vihreää limaa ja silmäni hehkuvat neonkeltaisina. Olen pph siis Alien.[/QUOTE]

:D

"pph"
[QUOTE="vieras";26934453]En veisi. En luota perhepäivähoitajiin. Osa on varmasti hyviä, mutta suurin osa huonoja.[/QUOTE]

Ja perustat "tietosi" mihin? Onko naapurin Lissu ollut huonolla pph:lla 70-luvulla? Annapa faktaa siitä kuinka moni pph:ista on "huonoja"?

"vieras"
[QUOTE="pph";26934463]Ja perustat "tietosi" mihin? Onko naapurin Lissu ollut huonolla pph:lla 70-luvulla? Annapa faktaa siitä kuinka moni pph:ista on "huonoja"?[/QUOTE]

70% pph:ista joista on kokemusta tai jotka tunnen.

"Perhepäivähoitaja"
Toisaalta ymmärrän, että jos on huonoja kokemuksia perhepäivähoitajista, niin helposti sitä leimaa koko sakin, vaikka se väärin onkin. Itselläni on leimaamisen kohteena sairaaloissa ja vanhainkodeissa olevat hoitajat. Tiedän siellä olevan myös hyviä hoitajia, mutta kuitenkin...

"nih"
Mulla on myös niin huonoja kokemuksia sairaanhoitajista että en luota enää yhteenkään. Ne ei tiedä asioista oikeasti höläsen pöläystä. Samoin kaikki kotiäidit jotka tunnen, ovat sohvalla makoilevia lusmuja, jotka eivät juurikaan persettään siitä nosta, no, pieraistakseen ehkä...toki voi olla että joukossa on ns. "hyviäkin" kotiäitejä, mutta mun luottamus kotiäiteihin on mennyt. Puhumattakaan lähihoitajista! Ne jotka tunnen, ovat oikeita juoruakkoja! Naureskelevat asiakkailleen ja päivittelevät fb:ssä että taas piti vaihtaa paskavaippoja mummoilta....voi olla että kaikki lähihoitajat eivät tätä tee, mutta 70% niistä jotka mä tunnen tekee, joten en luota yhteenkään lähihoitajaan.

"pelokas"
Kaikki kaupan kassat ja muutenkin myymälöiden tädit ovat kyllä ärsyttäviä ja tyhmiä, joten en heidän palveltakseen halua muutoin kuin pakosta. Ja sairaalan lääkäreihin ja hoitsuihin en luota sillä, joku heistä on aiheuttanut potilaille vammoja tai jopa kuoleman. Luotan vain itseeni.

pk.n täti
Mua naurattaa nämä päiväkoteja ylistävät äidit täällä. Itselläni on jo isot lapset, jotka olivat pph:lla hoidossa ja itse olen nyt päiväkodissa työssä ollut jo 12 vuotta. Kokemusta 4 eri päiväkodista ja jokaisessa ollut useampi ihan oikeasti HUONO hoitaja. itse teen työtä sydämellä ja annan sen näkyä arjessa. Mutta tietäisittepä millaisten hapannaamojen kanssa ne kultamussukat ovat tekemisissä! ja te vanhempina tulette haukutuksi ennnemmin tai myöhemmin.

Yhteistyössä