veisitkö 2vn päivystäväl lääkäril huomen ko nyt 5päivää ollu ripulia,haluais vaan nukkua:(

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Mä olisin kyllä jo 2 tai viimestään 3 päivän jälkeen edes soittanu lääkäriin/terv neuvontaan jos ei jaksa leikkiä eikä syö.. Vaikka juokin ja pissaa tulee normaalisti eli ei välitöntä kuivumisvaaraa,niin uskoisin että tauti pitkittyy kun ei saa kunnolla energiaa mistä sais voimia.. Mahatauti vie kyllä voimat,tiedän,mutta silti,olis musta tärkeä saada niitä voimia takaskin ja se ei pelkällä levolla onnistu..
 
"kolmen lapsen äiti"
Täälläpä olisi ohjeita:
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=521/sprog=4/grp=2/menu=1/

Minä olisin toiminut tuon em. ohjeen mukaisesti ja vienyt lääkäriin jo nopeammin. En tajua miksi pitää miettiä ja miettiä ja antaa lapsen kärsiä. Sehän on yleisesti tiedossa oleva neuvo, että jos lapsi menee uneliaaksi ja haluttomaksi, niin on syytä mennä lääkäriin.
 
Ei taida ap olla enää täällä?

Mä en jäisi odottamaan huomiseen vaan vaiein välittömästi tänään päivystykseen jos lapsi on väsynyt ja haluton!
Meillä aikoinaan esikoinen 1v tietämillä alkoi illasta sitkeän oksennus/paskataudin päätteksi olla tosi väsynyt ja veltto, arvottiin lähdetäänkö vielä kasin jälkeen illalla päivystykseen vai ei ja lopulta lädettiin ja tie vei osastolle nenämahaletkuun.

Mä toivon että ap on lähtenyt viemään lasta näytille.
 
"vieras"
Paras konsti on saada lapsi juomaan ja tarpeeksi suolaa: sipsiä tms. ja mehua tarjolla koko ajan ja tietenkin kaikki muut mahdottomat ja mahdolliset tarjottavat mehujäästä ja jäätelöstä hedelmäsoseeseen. Tämä juotava hedelmäsose pikkupusseissa menee meillä hyvin.
 
"jopo"
Jos yhtään epäilyttää niin vie ihmeessä. Meillä esikoisella oli ilmeisesti sama pöpö sun taudinkuvauksen perusteella ja taisi kestää viisi päivää ennen kuin meni ohi. Nyt on sitten pikkusiskolla ja hänelläkin jo viidettä päivää. Meillä juoma ja ruokakin menee alas ja pissaa tulee joten sikäli en ole ollut huolissani, mutta jos lapsi on ihan veltto, niin veisin lääkäriin.
 
"vieras"
No mä olisin vieny jo aikaisemmin, jos ei kerran muuta jaksa kuin nukkua, mikä ei ole hyvä merkki...saattaa olla kuivunut. Äkkiä siis lääkäriin.

Meillä oli pojalla reilu vuoden ikäisenä rotavirus ja parissa päivässä jo kuivui niin että oli sairaalassa tiputuksessa.
 

Yhteistyössä