Veisitkö toisen lapsen hoitoon, jos vain toinen on kuumeessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omena-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omena-a

Vieras
Meillä toinen lapsi sairastui kuumeeseen/flunssaan ja mietin, että vienkö toisen sitten hoitoon, kun muuten joutuisi olemaan kotona vaan sisällä eikä pääsisi ulkoilemaan...ja meidänlapset kun ei tahdo viihtyä pelkästään sisällä.

Mulla oli aikoinaan kaksoset päivähoidossa. Aika usein tuli vietyä toinen hoitoon, jotta kotiin jäävä saa levätä rauhassa ja saa kerrankin olla äidin kanssa kahden.

Kyllä vien. Syystä että yhden kanssa kotona ollessa se on mun työpäiväni - teen silloin töitä etänä kotoa ja järjestelen hommat niin että pystyn kanssa työjuttuja tekemään. Onnistuu oikein mainiosti yhden lapsen kanssa.

Mutta jos molemmat on kotona ei siitä enää tule työpäivää vaan sairaa lapsen hoitopäivä.

Terveelle lapselle on hyvä päästä ulos ja leikkimään kavereiden kanssa, eikä tuijottaa piirrettyjä. Meillä ei ole lapset aina sairastaneet samoja tauteja, joten molempien kotona pitäminen on mielestäni turhaa. Se toinen voi sairastua myöhemmin tai olla sairastumatta.

Mahataudissa eri tilanne, kaikki ovat kotona, koska se tarttuu niin herkästi.

Onneksi mulla on ihana mies, joka voisi hoitaa tuon viennin, niin ei mun tartte lähteä viemään sairaan lapsen kanssa :)

No mikäs siinä sitten. Itse olen kyllä kysynyt muksulta että tahtooko mennä. Jotenkin tuntuis ikävälle että toinen pistetään hoitoon ja toinen saa jäähä kotiin köllimään. Mut mä oonkin tämmönen pehmis :)

No en todellakaan veis tartuttamaan muita lapsia! Ihan typerä kysymys. Ja mikä hankaluus on vanhemmalle se, että lapsikin saa joskus vapaapäivän hoidosta? En ymmärrä, en. Ja jos ulos ei päivällä pääsekkään, niin eikö se mies tule myös illalla kotiin työpäivän jälkeen? Menkööt sitten pihalle jos ei voi yhtä päivää olla sisällä ilman seinien kaatumista.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
[QUOTE="vieras";27824593]No en todellakaan veis tartuttamaan muita lapsia! Ihan typerä kysymys. Ja mikä hankaluus on vanhemmalle se, että lapsikin saa joskus vapaapäivän hoidosta? En ymmärrä, en. Ja jos ulos ei päivällä pääsekkään, niin eikö se mies tule myös illalla kotiin työpäivän jälkeen? Menkööt sitten pihalle jos ei voi yhtä päivää olla sisällä ilman seinien kaatumista.[/QUOTE]

Tää tartuttaminen on klassinen syy miksi sitä lasta ei voisi hoitoon viedä. Mutta kun terveellä lapsella on oikeus mennä päivähoitoon, sairaita lapsia en ole sinne koskaan vienyt. Todennäköisimmin tauti on sieltä päiväkodista saatu, ja kun katsoo miten siellä lapsilla nenästä räkä valuu pitkin talvea, niin se että siellä on yksi sairaana olevan SISARUS ei taida olla se pahin rikos.

Kerhoihin jne en lähtisi lainkaan, ja jos olisin kotona niin molemmat olisivat kotona. Käyn kuitenkin töissä ja en halua liikaa ylimääräisiä poissaoloja, eli tästä syystä vain se joka on kuumeessa jää kotiin ja toinen menee hoitoon jos ei näytä siltä että sairastuu ihan just.

Me on aika usein pidetty molemmat kotona vaikka viimeksikin toinen olisi kovasti halunnut hoitoon.
Ei flunssataudit kuitenkaan aina tule molempiin(ainakaan samalla voimakkuudella), oksutaudissa pitäisin molemmat kotona.

[QUOTE="vieras";27824614]Tää tartuttaminen on klassinen syy miksi sitä lasta ei voisi hoitoon viedä. Mutta kun terveellä lapsella on oikeus mennä päivähoitoon, sairaita lapsia en ole sinne koskaan vienyt. Todennäköisimmin tauti on sieltä päiväkodista saatu, ja kun katsoo miten siellä lapsilla nenästä räkä valuu pitkin talvea, niin se että siellä on yksi sairaana olevan SISARUS ei taida olla se pahin rikos.

Kerhoihin jne en lähtisi lainkaan, ja jos olisin kotona niin molemmat olisivat kotona. Käyn kuitenkin töissä ja en halua liikaa ylimääräisiä poissaoloja, eli tästä syystä vain se joka on kuumeessa jää kotiin ja toinen menee hoitoon jos ei näytä siltä että sairastuu ihan just.[/QUOTE]

No minun mielestäni asia on niinpäin, että joskus lapsella on oikeus viettää kotipäivä vaikka sitten silloin, kun sisarus on kipeänä. Kyllä mun lapsi ainakin mieluummin "käyttää oikeuttaan" jäädä kotiin päiväksi, kuin menee hoitoon, vaikka hoidossa viihtyykin.

[QUOTE="vieras";27824614]Tää tartuttaminen on klassinen syy miksi sitä lasta ei voisi hoitoon viedä. Mutta kun terveellä lapsella on oikeus mennä päivähoitoon, sairaita lapsia en ole sinne koskaan vienyt. Todennäköisimmin tauti on sieltä päiväkodista saatu, ja kun katsoo miten siellä lapsilla nenästä räkä valuu pitkin talvea, niin se että siellä on yksi sairaana olevan SISARUS ei taida olla se pahin rikos.

Kerhoihin jne en lähtisi lainkaan, ja jos olisin kotona niin molemmat olisivat kotona. Käyn kuitenkin töissä ja en halua liikaa ylimääräisiä poissaoloja, eli tästä syystä vain se joka on kuumeessa jää kotiin ja toinen menee hoitoon jos ei näytä siltä että sairastuu ihan just.[/QUOTE]

Lapsella PITÄISI olla myös oikeus saada olla kotona silloin kun äiti/isäkin on :(
Miten sun poissaolot töistä lisääntyy, jos siellä kotona on muutkin kuin se sairas lapsi?? Täällä on ainakin ihan sama olenko töistä pois yhden vai kolmen lapsen vuoksi.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Miksi pitää tehdä useampi lapsi, jos ei pärjää kuin yhden kanssa kerrallaan? :O

Tällä palstalla asuu oletus, että kaikki lapset ovat samanlaisia ja perheiden tilanteet samanlaisia.

Oma vastaukseni. Riippuu lapsista ja tilanteesta. Jos olisin valvonut kipeän lapsen kanssa ja toinen on ulkoilmaa vaativa elohiiri niin veisin. Tai siis mies veisi jos minä olisin se joka jää kotiin. Useimmissa perheissä ei tarvitse lähteä kiikuttamaan sitä sairastakin kotoa mukaan.

Jos taas tilanne se, että jaksellaan puuhailla ja päivä saadaan sujumaan pelien yms kanssa niin en veisi.

Ei aukea ihan mulle, miten sen terveenkin pitäminen kotona lisäisi töistäpoissaoloja? Eikö sen pitäisi päin vastoin vähentää, jos kerran taudit sieltä pk:sta teille kulkeutuu. Pidä tervekin kotona, niin välttää niinä päivinä ne pk:n pahat nuhanenätartuttajat.

Ja alkuperäiseen kysymykseen, en todellakaan veisi sisarustakaan hoitoon, jos kerran olisi mahdollista olla kotona.

[QUOTE="vieras";27824706]No minun mielestäni asia on niinpäin, että joskus lapsella on oikeus viettää kotipäivä vaikka sitten silloin, kun sisarus on kipeänä. Kyllä mun lapsi ainakin mieluummin "käyttää oikeuttaan" jäädä kotiin päiväksi, kuin menee hoitoon, vaikka hoidossa viihtyykin.[/QUOTE]

Meillä näitä kotipäiviä tulee viikonloppuisin. Nytkin ollaan oltu kumpikin päivä vaan kotona :)

Yhteistyössä