Veisitkö toisen lapsen hoitoon, jos vain toinen on kuumeessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omena-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minusta muillakin lapsilla on oikeus olla kotona jos jompikumpi vanhemmista on! Tosin olenkin aika jyrkkä ja ehdoton tässä asiassa! En veisi lasta päiväkotiin muutenkaan jos olisi mahdollista hoito järjestää muuten ( esim. vanhempien arkivapailla myös lapset ovat kotona ). Lapsella on oikeus olla kotona niin paljon kuin mahdollista! Eipä ne vanhemmatkaan varmaan vapaapäivää ihan mielellään vaihtaisi työssäkäyntiin?

Jos vanhemmat kotona niin lapsetkin silloin!

Meillä on huomenna lääkärissä käynti sairaan kanssa. Miksi lähteä tervettä lasta raahaamaan sinne, missä häne ei viihdy, kun päiväkodissa kuitenkin tuntuu viihtyvän...?

[QUOTE="Äiti kolmelle";27825063]Kyllä minusta muillakin lapsilla on oikeus olla kotona jos jompikumpi vanhemmista on! Tosin olenkin aika jyrkkä ja ehdoton tässä asiassa! En veisi lasta päiväkotiin muutenkaan jos olisi mahdollista hoito järjestää muuten ( esim. vanhempien arkivapailla myös lapset ovat kotona ). Lapsella on oikeus olla kotona niin paljon kuin mahdollista! Eipä ne vanhemmatkaan varmaan vapaapäivää ihan mielellään vaihtaisi työssäkäyntiin?

Jos vanhemmat kotona niin lapsetkin silloin![/QUOTE]

Näin se menee meilläkin.
Onneksi löytyy vielä lasta ajattelevia vsnhempia.
Lapsen paras ja tärkein paikka on KOTI.

Jännä, miten tästäkin aiheesta saadaan tehtyä keino mollata muita äitejä ja korostaa omaa paremmuuttaan.

Jos äiti on esimerkiksi valvonut koko yön sairaan lapsen kanssa, niin eikö ole parempi, että äitikin voisi ottaa päivällä rennommin ja levätä yhdessä sairaan lapsen kanssa. Haluan sanoa, että tervettä maalaisjärkeä saa käyttää ja tehdä valinnat sen mukaan, mikä kussakin tilanteessa tuntuu parhaalta, vaikka naapurin besserwisser-äiti ei sitä hyväksyisikään.

Mulla on kaksoset ja olen aika paljonkin harrastanut tuota että oon vienyt toista hoitoon jos toinen on kipeänä. Yleensä tilanne on ollut se että kipeä lapsi on mennyt mummolaan ja toisen olen vienyt hoitoon ja itse olen mennyt töihin. Samoin jos mies on jäänyt lapsen kanssa niin olen vienyt toisen hoitoon että mies voi helpommin tehdä töitä kotona. Sitten jos olen jäänyt itse hoitamaan lasta niin olen pitänyt molemmat kotona. Kaksosille on tehnyt ihan hyvää olla välillä erossa sisaruksesta kun muuten ollaan kuin paita ja perse. Normiarjessa tulee aika vähän tilaisuuksia tuohon erossa oloon..

Riippuu tilanteesta. Jos on flunssasta kyse niin yleensä kyllä vien. Lapset on nyt pk:n aloituksen jälkeen olleet niin paljon kipeinä että jos en veisi toista sinne kun toinen on kipeä niin nuo eivät sitten juurikaan kävisi hoidossa :D

Mutta nyt kun ovat vesirokon loppumetreillä, toisella on vielä yksi rakkula bongattu (6:den päivän sairastamisen jälkeen) niin en vie kumpaakaan vaikka toisella on näpyt olleet ruvella jo pari päivää..

[QUOTE="Äiti kolmelle";27825063]Kyllä minusta muillakin lapsilla on oikeus olla kotona jos jompikumpi vanhemmista on! Tosin olenkin aika jyrkkä ja ehdoton tässä asiassa! En veisi lasta päiväkotiin muutenkaan jos olisi mahdollista hoito järjestää muuten ( esim. vanhempien arkivapailla myös lapset ovat kotona ). Lapsella on oikeus olla kotona niin paljon kuin mahdollista! Eipä ne vanhemmatkaan varmaan vapaapäivää ihan mielellään vaihtaisi työssäkäyntiin?

Jos vanhemmat kotona niin lapsetkin silloin![/QUOTE]

Jännä, meidän lapset "pääsevät" päiväkotiin, eivät "joudu"... Jos siis heiltä kysytään..

Pääsääntöisesti en vie. Esikoisen olen vienyt pari kertaa, kun hoidossa ollut joku retki tms spesiaalimpi päivä. Pienempää en vie muutenkaan hoitoon kuin ihan pakolliset tunnit (2v)

En todellakaan veisi. Tyhmä kysymys. Kyllä se lapsi pärjää muutaman päivän ilman virikkeitäkin. Mitä sellaisista lapsista tulee tulevaisuudessa jotka eivät joskus osaa vaan olla vaan aina tarvitsee olla ohjelmaa... Ja se, että isä vie omien töidensä mukaan toisen on kyllä vihonviimeinen juttu kun lapsi tekee pitkän päivän vaikka muut kotona. Ihan vinkiksi vaan, että kannattaa pitää ne haarat kiinni, jos ei jaksa OMIA lapsiaan hoitaa itse. Huoh.

Riippuu vähän sen toisenkin lapsen iästä eli jos kyseessä pieni ihminen niin en veisi. Pienten ryhmässä olo ei ole kenellekään herkkua. Näin työntekijän näkökulmasta. Juu ja lapselta ei kysellä tuollaisia, vanhempi päättää ja onneksi suurin osa on fiksuja ja antavat lapselleen vapaapäivän TÖISTÄÄN (eli sieltä päivhoidosta) aina kuin mahdollista.

Aina täällä joku saa riidan aikaiseksi, asiasta kuin asiasta.

Ap, teette niin kuin teille parhaiten passaa! Hyvin voit myös kysellä päiväkodin ohjelmaa, jos on jotain erityisempää kivaa tulossa, viet sillon. Tai sovit vaikka osapäiväisyydestä, onnistuisiko se?

Tuo, että yhden sairastaessa muutkin jää kotiin toimii ehkä kaksilapsisissa perheissä. Jos lapsia on vaikka 10, saattaa talviaikaan joku olla jatkuvasti pienessä flunssassa. Tai vaikkei olisi kuin ne kaksi, niin koululainen menee pääsääntöisesti kouluun ollessaan itse terve, vaikka sisaruksella olisi 39 asteen kuume.

Jännä, meidän lapset "pääsevät" päiväkotiin, eivät "joudu"... Jos siis heiltä kysytään..

Viihdyn hyvin töissäni ja menen sinne mielelläni, mutta jos saisin valita viettäisin kuitenkin mielummin aikaa perheen kanssa. Töihin on kiva mennä, mutta vaikka välillä sieltä lähteminen on tylsää on kotona kuitenkin mukavampaa. Uskon, että lapsilla on päikkärissä sama juttu.

meillä sairastettu esikoisen kanssa viikonloppu ja edelleen muksulla kuume, joten nuorempikin jää kotiin vaikka huutaa naamapunaisena ulko-ovella kun "haluaa kavereiden luo". ja vaikka kaksi lasta jääkin kotiin ei tule kuin yksi sairaslomapäivä. kysyin pomolta että kerrotaanko kahdella kerran on samana päivänä kaksi lasta kotona. kuulema ei lapsien kotona olomäärä vaikuta... :saint:

Yhteistyössä