Vauvaperheet: otatteko flunssaisia vieraita kylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä oli jo flunssaa ja nyt olisi tuttavia liikkeellä ja haluaisivat kyläillä. Heillä on parhaimmillaan flunssa, erityyppinen (kurkkukivulla, mitä ei meillä ollut).. En haluaisi, että vauvaan (6kk) tarttuu, juuri kun entisestä selvittiin.. Mietin vaan, että olenko jotenkin ylihysteerinen :/

Miten te toimitte yleensä?

No jos on vaan yskää ja nuhaa, kyllä meille voi tulla. En ole koskaan panikoinut taudeista, tulee jos on tullakseen.
Aika vähän meillä kuitenkin sairastetaan, lapset on max kerran vuoteen kipeinä. Lääkärissä ei ole tarvinnut käydä vuosiin (lapset 8 ja 12-vuotiaat ).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos on vaan yskää ja nuhaa, kyllä meille voi tulla. En ole koskaan panikoinut taudeista, tulee jos on tullakseen.
Aika vähän meillä kuitenkin sairastetaan, lapset on max kerran vuoteen kipeinä. Lääkärissä ei ole tarvinnut käydä vuosiin (lapset 8 ja 12-vuotiaat ).

Joo ja tärkein unohtui, eli toimittiin näin vaikka lapset oli vauvoja :)

Jos ei oo kuumetta niin en kiellä tulemata. meillä on oikeastaan koko ytalven joku perheenjäsen räkätaudissa ja nokka valuu, joten jos kukaan ei haluaisi nuhaisia ihmsiiä nähdä niin oltaisi talvikausi omassa rauhassamme.

Tosin ystävien luokse ei mennä jos on nuhaa niin että yskittää tai nenä valuu, heillä kun on pieni keskonen kotona eikä haluta että pikkunen joutuu sairaalaan meidän takia.

Meillä sukulaiset saavat käydä ja päinvastoin. Fiksuna ihmisenä en edes kipeänä olisi menossa kyläilemään. Tosin pieni nuha ei ketään haittaa, mutta kova yskä ja keltainen räkä on merkki siitä ettei ole hyvä tulla/lähteä kylään. Sekä myös korkea kuume.

Itse voit varsin hyvin sanoa että olemme juuri tervehtyneet eikä mielellään oteta flussaisia vieraita vastaan.
Meille voi funssaiset vieraat tulla, jos eivät sikakipeitä. Vatsatautiset saavat meidät kiertää kaukaa vielä viikonkin jälkeen toipumisesta.

Kyllä mä otan, kehoitan vaan pesemään kädet. Vauva 4kk ja terveitä ollaan oltu, imetän.

Ehkä olis eri juttu jos olisimme kovasti sairastaneet, sit varmaan ajattelisin eri lailla. Mut tosiaan mitään ei oo vielä ollut.

Meillä on lapselle takana kovat infektiokierteet ja astmadiagnoosi, joten ehdottomasti kysymme, ovatko vieraat olleet kipeinä. En itse pelkää sairauksia, mutta jos lapsi on 90% vuodesta kipeänä, niin kyllä muutama pöpö vähemmän on ihan tervetullutta. Ei ole kiva olla päivystyksessä antamasse lapselle hengitysapuja. Perusterveen lapsen kanssa en olisi kiinnostunut vieraiden terveydentilasta. Eli ei asia ole ihan mustavalkoinen. Toiset lapset voivat olla immuniteetiltaan tai perussairauden vuoksi huonomassa asemassa. Meidän läheiset ymmärtävät tilanteen erittäin hyvin.

Mä en voi kun ihmetellä miksi ihmisten täytyy mennä kylään flunssaisena?!!

"Kivoin" yllätys oli kun oltiin kummipojan 1-v synttäreillä ja siellä isäntä sanoi että kummipojalla on vieläkin sitä norovirusta kun on ripulia. Mä meinasin ihan oikeasti pullaan tukehtua kun sanoi sen kahvipöydässä. :( Kolmen päivän päästä meille tuli noro.

Yhteistyössä