H
"huolestunut"
Vieras
Miten se ilmenee? Milloin niitä hengityskatkoja tulee? Syvässä unessa ainoastaan? Meillä 11vrk ikäinen vauva. Syvässä unessa ollessaan hengitys on hyvin tasaista ja rauhallista. Kevyessä unessa se hengitystiheys vaihtelee. Hengittää siis nopeasti, välillä hitaasti jne.. Välillä vauva jännittää kroppaansa, siis vääntelehtii, venuttelee jne. ja samalla pidättää hengitystään. Muutamia sekunteja.. 5sek yli tai alle. Välillä vääntelehtii ja punnertaa niin että koko naama punottaa. Vatsavaivoja tuntuisi nämä vääntelyt olevan, mutta entä tuo kiskottelu/venyttely ja samanaikainen hengityksen pidätys? Onko nää kaikki ihan normijuttuja vastasyntyneelle?