Vauvan ripuli, hoitovinkkejä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otsoemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Otsoemo

Aktiivinen jäsen
15.04.2008
2 044
0
36
Vauvamme on 5 kk ja täysimetetty. Ulosteet on ollut tänään ja eilen illalla outoja, outoa litkua ja tosi pahan hajuisia. Varmaankin nyt on kyseessä ripuli. Poika on kyllä ihan muuten hyvinvoivan oloinen, mitä nyt ehkä vähän normaalia kiukkuisempi.

Nestettä pitäisi saada menemään tietysti. Mulla oisi kysymys siitä apteekista myytävästä ripulijuomasta. Kuinka paljon sitä annetaan? Mietin vain, että mitenköhän saan pojan juomaan sen, kun hän ei ole tuttipullosta oppinut juomaan. En ole siis vielä hakenut sitä, joten en voi lukea mistään ohjeesta.

Muita vinkkejä?

 
Kysy ennemmin sieltä apteekista niistä annostuksista. :)

Lusikasta sain meidän vauvan hörppimään nestemäiset litkut, ei tarvittu tuttipulloa. Toinen on hörppyytysmuki, joita myydään ihan joissain marketeissakin. Imetä usein, jotta vauva saa riittävästi nestettä.
 
paketissa on ohje..ja apteekissakin osaavat neuvoa..

Jos..ei mene tuttipullosta...ruiskulla pieniä määriä suuhun ja useasti..

nesteitä pitää mennä.....

ripuli voi mennä pian ohi..mutta jos lapsesi yleisvointi huononee..ei juo ja on apaattinen...vie lääkäriin
 
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Anna banskua maitoon mössättynä. :)

Vauvahan on täysimetetty. En ripulin aikana lähtisi kokeilemaan mitään ruokia, kun ei ole niitä vielä aiemmin saanut. Menisin sillä tiheällä imetyksellä eteenpäin ja tarvittaessa Osmosalia apteekin opastuksella.

 
montako ripulikakkaa tulee päivässä meillä oli 4kk ikäsellä vauvalla söi rintaa ja hedelmä soseita n.6-7 ripulikakkaa tuli päivässä vauva näytti ihan hyvin voivalta ,mutta olikin kuumetta ja mentiin lääkäriin niin laittovat sairaalaan oli kuivumisen merkkejä nesteyttivät
 
Kiitos vinkeistä. Ehkä vasta 3 ripulikakkaa, vähän vaikeaa ihan tarkkaan sanoa, kun osa on ollu vähän sillai häilyviä, että onko normaalia vai ei. Mitataan kuume seuraavalla vaipanvaiholla.

Joo toki apteekista sitten tarkemmin kysyn määrästä, halusin vain tietää että onko se jotain minkä voi antaa muutenkin kuin pullosta. Mutta täällä olikin hyviä vinkkejä esim. se hörpytysmuki ja ruisku. Annoinkin noita rela-tippoja juuri :) . No seuraillaan miten vauvan olo kehittyy. Nämä sunnuntait ovat hankalia päiviä, kun ei voi neuvolaankaan soittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ella:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Anna banskua maitoon mössättynä. :)

Vauvahan on täysimetetty. En ripulin aikana lähtisi kokeilemaan mitään ruokia, kun ei ole niitä vielä aiemmin saanut. Menisin sillä tiheällä imetyksellä eteenpäin ja tarvittaessa Osmosalia apteekin opastuksella.

Näin meillä hoidettiin 2,5kk vauvan ripulia lääkärin ohjeella. Mutta juu, palsta tietää paremmin. Itse en kemiallisia lääkkeitä tykkää käyttä silloin, kun luonnonmukainenkin vaihtoehto on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja ella:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Anna banskua maitoon mössättynä. :)

Vauvahan on täysimetetty. En ripulin aikana lähtisi kokeilemaan mitään ruokia, kun ei ole niitä vielä aiemmin saanut. Menisin sillä tiheällä imetyksellä eteenpäin ja tarvittaessa Osmosalia apteekin opastuksella.

Näin meillä hoidettiin 2,5kk vauvan ripulia lääkärin ohjeella. Mutta juu, palsta tietää paremmin. Itse en kemiallisia lääkkeitä tykkää käyttä silloin, kun luonnonmukainenkin vaihtoehto on.

Mie mietin tuota, kun meillä on muutenkin ollu mielessä alottaa kohta kiinteät.
 
joo, rintamaito riittää ihan hyvin jos vaan ripulia. meillä oli 3kk iässä tosi raju mahatauti ripuloi ja oksensi, silti riitti rintamaito hyvin nesteeksi. Älä nyt ainakaan kiinteitä vielä aloittele odota että ripulointi rauhoittuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
joo, rintamaito riittää ihan hyvin jos vaan ripulia. meillä oli 3kk iässä tosi raju mahatauti ripuloi ja oksensi, silti riitti rintamaito hyvin nesteeksi. Älä nyt ainakaan kiinteitä vielä aloittele odota että ripulointi rauhoittuu.

Ok. En ajatellutkaan nyt heti mitään sen kummempaa tehä kuin seurailla tilannetta.
 

Yhteistyössä