Vauvan nukuttaminen vie hermot!

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Mies odotteli ehkä vartin verran ennen kuin laski vauvan sänkyyn.Tyttö jatkoi tyytyväisenä unia. =)
Mites jos se kohta tossa herää,eikä varmasti ole vielä nälkä,niin pitäiskö yrittää hyssytellä takasin uneen,eikä heti antaa tissiä?
Tuo onkin hyvä konsti. katsokaa vastaisuudessakin kellosta 15-20 ja kun vauva on sikiunessa, laskette petiin. Kelpaako vauvalle tutti?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Erävoitto!
Vauva alkoi olla puoli kymmenen maissa ihan sippi.Mentiin sänkyyn ja annoin tissiä.Vauva söi ja kun huomasin,että ei syö enää vaan imee muuten vaan,niin kapaloin tytön peittoon ja nostin syliin.
Sydäntäraastavaa huutoa kesti muutaman minuutin,kunnes rauhottui ihan yhtäkkiä.Istuin sängyllä ja hyssyttelin n.10 minuuttia.Tyttö oli ihan rauhassa ja katseli vaan minua.
Annoin tytön sitten miehelle,kun selkä väsyi ja mies hyssytteli n.5minuuttia ja tyttö nukahti! :D
Mies odotteli ehkä vartin verran ennen kuin laski vauvan sänkyyn.Tyttö jatkoi tyytyväisenä unia. =)
Mites jos se kohta tossa herää,eikä varmasti ole vielä nälkä,niin pitäiskö yrittää hyssytellä takasin uneen,eikä heti antaa tissiä?
Meillä oli samanlaista kuopuksen kanssa ja sen kymmenen kertaa päätin, et nyt riittää ja lopetan tissille nukuttamisen, mutta... joka kerta kun vauva heräsi ekan kerran huutamaan peruin päätökseni ja totesin, että hän on vielä niin pieni... muutama kuukausi vauvan elämässä on paljon, mutta minun elämässäni se on vain pieni hetki... Nyt vauvan ollessa 10 kk opettelimme nukahtaman ilman tissiä tassuttelun ja pitkän pinnan avulla ja tuloksia on syntynyt. Tuntuu että nyt vauva ymmärtää jo niin paljon, että tietää nukkumisen ja tissin syönnin eron... Jokainenhan kokee ja tekee asiat omalla tavallaan, mutta olisko sinusta ihan hirmuisen mahdotonta odottaa muutama kuukausi ennen itketystä ja unikoulutusta???
Ei vauva tosiaan itkenyt kun ihan hetken.Rauhottu tosi nopeesti ja oli koko ajan mun sylissä.
En mä pystyis edes esim.varttia huudattamaan.
 
mie vaan
Me tehtiin kuopuksen kanssa niin että imetin iltamaidot olkkarissa tai puolivalosassa makuuhuoneessa ja sit iskä laittoi vauvan vänkyyn ja rauhoitteli ym, ei siis huudatettua kuitenkaan, isä otti syliin jos kunnon huuto alkoi, ei ekasta äää-äänestä. Minä istuin pari iltaa anoppilassa kutomassa joululahja lapasia (huvit ne on mullakin ;-)) kun ukko sanoi että mun pitää maidon hajuisine tisseineni painua muualle kun vauva oli niin tissi-takiainen (pulloa ei siis ikinä huolinut, oli pullossa sitten mitä tahansa)

Eli anna isän hoitaa nukutus, ja jaksuja sulle, tiedän kuinka ottaa hermoille maata joku neljäkin tuntia odottamassa vauvan unta kun vauva havahtuu jos itse liikkuu pois sängystä, siksi meillä siis opetettiin pois perhepedistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Mies odotteli ehkä vartin verran ennen kuin laski vauvan sänkyyn.Tyttö jatkoi tyytyväisenä unia. =)
Mites jos se kohta tossa herää,eikä varmasti ole vielä nälkä,niin pitäiskö yrittää hyssytellä takasin uneen,eikä heti antaa tissiä?
Tuo onkin hyvä konsti. katsokaa vastaisuudessakin kellosta 15-20 ja kun vauva on sikiunessa, laskette petiin. Kelpaako vauvalle tutti?
Ei ole koskaan syönyt tuttia.Juu parempi odotella,että on syvässä unessa ennen ku laskee sänkyyn.Muuten tosiaan herää heti.. =)
 
....
oli just kylässä 3kk ikäinen vauva joka nukahti syliin, mutta heräs aina kun laitto sänkyyn....huoh...voimia teille...
itse viisastuin esikoisesta ja laitoin nuoremman aina hereillä ollessan sänkyyn että nukahti sinne eikä rinnalle..
 
Mäkään
en koko ketjua jaksanut läpi kahlata, mutta omaan kokemukseeni perustuen seuraavanlainen vinkki: meillä ei olisi kukaan kolmesta lapsesta nukkunut öitä kunnolla, ellei oltaisi otettu käyttöön unipusseja. Kuopus 1v nukkuu edelleenkin unipussissa yöt. Se on vauvalle vähän samanlainen juttu kuin kapalo, eli rauhoittaa ja tuo turvallisuuden tunnetta, kun pikku jalat eivät heilu ihan valtoimenaan ja lämpötila pysyy "vakiona".
 
vieras
Mä nukutin vauvan aina rinnalle, mutta pötkötin sängyllä kun imetin. Vauva oli siis perhepedissä. Toki ei ihan vastasyntyneenä, mutta silloin sitä ei muutenkaan pidätellyt hereillä mikään. Tätä jatkoin puolitoista vuotta. Kakara tissille, 5 minuuttia ja uni tuli. Oli nimittäin helppoa! Sama juttu päikkäreille. Takuuvarma tainnutus muutamassa minuutissa. Näin ei kai "saa" tehdä minkään koulukunnan mukaan, mutta minusta tämä oli niin äärimmäisen helppo ja nopea tapa saada kakaralta taju kankaalle, etten raaskinut luopua siitä puoleentoista vuoteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Jei!
Mies nukutti tytön syliin ja äsken siirsi vauvan onnistuneesti sänkyyn! :D Jo toinen erävoitto!
Ja jos se sänkyyn laskeminen, vauvan nukahdettua on hankalaa, niin meillä on ainakin auttanut se, että laittaa vauvan "kapaloon" ja sillein mies nukuttaa syliin ja sit laskee sänkyyn. Ei havahdu vauvva niin helposti hereille, kun on se kapalo ympärillä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiljuset:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Jei!
Mies nukutti tytön syliin ja äsken siirsi vauvan onnistuneesti sänkyyn! :D Jo toinen erävoitto!
Ja jos se sänkyyn laskeminen, vauvan nukahdettua on hankalaa, niin meillä on ainakin auttanut se, että laittaa vauvan "kapaloon" ja sillein mies nukuttaa syliin ja sit laskee sänkyyn. Ei havahdu vauvva niin helposti hereille, kun on se kapalo ympärillä.
Joo vauva oli kapaloitu peittoon. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Äsken tyttö heräs..Menin vaan viereen ja hyssyttelin.Pidin kättä masun päällä jne.Rauhottu ilman tissiä. :D
Hyvä! Tää on sitä "tassuttelua", mitä minäkin käytän vauvalla. Ei tod. mitään huudattamista, ja hyvin toimii yleensä! :)
 

Yhteistyössä