Vauvan nukuttaminen vie hermot!

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kannattaa miettiä etukäteen kun niitä lapsia hankkii, että mitä on vastassa.
Aina riitaa haastamassa ...?
No näitä apn aloituksen kaltaisia juttuja lukiessa ymmärtää, mistä niitä mammoja sikiää jotka myöhemmin tulevat puhumaan että "sitä ei voi tietää millaista se vauva-arki on.." Eikö joillakin tosiaan tule mieleen, että sitä vauvaa joutuu ihan oikeasti hoitamaan ja se voi viedä tuntikausiakin kerralla.. :headwall:
Öööh...... tulee varmaan, tai ainakin minulle tuli. Mutta se ei estänyt minua kysymästä apua, jos en osannut tai tiennyt jotakin.
No aphan on ihan hunningolla kun vauva ei nukahda tuosta noin vaan. Sille taisi tulla yllätyksenä.
No ei todellakaan tullut yllätyksenä!Mitä sä taas auot sitä päätäs?
Tietenkään se ei nukahda noin vaan!Sen takia mä täällä kyselen,että miten se nukahtais muutenkin kuin tissille!
Mutta sinä Oi täydellinen äiti et ole varmasti koskaan kysynyt apua missään.
Ooh ja hanki sinä itsetuntoapua kun noin kiehuttaa oma tietämättömyytesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kannattaa miettiä etukäteen kun niitä lapsia hankkii, että mitä on vastassa.
Aina riitaa haastamassa ...?
No näitä apn aloituksen kaltaisia juttuja lukiessa ymmärtää, mistä niitä mammoja sikiää jotka myöhemmin tulevat puhumaan että "sitä ei voi tietää millaista se vauva-arki on.." Eikö joillakin tosiaan tule mieleen, että sitä vauvaa joutuu ihan oikeasti hoitamaan ja se voi viedä tuntikausiakin kerralla.. :headwall:
Eikä äideillä ole lupa väsyä?Eikö mun ole lupa edes miettiä jotain muuta keinoa millä saan vauvan nukkumaan?Mä en ole huudattamassa vauvaa tms.
Ja mitä sä tiedät mun äitiydestä?
Mua alkaa niin vituttamaan toi sun asenne!Mikä tarve sulla on aina haukkua ja moittia muita?Minkä takia sä yrität olla niin pirun täydellinen!?
Mä en sanonut mitään noista sun mainitsemista asioista. Väsymyskin on ihan eri asia kuin se, että on öömoilasena ihmettelemässä kun vauva ei nukahda sormia napsauttamalla. Katsos, kun jotkut vauvat vaan on sellaisia :saint:
Ja sinähän se tiedät minkälainen minun vauva on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ainonäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Huoh.Alkaa olla jo melko epätoivonen olo tän asian kanssa.Viime yönä en yksinkertasesti jaksanut enää.Lähdin vaan pois ja itkin olohuoneessa.Mies oli vauvan kanssa..
Tuntuu,että oon ihan surkee äiti,kun en osaa lasta laittaa nukkumaan. :ashamed:
Höpsistä! Jos tuo on huononäidin merkki niin ollaan varmaan kaikki niitä... Ja minä ainakin olen hyvä äiti, vaikka olenkin lastani itkettänyt ja itsekkin itkenyt.

Mutta silti suosittelen kärsivällisen ja pehmoisen unikoulun.
Vauveli omaan petiin. Suukko hali ja hyvänyön toivotus. Makkarista pois. Mitä todennäköisemmin tässä vaiheessa alkaa huuto. No malta mielesi, vedä syvään henkeä ja odota hetki ennen kun menet toistamaan suukon ja hyvänyön toivotukset. Ja uudestaan makkarista pois. Odota hieman kauemmin ja taas samalla pehmoisella äidinäänellä toivotukset ja suukot. jne...jne... Kerta kerralta pidennä aikaa makkarin oventakana. (Pidemmälle et kuitenkaan ole hennonnut mennä:) ) Meillä taidettiin ekana unikoulu iltana rampata makkarissa reilut 30 kertaa. Ja viimenen itketys kesti ehkä 5min. Sitten nukahti.
Meillä ei ikinä riittänyt edes 2h ramppaus, poika ei kertakaikkiaan osannut nukahtaa (oli tutkittavanakin tästä) sänkyyn ja oli muutenkin käsittämättömän huonouninen. Vasta aika toi avun, ei mikään koulu sitä ennen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kannattaa miettiä etukäteen kun niitä lapsia hankkii, että mitä on vastassa.
Aina riitaa haastamassa ...?
No näitä apn aloituksen kaltaisia juttuja lukiessa ymmärtää, mistä niitä mammoja sikiää jotka myöhemmin tulevat puhumaan että "sitä ei voi tietää millaista se vauva-arki on.." Eikö joillakin tosiaan tule mieleen, että sitä vauvaa joutuu ihan oikeasti hoitamaan ja se voi viedä tuntikausiakin kerralla.. :headwall:
Öööh...... tulee varmaan, tai ainakin minulle tuli. Mutta se ei estänyt minua kysymästä apua, jos en osannut tai tiennyt jotakin.
No aphan on ihan hunningolla kun vauva ei nukahda tuosta noin vaan. Sille taisi tulla yllätyksenä.
No ei todellakaan tullut yllätyksenä!Mitä sä taas auot sitä päätäs?
Tietenkään se ei nukahda noin vaan!Sen takia mä täällä kyselen,että miten se nukahtais muutenkin kuin tissille!
Mutta sinä Oi täydellinen äiti et ole varmasti koskaan kysynyt apua missään.
Ooh ja hanki sinä itsetuntoapua kun noin kiehuttaa oma tietämättömyytesi.
Lopeta jo!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kannattaa miettiä etukäteen kun niitä lapsia hankkii, että mitä on vastassa.
Aina riitaa haastamassa ...?
No näitä apn aloituksen kaltaisia juttuja lukiessa ymmärtää, mistä niitä mammoja sikiää jotka myöhemmin tulevat puhumaan että "sitä ei voi tietää millaista se vauva-arki on.." Eikö joillakin tosiaan tule mieleen, että sitä vauvaa joutuu ihan oikeasti hoitamaan ja se voi viedä tuntikausiakin kerralla.. :headwall:
Öööh...... tulee varmaan, tai ainakin minulle tuli. Mutta se ei estänyt minua kysymästä apua, jos en osannut tai tiennyt jotakin.
No aphan on ihan hunningolla kun vauva ei nukahda tuosta noin vaan. Sille taisi tulla yllätyksenä.
No ei todellakaan tullut yllätyksenä!Mitä sä taas auot sitä päätäs?
Tietenkään se ei nukahda noin vaan!Sen takia mä täällä kyselen,että miten se nukahtais muutenkin kuin tissille!
Mutta sinä Oi täydellinen äiti et ole varmasti koskaan kysynyt apua missään.
Ooh ja hanki sinä itsetuntoapua kun noin kiehuttaa oma tietämättömyytesi.
Mua kiehuttaa vain ja ainoastaan sinä.Voisitko nyt poistua tästä ketjusta?
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kannattaa miettiä etukäteen kun niitä lapsia hankkii, että mitä on vastassa.
Aina riitaa haastamassa ...?
No näitä apn aloituksen kaltaisia juttuja lukiessa ymmärtää, mistä niitä mammoja sikiää jotka myöhemmin tulevat puhumaan että "sitä ei voi tietää millaista se vauva-arki on.." Eikö joillakin tosiaan tule mieleen, että sitä vauvaa joutuu ihan oikeasti hoitamaan ja se voi viedä tuntikausiakin kerralla.. :headwall:
Öööh...... tulee varmaan, tai ainakin minulle tuli. Mutta se ei estänyt minua kysymästä apua, jos en osannut tai tiennyt jotakin.
No aphan on ihan hunningolla kun vauva ei nukahda tuosta noin vaan. Sille taisi tulla yllätyksenä.
No ei todellakaan tullut yllätyksenä!Mitä sä taas auot sitä päätäs?
Tietenkään se ei nukahda noin vaan!Sen takia mä täällä kyselen,että miten se nukahtais muutenkin kuin tissille!
Mutta sinä Oi täydellinen äiti et ole varmasti koskaan kysynyt apua missään.
Ooh ja hanki sinä itsetuntoapua kun noin kiehuttaa oma tietämättömyytesi.


Heh. Ihanko totta täällä on näin epäkypsiä kanssapalstailijoita ;o) Tää Emilyn on kyllä lapsellisuuden perikuva...


 
vieras
Tissi/syli/äiti vieressä ovat voimakkaita uniassosiaatioita. Koeta jaksaa vielä jonkin aikaa. Sitten tassuttelu-unikoululla opetat lapsen pois tissille nukkumisesta.

Meillä oli tuollaista, plus maksimissaan puolen tunnin päiväunipätkiä. Olin toooooosi rikki, vauva-arjesta nauttiminen oli aika vähäistä. Puolivuotiaana lapsi pantiin unikouluun. Ekana iltana itkeä tihrusti ehkä kymmenen minuuttia, ja nukahti sitten siihen. Takapakkeja on tullut, mutta loppujen lopuksi kuukausi on tuon ikäiselle pitkä aika, ja ehtii siinä ajassa kasvaa kypsemmäksi nukahtajaksi.

Ja se, mitä joku kommentoi että lapsi "vedättää" vanhempiaan. Hyvänen aika: tietenkin vauva haluaa, että turva ja lohtu on lähellä. Nukahtamiseen vaikuttaa paljon lapsen temperamentti. Toisten vain on helpompaa rauhoittua itsekseen, toiset tarvitsevat tuon oppimiseen enemmän apua.

Ap: olet juuri paras äiti omalle lapsellesi. Minulla meinasi myös usko mennä, mutta jälkikäteen katsottuna tuo kaaosmainen lapsen ensimmäinen vuosi oli sittenkin lyhyt aika. Nyt menee jo paljon paremmin, tosin uudet murheet joka päivä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kannattaa miettiä etukäteen kun niitä lapsia hankkii, että mitä on vastassa.
Aina riitaa haastamassa ...?
No näitä apn aloituksen kaltaisia juttuja lukiessa ymmärtää, mistä niitä mammoja sikiää jotka myöhemmin tulevat puhumaan että "sitä ei voi tietää millaista se vauva-arki on.." Eikö joillakin tosiaan tule mieleen, että sitä vauvaa joutuu ihan oikeasti hoitamaan ja se voi viedä tuntikausiakin kerralla.. :headwall:
Öööh...... tulee varmaan, tai ainakin minulle tuli. Mutta se ei estänyt minua kysymästä apua, jos en osannut tai tiennyt jotakin.
No aphan on ihan hunningolla kun vauva ei nukahda tuosta noin vaan. Sille taisi tulla yllätyksenä.
No ei todellakaan tullut yllätyksenä!Mitä sä taas auot sitä päätäs?
Tietenkään se ei nukahda noin vaan!Sen takia mä täällä kyselen,että miten se nukahtais muutenkin kuin tissille!
Mutta sinä Oi täydellinen äiti et ole varmasti koskaan kysynyt apua missään.
Joo, jos 5kk nukuttaa vauvaa ja se on aina melkoisen vaikeaa ja siihen menee hermot, niin silloin on itsellä asennevamma. Pitää siis mennä itseensä, ei miettiä keinoa, millä saisi sekä oman että vauvan oloa parannettua ja vauvan nukahtamaan helpommin. Tai siis näin minä käsitin Emilynin pointin
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tissi/syli/äiti vieressä ovat voimakkaita uniassosiaatioita. Koeta jaksaa vielä jonkin aikaa. Sitten tassuttelu-unikoululla opetat lapsen pois tissille nukkumisesta.

Meillä oli tuollaista, plus maksimissaan puolen tunnin päiväunipätkiä. Olin toooooosi rikki, vauva-arjesta nauttiminen oli aika vähäistä. Puolivuotiaana lapsi pantiin unikouluun. Ekana iltana itkeä tihrusti ehkä kymmenen minuuttia, ja nukahti sitten siihen. Takapakkeja on tullut, mutta loppujen lopuksi kuukausi on tuon ikäiselle pitkä aika, ja ehtii siinä ajassa kasvaa kypsemmäksi nukahtajaksi.

Ja se, mitä joku kommentoi että lapsi "vedättää" vanhempiaan. Hyvänen aika: tietenkin vauva haluaa, että turva ja lohtu on lähellä. Nukahtamiseen vaikuttaa paljon lapsen temperamentti. Toisten vain on helpompaa rauhoittua itsekseen, toiset tarvitsevat tuon oppimiseen enemmän apua.

Ap: olet juuri paras äiti omalle lapsellesi. Minulla meinasi myös usko mennä, mutta jälkikäteen katsottuna tuo kaaosmainen lapsen ensimmäinen vuosi oli sittenkin lyhyt aika. Nyt menee jo paljon paremmin, tosin uudet murheet joka päivä ;)

Täysi peesi!
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kannattaa miettiä etukäteen kun niitä lapsia hankkii, että mitä on vastassa.
Aina riitaa haastamassa ...?
No näitä apn aloituksen kaltaisia juttuja lukiessa ymmärtää, mistä niitä mammoja sikiää jotka myöhemmin tulevat puhumaan että "sitä ei voi tietää millaista se vauva-arki on.." Eikö joillakin tosiaan tule mieleen, että sitä vauvaa joutuu ihan oikeasti hoitamaan ja se voi viedä tuntikausiakin kerralla.. :headwall:
Öööh...... tulee varmaan, tai ainakin minulle tuli. Mutta se ei estänyt minua kysymästä apua, jos en osannut tai tiennyt jotakin.
No aphan on ihan hunningolla kun vauva ei nukahda tuosta noin vaan. Sille taisi tulla yllätyksenä.
No ei todellakaan tullut yllätyksenä!Mitä sä taas auot sitä päätäs?
Tietenkään se ei nukahda noin vaan!Sen takia mä täällä kyselen,että miten se nukahtais muutenkin kuin tissille!
Mutta sinä Oi täydellinen äiti et ole varmasti koskaan kysynyt apua missään.
Joo, jos 5kk nukuttaa vauvaa ja se on aina melkoisen vaikeaa ja siihen menee hermot, niin silloin on itsellä asennevamma. Pitää siis mennä itseensä, ei miettiä keinoa, millä saisi sekä oman että vauvan oloa parannettua ja vauvan nukahtamaan helpommin. Tai siis näin minä käsitin Emilynin pointin
Asennevamma mulla on juu. :D
 
Kippuravarvas
Noh, voisko ajatella että aikansa kutakin..vaikka ei se helpota varmastikkaan yhtään..

Ja muuten, mä en oikeesti osannut yhtään odottaa mitä vauva toi tullessaan..vaikka niin luulinkin ennen lasta :whistle: ei siihen voi kukaan valmistautua ihan täydellisesti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kannattaa miettiä etukäteen kun niitä lapsia hankkii, että mitä on vastassa.
Aina riitaa haastamassa ...?
No näitä apn aloituksen kaltaisia juttuja lukiessa ymmärtää, mistä niitä mammoja sikiää jotka myöhemmin tulevat puhumaan että "sitä ei voi tietää millaista se vauva-arki on.." Eikö joillakin tosiaan tule mieleen, että sitä vauvaa joutuu ihan oikeasti hoitamaan ja se voi viedä tuntikausiakin kerralla.. :headwall:
Öööh...... tulee varmaan, tai ainakin minulle tuli. Mutta se ei estänyt minua kysymästä apua, jos en osannut tai tiennyt jotakin.
No aphan on ihan hunningolla kun vauva ei nukahda tuosta noin vaan. Sille taisi tulla yllätyksenä.
aha... just. :headwall: :headwall: :headwall:

no, se on kuiten hyvä että sie oot ottanu tämän asian jo etukäteen huomioon, tehdessäsi tätä kakkosta... joka taisi olla vahinko? vai olikos se suunniteltu? jaa, mutta se taitaaki olla päivästä kiinni jotta mitä mieltä sie itekkään asiasta oot.... :whistle:

elä viitti. eikö se viimekesänen margen ketju opettanu siulle yhtikäs mitään??? kuin vitun kovapäinen pitää ihmisen olla? :headwall: :headwall:

 
Alkuperäinen kirjoittaja ainonäiti:
Höpsistä! Jos tuo on huononäidin merkki niin ollaan varmaan kaikki niitä... Ja minä ainakin olen hyvä äiti, vaikka olenkin lastani itkettänyt ja itsekkin itkenyt.

Mutta silti suosittelen kärsivällisen ja pehmoisen unikoulun.
Vauveli omaan petiin. Suukko hali ja hyvänyön toivotus. Makkarista pois. Mitä todennäköisemmin tässä vaiheessa alkaa huuto. No malta mielesi, vedä syvään henkeä ja odota hetki ennen kun menet toistamaan suukon ja hyvänyön toivotukset. Ja uudestaan makkarista pois. Odota hieman kauemmin ja taas samalla pehmoisella äidinäänellä toivotukset ja suukot. jne...jne... Kerta kerralta pidennä aikaa makkarin oventakana. (Pidemmälle et kuitenkaan ole hennonnut mennä:) ) Meillä taidettiin ekana unikoulu iltana rampata makkarissa reilut 30 kertaa. Ja viimenen itketys kesti ehkä 5min. Sitten nukahti.
:wave: Peesi!
Tämä kuulostaa tutulta, siis näin meilläkin. Meillä vauva ei osaa/halua nukahtaa tissille (hermostuu kun tuleekin maitoa). Yleensä tämä tyyli toimii, ilman kolmeakymmentä käyntiä :D Mutta on niitäkin iltoja että lopulta otan vauvan syliin ja meen katsomaan telkkua. Hyssyttelen ja taputtelen sylissä ja siihen nukahtaa --> annan nukkua vaikka tunninkin ja vien sitten vasta sänkyyn kun menen itsekin nukkumaan.

Vaikka iltarutiinit onkin hyvät ja niitä noudatetaan, niin joskus on tarpeen joustaa ja keksiä jotain muuta. Tsemppiä ap:lle iltoihin!
 
neljä-ilman-viidettä
En jaksanut lukea koko ketjua, joten en tiedä joko tästä oli:

Meillä nuorimmaista tassuteltiin, kun hänellä oli univaikeuksia. Siis käsi vauvan päälle kun hän hermostuu ja rauhoittumisen jälkeen varovasti pois. Vauvaa voi silitellä tai hyssyttää. Ei siis huudatetan turhaan, mutta aina vauvan rauhoittuessa siirrytään pois.

Voimia!
 
Saitkin jo paljon hyviä neuvoja :flower:

Meillä oli esikoisella myös ihan hirveä nukutusrumba noihin aikoihin. Sitten päätimme miehen kanssa, että poika syö ensin velliä pullosta, sitten mennään sänkyyn tissittelemään ja kun tissi ei enää maittanut vaihdoimme miehen kanssa paikkaa. Muutamana iltana poika raivosi tätä vaihdosta, mutta rauhoittui sitten miehen silitellessä vieressä. Tsemppiä.
 
v
En jaksanut kaikkea lukea, mutta opeta tutti. Kokeile eri merkkejä ja sinnikkäästi joka tilanteessa tarjoat tuttia. Meillä oli tollasta n.4kk kunnes mies sanoi että ei tuu mitään, nyt se tutti opetetaan ja ihme tapahtui. Avent merkisen tutin huoli ja elämä muuttui.
 
Tiheän palstailun kausi
eEn lukenut koko ketjua, mutta meilläkin on 5 kk ikäinen vauva. Ei ole tullut mieleenkään, että se nukahtaisi johonkin muualle kuin tissille. Hyvä kun nukahtaa siihen. Miksi aloitat nukuttamisen jo klo 21? Meillä vauva nukkuu iltatirsat vielä 19 maissa, joten yöunille menee vasta 22-23 aikoihin. Tuon ikäinen voisi syödä jo iltapuuron (meillä ei tosin vielä maistella kuin aamuisin puuroa) ja nukahtaa sitten yöunille iltamaidon kera.

PS 2-vuotiaammekaan ei nukahda kasilta kuten muut taaperot, vaan nukuttamisen yrittäminenkin (hammaspesut, yöpuvun vaihdot ja kirjan lukemiset) aloitetaan vasta aikaisintaan 21.15. Hyvässä lykyssä nukahtaa kymmeneltä, usein vasta 22.30. Hermothan siinä menisi, jos tuntikausia yritetään nukuttaa lasta, joka ei ole vielä valmis menemään nukkumaan.
 
Meillä lapsi oli tosi huono nukantamaan pienempänä eikä nukahtanut muualle kuin tissille ja siitäkin sitten heräili koko ajan. Kokeiltiin vaikka sun mitä kikka kolmosia, kunnes syy löytyi. Muksulla oli allergian aiheuttama refluksi ja siksi hänen oli vaikea olla makuuasennossa. Maito neutralisoi happoja ruokatorvessa ja helpotti sitten kipua, siksi litki koko ajan maitoa makuultaan eikä uni tullut.

Nyt kun syy on selvinnyt ja hoidossa, sujuu nukahtamisen hyvin. Meillä on aina samat iltarutiinit jne. joiden mukaan mennään. Se auttaa myös lasta hahmottamaan, että mitä seuraavana tapahtuu ja miten kuuluisi toimia. Silloin kun oli refluksi vaivana oli kyllä ihan yksi ja sama, mitä tein tai jätin tekemättä. Kyllä siinä kieltämättä tunti itsensä tosi riittämättömäksi ja en tajunnut, miksi ei onnistu, vaikka kaikki teen neuvojen mukaan.

Meillä nukkui vieressä ekat 5 kk ja siitä eteenpäin omassa sängyssä meidän huoneessa. 1 v synttäripäivänä muutti omaan huoneeseen ja hyvin nukkuu siellä.
 
...
Ite oon joutunu kestää tuota tuntikausia vieressä oloa. On se hienoo virkeenä makoilla sangyssä tunteja, kunnes itelle tulee uni. Ja virka:tutti. Huoh!

On meillä myöski nukutettu koliikkikeinuun, vaunuihin, vaunukoppaan(kädessä hytkytelty ja annettu nukkua siinä), syliin. Nyt sit 1,5.v. nukahtaa itelleen. Ja ai että ku siitä osaa nauttia. Tosin tuos iässä tästä ei vielä oo hyötyä, ett antais vaan opetella nukahtaa itelleen.

Mut siis, voimia sulle, ap. Tiedän ett välillä ottaa pannuun ym. Mut voin lähes luvata, ett kyl se jossain vaihees helpottaa:)
 
Ap tiedän täysin miltä susta tuntuu. Joskus 5kk ikäsenä meilläkin oli tuota, syyksi paljastui lopulta puhkeavat hampaat. Ja nyt 1v ikäisenä taas samaa uniongelmaa, kun yritetään vieroittaa unipulloa pois (ennen päivä- ja yöunia). Peesiä siihen, että voisi auttaa jos mies nukuttaa vauvan, silloin ei se maidon haju ole koko ajan vieressä ja vauva voi nukahtaa helpommin. Tsemppiä!
 
näin meillä
en jaksanut lukea kaikkea, joten voi olla että tätäkin on jo ehdotettu. mutta: kun vauva on nukahtanut tissille, tissi pois suusta ja tutti tilalle. sitten makailet vielä vieressä jonkin aikaa (että uni syvenee uudelleen jos heräsi tutin vaihtoon). varovasti pois vierestä ja jätät pään viereen vaikkapa oman paitasi, joka haisee äidiltä ja etenkin maidolta.
 
Angelina
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Huoh.Alkaa olla jo melko epätoivonen olo tän asian kanssa.Viime yönä en yksinkertasesti jaksanut enää.Lähdin vaan pois ja itkin olohuoneessa.Mies oli vauvan kanssa..
Tuntuu,että oon ihan surkee äiti,kun en osaa lasta laittaa nukkumaan. :ashamed:

Et sinä ole huono äiti! Meillä vauva piti rintaani tuttina ja nukahti vain siten. Ostettiin tutti ja kun vauva sitten alkoi nuokkua tissi suussa, hivutin nännin hitaasti pois ja ennenkuin vauva ehti havahtua, laitoin tutin huulille. Pari iltaa harjoiteltiin ja se auttoi. Sitten nukahtikin vain syliin ja nyt, kun ikää on kohta vuosi, on n. pari kuukautta alkanut uinahdella itsekseen. Voimia ja tsemppiä sinulle!
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
eEn lukenut koko ketjua, mutta meilläkin on 5 kk ikäinen vauva. Ei ole tullut mieleenkään, että se nukahtaisi johonkin muualle kuin tissille. Hyvä kun nukahtaa siihen. Miksi aloitat nukuttamisen jo klo 21? Meillä vauva nukkuu iltatirsat vielä 19 maissa, joten yöunille menee vasta 22-23 aikoihin. Tuon ikäinen voisi syödä jo iltapuuron (meillä ei tosin vielä maistella kuin aamuisin puuroa) ja nukahtaa sitten yöunille iltamaidon kera.

PS 2-vuotiaammekaan ei nukahda kasilta kuten muut taaperot, vaan nukuttamisen yrittäminenkin (hammaspesut, yöpuvun vaihdot ja kirjan lukemiset) aloitetaan vasta aikaisintaan 21.15. Hyvässä lykyssä nukahtaa kymmeneltä, usein vasta 22.30. Hermothan siinä menisi, jos tuntikausia yritetään nukuttaa lasta, joka ei ole vielä valmis menemään nukkumaan.
PEESI tähän!! minä yritin aikani saana lapseni nukkumaan klo20 mennessä, mutta kun hän ei nukahtanut kuin aikaisintaan klo 21.30 niin päätin että teen sen mukaan iltarutiinimme. minua kun ei viehättänyt ajatus siitä, että olen tuntikausia sängyssä =) joten nyt meillä mennään sänkyyn viimeistään klo21.15 ja nukahtaminen tapahtuu useimmiten alle vartissa siten että makoilen hänen vierellään ja laulamme unilaulut yhdessä.
 
harakka
meillä oli esikoisen ja keskimmäisen kanssa sama ongelma. ihan raivostuttavaa nukuttamis pulmaa.
kolmosen kanssa päätin, että nyt se nukkuu omassa sängyssä ja nukahtaa itse sinne.
vaan öisin ja iltaisin on äiti väsynyt ja kas, niin kolmonen nukahtaa nukkuvan äidin tissille.
onneks luin sun kirjoituksen ja kaikki palas mieleen. meillä kolmonen 2kk, joten vielä ehtisin muuttaa tapoja, ennen ku toi pahin show alkaa. mutta illalla olen niin voimaton.
voimia. tiedän tasan kuinka raivostuttavaa toi tuntien nukuttaminen on.toivottavasti keksi jonkun ratkaisun ja jaat sen meidän kanssa.
 

Yhteistyössä