vauvan kuumeen mittaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuula

Vieras
Kun mittaat vauvan kuumetta pepusta, laitatko mittarin suoraan vai muovisuojan kanssa kuten sairaalassa? Rasva tietysti liukasteeksi.

Onko mittareissa jotain rajoitteita vai voiko kaikkia apteekista ostettyja käyttää lämmön mittauseen pyllystä?

Meilllä sairaalassakin mitattiin pyllystä. Oma mittari on sellainen "kumimainen" ja joustava (siis siitä mittauspäästä), joten ihan näppärää mitata pyllystä. Pikkusen vauvaöljyä olen laittanut liukasteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Korvasta ollaan mitattu aina.

Mie oon ymmärtänyt, ettei korvakuumemittari ole riittävän tarkka pienelle vauvalla, niin ei olla sitä vielä hankittu.

Juu, ei se ihan sataprosenttisen tarkkaa lukua anna, mutta tietää suunnilleen. Vaikka kyllähän sen sairaan lapsen tunnistaa muutenkin :). Eikä vielä olla sairasteltu niin paljoa, että olisin kokenut pyllystä mittaamisen tarpeelliseksi. Eikä kuume ole koskaan huidellut 39 korkeampana....enkä usko, että korvasta mitattuna luku asteita valehtelee :).

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mä mittaan kyllä ihan kainalosta, niin tekivät synnärilläkin.

Niin minäkin tekisin, mutta lapsi on siihen liian levoton.

Syliin tiukasti istumaan ja lapsen kädet kylkiä vasten, ei siinä onneksi kauaa mene.
jos hommaisitte vielä käsiraudat, niin voisitte kiusata lasta enemmän. vauvalta voi mitata ihan hyvin kainalosta kuumeenl.

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
Mä mittaan kyllä ihan kainalosta, niin tekivät synnärilläkin.

Niin minäkin tekisin, mutta lapsi on siihen liian levoton.

Syliin tiukasti istumaan ja lapsen kädet kylkiä vasten, ei siinä onneksi kauaa mene.
jos hommaisitte vielä käsiraudat, niin voisitte kiusata lasta enemmän. vauvalta voi mitata ihan hyvin kainalosta kuumeenl.

:o
Niin siis kainoalosta mitataan!!!
Siksi kädet kylkiä vasten että pysyy se mittari siellä jos lapsi on kovin levoton :headwall:

Yhteistyössä