P
Painostettu
Vieras
Mitä jos juttelisit suoraan anoppisi kanssa asiasta. Antamatta tietenkään periksi, vaikka kuinka haukkuisi tai lannistaisi sinua. Sanot suoraan, että näin tunnen, ja siitä syystä en halua lastani teille hoitoon antaa. Jos vaikka anopin asenne hieman muuttuisi, ja tilanne sitä kautta selviytyisi.
Hyvä neuvo, mutta anopin kanssa ei voi keskustella. Tämä ei ole pelkästään minun näkemykseni, vaan myös omat vanhempani ovat todenneet asian. "Sosiaalisesti täysin kyvytön henkilö", tuumasi isäni hänestä. Huvitti kun joku sanoi minua diktaattoriksi; se en ole minä vaan nimenomaan anoppi. Kaikken pitää hyppiä hänen tahtonsa mukaan ja hänelle ei sanota ei missään asiassa. Paitsi minä nyt tässä.
Tuli mieleen kun vauva oli pienempi, niin anoppi ei koskaan pyytänyt kauniisti että saisikohan hän ottaa vauvan syliin, vaan hän vain tuli ja vei vauvan sylistäni mitään kyselemättä. Olin niin hämmenynyt että annoin sen tapahtua parikin kertaa, kunnes tajusin että minua ei kohdella niin. Kun sitten seuraavalla kerralla sanoin, että haluan pitää vauva vielä hetken aikaa itse, anoppi korotti ääntään: ANNAT SEN VAUVAN MINULLE NYT ja otti vauvan minulta. Se siitä kunnioituksesta. Kun hänelle ei sanota ei...