Vauvalle kiinteiden aloitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aqua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä mielelläni jatkaisin tätä kysymystä itse haluaisin meinaan myös tietää :) Että kun ensinhän sosetta annetaan vain makuannoksia niin koskahan sitä määrää sitten uskaltaa jo nostaa ettei enää anna vain tyyliin teelusikallista kerralla tms.
Ja tosiaan itse mietin myös että voiko antaa useamminkin kuin vain kerran päivässä.

mä alotin antamisen sillee et kerra päivässä pikkusen ja siitä sitte pikkuhiljaa isompia annoksia ja useammin päivässä ellei mitään niistä tullut.
peruna-porkkanalla alotin,mä näen asian niin et ensin ruoka sit vasta herkut :D
turha opettaa heti makealle ;)

neuvopttiin että aloittaa esim pottu soseella ja 1teelusikallinen ja sit puoltoist seuraavana sit kaks ja hiljakseen nostaa vikon verran ja sit toista sosetta sama ja sit me aloitettii jonkusen viikon päästä iha sillee et ei enää ollu väliä et mitä annettiin ja laps söi nii paljon kuin jaksoi, hieman maitoa kylkiäisenä siin samall.

Mulle neuvottiin niin että eka kuukausi vain kasviksia ( ettei totu liian makeaan ) ja viikossa 1-2 uutta makua. Aloitettiin perunalla, sitten lisättiin porkkanaa. Maissia, kukkakaalia ja parsakaalia tuli sitten menuun. Uutta makua kehotettiin parina päivänä antamaan vain makuannos, mutta sitten kun on nähty että sopii vauvalle niin sen verran kun syö.

Yhteistyössä