Vauvalle ei enää kelpaa tuttipullo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassyput
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cassyput

Aktiivinen jäsen
28.04.2007
11 131
0
36
Paan tännekin kun vauvojen puolella on hiljaisempaa...

Meillä tyttö 2kk ja 2vko on lakannut huolimasta tuttipulloa. Täysimetyksellä mennään, eli olen lypsänyt maitoa jääkaappiin ja iskä on sitten syöttänyt sieltä kun olen ollut esim. salilla. Nyt viimeisen pari viikkoa pullo ei ole kelvannut enää lainkaan. Tänään kokeiltiin antaa niin että olin kotona. Lopulta lapsi karjui jo niin kovaa että katsottiin parhaaksi luovuttaa.

Onko antaa vinkkejä mikä voisi tepsiä? Mahtaako tämä nyt liittyä jotenkin siihen kun tuttikaan ei enää kelpaa? Ei tosin sitä muutenkaan paljon syönyt, mutta lohdukkeena tutti toimi vielä pari viikkoa sitten ihan hyvin. Nyt kelpaa vain oma nyrkki.

Kiitos vastauksista!! :wave:

Lisään vielä että meillä on 3 erilaista tuttipullon tuttia, sekä luonnonkumisia, että silikonisia, anatominen ja normaali. Kaikissa sama juttu.

Siksi pitäisi kelvata että pääsen esim. salilla käymään pariin kertaan viikossa. Hörpytysmuki ei ainakaan sairaalassa oikein toiminut kun lapsi oksensi yleensä sen jälkeen. Vaan voisihan tuota kokeilla nyt uudestaan....

sori, mutta vauva on niin vähän aikaa pieni, että olisin nyt sen aikaa menemättä salille ja imettäisin lasta, jos olisin sinä. Ehdit salille sitten, kun vauva syö muutakin...

Mikset jätä nyt täysimetyksen aikana salilla käyntejä väliin. Täysimetystä ei enää kovin kauan kestä ja sitten voit vauvan syöntien puolesta käydä salilla vaikka joka päivä. Säästyt myös pullojen ja tuttien pesulta.

Mun kummipojalla oli kanssa noita tuttipulloraivareita...

Mut meni onneksi ohi. Eikö ne johdu jotenkin siitä, että se on pettynyt jotenkin siihen tuttipulloon?... sieltä tulee liikaa tai liian vähän tai sitten se sattuu (jos tekee jo hampaita, kun nyrkkiäkin syö?)

Siihen ei taida auttaa kuin kokeilu, yritys ja erehdys. :/

Ja teille muille: haloooo! Kyllä äidinkin pitää päästä poistumaan kotoa eikä olemaan vaan syöttökone neljän seinän sisällä!

Tai entäs jos se maito on siellä jääkaapissa ottanut jotain vierasta makua? Maitoon tarttuu helposti hajut jääkaapissa...

Mitäs jos kokeilis uudella maitosatsilla ...tai sit jopa ihan korvikkeella? (jooo tiiän, et söhäsen tolla muurahaispesää, mut jokainenhan saa tehdä elämästään just niin hankalaa kuin tahtoo, jos ei tahdo kokeilla vaihtoehtoja ;) )

Niinhän sitä luulis. Tietysti on parempi äidin olla poissa välillä, jos kotona muuten paiskoisi vauvaa seinille... Mutta usein nää yhden vauvan vanhemmat on niin ehdottomia... Ja vauvan vaativuus, se, että vauva tosiaan tarvitsee äitiä 24 h/vrk yllättää. Mutta tajutkaa nyt, ettei se kauan kestä, pain se vauva kasvaa.

Ja teille muille: haloooo! Kyllä äidinkin pitää päästä poistumaan kotoa eikä olemaan vaan syöttökone neljän seinän sisällä![/quote]

Meidän lakko oli pysyvää laatua.

Syötettiin iltamaitoa pullosta 3kk ikään saakka että nukkui yön paremmin ja sain siis itsekin nukuttua. Muutoin oli ja on edelleen imetyksellä, täytti juuri 10 kk. Tav. tuttia ei huolinut koskaan.

Kokeilin ainakin viittä eri pulloa ja erilaisia tutteja- ei vaan käynyt enää.
Ei muuta omat aikataulut lapselle sopiviksi.....

nimimerkillä 'hallilla viimeksi syyskuussa :) '

Minulla ei ole vinkkejä antaa mutta kerronpahan oman kokemukseni. Kuopuksemme on nyt vuosikas. Imetin 9,5kk, tästä ajasta 4kk täysimetyksellä. Lapsi ei ole luputtanut ollenkaan tuttia ja tuttipulloakin söi vain parina ensimmäisenä kuukautena ja silloinkin vain n. 20ml kerrallaan, sitten jäi sekin pois. Kieltämättä välillä stressasi kun en päässyt kauppareissua kummemmin liikenteeseen, ja meiltä menee pelkästään yhteensä matkoihin jo n. 40min kun ihan vain ruokakaupalla käy. Mutta lopulta ajattelin siten että tilanne helpottaa kyllä joskus. Lopulta löysin sellaisen nokkamukin missä on silikoninen pää ja siitä pikkuhiljaa suostuttelin juomaan. Kyllähän se tilanne sitten helpottuikin kun lapsi rupesi syömään kiinteää niin ajoitin menoni siten että hoitajan oli helppo tyydyttää lapsen nälkä kiinteällä. Nyt kun asia on jo ollutta ja mennyttä niin mietin vain että no helppoahan se aika loppu pelissä kuitenkin olikin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Et kai laihduta nyt kun imetät?

Niin ja kunnostaan - sekä fyysisestä että henkisestä - ei voi siellä salilla huolehtia... totta kai sitä ollaan siellä vaan laihduttamassa.

lähinnä kun monella tuntuu olevan kiire päästä takaisin entisiin mittoihin niin laihdutettaan urakalla vaikka imetetään, eikä tajuta ettei se ole hyväksi.

Äiti tarvitsee toki omaa aikaa, mitä itse en kuopuksen jälkeen saanut kun ei kelvannut pullo eikä sopivaa korviketta ollut.

En osaa neuvoja antaa, mut totean vaan, että oon itsekin ollu samanmoisessa tilanteessa tytön ollessa vauva. Mulla lähti maito hitaasti nouseen eli vauva sai lisämaitoa laitoksella ja kotonakin muutaman päivän. Silloin siis joi vielä pullostakin. Mut ku maitoo alko tulla, "unohdin" ton pullohomman ja sit ku tulikin tilanne, että mies olis antanu pullosta, niin eipä typsy huolinutkaan enää. Ei auttanu erilaiset pullot, tuttit jne.. Ai niin ja tuttia tyttö ei huolinu koskaan. Tsemiä kuitenkin :hug:

Eiköhän se ole vauvalle ja iskälle vain hyväksi että saavat olla joskus ihan kahden. Ja myös äitin psyykelle että saa käydä salilla reuhtomassa. Ei tarvi sitten kotona hermota. :D

Painoni on vain noussut synnytyksen jälkeen kun olen päässyt salille takaisin. Ja sehän johtuu siitä että loppuraskauden aikana menetetyt lihaskilot palaavat nyt takaisin. Että se siitä laihdutuksesta.

Mutta arvatkaas mitä! Pyysin tänään anoppia kokeilemaan pullosyöttöä, ja melkein desi meni alas, jipii! Kokeiltiin tosin ekaa kertaa korviketta (nyt minut varmaan kivitetään) kun en viitsinyt lypsää omaa maitoa, se kun on mennyt viime aikoina vain viemäriin. Tiedä sitten jos maitoon olisi oikeasti tarttunut ylimääräisiä hajuja jääkaapissa. Huomenna sitten uudestaan rintamaidolla kokeilu.

Imetysten välillä vois toki yrittää käydä, mutta ei ole kiva olla kauheessa kiireessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Eiköhän se ole vauvalle ja iskälle vain hyväksi että saavat olla joskus ihan kahden. Ja myös äitin psyykelle että saa käydä salilla reuhtomassa. Ei tarvi sitten kotona hermota. :D

Painoni on vain noussut synnytyksen jälkeen kun olen päässyt salille takaisin. Ja sehän johtuu siitä että loppuraskauden aikana menetetyt lihaskilot palaavat nyt takaisin. Että se siitä laihdutuksesta.

Mutta arvatkaas mitä! Pyysin tänään anoppia kokeilemaan pullosyöttöä, ja melkein desi meni alas, jipii! Kokeiltiin tosin ekaa kertaa korviketta (nyt minut varmaan kivitetään) kun en viitsinyt lypsää omaa maitoa, se kun on mennyt viime aikoina vain viemäriin. Tiedä sitten jos maitoon olisi oikeasti tarttunut ylimääräisiä hajuja jääkaapissa. Huomenna sitten uudestaan rintamaidolla kokeilu.

Imetysten välillä vois toki yrittää käydä, mutta ei ole kiva olla kauheessa kiireessä.

Hieno juttu! Eikä se oikeasti mitään haittaa se satunnainen korvikekaan. ;) Sinne vaan salille virkistäytymään! :)

Meillä alkoi tossa iässä pullolakko, oltiin toisessa kaupungissa ja äitini soittaa et ei tää ole moneen tuntiin huolinut pullosta mitään, tuli hieman kiire kotiin. Meillä ei auttanut mikään, vuoden iässä alkoi juomaan nokkamukista. Olihan se sitovaa mutta nopeasti se aika menee ohi :)

Meillä annettiin alusta asti tytölle korviketta pullosta ainakin kerran päivässä ihan vaan sen takia että tottuu siihen, että mä pääsen välillä muutamaksi tunniksi pois.En koo kauhee mama =)

On se kiva kun kaikki ei jeesustele. Kiitos teille! B)

Ei missään nimessä salille!
Nyt vaan oot kotona ja imetät! Muistakki se!
Se on sun elämä nyt vaan sitä lasta varten 24/7 ;) ;)

ihme äitejä nykyään kun halutaan omaa aikaa, eikö äidit nyt tajua ettei isä osaa hoitaa. voi näitä nykyajan nuoria

:D :D

:laugh:

Mutta joo. Toi anopilta syöminen jäi yhteen kertaan, mieheltä ei edelleenkään huoli. Eikä huolinut anopiltakaan kun täällä kotona yritti syöttää. Kivakiva.

ajattele mitä traumoja lapsi saa kun huomaa että äiti on jättänyt hänet isälleen hoitoon hetkeksi. Eikait omaa lastaan voi hylätä?

Yhteistyössä