Vauvalle apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jojo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jojo

Vieras
Soitin lääkäriin - ei aikoja
Soitin neuvolaan - eivät ole paikalla, väki lomautettuna

Vauva 7kk sairastui noin viikko sitten, torstaina yski, perjantaina nousi kuumetta ja menimme lääkäriin. Verikoe osoitti virustartunnan. Hengitysteitä avattiin ventolinella. (?) Lauantaina kävimme jälleen hengittelemässä sitä, mutta kuumetta ei ollut. Sunnuntaina lämpö nousi uudelleen ja vauva röhisi kuin viimeistä päivää. -> Taas lääkäriin, ventolinet kehiin ja tällä kertaa todettiin korvatulehdus. Siihen saatiin lääkettä.

Sunnuntain jälkeen ei ole ollut lämpöä, vauva on melko hyvävointinen (mönkii lattialla, jaksaa pitkäänkin) MUTTA yskä ja vuotava nenä ja röhinä ovat tallella. Ääni on osittain mennyt.

Mistä minä tiedän, onko vika siinä, ettei antibiootti tehoa, vai onko tämä sen alkuperäisen virustaudin jälkimaininkeja? (tosiaan vasta viikko kulunut)

Ja se isompi ongelma. Vauva ei syö. Rintamaitoa menee, mutta viikkoon en ole saanut tyrkytettyä kuin muutaman hassun pikkulusikallisen kiinteitä päivässä, jos sitäkään. Kiinni saamani hoitsu ei ollut millänsäkään, mutta mä en tykkää tästä. Miten mä saan ruokaa menemään??

Silkinsileää sosetta saattaa mennä hiuppunen, mutta jopa kauravelli saa vauvan kakomaan. Ja sentään reilusti karkeakin sose on kelvannut hänelle aiemmin.

APUA

Anteeksi, mutta virusperäiseen korvatulehdukseen ei antibiootti tehoa.

Onko siellä yksityistä jolle voisit soittaa? En kyllä usko että voisivat kovin paljon tehdä, kun virustauti voi kestää pitkäänkin. Kiinteillä ei niin väliä, kunhan juo paljon, rintamaito on hyvä.

Lääkärin mielestä kyse oli bakteeriperäisestä "jälkitaudista" (sairauden kolmantena päivänä) - joka tapauksessa yöt sujuvat itkemättä. mua vaan mietityttää, kauanko mä voin tuonikäisen kanssa mennä käytännössä pelkällä maidolla? Vettä vauva juo jos maitokaan ei maita, tosin maitoa menee monta monituista kertaa päivin öin

Menisikö jokin pienimmille tarkoitettu velli tuttipullosta/nokkamukista? Ohenna kasvissoseita rintamaidolla ja anna niitä. Ja juominen tosiaan tärkeintä, kyllä tuon ikäinen vielä pari viikkoa pelkällä rintamaidollakin kasvaa ja kehittyy. Eiköhän tauti pikkuhiljaa helpota, kun vauvakin jaksaa jo leikkiä. Muista höyryhengitys ja nosta sängynpäätyä hieman, niin nukkuminen helpottaa. Suolatippoja nenän avaamiseen.

Yhteistyössä