Siis apua... näin niitä antibiootteja määrätään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Veljeni vaimo vei 8kk vauvan lääkäriin, kun vauva oli ollut useamman päivä kröhässä. Ei mitenkään erityisen kipeän oloien, ei myöskään kuumetta. Mutta vievät tosi herkästi. Käyttävät yksityistä, mutta nyt oli lomalla niin oli ollut pakko mennä tk:hon.

Lääkäri ei ollut ensin nähnyt ja oli sitten putsanut korvat ja sanonut, että taitaa ne vähän punottaa ja että määrätään varmuuden vuoks antibioottikuuri.

Uskomatonta mun mielestä.

paitsi että korvakäytävät voinu alkaa punoittaa jo siitä niitten putsauksesta... Mä en kyl olis alottanu tossa tilanteessa ab-kuuria, jos lääkäri olis mulle sanonut, et taitaa ne varmaan... huoh :(

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
paitsi että korvakäytävät voinu alkaa punoittaa jo siitä niitten putsauksesta... Mä en kyl olis alottanu tossa tilanteessa ab-kuuria, jos lääkäri olis mulle sanonut, et taitaa ne varmaan... huoh :(

Niinpä, voi alkaa punottaa. En minäkään varmaan olisi aloittanut, koska ei lapsi edes vaikuta sillä tavalla kipeältä. Hyvin ois voinut oottaa ja viedä maanantaina yksityiselle.

Punoituksesta ei kukaan työnsä osaava lääkäri kirjoita ab-kuuria, tärykalvon pitää olla liikkumaton. Punoitus voi johtua vaikka itkusta. Toivottavasti ei sentään puhdistanut korvaa tärykalvosta asti...

ensin valitetaan ku lääkärit ei tiiä mitää eikä tee mitää ja sit ku tekee ja määrää lääkkeet niin sittekin valitetaan. MIKS IHMEESSÄ HYVÄT IHMISET MENETTE LÄÄKÄRIIN JOS KERRAN TIIÄTTE PAREMMIN?? Ei välttämättä viiminen lause sovi ap:n aloitukseen, mutta niin monesti valitetaan et "vaikka mullon se ja se, ni ne ei sitä lääkärissä huomannu, enkä mä sit sanonu ja...." plaaplaaplaa..

Eikä kaikkien lääkkeiden yhteisvaikutuksia huomata aina ajoissa ikinä - joskus vaan vahingossa ja silloinkin myöhään:

http://savotta.helsinki.fi/halvi/tiedotus/lehti.nsf/e1e392ad852e72f5c225680000404fa8/2df7be1b8f38b510c2256e6d004ab392?OpenDocument