Vauvakuume mutta en seurustele

Olen jo kolmekymppinen ja alkaa tuntua siltä ettei aikaa ole enää paljon. Vauvakuume on ollut päällä jo vuosia. Ongelmana vain se ettei miestä ole. Eikä tule. Miten siis voisin toteuttaa pitkäaikaisen haaveeni äitiydestä? Olen ajatellut keinohedelmöitystä, mutta se voi tulla älyttömän kalliiksi ja onnistuminen on epävarmaa. En ole rikas. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? Miten olette sen ratkaisseet? Oletteko olleet tyytyväisiä päätökseenne? Neuvoja, vinkkejä?
 
Mulla oli kauhea vauvakuume kun olin 19v. Ja silloin päätin että teen lapsen. Ja teinkin. Tulin raskaaksi "vahingossa". Ja nyt minulla 3kk vanha tyttö:) Ei kamalan fiksusti tehty, tiedän! Mutta ei kadu tekoani todellakaan!
 
Vaniljainen, tuo nyt vähän kuulosti siltä että ei sen niin väliä, kunhan halvalla pääsee. Se ei pidä paikkaansa. Kyllä lapsi on asia, johon pitää panostaa ja kyllä siihen lapsen hoitoonkin pitää rahaa satsata. Eikä tuo vahinkoraskaus oikein sovi ajatusmaailmaani. Kyllä sen sitten pitäisi olla yhteinen sopimus miehen kanssa.
 
Itselläni tuli mieleen, että jotkuthan ovat tehneet hyvän ystävänsä kanssa lapsen. Eli siis nainen ei velvoita miestä elatusmaksuihin eikä muihin juttuihin, mies suostuu vain avustamaan raskaaksi tulemisissa. Tollasta olen kuullut, mutta en sitten tiiä onko kovin toimiva ratkasu.

Itsekkin kyllä menisin varmaan keinohedelmöitykseen, vaikka tyyristä se taitaa ollakkin.
 

Yhteistyössä