vauvakuume mutta ei vielä

Hei täytyy ilmoittautua myös mukaan!
Eli olen 23 täyttävä (heinäkuussa) nuori emäntä, mies 25. Naimisissa ollaan oltu nyt vuos ja 4kuukautta. :) Ja mulla on ihan tappava vauvakuume!
Isosiskolle tulee vauva syyskuun alussa ja se ei yhtään ainakaan vähennä mun kuumetta! :D

Tilanne on se, että mä olen opiskelija, valmistun muusikoksi ens keväänä ja sen lisäks opiskelen matematiikkaa, neljäs vuosi juuri loppumassa (sieltä en tosin tiedä milloin valmistun)... Ja oon sitä mieltä vahvasti et opiskelu ei oo este, vauva on ainoastaan sille hidaste. :kieh:
Mies taas on työharjoittelussa, ja hällä on varma vakituinen työpaikka tiedossa, työt alkais tos syyskuussa...
Ja mies on vähän lupaillu että kun työpaikka on varma (eli koeaika on päättyny) niin voitais alkaa miettii yritystä. Toivon että tää mieli on myös sit ku on ajankohtainen asia. B)

Noihin sisarus-ja serkkujuttuihin. Mahdollisesti tulevalla vauvalla olis sit setiä/tätejä 12 (miehellä on 10 pikkusisarusta), ja serkkujakin sit jo ainakin kaks. ;)

Miten ootte hei saanu miehiä innostettua vauvakuumeilee?

niin ja ps. pitää täs mainostaa että teen just siskon vauvalle tilkkutäkkiä, saa vähän omaa kuumetta ohjattua toisen hyödyksi. ;)
 
Mammukka81
Hienoja uutisia Aavikkokahlaaja ja tervetuloa Laala joukkoomme kirjavaan! Tosiaan nyt taitaa olla aika monella kevättä/kesää rinnassa kun näin hyviä uutisia on monella. Meilläkin on ollut ihan mielenkiintoista...mies ei taaskaan tehnyt elettäkään ehkäisyn suuntaan tuossa yks päivä ja sit myöhemmin juteltiin asiasta niin hän on sitä mieltä, ettei mitään ehkäisyä tarvitse käyttää, vaan vauva saa tulla sitten kun mun kroppa on valmis uuteen raskauteen |O :D ;) =) . Siis mä olin ihan että mitä häh?!?! Ja nyt on kyllä sekavat tunteet...mutta ehkä tää olis ihan hyvä ratkaisu. On vaan niin pölmistynyt olo...tarvis varmaan puhua meidänkin näistä asioista useemmin niin tietäs mitä mieltä toinen on :LOL:...no niin nyt tuon pikkutyttösen kanssa touhuumaan (joka on siis 5kk, siinä syy miksen ihan vielä pidä kiirettä tän vauvajutun kanssa...kun meillä on VAUVA). Tulipahan taas sepustus...seuraavalla kerralla ehkä selkeemmät aatokset.
Nautitaanhan helteistä ja ihanasta auringonpaisteesta!

-Mammukka pää pyörällä :$ -
 
Olipas ihanaa herätä taas kesään :)

Tervetuloa laala! Ja loistavaa aavikkokahlaaja, kukakohan on se 1. onnellinen plussaaja, huh ku jännää :)

mammukka81 iiiiiik :eek: Sullahan on kans jännää, tuntuu et te meette samaa rataa kun mekin tän pikku2 kuumeilussa. Toisaalta olisi aivan käsittämättömän hienoa olla taas raskaana ja kokea mahan pyöristyminen ja pienen ihmeen malttamaton odotus ensinäkemisestä, mutta mutta mutta kun meilläkin on tuo tyllerö vielä vauva (6kk) ja oikeasti pelottaa hirmuisesti, että miten pärjäisimme??? Toki varmasti pärjäisimme mutta kun haluan, että kaikki saisi nauttia omista rooleistaan täysillä äitinä, isinä, esikoisena ja kuopuksena. Äh vaikeeta pukea ajatuksia sanoiksi :headwall: Mutta lyhyesti sanottuna sydän haluaa toista lasta enemmän kun mitään muuta ja järki kuitenkin muistuttaa elämän realiteeteistä..

Ja hah, kun meillä sattui se "vahinko" reilu vko. sitten ja tää eukko ny valeraskailee vaiks millä oireilla(mahaa vihloo, suussa maistuu oudolle, heh oonkohan muistannu pestä hampaat jne.) :LOL: mietin itsekin pitäiskö niit raskaustestejä hankkia :kieh:

Ja muuten kun puhuit mammukka81 tuosta kropan valmiudesta uuteen raskauteen niin kaksplus lehdessä oli tutkimuksen mukaan, että kropalle parasta on raskautua uudelleen 1 1/2 v.- 5v. edellisestä synnytyksestä...

Mahtavaa alkanutta viikkoa kaikille ihanille kuumeilijoille :heart:
 
En ole kerennyt tänne kirjoitteleen pitkään aikaan. Meille kuuluu ihan hyvää. Nytkin olen lasten kanssa lähdössä ulos. Pillerit jätän näillänäkymin pois joulukuussa. Et siittä sit alkaa toivo kolmannesta lapsesta. Mutta nyt laittaan juotavaa pulloihin ja ulos.
 
Mammukka81
Joo, SisarHENTOValkoinen, mulla on pitkälti samat aatokset kuin sulla. Aivan käsittämätön halu saada toinen lapsi...enkä oikein osaa järkevästi selittää miksi. Miksei voisi ihan rauhassa odottaa ja nauttia täysillä tästä ajasta. Kun kaikki kuitenkin on enemmän kuin hyvin. Mutta toisaalta olen varma että pärjäisimme ja rakkautta riittäisi kaikille. Kaikkein parasta olis kai unohtaa nää kaikki kuumeilut joksikin aikaa ja kattoa mitä tuleman pitää...keskittyä tähän hetkeen eikä aina haahuilla jonnekin tulevaisuuteen. Mutta minkäs ittelleen mahtaa.

Niin, mäkin olen erittäin hyvä keksimään kaikenmaailman oireita ittelleni :whistle: ...mutta olen päättänyt että testejä en hommaa vielä piiiiiiiiitkiiiiiiin aikoihin...ne polttaa vaan niin pirusti mun näpeissä. Mutta innolla odotan sitä ekaa plussaa meidän ketjuun :heart: ...
 
Kiitoskiitoskiitos!

Mammukka81 ja SisarHENTOValkoinen: kannattaa varmasti tehdä niinkuin itse parhaalta juuri sillä hetkellä tuntuu! Asioilla on kuin onkin tapa setviytyä... =)

"Yritystä" voitaisiin pikkuhiljaa alotella tuossa ensi kierrossa, ajatus pelottaa aika lailla! Onko meistä sittenkään tähän?? Haaveet on haaveita, mutta kun niitä alkaa yrittää toteuttaan niin meinaa tulla jänistys... MEKÖ vanhempia?!?!!

:heart: :D
 
Heippatirallaa!!

Tää sivustohan on ihan muuttunut. Mulle tuli melkein paniikki, kun en heti löytänyt meidän ketjua :eek:

Mulla sen verran uutta tietoa tähän meidän perheen vauva yritykseen, että se alkaa aikalailla tasan vuoden päästä. Sinne asti siis täytyy vielä sinnitellä :( Hääpäivä on siis päätetty ja heti sen jälkeen alkaa kovat petipuuhat :LOL: Pillerit jätän pois kuitenkin jo neljän laatan jälkeen eli syys-lokakuussa :)

Aurinkoa myös huomiseen päivään B)
 
Mulla menossa nyt kp15 ja su puuhailtiin vallan ilman kumia..en tiedä miks ukko ei sitä ottanu lainkaan,yritti keskeyttää ja ruikata mahalleni,mut ainakin puolet meni sisään..Tässä sit itse jänskään alkaako menkat ens kerralla. :p Olis se kiva jos ei alkais. :D
Tunnen ovis kivun ja se alkoi eilen ja edelleen tuntuu..jänskää! Silti yritän olla ajattelematta asiaa pahemmin ettei kamala pettymys iskis. :whistle:
Aavikkokahlaaja,varmasti ihanaa kun mies on mukanasi kuumeilussa ja pääsette yhdessä jänskäämään sit milloin osuu ja uppoo! :heart:
 
Mammukka81
Aurinkoista huomenta! Täytyy vaan kommentoida Färbölle, että noi on kyllä ihania hetkiä kun mies sanoo jotain vauvoihin liittyvää tolleen söpösti :heart: . Meillä ainakin, kun tuntuu että toi ukkeli on välillä aikas mörökölli, mut osaa aina välistä yllättää noilla kultasilla kommenteilla. En vaihtais :D .
 
Heipsan. Kunhan nostelen pinoa. Taustalla lueskelen ja haaveilen. Reilu kolme kuukautta ootellaan että pääsee yritteleen. Siihen asti nautiskellaan kesästä. Kun vaan se loma alkais B) Aurinkoista torstaita kaikille. :wave:
 
Heipsistä! Onpas aika mukavanoloisia uutisia yhdellä jos toisellakin! Mamitrellä on melko mukavasti tuo ns riskinottosysteemi makkarin puolella! Tiedokasi muuten, että meidän esikoinen sai juuri tuohon tapaan alkunsa. Tarkoitus ei ollut tulla vielä raskaaksi, mutta ei kumminkaan aina jaksettu kumin kanssa sählätä ja laskettiin muka, et nyt olis kierto siinä vaiheessa et ovis olis jo mennyt jne jne. Ja itse asiasassa ehdittiin olemaan vain kerran ilman kumia ja pam, eihän siihen kuin se yksi kerta tarvitakaan. Varmasti molemmilla oli kumminkin alitajuisesti halu saada lapsi, se vain ei kumminkaan rationaalisesti ajatellen sopinut siihen elämäntilnateeseen (no milloin se sitten sopii...). Et tietopinen riski sinänsä ja lopputuloshan on kumminkin mitä parhain! Nyt kyllä taas kauheasti tekee mieli olla raskaana. Tuossa joku aiemmin niin hyvin kuvaili sitä: kokea taas vatsan pyöristyminen, tuntea ensi potkut jne. No, mullahan alkaisi olla kohta se optimi aika raskautua uudelleen eikö se ollut 1 1/2 - 5 vuotta edellisestä synnytyksestä? Mulla olisi tuossa 3 kk kuluttua se 1,5 vuotta täynnä, no varmaan kumminkin menee vielä se puolisen vuotta vähintään enne kuin voi alkaa yrittää...ei millään malttaisi :headwall:
 
Mammukka81
Täplärapu täällä taas...onnistuin saamaan taas itseni kesäkuosiin eli iho kesii varsinkin rintakehällä. Nyt saan sitten kärsiä ja istua sisällä, en uskalla hipiääni enemmän polttaa.

Meillä on nyt sitten päätetty ettei mitään ehkäisyä käytetä. Skeptinen olen raskautumisen suhteen kuitenkin, kun ensimmäinenkin plussa tarvi Terolutit avuksi. Mutta ihan mukava mennä näin. En jaksa ottaa asiasta mitään ylimääräistä stressiä asiasta, seuraava tilannearvio pitää varmaan tehdä sit kun menkat taas alkaa kun sit se raskautuminen on ehkä piirun verran todennäkösempää :LOL: .

Järkevintähän olis jättää tää palstailu hiukka vähemmälle, ettei kokoajan pyöris uus raskaus mielessä. En varmaan kuitenkaan pysty olemaan poissa näiltä sivuilta, kun koneella päivittäin käyn niin samallahan tänne eksyy...no, tää on mun pahe, suotakoon se mulle ;) .

 
No mulla on nyt takana 3 raskautta ja 3 synnytystä siis. Esikkomme raskausaika oli helppo ja vaivaton,kunnes kuoli kohtuun rv 41. Se sitten käynnistettiin ja sitä rataa..
Tokan raskausaikana oli hiukka pientä vaivaa jo..pieni issias vaiva iski loppu puolella,mut ei paha.Käynnistettiin rv 38+1 esikon kuoleman takia.Kolmas olikin sit jo vaivaisempi,issias vaiva tuli jo puolessa välissä raskautta ja meiän poju oli vasta 9kk kun raskauduin niin sitä siis sain kanniskella vielä. Sit tuli melko varhain liitoskivut(alapää luita kolottaa,särkee jne kun kävelee) ja kaikissa raskauksissa oli närästystä. Että mitä enempi olen raskaan ollu,sitä enempi on vaivoja tullu et mitenhän mulla sit se neljäs odotus sujuu :whistle:
Meiän kolmonen syntyi itsellään 2 viikkoo ennen laskettua aikaa ja juur mun synttäripäivänä. :D
Mä täällä itsekseni oon pohtinu et onko tärpänny vai ei ja koittanu tutkiskella kehooni..pölhö minä :LOL:
 
Toivottavasti olis :heart:

Pakko kyllä kysyä semmostaki juttua että mistä työ ootte löytäny nättejä ja mukavia imetysliivejä? Ja vieläpä semmosia mistä ei tissit näkyis läpi :LOL:
(Pitää sitä sitten kaikkee miettiä... :whistle: )
 
valeraskailija toivottelee iltaa kanssasisarille...
:LOL:

Tää kesä on kyllä niin ihanaa aikaa, aurinkoa, kesäruokia ja KESÄMIELTÄ =)

mammukka81/täplärapu, upeeta!!!Teillä sitten yritys on alkanut virallisesti, sulla taitaa käydä niin, ettei kerkiä edes menkat vielä alkaa imetyksen vuoksi ja jo testiin paukahtaa +(toivottavasti)... ja jos mietin itseäni niin olisin varmaan koko ajan raskaustestejä kyhäilemässä =) Pakko muuten tunnustaa, että tilasin aconin raskaustestejä jo kaappiin kun eihän sitä tiedä josko se tärppi ois 2vkoa sitten käynyt kuitenkin :whistle: Juu epätoivoistako, heh!!!

FärböIhan uteliaisuudesta on pakko kysyä et millasta teijän raskausajat/aika on ollu? Lyhyesti ja ytimekkäästi raskaus oli elämän parasta aikaa juuri silloin, kaikki oli niin ihmeellistä ja ihanaa (kummasti sitä unohtaa pahoinvoinnit, kolotukset, väsymyksen yms.), toki mukana oli pelkoa siitä, että meneekö kaikki hyvin aikaisemman KM:n vuoksi ja alkuraskauden verenvuotojen. Synnytys oli nopea ja "helppo"39+3. Mies oli ihanasti läsnä koko raskausajan ja kesti mun hormoonikiukut :kieh: ja huom. ne hormonikiukut ovat jatkuneet myös synnytyksen jälkeen ja silti tuo ukko haluaa lisää lapsia mun kanssa, heh. Loppuaikana siihen raskauteen kyllästyi ja halusi jo malttamattomasti nyytin syliin ja kun se nyytti tuli niin kaipasikin jo uudestaan maagista raskausaikaa :heart: Toivottavasti saat pian kokea kaiken tuon ihanuuden ja ihmeellisyyden miehesi kanssa sillä omalla kohdallani tuo aika oli jotain sanoin kuvaamattoman uskomatonta.

Nyt iltapalalle :p
 
Mammukka81
Ihan uteliaisuudesta on pakko kysyä et millasta teijän raskausajat/aika on ollu? :)
No siis aivan ihanaa :heart: . Ei kertakaikkiaan mitään valittamista...hiukka väsymystä oli alkuraskaudessa, mutta sekin oli vaan kivaa kun muuten oli niin oireeton olo et ihmetytti melkein. Vauvamasu oli aivan ihana, en kokenut sitä mitenkään hankalaksi tms. Oma olo oli ihanan uhkee ja jotenkin seksikäs...naisellinen. Pientä supistelua oli jo vk. 20 alkaen ja jäinkin saikulle n. viikolta 30 ja nautin kun sain olla kotona ja laittaa kaikkea valmiiksi vauvalle. Synnytyshän mulla olikin sit hankala ja siitä jäi aikamoinen pelko. En mielellään vieläkään puhu siitä esim. neuvolassa kun tulee vaan kunnon ahdistus :'( siitä mitä olisikaan voinut pahimmassa tapauksessa käydä. Mun on sitä parempi olla mitä vähemmän ajattelen koko synnytystä...sääli. Mutta erittäin kiitollinen ja onnellinen olen tuosta ihanaakin ihanammasta vauvastamme :heart: . Osaan ainakin arvostaa tätä onnea kun tiedän ettei se ole mikään itsestäänselvyys.

Mamitrella onkin pian jännät paikat. Teillähän tais osua tuo "vahinko" just otolliseen aikaankin...että ei ihmekään jos jotain oireita ilmenee :D . Ettet vaan olis ketjun ensimmäinen plussaaja?!?! Peukut pystyyn bdbdbd.

Munkin pitää kai sit tunnustaa et tilasin testejä kaappiin :LOL: . En tiiä mikä muhun iski mut tilattava oli...tungin ne tonne laatikon pohjalle enkä ees miehelle maininnu. Homehtukoon siellä.

Tulipahan taas stoorit...heipsunkeipsun ja hyvät yöt!
 
Myös mun ainoa kokemukseni raskaudesta oli todella hyvä! Alkukolmanneksen oli hieman väsymystä, töiden jälkeen piti ottaa aina päiväunet, mutta muuten oli aivan ihanaa! Mulla ei ollut juuri mitään vaivoja, ei pahoinvointia, turvotusta, liitoskipuja tms. Edes virtsaamisen tarve ei lisääntynyt koko raskausaikana! Oli ilmeisesti kohtu sopivasti kallellaan. Mielialanvaihteluitakaan ei ollut kovin paljoa. Yhdet kunnon raivarit sain miehelle, tosin ihan syystäkin, mutta reaktio oli kyllä turhan raju.

Itseasiassa synnytyskin meni tosi hyvin ja ihan luomusti eli en tarvinnut edes mitään kivunlivityslääkitystä ja olipa synnytys aika nopeakin - noin 6 tuntia, josta alle kolme tuntia synnytyssalissa. Ihan hyvä kokemus kaikenkaikkiaan!

Mä löysin mukavat imetusluiivit H&M:stä. Puuvillaiset, pehmeät, kaarituettomat ja itseasiassa edullisetkin. Muitakin katselin, muttei oikein mukavia löytynyt. Mitkään erityisen kauniit ne ei varsinaisesti ole, mutta siis ihan peruskamaa.
 
Nyt se sitten tapahtu mitä oon pelänny.
Ukko on saanu selville minun nimimerkin ja "uhkas" käyä lukemassa mitä oon kirjottanu
Tuota minäkin pelkään! Mies kyllä tietää, että käyn lukemassa näitä juttuja ja että oon rekisteröitynyt, mutta ei tiiä että kirjottelenkin oikein! Toivottavasti se ei muista enää minun nimimerkkiä ja käytä sitä nimimerkkihakua... :/

 
Meillä kans mies tietää et luen näitä juttuja ja että kirjoittelenkin, mut en usko että se näitä tulee lukeen, eikä se tiedä nimimerkkiä..
toivottavasti... :D
tää on tämmöstä terapiaa meille kuumeileville, ja mä ainakin haluaisin pitää nää omina juttuina..
 
Mammukka81
Pikaiseen piti täälläkin tulla piipahtamaan...kyllä Suomen kesä on aivan ihana! Varsinkin näin ennen juhannusta kun kaikki on niin vihreää ja kaunista...oon ihan huumassa B) .

Mites Mamitre tai SisarHENTOvalkoinen...meinaattekos rohjeta jossain vaiheessa testaamaan? Teillä kun on tuo raskautumisen mahdollisuus olemassa :D . Pitäkäähän meidät ajan tasalla jos/kun se aika koittaa...

Ja Färbölle noista imetysliiveistä, että mulla ainakin on ihan h&m ja Lindexin liivejä ja hyvin ovat asiansa ajaneet. Aika peruskamaa ovat, ei mitään viettelevän seksikkäitä pitsiröyhelöitä tms. mutta se ei kai ole se pääpointti...
 
No mä seuraan eka et tuleeko mitään raskauteen viittaavaa oiretta.Mulla nyt kp 20/28 niin ehkä ens viikolla tulee jos tulee. Oltiin eilen illalla/yöllä naapurien 40v juhlissa ja siellä sit kerroin miehellä tästä mahdollisuudesta olla raskaana.Ei se hepuleita ottanut,varmaan viinalla oli osuutensa asiaan :LOL: Sano vaan et jos oon ni alkaa menemään enempi..eikä tarkottanu baareilua vaan ihan yleistä omaa aikaa johon minä sanoin et ihan vapaasti,en mä nytkään oo estelly,herra vaan viihtyy kotona!
Aamulla kysyin muistaako se mitään siitä ja tokas vaan et kyllä sun menkat alkaa. :/
No se jää nähtäväksi. Toinen on sit joka tapauksessa oikeassa ja toinen väärässä. :p
 
Ahhh kotona taas. Mul työvkl takana ja huhuh mitä menoa ollut, jalat hellänä siitä ravaamisesta (sairaalan piiiitkät käytävät) ja tuntuu, et aivot ihan narikas näin kotiäitinä kun joutui oikein pinnistelemään ammattiminän löytämiseksi :/

mamitre mä peukutan sun puolesta, vajaan vko:n päästähän voit jo testata... hmmm ja vaikuttaa, että sun miehes alkaa hivenen lämmetä ajatukselle!!! Itse en usko kohdallani raskauden mahdollisuuteen, jossain vauvakuumeenpinossa oli, et jos imettää niin raskauden mahd. on 98% :( noh, mut jos maha alkaa kasvaa ja pikkunen kantapää naputtelee mahanahkaa vasten niin ehkä teen testin ;) (kaapissahan nuo kuumottavat), no joo mut oikeesti ei siis oireen oiretta ja todennäköisyys 2%

Mammukka81 kuinkas itse ajattelit testailla kun teillähän on se raskauden mahdollisuus koko ajan ilman ehkäisyä kun olette, jännään jo sun puolesta :p

Mun mies tietää kanssa, että täällä pyörin, naureskelee vaan asialle. Perjantaina kurkki mun selän takaa ja kysyi, että ootko sä sisarhentovalkoinen, johon kovaan ääneen, että EN!!! En tosiaankaan halua, että käy lueskelemassa mun kertomuksia meidän seksistä noh, vauvakuumeen osalta mies on kuitenkin ajantasalla et vaimoke on hullu mikä hullu...

Färbö Itse en ole käyttänyt imetysliivejä olleskaan, ihan hyvin pärjänny esim. h&m:n rintsikoilla. Varmaakin olisi hieman helpommalla imetys-sessioista selvinnyt mutta minähän en "sexy-hepeneistä" luovu :LOL:

Kauniita unia |O
 
Hei kaikille :wave: Onpas hassua kirjoitella vauvasivuille, en olisi vielä jokin aika sitten uskonut.. tilanne on se, että enemmän tai vähemmän tosissaan ollaan alettu poikaystävän kanssa puhua uudesta perheenjäsenestä. Hän on 26v, minä 21v. En todellakaan tiedä, kuinka vakavia suunnitelmamme ovat-voi olla, että olen puolen vuoden kuluttua raskaana tai sitten vasta monien vuosien kuluttua =) Poikaystänäni taitaa jopa enemmän toivoa vauvaa.. ja minä "uhkaavasti" lämpenen ajatukselle koko ajan enemmän ja enemmän ;)
 
Mammukka81
Tervetuloa Ripsuh! Siitä se alkaa, kun kerran tänne uskaltautuu kirjoittamaan, niin se on menoa... :LOL: . Mulla ainakin kun tälle kuumeelle antaa pikkusormen niin se todellakin vie koko käden.

Mä en aio kyllä testailla vähään aikaan...toki sit jos rupee oireita pukkaamaan niin sitten. Mutta kun imetän vielä monta kertaa päivässä ja yölläkin, eikä menkat oo vielä alkanut ni se raskauden mahdollisuus on kyllä niin häviävän pieni. Sit tosiaan uusi tilannearvio kun menkat joskus alkaa. Sit pikkuhiljaa voi ajatella et yritys alkaa. Muttei tosiaan vielä, en viitti itteeni kiusata vielä edes ajatuksella.

Ja muakin SisarHENTOvalkoinen kauhistuttaa töihinmeno...mä aloitan osittaisella hoitovapaalla 20h/vko syksyllä ja tuntuu että haahuilen töissä varmaan ensimmäiset puol vuotta diipadaapatunnelmissa kaiken unohtaneena. Välillä tuntuu että raskaus ja imetys on sumentaneet mun aivot aivan totaalisesti...no kai ne siitä palautuu.

Munkin mies tietää tästä vauvakuumehörhöilystä...aina kun kirjoittelen jotain kannettava sylissä keskittyneen näkösenä ni se mulkoilee mua kulmien alta :LOL: . Mut näin aamusin on hyvä, kun se on töissä...ja on silläkin ne omat palstansa, jonne kirjoittelee. Nyt tyttöä viihdyttämään...sillä on 2 hammasta tulossa ja kitinää ja kuolaa on riittävästi!
 

Yhteistyössä