vauvakuume mutta ei vielä

Deluxxe
On jäänyt kirjoittelu kokonaan, olen vaan niiin huono kirjoittamaan ajatuksia tälleen! Eli listaan voi laittaa mun kohdalle, että avokki on 23v ja asutaan pk-seudulla.

Vielä puolisen vuotta pitäisi odotella.. Pillerit ajateltiin jättää pois syys-lokakuussa ja sitten marraskuussa alettais yrittää. Ens lukukauden opiskelut on onneksi (?) aika pitkälti työharjoitteluja. Tosiaan toi rahatilanne vähän huolestuttaa. Molemmat valmistutaan vuoden päästä toukokuussa, toivottavasti avo saa vakipaikan! Mutta mun mielestä on turha odottaa sitä sopivaa hetkeä (niinkuin joku sanoikin), kun koska muka on sopiva hetki alkaa yrittämään/saada vauva? Mutta kuitenkin, jos oltaisiin järkeviä, alettais yrittää vasta ens tammikuussa, että varmasti sais opiskelut päätökseen, mut ei vaan jaksa odottaa! Aina aamuisin jos mulla ei tee mieli aamupalaa, epäilen sitä aamupahoinvoinniksi ja jos mahaan vähän sattuu, ajattelen sen olevan jotain alkuraskauden omituisuuksia, tai paras on kun maha näyttää välillä (aika usein) liian isolta, ajattelen että vauvahan se siellä =) Ja siis syön kuitenkin ihan säänöllisesti pillereitä! Joka kuukausi toivon, että olisinkin raskaana... Vauvaa ei voi elämäntilanteen takia alkaa yrittämään, mutta "vahinko" olisi silti oikein toivottu =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 23:02 Meritähti kirjoitti:
Ai kamala, sitten kun on vihreää valoa näytetty alan itse vatvomaan pitäisikö odottaa vielä muutama kuukausi :LOL:
Meritähti: Olen varma, että minulle käy ihan samalla lailla, että kun vihdoin olisi lupa tositoimiin, niin minua alkaa jänistyttämään! Mutta sitten ei kai auta muu kuin tehdä siten kuin sillä hetkellä parhaalta tuntuu. B)
 
Uusi kumeilija ilmoittautuu!

Meillä molemmat 26 v ja valmiina vauvan tuloon. :) Pillerit jätetty pois jo vuosi sitten, mutta vielä ei olla "uskallettu" jättää ehkäisyä kokonaan pois. Kierto edelleen pillereiden jäljiltä mitä sattuu. Molemmilla vakityöt ja tal. til. kunnossa. Mutta, mutta.. Töissä avautuu loppuvuodesta paikka, jonka avautumista on odotettu ja kauan, eikä vastaavaa ihan kohta avaudukaan. En ole varma, saisinko paikkaa 100 % varmasti muutenkaan, mutta en ainakaan raskaana, ja jos saisin, ei varmasti katsottaisi hyvällä, jos heti parin kuukauden päästä ilmoittaisin, että mammaloma odottaa. Siksi siis ihmetellään ja odotellaan vieläkin. :ashamed: Niin totta kuin se ikinä onkin, ettei koskaan ole oikea aika. :headwall:
 
Voi voi tätä jännäämistä.

Kyllä minä olen siihen tulokseen tullut että voisin aikaistaa yrittämistä ainakin kuukaudella tai parilla.

Taidan tosiaan olla ihan höpsö kun keksin kokoajan syitä miksi syksy olisi parempi vaikka olen kaksi vuotta (tai enemmänkin, mutta kaksi vuotta tosissani) odottanut että pääsisi yrittämään. :headwall:

Kun nyt saisin tuon tutkintotyön kunnolla alulle niin ei siitä selviäminen tuntuisi niin ylivoimaiselta.
Tunnen jopa huonoa omaatuntoa siitä, jos ilmoitan töihin olevani raskaana kun olen ollut vasta alle vuoden töissä...
Pitäisi osata ajatella niin, etten minä ole korvaamaton ja kun on vakipaikka pitäisi olla onnellinen, että voi jäädä huoletta äippälomalle.

Eilen illalla keksin uuden tekosyyn: En voi olla ainakaan kovin raskaana kun paras ystäväni menee naimisiin elokuun lopulla ja olen kaaso, koska mitä jos jotain meneekin pieleen enkä pysty hoitamaan hommiani..?!
:LOL:
Ja olisihan tosi romanttista saattaa pikkuinen alulle elokuisella matkallamme meille todella tärkeään paikkaan.

Että tälläisia ja monia muita tekosyitä pyörii meritähden mielessä kun mies on näyttänyt sitä vihreää valoa...


Voi apua...pitäisiköhän vain unohtaa ne kumiukot...
 
Nyt peukut pystyyn, että ollaan miehen kans huomenna lottovoittajia ;) Mies aamulla pöntöllä istuessaan huuteli toiletista oven läpi, että jos meistä tulee huomenna lottovoittajia niin ostetaan toinen asunto, joka vuokrataan, sitten ostetaan samanlainen auto kun nyt mutta uudempana kaikilla herkuilla ja viimisenä asiana mainitsi, että laitetaan mut vielä "tiineeksi" :LOL: Eli peukut pystyyn :p

mamitre Kattelin profiiliasi ja huomasin, että sun lapsilla pieni ikäero, eli kerrohan vähän miten tuo kuopuksesi raskausaika, hänen syntymä ja eläminen kahden pienen lapsen kanssa on sujunut? Mitä plussia, mitä miinuksia?

Itse pähkäilen kovasti, että miten sitä pärjäisi kahden pienen lapsen kanssa jos päättäisimme esim. vuoden 2008 alussa aloittaa yrittämisen(eriasia tietenkin tärppäisikö ollenkaan...). Itse rakastin raskaana oloa ja lapsivuodeaikaa, pienen vauvan tuoksua ja tuhinaa ja nyt mietityttää miten pystyisin keskittymään ja nauttimaan täysillä raskaudesta, vauvan alkuhetkistä ja esikon kehityksestä ja touhuista ilman, että esikoinen tai pikkukakkonen kärsisi asiasta :/

Onko kellään muuten tietoa, että jos kotihoidontuen aikana tekee töitä ohessa niin huomioidaanko ne tulot seuraavan lapsen äitiyspvä. rahassa vai määräytyykö äippäraha samoista tuloista kun ensimmäisen lapsen kanssa, jos ei siis ennättäisi laittamaan esikkoa hoitoon ja palaamaan täysillä työelämään ennen toisen lapsen syntymää. Tätä kyselen kun nykyinen äippäraha miltein minimiä ja perheen kasvaessa sen tulisi kyllä nousta, jollei meistä nyt sitten tule lottovoittajia :kieh:

Nauttikaahan siskot ihanasta perjantain huumasta ihanan auringon loisteessa :heart:
 
Mammukka pikana
Muakin kiinnostaisi Mamitrenajatukset siitä, miten pärjää kahden pienen kanssa...sitä kun pähkäilen itsekin lähes päivittäin.

SisarHENTOvalkoinen, mulla on nyt alustavasti suunnitelmissa mennä loppusyksystä töihin 20h viikossa ja tyttö menis mummille hoitoon. Soittelin Kelaan ja jos oikein käsitin, niin olen oikeutettu saamaan kotihoidon tukea ja jos jään esim. kesällä 2008 äippälomalle, niin tuki lasketaan samojen tulojen perusteella kuin esikon kohdalla. Mutta mähän aion siis jäädä osittaiselle hoitovapaalle, eikä tulot oo läheskään samaa luokkaa kuin silloin aiemmin, että tää ois mulle oikein passeli homma. En kyllä nyt taas muista, että mitä kysyitkään :whistle: , mutta toivottavasti tästä oli jotain apua...

Palailen taas myöhemmin :wave: ...
 
Heips! :wave:

Mä työnnän nokkani nyt tähän pinoon. :D
Meillä ennestään 2 poikaa 11/03 ja 11/05. Ollaan nyt sitten kuumeilemassa ensi kevääksi/kesäksi kolmatta. Tämä lähti ihan miehestä, vaikka niin kovasti vakuutti että 2 lasta riittää. No niinku varmaan monella muullakin, tuo mies tahtoisi nyt vielä sen tytön. :) Vaikka poika tuliskin, niin ihan yhtä rakas tulisikin olemaan. :) Sitten toteisin, ettei mun miehestä edes tyttöjä tule. :D
Ikää mulla on 25v ja miehellä 31v. Miehen iän takiakin haluaisimme tuon kolmannen piakkoin, mies tuntee siis itsensä jo vanhaksi vaikkei sitä ole.

Juu enpä enempää lörpöttele, kysellä saa toki, pyörin täällä päivittäin jos vaan aikaa on. Ja tietysti y-viestit ovat tervetulleita. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 09:37 mamitre kirjoitti:
Niin,eihän se nyt sinänsä oo pitkäaika enään.Meen ens vkolla ottaan kierukan pois kun vuodan nykyään ihan kamalasti ja menkat kestää 6-8 pvää. Yö siteetkään ei aina pidä.Ja kun tampoonia ei saa kierukan kanssa käyttää niin otan koko kapineen sit pois ja käytämme kumiukkelia loppu ajan.Sanoin ukolle et jos haittaa niin mee sit ite hakeen itelles ehkäsy mut ei kuulemma tarvi :D
tampponia ei saa käyttää kierukan aikana???
kyl mä oon vaan tietämättäni käyttäny, koko 2,5 ajan mitä mulla kierukka oli.. HUOM OLI :LOL: (viime viikolla sen otatin pois)
joten ei sen sinäänsä enää väliä, kun meille on vauva heti tervetullut kun on tullakseen :saint:
no mutta viikonloppuja kaikille joka tapaukses :wave:
 
Tampoonia saa käyttää jos kierukan narut ovat riittävän lyhyet, mut tietääkseni tästä pitää ottaa puhe lääkärin kanssa kierukan laiton yhteydessä. :)
Näin ainakin mulle yksityinen lääkäri mainitsi.
 
Tervetuloa venus =)

Tulin vaan nostamaan pinkkaamme ja toivottelemaan ihanaa kesäpäivää, kylpekää auringon paisteessa ja nauttikaa ulkoilmasta ja lämmöstä B)

Me osaltamme lähdetään seurasaareen viettämään perheen voimin niin ihanan kesäistä lauantaita, kunhan vaan teen eväät ja valutan kaffen termariin, lurps :p

Palaillaan!!!
 
Heips!

Juteltiin miehen kanssa ja hän on halukas aloittamaan heti kunhan saan tuon kierukan pois. Maananataina soittelen aikaa ja yritys lähtee käyntiin viim. kesäkuussa. :)

Nyt me lähdetään tuonne ulos, ihana ilma, nautitaan auringosta kun sitä nyt taas on. B)
 
Mammukka81
Onnea Venus :flower: ! Kannatti liittyä meidän pinkkaan, kun heti alkoi vauvarintamalla tapahtumaan :) . Sulla on jännät paikat edessä...ihanaa.

Ittellä on olo kuin olis jyrän alle jäänyt...tuo pikkupirpana söi tisua viime yönä n. kahden tunnin välein. Ja ennen on menneet yöt yhdellä tai max. kahdella syötöllä. Hohhoijaa, toivottavasti tää oli vaan joku tilapäinen häiriö.

-Mammukka muumiofiiliksissä-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 09:45 Mammukka81 kirjoitti:
Onnea Venus :flower: ! Kannatti liittyä meidän pinkkaan, kun heti alkoi vauvarintamalla tapahtumaan :) . Sulla on jännät paikat edessä...ihanaa.

Ittellä on olo kuin olis jyrän alle jäänyt...tuo pikkupirpana söi tisua viime yönä n. kahden tunnin välein. Ja ennen on menneet yöt yhdellä tai max. kahdella syötöllä. Hohhoijaa, toivottavasti tää oli vaan joku tilapäinen häiriö.

-Mammukka muumiofiiliksissä-
Kiitos kovasti. Ihmettelen vaan vieläkin, mistä mies tuon vauvakuumeen sai ja hänen "tahdostaan" käydään sitten kolmatta yrittämään. :) Mä kai ikuinen kuumeilija.

Sulle :hug: , kyllä se vielä siitä muuttuu kunhan neiti vähän kasvaa. =)
 
Aavikkokahlaaja 24v, mies 27v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
BlueAngel 25v, mies 26v, Etelä-Suomi, haaveissa 1. Yritys alkaa kesällä 2008
Deluxxe 20v, mies 23v,pk-seutu,haaveissa 1. yritys alkaa syksyllä 2007
Dive 28v, mies? paikkakunta? haaveissa? yritys alkaa ?
Färbö 19v, mies 23v, lapin-lääni, haaveissa 1. Yritys alkaa?
hilja 24v,mies 26v,pirkanmaa,haaveissa 1,yritys alkaa syksyllä
Janis 30v, mies 33v, PK-seutu, haaveissa 2. Yritys alkaa?
lemmuAmmu 21v, mies 32v, haaveissa 1. Yritys alkaa 2008
Lilli 21v, mies 23v, haaveissa 2. Yritys alkaa syksyllä 2007
mamitre 25v, mies 27v, haaveissa 4. Yritys alkaa 12/07
Mammukka81 26v, mies 26v, Etelä-Suomi, haaveissa 2. Yritys alkaa loppuvuodesta 2007
Meritähti 22v, mies 30v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Mincki77, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
M-J 23v, mies 33, haaveissa 1. yritys alkaa kesällä 2007
Nuhnus 19v, mies 29v, haaveissa 1.Yritys alkaa syksyllä 2007
Näätänen 26v,mies 31, haaveissa?, Yritys alkaa?
Pilvilinna 28v, mies 26v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
PippurinenMamma 34v, mies 43v, haaveissa 6. Yritys alkaa 8/07
sisarHENTOvalkoinen 24v, mies 29v, PK-seutu, haaveissa 2. Yritys alkaa?
Susa 26v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Venus 25v,mies 31v, haaveissa 3. Yritys alkaa?
viivi 25v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Äiti84 ja 2p 22v,mies 31v,haaveissa 3,Yritys alkaa 2007 lopulla/2008 alussa


Tervetuloa pippurinenMamma :) Lisäsin sut listaan. Sullahan on ihana suurperhe, minkä ikäisiä lapsia? Voi kun itsekin saisi oikein monta lasta. Mies valitettavasti pitää rajana kolmea lasta... Mites te muut, onko ollut puhetta miestenne kanssa, että monta lasta saapi tulla jos "luoja suo"??? Mukaan mahtuu tietty, jännät paikat tulee meidän pinolle loppukesästä kun niiiiiiiiin moni ryhtyy sanoista tekoihin. Ja TE ONNELLISET muistattehan pitää meidät muut ajantasalla kanssanne jännäilemässä?!?

Ajattelin itse mennä tällä vko:lla KELAAN kyselee vähän tuosta kotihoidontuesta ja työnteosta sen aikana, elikkäs jos tulot nousee huimasti sen aikana niin huomioidaanko se sitten seuraavan lapsen kohdalla äippärahassa jos siis raskaus alkais esikon kotihoidon aikana??? Onpas taas sekavaa :/ Kiitti mammukka81 kun jaksoit vastata saman aihepiirin kysymykseen aikaisemmin.

Ihanat ilmat vaan jatkuvat, käytiin eilen 2h lenkillä tytön kanssa ja tänään sama homma suunnitteilla. Tyllerö nauttii todella paljon ihmeellisestä kesäilmasta ja lämpöisestä tuulen henkäyksestä kun ressukka on talvivauvana aikansa viettänyt sullottuna toppaaalareihin jne. :p
 
Testasin vaan, et tuleeko mun viestit läpi, kun viime viikolla kun yritin tänne rustata ja kun painoin Lähetä-nappia, se ilmoitti virheestä?! Nyt se teki sen saman, mut kirjoitan asiani uudestaan :)
Tervetuloa uusille! Mukavaa, että porukkaa kasvaa :heart:

Voih, oon niin onnellinen teidän puolesta, jotka aloittavat tositoimet lähiaikoina. Itsellä kun on vielä vuosi yritykseen :ashamed: Eli taidan olla teille myös hieman kateellinen, myönnän. Mut yritän kovasti keksiä pientä puuhaa itselleni ja välillä yritän "unohtaa" koko kuumeilun (huonolla menestyksellä kylläkin Ü) Kyllä se tästä...

sisarHENTOvalkoinen kyseli lapsista: Tällä hetkellä minä haluaisin kolme lasta, mies kaksi. Mutta katsotaan sitten miten meidän käy :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 10:56 sisarHENTOvalkoinen kirjoitti:
Mites te muut, onko ollut puhetta miestenne kanssa, että monta lasta saapi tulla jos "luoja suo"???

Ihanat ilmat vaan jatkuvat, käytiin eilen 2h lenkillä tytön kanssa ja tänään sama homma suunnitteilla. Tyllerö nauttii todella paljon ihmeellisestä kesäilmasta ja lämpöisestä tuulen henkäyksestä kun ressukka on talvivauvana aikansa viettänyt sullottuna toppaaalareihin jne. :p
Meillä oli molemmilla et kaksi lasta riittää, kummasti mieli vaan muuttui kun kolmatta käydään yrittämään. Toivon tietysti kovasti että tärppäis nopeasti. :)

Todella ihania ilmoja tosiaan ollut. Tullut oltua ulkonakin kovasti. Mä oon vähän sellanen et oon huono talvisin lähtee ulos kylmyyteen, vaikka pukisin riittävästi päälle. :ashamed: Enempi kesäimmeinen olen ja mielellään ulkona olen myös. =)
Meillä tykätään myös olla vähillä vaatteilla ulkona, kuopus nauttii olla ilman käsineitä. Molemmat siis olleet myös talvivauvoja.
 
Mammukka81
Voihan vinde kun vauvamasut on ihania...tapasin juuri kaverin, jonka la on parin päivän päästä ja niin söpö masu oli että melkein kirpasi (lue: mäkin haluun samanlaisen :whistle: ).

Tervetuloa tosiaanPippurinenMamma joukkoomme!!! Yritetään tosiaan pitää ketju elossa, vaikka jotkut vasta myöhemmin pääsevät yrittämään. Mä olen yhä mietintäkannalla tän asian suhteen eli järkisyyt vastaan tunnesyyt..ihan pöljää mutta oon miettinyt ihan käytännön juttuja, esim. jos pitäis hommata kaksos/sisarusrattaat, miten pääsen koiran kans pihalle jos ois kaks pientä jne. Ja miten sitä itte jaksais...siis kertokaapa te keillä näitä lapsosia on siunaantunut suht pienellä ikäerolla miten on arki sujunut?

Tuohon lapsilukugalluppiin, että mies on sanonut että 2-3 ois passeli, itte voisin haluta vaikka neljäkin ja tosiaan madam mamma meille kuutta ennusti :LOL: , että saapi nähdä mitä tuleman pitää...

Meilläkin on nautittu kesäpäivistä...tultiin juuri vaunuttelemasta ja meidänkin tammikuinen nauttii suunnattomasti näistä keleistä. Hyvästit toppahaalareille!!!

Nyt tekemään raparperikiisseliä...njam.
 
Meidän pojilla ikäeroa on 1v5kk ja tosi hyvin on mennyt.Olin varautunut paljon rankempaan ekaan vuoteen,mutta onneksi nuorempi nukku alusta asti yönsä vaikka söikin usein niin sitä väsymystä ei kamalasti kertynyt.Ei siis valvottanu huutaen kun muutamana yönä.
Nyt on tosi ihanaa kun leikkivät kaksin..ikää heillä pian 2v9kk ja 1v4kk. Siks sitä kuumetta varmaan taas pukkaa kun nuorin jo kävellä tepsuttaa ja nukkuvat tosi hyvin.Ei siis muista muka enää kuinka uuvuttavaa se yö heräily voi olla :D
Me ollaan tänään viety isoveikka kerhoon aamulla ja oltu puistossa.Kohta mennään pihaan nauttiin auringosta ja varmaan grillataan makkaratkin. =)
 
Meritähti harmaana
Kyseltiin lasten lukumääristä, meillä kummankin mielestä kaksi on passeli määrä, mikään ehdoton luku tuo ei tosin minulle ole.

Toivoisin vain, ettei yhteen jäisi kun en itsekään olisi halunnut olla ainoa lapsi, mutta mitään ihan suurperhettäkään en haluaisi.
Kolmekin mahdollinen, mistäs sen tietää.
Mies kyllä kannattaa tuota kahta.

Kun nyt luoja soisi sen ensimmäisen niin sitten...

:heart:
 
panikoija
Mua vähän ahdistaa tuo kun kaikilla nuorilla ihmisillä on lapsia ja mulla ei. Mä koen itseni jotenkin epäonnistuneeksi. Niin moni muu ihminen on löytänyt miehen, jonka kanssa tehdä lapsi nuorena. Minäkn luulin joskus löytäneeni, mutta ei. Joskus pelottaa, että ehkä mun ei ole koskaan tarkoituskaan saada lasta. Kun monet saa lapsia vaikka ne ei oles koskaan niitä niin paljoa halunneet. Mä haluun lasta varmaan liikaa, siitä se johtuu. Kaikki karkaa mun vauvakuumetta. Vitsit, oltiin miehen kans varmaan pari kuukautta tapailtu, ei sitäkään, kun tuli äitienpäivä ja mä menin ihan sekaisin. Mies ei tosin lähtenyt karkuun. Mä tein sille sillon selväks, että jos tuun raskaaks niin siitä tulee isä. En tosin ole vieläkään raskaana. Varmaan n.3 kk kuluttua aletaan yrittään. Tai siis varmaan siks, että saattaa vähän aikaistuakin.

On vaan niin vaikea ajatella, että se tapahtuis oikeasti.

 
Meikä menetti taas eilen hermonsa.. Ku puhuttiin vauva asiasta ja tää yks on sen oloinen että meinaa vetää takapakkia syksyisestä yrityksen aloituksesta. Oon puhu, et mitä järkee on odottaa sinne asti, jos molemmat kerta haluaa.. ja se ei vastaa mulle mitään.. sanoo vaan et voi sua kulta!!! Aarg.. Lähdettiin eilen illalla viel klo 23 jälkeen apteekkiin, ku olin unohtanu ostaa uuden satsin pillereitä, ku ollu kiirettä, ku mä valmistun parin viikon päästä. on vähän härdelliä..
No mut olo oli sinne apteekkiin äijän kaa kävellessä, et ku olis aborttia menny tekeen, vaikken oo siis tehny ikinä (onneks), mut se oli jotain niin kamalaa..
ku oon sata kertaa sanonu et en tuu edes välttämättä viel puoleen vuoteen raskaaks ku pillerit jätetään pois...
Tuntuu välillå et se ei halua vauvaa, ja et sanoo vaan siks et aloitetaan syksyllä, et saa sillä lisä aikaa..
Tuli sit itkukin illalla.... :ashamed:
Vauva kuume ei oo kivaa....
 
Mammukka taas
täällä häiriköimässä :wave: ...piti vaan tulla :hug: Nuhnusta. Ei oo tosiaan aina helppoo. Muakin välillä ketuttaa kun nää vauva-asiat menee ihan yksinpuheluks, en saa mieheltä mitään vastakaikua tai lähinnä ois kiva, jos toinen ottais nää asiat puheeks joskus. Mutta kai se on niin että naiset on venuksesta ja miehet marsista vai mites se nyt menikään...ei ne aina ymmärrä meitä (eikä me niitä).

Ja taas arkisiin askareisiin...moin tältä erää.
 

Yhteistyössä