vauvakuume mutta ei vielä

Kai ne miehet haluis vaan omaa sukuaan jatkaa?! :LOL: Puhuminen kannattaa aina. Itse olen aina ollut huono keskustelija, josta syystä pyörittelen asioita paljon omassa päässäni. Pikkuhiljaa olen minäkin saanut avattuani suutani, jonka johdosta tulevaisuutta on suunniteltu yhdessä miehen kanssa =)
 
Sori Färbö. En todellakaan tarkoittanut, ettet Sinä puhuisi ukkosi kanssa asioistasi. Totesin vaan, että "puhuminen kannattaa aina" :) Luin äsken yhtä ketjua, jossa kirjoittaja oli riidellyt miehensä kanssa, kun heillä oli niin eriävät mielipiteet lapsen "hankkimisesta". Yritin kehoittaa häntä puhumaan ja keskustelemaan asiasta miehensä kanssa :) Siksi ehkä toi "puhuminen kannattaa aina" jäi päälle :)

Mä olen myös ärtyyntynyt niille ihmisille, jotka ei arvosta raskauttaan ja terveitä lapsiaan. Niitä kun ei kaikille suoda...
 
Mammukka81
Näistä aikatauluista sen verran, että puhuttiin tuossa miehen kanssa, että syksyllä jäis ehkäisy pois :p . Oon jo ihan töpinöissäni. Toisaalta, tuo meidän vauveli on vasta 4kk, eli mikäs kiire tässä on. Mutta kuten jo aikaisemmin mainitsin, haluaisin sisaruksille suht pienen ikäeron jos vaan mahdollista. Eli jos heti onnistaisi(mitä kyllä epäilen suuresti), tulis lapsukaisille sellainen 1,5 vuoden ikäero. Ja mulla oli tosiaan hankala synnytys, jäi aikamoinen ahdistus päälle siitä ja senkin takia haluaisin raskautua suht nopsaan. Pelkään että synnytyspelko kasvaa liian suureksi ja sit pelottaa koko raskautuminen...no toivottavasti ei.

Mistäs muusta oli puhetta...no ainakin tuosta tyttö/poikajutusta ja miten niitä tehdään. Mä olen ollut siinä uskossa, että jos yhdyntä osuu just ovulaation aikoihin, niin poikasiittiöt on nopeempia ja hedelmöittää munasolun--->poikavauveli. Ja tyttösiittiöt on taas kestävämpiä ja säilyy elossa kauemmin, eli jos yhdyntä on vaikka muutama päivä ennen ovista niin tulee tyttö. No ei kai se kuitenkan ihan näin yksinkertaista ole...

Ja mullakin on iskenyt kunnon kateus kun nään noita ihania vauvamasuja...niin ikävä niitä aikoja, se oli kivaa :heart: . Kahdella tutulla on la tässä ihan kuukauden sisällä ja ne masut on niin ihania!!! (Lue:mäkin haluun :kieh: ). No maltti on valttia tässäkin asiassa, vai mitä... ;)
 
Ilmoittaudun mukaan potemaan vauvakuumetta. =)
Olen 25v ja mieheni täyttää ens kuussa 27v. Meillä on esikoinen enkelinä,kuoli kohtuun 6/2003 rv 41. Toinen poikamme on nyt 2v8kk ja kolmas 1v3kk.
Taas pukkaa kuumetta ja yritys alkaa oletettavasti joulukuun tienoilla. Ensin mies sano et vuoden päästä,eli huhtikuussa,sain sit vähennettyä sen joulukuuhun,et silloin saan ottaa kierukan pois ja tänää sano et heti kun meiän tuleva makkari on saatu kuntoon(on nyt rempan alla). Seuraavaa ei siis kuulemma yritetä muualla kun uudessa makkarissa..minä tokasin,että mitäs sinne tarvii sit ostaa seuraavaks että se etenee :LOL:

On tää vaan tuskaa haaveilla ja oottaa et pääsee tositoimiin,mutta kait sen kestää kun sain jo 4kk nipistettyä pois! ;)
 
Hih, mä kans just tänään mietin, et missäköhän se Nim. Susa on, joka tän ketjun aloitti... :) Hmm...

Hyvä, ettet Färbö ottanut nokkiisi, heh :) Sitä saa olla hirveen tarkka mitä kirjoittaa. Puhumalla äänenpaineet kertoo paljon, mut tekstin jokainen voi tulkita ihan omalla tavallaan :/
 
Mammukka81
Tervetuloa Mamitre ja :hug: kokemasi menetyksen vuoksi...ei tuollaiseen löydy sanoja :'( . Vaikka aikaa kuluu, niin varmasti tämä enkeli kulkee aina sydämessäsi mukana.

Tuo Färbönidea olis kyllä mun mielestä hyvä...että saatais jonkunlainen pino meistä, osaako joku laittaa meidät listaan(kysyy nimimerkki mämmikoura näissä jutuissa)? Vaikka nimimerkki, iät ja milloin yritys alkaa, jos tiedossa. Innokkaita?
 
Meilläkin lähti juttu ihan vaan vitsailulla..
Mä oon ite 19 ja mieheni on 29.
Mul on ollu vauva kuume jo varmaan puoli vuotta mutta ei toi möhkäle vaan taivu, kyllä se on sanonu et haluaa kans vauvan, mutta ei nyt..
Enenmmän mä sitä kammoon et en tuu raskaaks tai saan keskenmenoja, ku meijän isän puolelta on veressä sitä jotain en nyt muista sen hienoa nimeä, mut see aiheuttaa keskenmenoo, mein mummi sai 4 kertaa kesken menon ennen kun mun isä syntyi.. :(
Ja siks mulla on halu aloittaa jo vauvan tekoa.. :)
Ja rupee tolla miehelläkin kohta tota ikää oleen aika paljon.. :whistle:
 
Kiitti kovasti tervetulo toivotuksista =) ja pahoitteluista. Kyllä se oman lapsen menetys on kamalaa,mutta kuten kaikessa surussa ja menetyksessä niin aika parantaa vaikka ei unohda. Ens kuussa tulee kuluneeksi 4v tapahtuneesta. :(

Onneksi ollaan saatu 2 tervettä ja ihanaa poikaa ja lisää yritetään sitten saada jälkikasvua ensivuodelle. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 19:39 Färbö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 22:04 Nuhnus kirjoitti:
Meilläkin lähti juttu ihan vaan vitsailulla..
Mä oon ite 19 ja mieheni on 29.
Mul on ollu vauva kuume jo varmaan puoli vuotta mutta ei toi möhkäle vaan taivu, kyllä se on sanonu et haluaa kans vauvan, mutta ei nyt..
Enenmmän mä sitä kammoon et en tuu raskaaks tai saan keskenmenoja, ku meijän isän puolelta on veressä sitä jotain en nyt muista sen hienoa nimeä, mut see aiheuttaa keskenmenoo, mein mummi sai 4 kertaa kesken menon ennen kun mun isä syntyi.. :(
Ja siks mulla on halu aloittaa jo vauvan tekoa.. :)
Ja rupee tolla miehelläkin kohta tota ikää oleen aika paljon.. :whistle:

Oli kerran taas puhetta lapsen tekohommista... Minä jotaki vaan höpötin ja mies sano:

"Niin eihän sitä kovin vanhana hanuna kannata lapsia tehä...ja tässähän on kohta jo vanha..." Ukolla siis ikää syksyllä 23... :LOL:

Niin no meillä ei olla ajateltu tollasta, muuta kun mä.. :D
Vaikka eipä hän näytä yhtään ikäiseltää (on säilyny hyvin ;) )
Mä ainakin haluan tehdä niin ku meijän äite.. tehdään lapset nuorena niin sit voi vanhempanakin vielä olla vaan ittensä takia, vaikka ne lapset onkin tärkeitä..
Mut se on mun mielipiteeni, niitähän ku tässä maailmassa riittää.. :D<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 12:55 Mammukka81 kirjoitti:
Ilmoittaudun mukaan ketjuun :D vaikka esikoinen on vasta 4kk!!! Näköjään mulla on krooninen vauvakuume ja toiveissa olisi saada suht pian tytölle pikkuveli tai -sisko. Ehkä syksyllä alkaa yritys...

Olen 25 -vuotias ja mies vuoden vanhempi. Vakityöpaikat on ja muutenkin ollaan "rauhoituttu" tähän perhe-elämään. Mutta kyllä muakin silloin jännitti ja välillä epäilytti kun ehkäisy jätettiin pois. Olin syöny muistaakseni 8 vuotta e-pilsuja (viimeisimmät Yasmin) ja kierto oli kyllä ihan sekaisin...plussa saatiin hiukka yli puolen vuoden yrittämisen jälkeen, käytin ovistikkuja niin ajotus oli kohallaan ;)

Raskausaika oli IHANAA (ihan oikeesti, kaipaan sitä ihan tositosi paljon) mutta synnytys tosi vaikea ja vieläkin ahdistaa kun sitä ajattelee. Ei siitä kuitenkaan sen enempää tällä palstalla. Vauva on aivan ihana, sydän meinaa välillä pakahtua :heart: ja vaikka välillä on raskasta ja yöheräilyt piinaa, niin kyllä tää on parasta mun elämässä.

Miehen kanssa ollaan varovasti puhuttu aiheesta, mutta en viitti tästä aiheesta vielä hirveesti meuhkata, kun vasta tammikuussa saatiin tuo kauan kaivattu vauveli...että kiva kun voi täällä kuumeilla jo hyvissä ajoin :p
Hei mammukka81, aivan kun oisin lukenu omaa tekstiäni =)

Ollaan samaa ikäluokkaa ja onpas meil viel saman ikäluokan tytötkin, mun tyttö n. 1kk vanhempi,hih. Ja aivan HIRMUINEN krooninenvauvakuume vaivaa taas täälläkin suunnassa. Ei vaan mies ole ihan lämmennyt ajatukseen. Tosin aiheesta jauhaessani mies tokaisi vähän aikaa sit että "housut pois ja hommiin vaan"

:LOL: no joo mut tosiasiassa pitäneen kuitenkin odottaa vielä hetki, palata edes vuodeksi ensivuonna työelämään jne. Jollei sit mieskin hurahda ihan täysillä ja tuo vauvahaavehuuma sumentaa lopullisesti munkin järjen :p

Ai ni, oisin muuten kiinnostunu kuulemaan sun synnytyksestä kun siitä sulle jääny jotain negatiivista mieleesi?

Voisin oikeestaan jäädä tänne pinoon muutenkin roikkumaan, oon aikasemmin ollut tuolla toivottomissa haaveilijoissa, jossa siis sama meininki. Niin sitä pinoa aatellen ni mä siis 24v, mies 29v, yrityksen aloittamisesta ei tietoa... Voisiko siihen listaan lisätä myös, et monennesta lapsesta haaveilee???
 
Färbö 19v, mies 23v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Nuhnus 19v, mies 29v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
mamitre 25v, mies 27v, haaveissa 4. Yritys alkaa 12/07
Blue Angel 25v, mies 26v, haaveissa 1. Yritys alkaa n. 2008
mammukka81 25v, mies 26v, haaveissa 2. yritys alkaa?
M-J 23v, mies 33, haaveissa 1. yritys alkaa kesällä 2007
viivi 25v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Deluxxe 20v, mies ? haaveissa 1. yritys alkaa syksyllä 2007
Laura 24v, mies 27v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Susa 26v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
sisarHENTOvalkoinen 24v, mies 29v, haaveissa 2. Yritys alkaa?


Kasasin tuohon nyt alkuun listaa meistä kuumeilijoista, joku joka osaisi tehdä ihan oikean listan niin voipi käyttää yllä olevaa apuna ;) Niin ja jos oon laittanu jotain väärin niin korjailkaa ja lisäilkää puuttuvia tietoja.

perskuleen kahvi kun valvottaa :p <br><br>
 
Mammukka81
Färbö 19v, mies 23v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Nuhnus 19v, mies 29v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
mamitre 25v, mies 27v, haaveissa 4. Yritys alkaa 12/07
Blue Angel 25v, mies 26v, haaveissa 1. Yritys alkaa n. 2008
Mammukka81 26v, mies 26v, haaveissa 2. yritys alkaa loppuvuodesta 2007
M-J 23v, mies 33, haaveissa 1. yritys alkaa kesällä 2007
viivi 25v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Deluxxe 20v, mies ? haaveissa 1. yritys alkaa syksyllä 2007
Laura 24v, mies 27v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Susa 26v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
sisarHENTOvalkoinen 24v, mies 29v, haaveissa 2. Yritys alkaa?

Huomenia...päivitin tuohon meidän listaan nuo omat tietoni. Et suinkaan
sisarHENTOvalkoinen ole hoitoalalla? Jos olet, ni sit meillä on kaiken lisäks sama ala :D . Synnytys kesti yli vrk:n ja lopuksi autettiin imukupilla ym. Jälkitarkastuksessa avauduin lekurille tuosta aiheesta, ja hän sanoikin että mun tapauksessa kynnys sektioon ei ole kovin suuri seuraavalla kerralla. Ja ainakin nyt tuntuu vielä siltä, että tuosta aion pitää kiinni. Mutta aika näyttää. Toivottavasti en nyt säikyttänyt ketään, mutta näin mulla.
Nyt leikkimään tyttösen kanssa :heart: ...
 

Färbö 19v, mies 23v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Nuhnus 19v, mies 29v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
mamitre 25v, mies 27v, haaveissa 4. Yritys alkaa 12/07
Blue Angel 25v, mies 26v, haaveissa 1. Yritys alkaa kesällä 2008
Mammukka81 26v, mies 26v, haaveissa 2. yritys alkaa loppuvuodesta 2007
M-J 23v, mies 33, haaveissa 1. yritys alkaa kesällä 2007
viivi 25v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Deluxxe 20v, mies ? haaveissa 1. yritys alkaa syksyllä 2007
Laura 24v, mies 27v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Susa 26v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
sisarHENTOvalkoinen 24v, mies 29v, haaveissa 2. Yritys alkaa?

Heeno lista, kiitos! :) Viilasin pienesti tota omaa kohtaa. Yritys siis alkaa kesällä 2008, ainakin näillä näkymin :)
 
Hyvä, et lista ok. Korjailkaa ja lisäilkää juu ihmeessä. Sillä tunnustan, että aivot välillä narikassa näin äippäloman dementoivan vaikutuksen vuoksi :whistle:

mammukka81 Jep, että samalla alallakin vielä :LOL: lisäänpä vettä vielä myllyyn: mullakin imukuppi käytössä ponnistusvaiheen lopussa. Mun kohdalla tytön sydänäänet notkahti ihan ponnistusvaiheen lopussa niin, että hänet piti saada kiireellä ulos, joten hetkessä oli lääkäri paikalla imukuppeineen. Mun synnytys oli tosi nopea, 5h ja ihana kokemus muuten. Mut kyl tuokin jättäneen jotku jäljet seuraavaan. Sun kohdalla puhuisin ja puhuisin asiasta ja hyödyntäisin pelkopolia sitten kun pikkukakkonen on tuloillaan ja jos päädyt alatiesyn. niin varmaankin vauvan painoa kontrolloidaan tarkemmin. Ja monillahan toinen synnytys on sitten ollutkin se aivan ihana kokemus, samaa toivon sinun kohdalle :heart:

Missäs muuten synnytit? Itse jorvissa. Ai niin työskenteletkö hus:ssa? Mä jumahtanut sinne :kieh: äippälomallakin on pakko keikkailla, ettei taidot ruostu :p

Sateista kevätpäivän jatkoa kuumeilijaystit :)
 
Färbö 19v, mies 23v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Nuhnus 19v, mies 29v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
mamitre 25v, mies 27v, haaveissa 4. Yritys alkaa 12/07
Blue Angel 25v, mies 26v, haaveissa 1. Yritys alkaa kesällä 2008
Mammukka81 26v, mies 26v, haaveissa 2. yritys alkaa loppuvuodesta 2007
M-J 23v, mies 33, haaveissa 1. yritys alkaa kesällä 2007
viivi 25v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Deluxxe 20v, mies ? haaveissa 1. yritys alkaa syksyllä 2007
Aavikkokahlaaja 24v, mies 27v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Susa 26v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
sisarHENTOvalkoinen 24v, mies 29v, haaveissa 2. Yritys alkaa?


Kirjoitin alunperin rekisteröimättömällä nimimerkillä Laura, nyt muutin tuohon listaan nimen ja lisäsin muuten tuon että yritys alkaa syksyllä 2007. Se on vielä hieman auki, mutta ehkä alkaa, mieheen olen saanut nimittäin tartutettua kuumeilua enemmän ja enemmän! Aloitus voi siirtyä, kunhan ei loputtomiin siirretä ja siirretä :heart:
 
Mammukka81 harmaana
Tervetuloa Hilja ja Aavikkokahlaaja :) .
Joo, olen ajatellut käyttää hyväkseni kaikki mahdolliset pelkopolit ja muut jos tässä joskus onnistuu tämä vauvaprojekti. Toivon kovasti, että uskaltaisin alateitse vielä synnyttää, mutta nyt se tuntuu kyllä kovin epätodennäköiseltä. Olis ihanaa saada synnytyksestä positiivinen kokemus...ja onhan sektiossakin riskinsä, mutta suunniteltuna ne taitaa olla kuitenkin aika minimaaliset. No, kuten sanoin, aika näyttää.

Mä synnytin Tammisaaressa, oli kiva paikka (jos tota traumaattista synnytystä ei oteta huomioon). Ja töihin olis tarkoitus palata ennen joulua, oon ajatellut et tekisin alkuun 20h viikossa ja mahdollisuuksien mukaan vaan yövuoroa. Mietin sitäkin, että onko ollenkaan järkevää palata töihin, jos kuitenkin loppuvuodesta alkais taas uus yritys =) , mutta kun siinä yrittämisessäkin saattaa mennä oma aikansa ja asuntolainakin on maksettavana ni pakko kai se on. Ja HUS:iin tämä minunkin työpaikkani kuuluu :D . Nyt kahvia ja suklaata näin sadepäivän kunniaksi, ennen kuin beibe herää päikkäreiltä...
 
Tervetuloa Hilja ja Aavikkokahlaaja, minunkin puolesta :) Mukavaa, kun on porukkaa paljon.

Saanko Hilja udella, miksi aloitatte lasta yrittämään puolen vuoden päästä? :) Minä ja ukkoni aloitamme yrittämään lasta vasta kesällä 2008, koska tahdomme ensin sanoa toisillemme Tahdon :LOL:

Sataakohan sitten tänään täälläkin... Pitäis mennä kukkia istuttaan :flower: Tällä hetkellä ainakin armas aurinkoinen paistaa B)
 
Färbö 19v, mies 23v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Nuhnus 19v, mies 29v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
mamitre 25v, mies 27v, haaveissa 4. Yritys alkaa 12/07
Blue Angel 25v, mies 26v, haaveissa 1. Yritys alkaa kesällä 2008
Mammukka81 26v, mies 26v, haaveissa 2. yritys alkaa loppuvuodesta 2007
M-J 23v, mies 33, haaveissa 1. yritys alkaa kesällä 2007
viivi 25v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Deluxxe 20v, mies ? haaveissa 1. yritys alkaa syksyllä 2007
Aavikkokahlaaja 24v, mies 27v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Susa 26v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
sisarHENTOvalkoinen 24v, mies 29v, haaveissa 2. Yritys alkaa?


muokkasin omat tietoni.
 
Mammukka81
Färbö 19v, mies 23v, lapin-lääni, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Nuhnus 19v, mies 29v, haaveissa 1.Yritys alkaa syksyllä 2007
mamitre 25v, mies 27v, haaveissa 4. Yritys alkaa 12/07
Blue Angel 25v, mies 26v, haaveissa 1. Yritys alkaa kesällä 2008
Mammukka81 26v, mies 26v, Etelä-Suomi, haaveissa 2. Yritys alkaa loppuvuodesta 2007
M-J 23v, mies 33, haaveissa 1. yritys alkaa kesällä 2007
viivi 25v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Deluxxe 20v, mies ? haaveissa 1. yritys alkaa syksyllä 2007
Aavikkokahlaaja 24v, mies 27v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Susa 26v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
sisarHENTOvalkoinen 24v, mies 29v, haaveissa 2. Yritys alkaa?

Mäkään en paikkakuntaa viitsi laittaa, tuttujakin täällä kuitenkin pyörii, eikä oikein viittis kaikille huudella tätä kuumetta :p . Vaikka suht iso kaupunki onkin.

Aika monella muuten näyttää syksyllä yritys alkavan ja joillain jo ennen sitä...milloinkohan saadaan tähän ketjuun ihka ensimmäinen plussa :heart:. Ja toivottavasti niitä alkaa sitten tulla rytinällä, kun on vauhtiin päästy :) Niitä aikoja odotellessa...
 
Färbö 19v, mies 23v, lapin-lääni, haaveissa 1. Yritys alkaa?
Nuhnus 19v, mies 29v, haaveissa 1.Yritys alkaa syksyllä 2007
mamitre 25v, mies 27v, haaveissa 4. Yritys alkaa 12/07
Blue Angel 25v, mies 26v, haaveissa 1. Yritys alkaa kesällä 2008
Mammukka81 26v, mies 26v, Etelä-Suomi, haaveissa 2. Yritys alkaa loppuvuodesta 2007
M-J 23v, mies 33, haaveissa 1. yritys alkaa kesällä 2007
viivi 25v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Deluxxe 20v, mies ? haaveissa 1. yritys alkaa syksyllä 2007
Aavikkokahlaaja 24v, mies 27v, haaveissa 1. Yritys alkaa syksyllä 2007
Susa 26v, mies 25v, haaveissa 1. Yritys alkaa?
sisarHENTOvalkoinen 24v, mies 29v, haaveissa 2. Yritys alkaa?
hilja 24v,mies 26v,pirkanmaa,haaveissa 1,yritys alkaa syksyllä
 
BlueAngel:toki saa kysyä..Mut me tosiaan aloitetaan yritys vasta syksyllä työjuttujen takia.Menen kesällä sijaisuuteen joka kestää vuoden loppuun ja saan siitä hyvää työkokemusta.Olen valmistunut ammattiini vasta vajaa vuosi sitten joten haluan tehdä ensiksi hieman työtä etten ihan kaikkea koulussa opittua unohda heti..
 

Yhteistyössä